Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:35

:(:) Nog maar 1 ...

Ik hoop oprecht dat het binnenkort beter met je gaat, met zelfkatheteriseren en daarna met "gewoon" plassen.

Ik wil nog steeds dat je een echte zeikerd word. :D

Als dat betekent dat je op weg daar naar toe eens flink huilt, ook in bijzijn van anderen, is dat eigenlijk heel mooi. Dat is dan ook een stukje spanning dat je los kunt laten.
Balen mag en kan ook zeker, gezien je situatie.

Fijn dat de pijn nu ook een stuk minder is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:56

Huilen is een vorm van loslaten.
Je hoeft je echt niet te schamen.
Er hangt een huilbui als een onweer in elk van ons zong Robert Long volgens mij ooit.
Heel mooi en pakkend nummer.
Wees niet zo hard en streng voor jezelf.
Echt meis dat helpt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:07

Lekker laten gaan hoor die tranen.
Dramatisch muziekje aan en niks om je voor te schamen.
Die verpleegkundige zie echt veel gekkere dingen dan een traantje hoor.
Heel veel succes

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 11:01

Bedankt weer!

Vind dat zo moeilijk.. Liefst zeg ik altijd; Gaat goed :j Maar dat maakt het ook niet makkelijker natuurlijk, want zo weet niemand dat het niet zo lekker gaat en kan niemand helpen... En de verpleegkundigen hier zijn echt super, ondanks dat ze het natuurlijk super druk hebben, de kleine dingetjes helpen ook al ontzettend.

Vanochtend al vroeg de bekkenbodem fysiotherapeut aan m'n bed gehad. Daarna de artsen weer. En voor het weekend was besloten dat ik vandaag naar huis zou gaan, maar dat gaat dus niet door. Ze vinden het te vroeg, omdat er nog te vaak grote hoeveelheden in m'n blaas zitten. Ze vroegen ook hoe ik er over dacht en ik ben het er mee eens... Wil graag naar huis, maar afgelopen nacht lang wakker gelegen, omdat ik me zorgen maakte over hoe ik me nu al thuis moet redden.

Dus moet nogsteeds meer drinken, mag extra fentanyl nemen voor het katheteriseren en 6x per dag katheteriseren. 6x %)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:19

Ik heb nu eindelijk het idee dat ze naar je luisteren en jij maakt ook grote stappen hoor! Het is ook niet niks wat je allemaal mee maakt. Vervelend dat het nog niet gaat zoals je zou willen maar fijn dat zij dat ook inzien en niet zomaar naar huis sturen.
Ik wil je veel succes wensen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:24

Blijf het wel aangeven aan de verpleging hoor, als het niet gaat. Is heel belangrijk dat ze weten hoe het echt met je is. Beterschap!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:47

Wow, wat een superkans word je hier geboden in het ziekenhuis! Niet alleen op fysiek gebied, omdat ze hebben gezien dat je nog niet klaar bent om naar huis te gaan gezien de "rare" dingen die je blaas nog doet, maar ook mentaal gezien. Dit is je kans om in een relatief veilige omgeving, waar het personeel veel gewend is van mensen/patiënten eens te oefenen met zeggen wat je ervaart. Spannend? Hartstikke eng? Jazeker, maar zoals gezegd, ga maar oefenen. Er kan je niets gebeuren.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 13:12

Bedankt!

En dat is zeker waar. 1 Van de artsen zei vanochtend ook dat ik wel gebruik moet maken van de verpleegkundigen, dat doe ik te weinig.. Maar ik denk dan; Ze hebben het al zo druk en eigenlijk staan ze er vooral bij voor als het niet lukt, even helpen herinneren aan blijven ademen etc... Vind het banketstaaf om ze daar steeds voor te vragen. Maarja alleen gaat het toch niet geweldig.. Gisteren moest ik 4 keer een nieuwe katheter pakken voor het lukte en toen zat er nog 340 oid in m'n blaas. Dus voor ik ging slapen nogmaals moeten katheteriseren, want na katheteriseren moet het wel onder de 200 zitten..

Vandaag dus 1 keer alleen gedaan en daarna kwamen de artsen en nu kwam de verpleegkundige al naar me toe dat ze ging helpen.

Vanochtend weer fysiotherapie gehad. En morgen weer naar de medisch psycholoog. Ben door de fysiotherapeut in het ziekenhuis doorverwezen naar de fysiotherapeut die ook werkt waar ik sport. Dus dat is al fijn. Nu hopen dat het snel beter gaat, anders ga ik failliet :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:17

Je moet eens stoppen met alleen aan anderen denken, je ligt niet voor niks in het ziekenhuis. Op deze manier draai je iedereen een rad voor de ogen. Naar huis? Prima maar wel wanneer je er aan toe bent. En alle emoties binnenhouden werkt daar niet echt aan mee. Laat gaan en geef je over.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:38

Je maakt een essentiële denkfout, of eigenlijk 2:
Jij ligt in het ziekenhuis, dus jij bent de belangrijkste persoon. Het ziekenhuispersoneel is daar om jou te helpen, niet andersom.
Hoe meer je mee werkt met het ziekenhuispersoneel, hoe sneller ze van je af zijn omdat je jezelf kunt redden of omdat je genezen bent. Win-win.

Dat failliet gaan valt vast wel mee. Als het nu door er even voor te gaan wordt opgelost, kost dat fiks minder dan wanneer je hier de rest van je leven last van houdt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:00

En dat ziekenhuis gebeuren zit gewoon in je zorgverzekering.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:26

Anders even contact opnemen met je verzekering? Wie weet is toch een vergoeding mogelijk?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:13

Je kunt altijd alles in termijnen betalen. Overal is een oplossing voor! Jij bent belangrijker dan geld.

Ik wil je veel sterkte wensen TS :(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:44

In elke basisverzekering zit een ziekenhuisopname, hoezo ga je failliet? Katheters krijg je ook gewoon van het ziekenhuis neem ik aan of maak jij eerst op wat je van thuis meegenomen hebt?
4x een nieuwe pakken omdat het niet lukt is wel vaak dus misschien toch maar die verpleegkundige erbij vragen want 4x mis prikken geeft ook extra irritatie dus niet zo handig denk ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:52

Zit inderdaad gewoon in de zorgverzekering, maar vier sondes zijn gewoon echt verspilling van duur materiaal. Maar ik denk dat je nu alle hulp moet inzetten zodat je thuis extra kan redden.
Weten ze waarom het zo moeilijk gaat? Want een korte sonde is echt normaal iets waar je minimaal tot geen last van hebt.

ik denk ook dat je zo constant bladderscant je juist gaat super viseren op het niet plassen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:23

Waarschijnlijk bedoeld ze de fysio, die is lang niet altijd verzekerd/vergoed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:18

Dat klopt. Ligt aan je aanvullende verzekering

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:32

Bekkenfysiotherapie wordt vanuit de basisverzekering vergoed voor 9 behandelingen bij ongewenst urine verlies. Helaas heeft TS het tegenovergestelde probleem :\

Je zou kunnen bellen of ze wat voor je kunnen doen, maar ik vrees dat je zelf moet betalen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:41

Fysio tijdens opname valt toch gewoon onder de opname en niet onder je poliklinische fysio behandelingen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:47

Sanet schreef:
Fysio tijdens opname valt toch gewoon onder de opname en niet onder je poliklinische fysio behandelingen?

Jep :j

Maar TS had het over na ontslag toch? Want ze schreef dat ze naar die ene was doorverwezen waar ze ook sport.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:50

Het kost je ook je eigen bijdrage. Ik betaal dat maandelijks overigens. Ik ben toch elk jaar mijn eigen risico kwijt. Dus ik betaal het per maand. Je weet nooit wanneer ze het afschrijven en bij mij kost het vaak het hele bedrag in 1x.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:10

verootjoo schreef:
Sanet schreef:

Jep :j

Maar TS had het over na ontslag toch? Want ze schreef dat ze naar die ene was doorverwezen waar ze ook sport.

Ooooh, ja zo had ik het niet geïnterpreteerd. Ik dacht dat ze bedoelde dat het nu in het ziekenhuis snel beter moest gaan.
Snorry :) verkeerd begrepen :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:13

raket schreef:
Het kost je ook je eigen bijdrage.

Eigen risico bedoel je denk ik? Die is TS inderdaad wel kwijt nu met ziekenhuisopname.
Maar bij de meeste zorgverzekeraars kun je dit gewoon in termijnen betalen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:28

Die eigen bijdrage was TS sowieso al kwijt door haar gal operatie.

De fysio tijdens opname vallen volgens mij ook gewoon onder de basis dekking.
En als TS even haar hart wil luchten kan dat ook.
Ik kreeg ook een hulpverlener aan mijn bed 3 x omdat ik de beelden van mijn ongeluk terug zag als ik mijn ogen dicht deed.
Dit viel ook gewoon onder de verzekering.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:32

Ik bedoelde eigen risico inderdaad. Even verderop schreef ik het wel goed. Beetje moe...

Een ziekenhuisopname is all-inclusief.
Er heeft ook een tijdje een eigen bijdrage gezeten op diazepam, maar weet niet of dat nog zo is.