Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Zelf heb ik door ziekte wat issues hormonaal.
Ik heb in een jaar tijd meerdere hormonen toegevoegd aan mijn medicijnen, zoals testosteron, oestrogeen, groeihormoon.
En zeker testosteron en oestrogeen heb ik ónwijs aan moeten wennen.
Eigenlijk aan allemaal wel, maar het was een wereld vol verwondering en rare emoties om dingen die ineens op zijn plek vielen.![]()
Het is bést heftig, en eigenlijk niet te omschrijven wat dat met je doet.
En dan ging het hier niet eens over een transitie, ik voel me echt een meisje en laat dat ook graag zo.
moonfish13 schreef:In het ziekenhuis heeft mijn moeder ook wel eens gelachen hoor, de genderpoli zit hier bij endocrinologie.
Mijn moeder zat in de wachtkamer, en zo kwam er een verpleegkundige aanhobbelen met de vraag of ze voor de genderpoli kwam.
Dat leverde het antwoord op: ‘ik laat het graag zoals het is, is dat goed?’![]()
Tja dat leverde wel even hilariteit op, in positieve zin.
julhan99 schreef:Hey Hireath, zo fijn om te lezen dat je aan je moeder zo'n fijne steun hebt. Samen kom je een heel eind! Ik vind haar nu al geweldig. Ik ben oprecht blij voor jullie.
Wij hebben ook al heel wat afgelachen samen. Door alle verwarring heen, maken we er gewoon maar wat leuks van. Humor is het beste medicijn soms. Wij zitten in de "nieuwe-naam-fase". Of althans, ik zit in de nieuwe-naam-fase want mijn kind was er allang over uit dat er een nieuwe naam moest komen.
Al ploeterend door de baby namen boekjes overviel mij een lichte paniek over de vreselijke namen die je gerechtigd bent je kind te geven. De keuze is reuze in namen die ik persoonlijk vreselijk vind dus met lood in mijn schoenen heb ik gevraagd of mijn kuiken al een keuze had kunnen maken uit het namen-menu.
Ja hoor! geen probleem...en by the way op school noemen ze me al zo.Na een kwartiertje aan de AED tegen hartritmestoornissen, durfde ik ook te vragen wat die naam dan wel was (dapper hé - ik begrijp ineens die struisvogels en hun manier om de waarheid te ontlopen). Stel je voor dat ik het niet mooi zou vinden, stel je voor dat het strijd zou worden, stel je voor...stel je voor... Mijn hoofd maakte overuren in 10 seconden.
Nou....de naam is prachtig! Precies wat ik zelf zou kiezen (het kind heeft mijn smaak - kan niet anders).Past helemaal bij ..euh.. hem haha. Ja ja, want het gekke is, "zij" gaat ook fysiek meer op een "hij" lijken als je je "zij-bril" gaat afzetten en de "hij-bril" op zet. Ineens wordt het een beetje raar om haar te zeggen in plaats van hem.
Pfff...de nieuwe-naam-fase is voorbij maar ik voel een hij-zij-hem-haar-verwarring-fase aankomen.
pien_2010 schreef:Wat ik namelijk ook nog dacht:" de pubertijd vind ik voor de jongeren en hun omgeving al lastig genoeg. Dan krijgen deze jongeren en hun ouders ook nog het hele transgender vraagstuk op hun bordje. Pfffffffff ga er maar aanstaan".
Magrathea schreef:Gisteren een item over genderdysforie bij Nieuwsuur![]()
https://nos.nl/uitzending/34930-nieuwsuur.html
Dat ben jij toch niet stiekem, TS?
Hiraeth schreef:Magrathea schreef:Gisteren een item over genderdysforie bij Nieuwsuur![]()
https://nos.nl/uitzending/34930-nieuwsuur.html
Dat ben jij toch niet stiekem, TS?
Even kijken.... Nee, stiekem niet.Bedankt voor het delen, mooi dat er aandacht aan geschonken wordt.