Mineralen/Edelstenen

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:09

Wauw wat heb ik weer mooie edelstenen gekocht voor mezelf en mijn jongens hebben er ook mooie edelstenen uitgezocht. Mijn jongste heeft een edelsteen Lapis Lazuli een mooie blauwe, mijn oudste heeft gekozen voor een grote zak knuffels stenen en ik kwam terug met een pendel steen rode Jaspis ( deze heb ik gratis gekregen, zit een knoop in de ketting hoop dat ze die er uit kunnen halen bij een juwelier) , weer een druppels ketting Jaspis en een Amethits knuffelsteen.

anjali, kan je ook met een edelsteen pendelen? Of moet je daarvoor een speciale pendel steen voor hebben?

Ik ga sparen voor een edelsteen grote engel steen. Alleen kosten die wel erg duur. Ook ga ik me nog meer verdiepen in mineralen/edelstenen, waar kan je dat doen of zijn daar speciale boeken voor ? Of workshops?

De foto van onze edelstenen, ik ben daar zo blij en trots op!
edelstenen links van mijn oudste zoon.
middelste edelsteen met rode ketting van mijn jongste zoon.
rechts de edelstenen van mij! Wat ik ook kan zeggen ik heb iets met de Jaspis edelstenen. <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 05-10-19 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:13

Knoop voorzichtig tussen je vingers 'rollen' komt hij vaak los.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:14

Mijn heksenclan vind het onnodig pendels te kopen, die pendelen eigenlijk allemaal met eikeltjes aan touwtjes en dergelijke ;)

Er zijn onnoemelijk veel boeken over edelstenen :j

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:15

zigranta schreef:

Dank je wel voor de tip en ga het proberen!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:23

zigranta schreef:

het is ons gelukt. Gisterenavond ben ik gaan rollen maar kon het niet goed zien hoe de knoop zat en vanmorgen kwam er een goede kennis die het wel de knoop los kon krijgen! Wat ben ik blij dat de knoop eruit is. Nogmaals bedankt voor de tip. *\o/*

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:41

Leuk dat het gelukt is!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:14

Azmay schreef:
Mijn heksenclan vind het onnodig pendels te kopen, die pendelen eigenlijk allemaal met eikeltjes aan touwtjes en dergelijke ;)

Pendelen heb ik nooit gedaan. Officiele pendels hebben meestal een speciale vorm,die trouwens wel wat lijkt op de vorm van een eikel. Een heksenclan? Wat interessant. Inderdaad zijn er heel veel boeken over edelstenen.Op internet kun je ook wel wat vinden.Toets de naam van een steen maar in!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:16

anjali schreef:
Azmay schreef:

Pendelen heb ik nooit gedaan. Officiele pendels hebben meestal een speciale vorm,die trouwens wel wat lijkt op de vorm van een eikel. Een heksenclan? Wat interessant. Inderdaad zijn er heel veel boeken over edelstenen.Op internet kun je ook wel wat vinden.Toets de naam van een steen maar in!

Het gaat er niet om wat je aan het touwtje hebt hangen in principe, als het maar goed voelt.
Ik ben eigenlijk druïde maar heksen zijn er meer en vieren dezelfde jaarfeesten dus daar sluit ik me ook bij aan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:49

Ik ben niet zo in de stenen thuis en misschien een beetje te wetenschappelijk ingesteld soms, maar vind het wel een heel interessant onderwerp. Ik vroeg me af, wat is jullie mening over lapis lazuli? Ik heb er een prachtige ketting van, van een bruin leren koordje met daaraan een glad, puntig gevormd steentje. Soms draag ik hem bij een geel bloesje of iets dergelijks, maar vraag me wel af welke werking jullie hieraan zouden verbinden :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:59

Lapis Lazuli. Trouw,vriendschap,bescherming.De Egyptische Farao's droegen deze steen veel.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:15

Ik ben mij steeds een beetje meer in de edelstenen aan het verdiepen.
Ik zou uiteindelijk misschien wel een kleine opleiding willen volgen om met edelstenen te gaan werken.
Iemand ervaring hiermee?
Zie heel veel aanbod, maar wat zijn nou de aanraders ?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:37

Ik heb vroeger Miyou stenen verzameld :+ Had ze bijna allemaal. Ondertussen heb ik ze aan mijn broertje gegeven want ik deed er niks mee.

Ik weet niet of ik echt in de 'krachten' van de stenen geloof. Ik heb nooit echt mentale effecten gevoeld zegmaar. Heb wel dat als ik bepaalde stenen vasthoud ik soms een heel naar, zwaar gevoel kan krijgen, heel gek is dat.

Wat ik echt nog een keer wil doen is een steen uitzoeken op gevoel. Heb alle stenen altijd gekregen, of net zoals die Miyou stenen gekocht in een zakje. En ik hoor veel dat de stenen pas echt werken als je ze op gevoel 'uitkiest'.

Ik vind het in elk geval erg interessant!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 11:51

XxLMMxX schreef:
Ik ben mij steeds een beetje meer in de edelstenen aan het verdiepen.
Ik zou uiteindelijk misschien wel een kleine opleiding willen volgen om met edelstenen te gaan werken.
Iemand ervaring hiermee?
Zie heel veel aanbod, maar wat zijn nou de aanraders ?

Tosca Tetteroo is een van de oudste daarin in Nederland.Die woont in Friesland.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:51

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier in dit topic wat poste. Ondertussen is mijn edelstenen verzameling weer uit gebreid, met pendel edelstenen , edelstenen aan een ketting. Ik wil en ga me er ook veel meer in edelstenen en mineralen verdiepen, zit er ook aan te denken om een cursus te gaan volgen en zag op FB een opleiding met edelstenen en paarden dat lijk me echt super leuk alleen kost de opleiding wel erg duur en dat geld heb ik er nu nog niet voor,hoop in de toekomst wel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:00

Dit lijkt me wel interessante en belangrijke informatie voor de verzamelaars mineralen en edelstenen met vermeende helende werking.
Een analogie met neushoorns die tot uitsterving worden bejaagd voor hun "geneeskrachtige"hoorn komt bij me op....
Doe ermee wat je wil; https://www.theguardian.com/global/2019 ... ing-stones

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:16

Kuggur schreef:
Dit lijkt me wel interessante en belangrijke informatie voor de verzamelaars mineralen en edelstenen met vermeende helende werking.
Een analogie met neushoorns die tot uitsterving worden bejaagd voor hun "geneeskrachtige"hoorn komt bij me op....
Doe ermee wat je wil; https://www.theguardian.com/global/2019 ... ing-stones

Heel interessant artikel.Ik kocht mijn stenen vaak in heel kleinschalige mijnen in Sri Lanka, waar de plaatselijke bevolking me letterlijk naar toe sleepte omdat het hun enige bron van inkomsten is. Het is inderdaad belangrijk om te achterhalen waar de stenen vandaan komen en of je het wel eens kunt zijn met de omstandigheden ter plekke.De vergelijking met neushoorns gaat niet op want stenen zijn niet dierlijk en niet eens plantaardig!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:07

anjali schreef:
[De vergelijking met neushoorns gaat niet op want stenen zijn niet dierlijk en niet eens plantaardig!

Dan mis je clou van de analogie. Dierlijk, plantaardig of mineraal is irrelevant.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:25

Kuggur schreef:
anjali schreef:
[De vergelijking met neushoorns gaat niet op want stenen zijn niet dierlijk en niet eens plantaardig!

Dan mis je clou van de analogie. Dierlijk, plantaardig of mineraal is irrelevant.

Voor het verkrijgen van de hoorn van een neushoorn wordt een dier gedood. Een levend wezen dus. Edelstenen echter behoren tot de categorie van mineralen, waar dus niemand voor gedood hoeft te worden. Wel is het belangrijk voor de winning ervan de natuur niet te vernielen met explosieven of graafmachines etc. Want dat is dan zeker schadelijk voor mens en dier die in die omgeving leven.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:04

Ik geef dit topic even een schopje, vandaag namelijk al mijn stenen even weer uitgezocht welke ik allemaal heb en opgeschreven.

Nou kom ik er bij 1 niet uit en hoop ik dat iemand hier weet welke dit is:
Afbeelding
Bijna zwart maar meer met een paarsig/blauwe ondertoon. Zitten hele dunne zwarte streepjes in..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:11

Zwarte toermalijn?
Is ie doorzichtig of niet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwste aanwinsten van de beurs in Rijswijk.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 24-03-20 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:15

Ja hij is wel doorzichtig, zitten ook glittertjes in.

Heb een ruwe zwarte toermalijn maar dat is vergeleken bij deze echt zwart.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:19

Is het geen hele donkere labradoriet?
Omdat je zegt dat je ook een wat paarsige gloed hebt?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:45

Is t niet een regenboog obsidiaan

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:32

Nee labradoriet is het niet.. regenboog obsidiaan denk ik ook niet, obsidiaan glimt meer als een spiegeltje en dat doet deze niet.

Heb nog even duidelijkere foto's proberen te maken:
Afbeelding

Bedankt voor het meedenken iig :D

Ook nog even een fotootje van mijn verzameling, heb er meer dan ik dacht :o
Afbeelding
Rechts vooraan ligt een obsidiaan, aan de linkerkant de onbekende, dan zie je ook dat die meer blauwig is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:43

Of een maansteen Air?
Ik ben niet zo van de getrommelde stenen dus vind het lastig om een antwoord te geven haha :o
Zal als ik er aan denk een foto maken van mijn verzameling.
Dit is 99% ruwe steen overigens.