Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:43

Mondy schreef:
Met of zonder proteïne?

Ik heb toch maar een Mouse en curlcream besteld met proteïne erin. Mn haar blijft droog en wat pluizig op sommige stukken en aan de andere kant ook weer te snel krullen die uitzakken. Kan ik mooi proberen wat er met mn haar gebeurd.

Mijn elastisiteit was 22% maar vond dit heel lastig te testen. Ik gebruik wel ene conditioner en deep co met kokos.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:44

C_arola schreef:
xxxmh schreef:
Iemand nog tips voor een leave-in die cg is. Gebruikte een leave-in die eerst wel cg is maar nu niet meer :(

In de lijsten een paar pagina’s terug staan een aantal leave-ins met en zonder proteïne :)

Welke mousse en curlcream heb jij genomen Mondy?

Ik merk dat mijn haar na het wassen met een cremespoeling en haarmasker nog steeds ruw is. Denk dat mijn haar veel tijd nodig heeft om te herstellen.

Weet ik en die ken ik ook van de facebook maar bijna alles is niet te koop in fysieke winkels. Dat vind ik jammer dus hoopte hier op een tip!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 23:19

Dat heb ik precies zo xxxmh, ik ben jammer genoeg geen leave in tegengekomen in een winkel die ook nkg eens cg proof is.
Je zou het eventueel zelf kunnen maken, op internet kun je wel vinden wat je nodig hebt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:20

xyzutu2 schreef:
Sonja_vR schreef:
En ik koop ook alleen vegan en crueltyfree want ik kan het aan mezelf niet verantwoorden om producten te kopen die dat niet zijn puur omdat mijn haar er zo goed van uit gaat zien :n

De alternatieven voor niet vegan en niet crueltyfree producten zijn er te over
Dus hoeft geen enkele beperking te zijn

Welke merken shampoo en cremespoeling raad jij aan die CG-approved zijn en cruelty free?
Ik weet in elk geval de Weleda Haver shampoo, maar ook van Weleda schijnt helaas niet alles CG-proof te zijn.

Ik kreeg helaas 2 weken geleden haarspray met siliconen opgespoten, dus besloot ik dat met het allerkleinste drupje Aveda sulfaatshampoo gemengd met een flinke dot CG-proof Weleda Havershampoo uit te wassen - mijn krullen zijn nog steeds niet hersteld, begint nu pas weer een piepklein beetje terug te komen... -O-
Voortaan doe ik weer wat ik al jaren deed; gewoon altijd alleen maar wassen met de Havershampoo, ongeacht wat ik aan siliconen erin gesmeerd kreeg, die siliconen slijten vanzelf wel weer weg, ik ga ze nooit meer strippen met sulfaten om ze in 1x weg te krijgen zoals bij CG aangeraden wordt. ;(

Ik heb nu novex staat (black lijn co, masker, leave in) yari curl activator , bounce curl light Creme gel, maar ook faith in nature en petal fresh
En een shampoo blokje van lamazuna (sinaasappel voor droog haar)

Er is echt best veel te krijgen

(Heb info op de eigen sites van de merken gezocht over testen en ingredienten en evt statement er over )

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 17:54

Voor diegenen die de CG methode al een tijdje gebruiken de volgende vraag.
Ik borstel mijn haar nu alleen nog met cremespoeling erin onder de douche. Ik heb daardoor al gelijk meer krullen maar loop tegen het volgende aan.

Ik heb een paar keer mijn haar gewassen met alleen een cremespoeling en 1 keer met een haarmasker. Beiden met proteïne.
Het valt me op dat mijn haar nu de dag na het wassen al vettig aanvoelt. Dit had ik eerder pas op dag 3-4. Ook voelt mijn haar ruw aan gelijk na het wassen met zowel cremespoeling als met de haarmasker.
Is het normaal dat mijn haar nu zo snel vettig aanvoelt en ruw blijft na gebruik van de cremespoeling?

Fenrir

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:09

Misschien eens experimenteren met met en zonder proteïne?

Ik heb juist dat mijn haar minder snel vet wordt nu. Ruw heeft het nooit gevoeld ook niet voor CG.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:14

Ja hoor, het is normaal dat je haar sneller vettig wordt bij de transitie naar CO washing :j hebben veel mensen 'last' van.
Even goed volhouden/doorbijten tot je daar doorheen bent.

Ruw geen ervaring mee... Wellicht gewoon erg beschadigd haar? Heb je al eens een masker of deep conditioning erin gegooid?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:46

Misschien net te veel proteïne?
Dat is in ieder geval wat me te binnen schiet bij ruw (ook wat stugger misschien?)

Ik heb eergisteren mijn. Haar eens puur met water goed uitgespoeld en daarna een drupje leave in en bounce curl light gel en dat heeft echt schokkend goed gewerkt
Mijn haar voelde nogal goed gevoed aan waardoor ik eens even wou proberen of een keer goed spoelen/wassen zonder product ook zou kunnen

Net gewassen met petal fresh co
En dan Novex leave in en een drupje yari curl activator er door en een kwartiertje in een T-shirt
Ben benieuwd hoe het opdroogt (had me vandaag nogal in het zweet gewerkt waardoor ik even wat meer wilde qua wassen)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:29

@Sonja: Ruw haar had ik ook met cg cremespoeling zonder proteïne, stug is het niet.

@ billionache: Haarmasker heb ik gedaan en toen precies hetzelfde als met de cremespoeling. Ik ging ervanuit dat de cremespoeling en masker het ook glad en zacht maken of is dit alleen bij de haarproducten met siliconen ed? Of zou het aan de type product kunnen liggen? Anders ga ik toch de leave in die in de lijst staat bestellen. Kost wat meer maar dan zou het de hele dag ook voeden.

Hoelang moet je ervoor uittrekken met het vettige haar? Het voelt en ziet er voor mij erg vies uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:30

Als het hiervoor ook al ruw was dan moet je denk ik nog wel een tijdje wachten voor dat herstelt is. Dat zal niet gelijk resultaat geven.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:33

Het was ruw geworden toen ik mijn haar met een final wash heb gewassen. Daarna heb ik een cg cremespoeling zonder proteïne gebruikt en daarmee bleef het ruw. Voor de final wash was het glad en zacht.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:37

Logisch, voor je final wash zat er een laagje siliconen en andere troep overheen waardoor het glanzend en glad lijkt en voelt (maar niet is!)

Waarschijnlijk was je haar onder dat laagje gewoon enorm beschadigd, en zal je het dus goed moeten verzorgen en geduld hebben.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:44

Dat was precies wat ik dacht en vreesde, ga ik dat doen, bedankt!
Is het ook normaal dat ik nu veel meer uitvallend haar heb sinds ik de CG methode gebruik dan toen ik de haarproducten met zooi gebruikte? Ik heb het idee dat dit door de Syoss producten komt die ik gebruik maar ik wil het niet meteen daarop schuiven als het ook kan komen omdat mijn haar moet wennen aan de methode.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:04

Iemand hier ook nog tip tegen kleine kroegkrulletjes? Meestal heb ik daar voornamelijk last van met vochtig weer maar het lijkt nu standaard..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 19:47

Ik heb er geen tip voor, je zou via google kunnen kijken, ik weet dat er blogs zijn van vrouwen die er last van hebben en producten aanraden.

Ik heb besloten om te stoppen met de Syoss producten, ik raak steeds meer haren in bosjes kwijt, ze komen los wanneer ik zachtjes met mijn vingers de knopen eruit haal.
Vanmiddag heb ik daarom Kinky curly knot today leave in en een haarmasker besteld, deze worden zaterdag bezorgd. Ik wil daarnaast een cremespoeling gaan gebruiken. Of de Garnier die CG proof is of Dr Organic die CG proof is.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:55

C_arola schreef:
Ik heb er geen tip voor, je zou via google kunnen kijken, ik weet dat er blogs zijn van vrouwen die er last van hebben en producten aanraden.

Ik heb besloten om te stoppen met de Syoss producten, ik raak steeds meer haren in bosjes kwijt, ze komen los wanneer ik zachtjes met mijn vingers de knopen eruit haal.
Vanmiddag heb ik daarom Kinky curly knot today leave in en een haarmasker besteld, deze worden zaterdag bezorgd. Ik wil daarnaast een cremespoeling gaan gebruiken. Of de Garnier die CG proof is of Dr Organic die CG proof is.

Waarom zou je een cremespoeling gaan gebruiken? Het haarmasker en de leave in maken het haar voldoende zacht en doorkambaar of bedoel je ipv shampoo?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 11:48

De haarmasker wil ik 1 keer in de week gaan gebruiken.

Ik las in het topic dat meerderen een cremespoeling en daarna een leave in gebruiken vandaar dat ik wil kijken of dit voor mijn haar werkt of dat het teveel is. Op dit moment heb ik met alleen een cremespoeling nog erg veel klitten in het haar dat ik moeilijk met mijn vingers eruit kan halen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:19

Ik was met conditioner (co wash) daarna gaat er leave in doorheen en evt een activator of gel (light crème gel)

Of ik was met een CG shampoo
Daarna masker> conditioner > leave in> activator of gel
Ik heb 2b, 2c, 3A haar de rest alles medium

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:48

Ik heb door een opmerking in dit topic gisteren mijn haar eens met alleen water gewassen en dat werkt hier echt geweldig! Superveel krullen die echt in duidelijke lokken gebundeld zijn en ook bovenop het haar veel volume hebben. Drie weken na de sulfaatshampoo heb ik mijn krullen weer terug... *\o/*

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 12:52

Wat fijn!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:44

xyzutu2 schreef:
Ik heb door een opmerking in dit topic gisteren mijn haar eens met alleen water gewassen en dat werkt hier echt geweldig! Superveel krullen die echt in duidelijke lokken gebundeld zijn en ook bovenop het haar veel volume hebben. Drie weken na de sulfaatshampoo heb ik mijn krullen weer terug... *\o/*

Naar aanleiding van je post heb ik dat gister ook gedaan en ik ben ook echt enthousiast *\o/*. Het was een beetje vettig geworden, zelfs dat is ook helemaal weg. En veel krul :j :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:50

Ik spoel mijn haar ook regelmatig alleen met water. Ik was het niet elke keer met shampoo als ik douche. Is niet nodig. Met shampoo was ik 1 of 2 x per week, ligt er aan wat ik gedaan heb.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:54

Shampoo gebruik ik sowieso hooguit maar 1 keer per week
De rest van de tijd co wash indien nodig
En soms even een keer alleen water
Voor de CG methode hoefde ik dat met water alleen uitspoelen/wassen echt niet te flikken trouwens ... tenzij ik heel graag up close and personal met de schaar wilde worden

Alles word wel weer gevolgd door in ieder geval een leave in conditioner (bij mij dan hè ) en evt styling

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:41

Afbeelding

Kwam deze tegen en moest toch hardop lachen :')

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 16:00

Haha :D

Ik heb gisteren de producten binnen gekregen wat ik had besteld bij My hair shop, jammer genoeg een conditioner gekregen in plaats van de haarmasker terwijl ik het wel goed heb besteld. Ik krijg nu al 2 dagen geen contact met ze dus ik vraag me af of dat goed opgelost gaat worden.