Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:05

Wat je ook beslist, het is wel belangrijk dat je er voor de volle 100% achter staat.

Als je twijfelt zou ik gewoon nogmaals een gesprek aangaan met de huisarts of de praktijkondersteuner. En dan niet per se om je in een richting te laten sturen, maar gewoon om te informeren wat zij in de praktijk vaak zien na wel of geen abortus. Redden die moeders het en op wat voor manieren? En hoevaak krijgen vrouwen psychisch last van een abortus en in welke mate?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:25

Hier ook even een stille meelezer vanaf het begin...

Wat een onverwachte wending |( het is nogal wat en vooral nadat je te horen gekregen heb dat het nooit zou kunnen... wat zeggen de artsen daar nu over? Is er iets veranderd waardoor het wel kan of hadden ze het toen mis? Dat is iets wat heel zwaar weegt want als je in een positie zit dat het wel gepland is en niet meer kan ... daarin tegen zijn er even veel factoren die van de andere kant zwaar wegen hoe gaat de samenwerking met je ex nu? Heb je familie waar je op terug kan vallen en kan je je studie afmaken als je besluit het te houden.

Hier momenteel de situatie dat het niet vanzelf sprekend is en de klok tikt maar daarentegen ben ik heel blij dat ik geen kinderen heb gehad met mijn ex want na een vechtscheiding ben ik blij dat ik niks meer met hem te maken heb.
Jij bent de enige die de beslissing kan maken niemand anders en jouw hart en hoofd moeten het met elkaar eens zijn :(:)

Janinevv

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:40

Heel veel sterkte meid.
En denk er goed over na, een arbortus is niet niks.

Ik zou heel graag nog wat willen zeggen erover, maar dan krijg ik bokt over mij heen.

Hoop dat je een goede beslissing kunt maken voor jou en je ongeborene.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:42

Wat een heftige wending.

Om even op je twijfel in te gaan; iedereen adviseert abortus, maar zorg dat wat je doet je eigen keuze is. Als je twijfelt onderzoek dan ook de mogelijkheden om de zwangerschap uit te dragen. Er zijn mogelijkheden voor meiden zoals jij voor financiële hulp en mentale hulp.
Ik weet niet waar je woont maar je kan voor hulp ook aankloppen bij een verloskundige, een abortuskliniek (die kunnen je ook de mogelijkheden van geen abortus uitleggen) of een sociaal werker in de gemeente. (iig dat is hier zo)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:50

verootjoo schreef:
Wat een heftige wending.

Om even op je twijfel in te gaan; iedereen adviseert abortus, maar zorg dat wat je doet je eigen keuze is. Als je twijfelt onderzoek dan ook de mogelijkheden om de zwangerschap uit te dragen. Er zijn mogelijkheden voor meiden zoals jij voor financiële hulp en mentale hulp.
Ik weet niet waar je woont maar je kan voor hulp ook aankloppen bij een verloskundige, een abortuskliniek (die kunnen je ook de mogelijkheden van geen abortus uitleggen) of een sociaal werker in de gemeente. (iig dat is hier zo)

Besef heel goed, dat het niet alleen 'de zwangerschap uitdragen' is. Dat is the easy part.

Ik zie momenteel helaas een situatie van zeer dichtbij van een soortgelijk iets. Volgens mij geen coke verslaving maar gewoon een kerel met zwaar crimineel verleden (en dito familie).
Dochtertje is 4 maand oud. In september staat de eerste rechtszaak gepland dat hij zn dochter mee wil hebben. Hij wil een omgangsregeling. Echter wil hij met het kind langs zn hele familie en heeft geen flauw benul wanneer ze moet eten en wanneer ze slaapt. Kind helemaal van de leg.
Moeder van t kind wordt non stop in de gaten gehouden door hem en zn maatjes om fouten te fotograveren en dingen vast te leggen die tegen haar gebruikt worden in de rechtszaak. Via via krijgt zij contant te horen dat haar ex (vader van t kind) bekenden van haar uitvraagt en hij heeft zelfs de kraamhulp bedreigd.
Wil hier absoluut niet mee zeggen dat jou dit ook gaat gebeuren, TS. Maar ik wil wel aangeven dat of hij nu betrokkenen blijft of niet... Het gaat altijd stress en ellende opleveren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:57

Maar, wie denkt dan aan de rechten van het kindje? Geen éen baby of foetus of hoe je het wil noemen kan zichzelf verdedigen.. maar ik zal er niet teveel in door gaan.

Deze wending situatie is al rot genoeg voor ts.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:59

Idd, de zwangerschap is het probleem niet. Het 'gezellige' 18 jaar, 20 jaar, levenslang durende gedeelte dat daarna komt wel, en ik snap heel goed dat TS dat op dit moment even niet ziet zitten.

TS, heel veel sterkte met welke kant je ook op gaat :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:06

Janinevv schreef:
Maar, wie denkt dan aan de rechten van het kindje? Geen éen baby of foetus of hoe je het wil noemen kan zichzelf verdedigen.. maar ik zal er niet teveel in door gaan.

Een ongeboren kind of foetus heeft nog geen rechten. Daar hoeft dus geen rekening mee te worden gehouden. Het is aan de TS om te beslissen wat wijsheid is en wat zij wilt en voelt. Dat mag zij doen, want TS heeft die rechten namelijk wel, alszijnde een volwassen vrouw bij volledige kennis en met verstand.
Dus hou op met een hele reeks onzinnige theorieën erbij halen over rechten. De situatie is al gecompliceerd en, ongetwijfeld, pijnlijk genoeg zonder dat er schuldgevoelens aangepraat worden!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:08

Citaat:

Ik zou inderdaad mijn mond maar houden als ik jou was. Je reageert namelijk vanuit jouw persoonlijke levensovertuiging, en dat getuigt niet van respect richting de TS. Zit dit onderwerp je zo hoog, dan start je daar maar een discussietopic over.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:14

Janinevv schreef:

Rechten en plichten aka bestaan van een persoon begint bij de geboorte, niet vroeger...

Het zijn de hypocriete gelovigen die het "leven" van een ongeboren ding boven het leven en de levenskwaliteit van een vrouw plaatsen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:15

Citaat:

Citaat:
Een ongeboren kind of foetus heeft nog geen rechten. Daar hoeft dus geen rekening mee te worden gehouden.

Volgens mij heeft ook een ongeboren kind een recht: op goede ouders.

Als dat niet "leverbaar" is, is het wel zo barmhartig om er van af te zien.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:17

Ik wil geen rel topic maken.
Maar jammer dat dit zo word gezien.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:20

Janinevv schreef:
Ik wil geen rel topic maken.
Maar jammer dat dit zo word gezien.

Dan had je niet moeten beginnen.

TS; ik volg vanaf het begin, wat een enorm nare wending. Denk goed aan jezelf en zorg voor jezelf. Neem rust en de tijd om te luisteren naar je gevoel.
Mocht je een ervaring willen horen over hoe een abortus werkt en hoe dat allemaal verloopt dan mag je me gerust een pb sturen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:35

Sterkte TS, dit is geen makkelijke beslissing. Denk niet alleen aan "yes, ik kan zwanger worden!", maar ook aan "papa van de baby blijft nog zeker 18 jaar in je leven, waarschijnlijk langer".

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:54

Janinevv schreef:

Rechten van de foetus of baby? Whut??? Kijk ook dit is weer zo'n niet verstandige geloofsovertuiging die ik gewoon echt niet snap.

1. Een baby kiest er niet voor om geboren te worden. Knappe spermacel en eicel die kunnen nadenken.

2. Een baby/peuter/kleuter/kind/puber/jongvolwassene/volwassene kiest er NIET zelf voor om geboren te worden en te leven. Ze hebben WEL te leven met hun ouders. En hebben maar te leven waarin ze geboren worden. Lijkt het jou fijn om een cokeverslaafde vader te hebben, die je moeder best nogal wat stress kan gaan aandoen als zij het niet veilig vind om jou met hem alleen te laten? Rechten van het kind, de vader zien. Ja ammehoela ik prefereer toch een veilige en fijne omgeving voor mijzelf en mijn kind (als ik die zou willen) ipv een grote kans op getouwtrek, veilig huis, en alles wat zo nog meer maatschappelijk werkt noodgedwongen in beeld.

Gezellig? Rechten van een ongeboren klomp cellen? Mwah, ik denk dat TS toch echt wel voor haarzelf de afweging moet maken. Omdat TS abortus overweegt lijkt het me niet dat ze net zo gelovig als jullie is en dus tegen abortus is. Want hey, dan dacht ze er niet eens over en zou ze al met die mafkees (sorry ts) aan het altaar staan. Want een buitenechtelijk kind is toch minstens zo erg als abortus. Wat gaat TS dan voor toekomst tegemoet? Een noodgedwongen iets, omdat bepaalde mensen vinden dat dat zo hoort en iedereen zo hoort te denken.
Sorry dames, dit is de verkeerde plaats om zieltjes te winnen. Laat TS dit gewoon goed overwegen, voors en tegens afwegen volgens haar leefwijze. Niet volgens jullie geloof. Niet volgens een maatschappij. Alleen volgens haar eigen afwegingen, haar eigen toekomstbeeld en haar eigen toekomstvisie voor haarzelf (met evt vriend, man, kind, of juist niet).

En ja, ik kan hier behoorlijk kwaad om worden als mensen op die manier worden omgeluld en vervolgens in de penarie zitten als die klomp cellen geboren word en TS dus echt vast zit aan haar ex en nooit, maar dan ook nooit meer van hem af komt. oliebol happens, maar dat hoeft niet op deze manier.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:57

Palmera schreef:
Janinevv schreef:

Een ongeboren kind of foetus heeft nog geen rechten. Daar hoeft dus geen rekening mee te worden gehouden. Het is aan de TS om te beslissen wat wijsheid is en wat zij wilt en voelt. Dat mag zij doen, want TS heeft die rechten namelijk wel, alszijnde een volwassen vrouw bij volledige kennis en met verstand.
Dus hou op met een hele reeks onzinnige theorieën erbij halen over rechten. De situatie is al gecompliceerd en, ongetwijfeld, pijnlijk genoeg zonder dat er schuldgevoelens aangepraat worden!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:00

Ik denk dat we met z'n allen gevoeglijk kunnen aannemen dat TS echt wel weet dat er stromingen in NL zijn die abortus afwijzen. Daar nog eens al dan niet fijntjes op wijzen gaat TS echt niet doen denken: "ooh! misschien vinden sommige mensen abortus wel niet zo'n goed idee..." Dat weet ze echt wel.

Concrete overweging hier moet zijn, waar wordt TS beter van:
eerst haar eigen leven op de rit, een afgeronde studie en een toekomst,
of nu een ongewenst kind, met een verslaafde vader die als hij het kind erkent (en dat kan TS níet tegenhouden) ongevraagd en ongetwijfeld óók ongewenst 20 jaar lang invloed kan uitoefenen op dat kind.

En dan kan je in tweede instantie je afvragen of het eventuele kind wel zo'n goede basis mee krijgt met een verslaafde vader. En daar lijkt met het antwoord ook niet erg positief op.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:05

Ongelooflijk hoe sommigen hier kunnen reageren! :\

De enige die de juiste keuze kan maken is TS zélf.
Alleen zij weet wat ze voelt en hoe ze denkt dat de toekomst er uit komt te zien.

Ik ben niet voor of tegen abortus, persoonlijk denk ik dat het per situatie bekeken moet worden. Wellicht vind TS het gegeven de situatie verstandiger om weg te laten halen, wellicht gaat ze alles op alles zetten en vechten voor het kindje. Gelukkig baas in eigen buik.

Beste TS, ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe en onthou dat jij de keuze moet maken. Het is jouw leven.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:08

Het is niet heel moeilijk om respect te hebben voor TS haar (toekomstige) keuzes, jammer dat sommige hier nog moeite mee hebben.

Heel veel sterkte TS, doe waar jij je goed bij voelt. We weten zeker dat je er hard overna hebt gedacht en dit niet een beslissing is die overnacht kwam. Ik wens je een hele hoop positiviteit toe in de toekomst. :(:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:13

Lieve TS ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen helpen met een beslissing nemen die goed is voor jou en waar je vrede mee kunt hebben. Dikke knuffel, heel veel sterkte.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:23

Ik ben ook vanaf begin af aan stille meelezer. En moeder van zoontje van bijna 3 en in verwachting van de 2de. Ja kinderen zijn leuk maar je moet er idd ook de tijd geduld en financiën voor hebben..

Ik ben niet voor en niet tegen abortus, het is goed dat de mogelijkheid bestaat en wij vrouwen deze mogelijkheid hebben. Afhankelijk van hoe ver iemand in verwachting is, is het denk ik fijn om de keuze te hebben in deze omstandigheden abortus of niet. Het is niet iets dat je "ff" aanschaft.

Succes TS in je keuze, het zal niet makkelijk zijn. Heb je al een afspraak staan??

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:24

Tjonge ik vind dat veel mensen hier wel erg negatief reageren.
Ik snap dat een kind krijgen niet gezellig is zoals eerder werd genoemd.

Maar ik kan me ook erg goed voorstellen dat TS twijfelt, want wat als het in de toekomst niet lukt om weer zwanger te worden.
Dan gaat ze misschien wel de rest van haar leven spijt hebben van een abortus.
Ik zie ook in dat de andere kant geen rozegeur en maneschijn is, maar dat hele negatieve... nee.

Ts denk er goed over na en praat met mensen die dicht bij je staan, en die je misschien een handje zouden kunnen helpen.
Maak je eigen keuzes en laat je vooral niks opdringen!
Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:39

Ik vind toch echt dat sommige mensen hier negatiever zijn en respectloze over het krijgen van het kind dan Janine over het idee van de abortus.

Beide keuzes zijn aan ts en beide keuzes hebben voor en nadelen. Laat iedereen in zijn waarde en probeer de ts te ondersteunen in welke keuze dan ook.

Ik denk ook zeker niet dat Janine het kwalijk bedoelt en zieltjes probeert te winnen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:47

Wat als, Wat als.

Daar koop je niets voor. Ik snap beide "kampen". Ik snap mensen die vanuit hun geloof tegen abortus zijn. Die vinden dat de foetus of de klomp cellen door het ontstaan rechten tot leven hebben.

Ik snap ook de mensen die vinden dat abortus zeker tot de mogelijkheden kan behoren. Die vinden dat de foetus of de klomp cellen over pak hem beet 9 maanden recht heeft op een veilige en stabiele thuissituatie.

Die twee groepen zullen het nooit eens worden.

Maar het gaat niet om deze twee groepen. Het gaat om ts en even cru gezegd, het product van een avondje gymnastieken met haar ex. Ts heeft in mijn ogen de plicht om te onderzoeken of zij het kindje kan bieden wat het nodig heeft. Een veilig thuis. Een stabiele omgeving om op te groeien. Ouders die het kind op de eerste plaats kunnen zetten de komende 18 tot 21 jaar. In mijn ogen moet er duidelijkheid zijn over de reden van verslaving van de vader. Is hij erfelijk belast met een gen dat verslavingsgevoelig maakt? Of is het een gevolg van een of ander trauma. Kortom, wat geef je in de genen mee.

Ts zal zich in de spiegel moeten kunnen blijven aankijken, ongeacht de keuze die zij maakt.

Wát als zij na de abortus nooit meer zwanger zou kunnen raken? Dat is net zo zeer koffiedik kijken als, wat als het kind een verslaafde pa krijgt, ouders die over de rug van het kind ruziën. Nog zeker 19 jaar vastzitten aan de man waar je afstand van wilde nemen. Een gerede kans op nog heel wat jaren de grillen en grollen te moeten slikken van een (ex-?) verslaafde.

Wat als. Daar kun je noch de ene kant, noch de andere kant wat mee.

Veel sterkte met je beslissing ts.

Had je ooit kinderen van deze / met deze man willen hebben?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:48

Amber_anne schreef:
Ik vind toch echt dat sommige mensen hier negatiever zijn en respectloze over het krijgen van het kind dan Janine over het idee van de abortus.

Beide keuzes zijn aan ts en beide keuzes hebben voor en nadelen. Laat iedereen in zijn waarde en probeer de ts te ondersteunen in welke keuze dan ook.

Ik denk ook zeker niet dat Janine het kwalijk bedoelt en zieltjes probeert te winnen

Krijg het idee alsof jullie denken dst ik met opzet ts iets wil wijs maken. Ieder mag doen wat zijzelf het beste vind in een bepaalde situatie.

Alleen jammer dat de dames hier zo pissig reageren alsof ik een monster ben..

En precies ik probeer geen zieltjes te winnen.