Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:17

Juthan99 moet zo lachen om je stukje. Zo leuk beeldend geschreven. Ik zag je helemaal aan de AED liggen (zoals in een strip boek ), _O-. Jouw kind boft ook met zo'n moeder. Je bent een grote schat en heel erg eerlijk <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:18

+1 met Tica_81 en pien_2010

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:19

Maflinger_S schreef:
+1 met Tica

+2

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:25

Wat ik namelijk ook nog dacht:" de pubertijd vind ik voor de jongeren en hun omgeving al lastig genoeg. Dan krijgen deze jongeren en hun ouders ook nog het hele transgender vraagstuk op hun bordje. Pfffffffff ga er maar aanstaan".

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 14:28

Bedankt voor je bijdrage Pepperrr en leuk dat je volgt! :D

moonfish13 schreef:
Zelf heb ik door ziekte wat issues hormonaal.
Ik heb in een jaar tijd meerdere hormonen toegevoegd aan mijn medicijnen, zoals testosteron, oestrogeen, groeihormoon.
En zeker testosteron en oestrogeen heb ik ónwijs aan moeten wennen.
Eigenlijk aan allemaal wel, maar het was een wereld vol verwondering en rare emoties om dingen die ineens op zijn plek vielen. :)
Het is bést heftig, en eigenlijk niet te omschrijven wat dat met je doet.
En dan ging het hier niet eens over een transitie, ik voel me echt een meisje en laat dat ook graag zo. :D

Oh gut, ik ben stiekem toch wel bang dat ik ineens echt een busje wandelend kruid wordt met testosteron. Ik heb soms al een beetje een kort lontje namelijk. _O- We zullen zien tegen die tijd! Hopelijk snel. :):)

moonfish13 schreef:
In het ziekenhuis heeft mijn moeder ook wel eens gelachen hoor, de genderpoli zit hier bij endocrinologie.
Mijn moeder zat in de wachtkamer, en zo kwam er een verpleegkundige aanhobbelen met de vraag of ze voor de genderpoli kwam.
Dat leverde het antwoord op: ‘ik laat het graag zoals het is, is dat goed?’ :P
Tja dat leverde wel even hilariteit op, in positieve zin. :D

_O- _O-

julhan99 schreef:
Hey Hireath, zo fijn om te lezen dat je aan je moeder zo'n fijne steun hebt. Samen kom je een heel eind! Ik vind haar nu al geweldig. Ik ben oprecht blij voor jullie.

Wij hebben ook al heel wat afgelachen samen. Door alle verwarring heen, maken we er gewoon maar wat leuks van. Humor is het beste medicijn soms. Wij zitten in de "nieuwe-naam-fase". Of althans, ik zit in de nieuwe-naam-fase want mijn kind was er allang over uit dat er een nieuwe naam moest komen.

Al ploeterend door de baby namen boekjes overviel mij een lichte paniek over de vreselijke namen die je gerechtigd bent je kind te geven ;) . De keuze is reuze in namen die ik persoonlijk vreselijk vind dus met lood in mijn schoenen heb ik gevraagd of mijn kuiken al een keuze had kunnen maken uit het namen-menu.

Ja hoor! geen probleem...en by the way op school noemen ze me al zo. :# Na een kwartiertje aan de AED tegen hartritmestoornissen, durfde ik ook te vragen wat die naam dan wel was (dapper hé - ik begrijp ineens die struisvogels en hun manier om de waarheid te ontlopen). Stel je voor dat ik het niet mooi zou vinden, stel je voor dat het strijd zou worden, stel je voor...stel je voor... Mijn hoofd maakte overuren in 10 seconden.

Nou....de naam is prachtig! Precies wat ik zelf zou kiezen (het kind heeft mijn smaak - kan niet anders). <3 Past helemaal bij ..euh.. hem haha. Ja ja, want het gekke is, "zij" gaat ook fysiek meer op een "hij" lijken als je je "zij-bril" gaat afzetten en de "hij-bril" op zet. Ineens wordt het een beetje raar om haar te zeggen in plaats van hem.

Pfff...de nieuwe-naam-fase is voorbij maar ik voel een hij-zij-hem-haar-verwarring-fase aankomen.

<3 <3
Mijn moeder is al super lief, maar jouw 'kuiken' (sorry, ik vind die benaming zo zoet :D) heeft het ook súper getroffen! Blijf vooral delen, je bent een super aanwinst voor het topic namelijk!

pien_2010 schreef:
Wat ik namelijk ook nog dacht:" de pubertijd vind ik voor de jongeren en hun omgeving al lastig genoeg. Dan krijgen deze jongeren en hun ouders ook nog het hele transgender vraagstuk op hun bordje. Pfffffffff ga er maar aanstaan".

Het hele transgender vraagstuk inclusief nog een puberteit. :j :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:51

Haha de testosteron gaf mij juist rust!
Ik was voordat ik het kreeg mezelf gewoon niet.
Voor het idee: voor ik ziek werd was ik een rouwdouwer, altijd in de weer als als jij zei maar moon dat kan je niet, deed ik het gewoon vol bluf. :+
Toen werd ik ziek, en werd ik in loop der tijd heel raar onzeker plus dat ik geen spiermassa op kon bouwen.
Knettergek werd ik er van, mijn lontje is langer geworden van de testosteron.
Het mannelijke relativeren is soms echt ideaal. :')
Ik begreep mannen nooit zo, nu ik testosteron heb snap ik het wezen man lol.
In mijn geval ben ik trouwens van een waarde die net aan ok was, naar hoog in de referentiewaarde voor vrouwen gelift.
Mede ook omdat ik hypermobiel ben, en ik voel me op deze waarde fijn.
Als je het leuk vind heb ik er foto’s van, van voor ik met de hormonen begon en nu. :)
Ik gebruik ook vrouwelijk hormoon trouwens, maar bij mij kan je heel duidelijk zien dat er een knap portie testosteron in zit.
Met name mijn buik, ik ben echt een bonk aan het worden qua buikspieren inclusief de bijbehorende lijntjes op slechts 3 mg testosterongel per dag.
Mijn armen als ik ze aanspan zie je het ook goed.
Ik heb er in het begin onwijs aan moeten wennen, ik had toen nog een relatie en ik vond het doodeng wat er zou gebeuren met mijn lichaam en geest.
Het was namelijk al snel duidelijk dat het mijn gezondheid waanzinnig hielp, dus als ik een platte plank geworden was had dat oliebol happens geweest.
Maarja dat maakt dan wel heel onzeker, want hij kreeg me bij aanvang met cup D en ik ben daar toch wel een beetje blij mee.
Nu grap ik erover, maar mán wat vond ik het eng!
Het enige wat ik soms vervelend vind is dat ik soms harder kan zijn, ik zou liever wat meer vrouw zijn maar ik ga nogal beroerd lopen op minder testosteron.
Ik ben nu dus bezig met loslaten dat ik mezelf geen ultrasexy vrouw-vrouw voel maar gewoon oernuchter en af en toe ietwat direct.
En ik maak er nu een geintje van, als ze op tinder komen met patserige foto’s van een sixpack stuur ik een sterk gecensureerde foto op van mijn sixpack. O:) :') _O-
Dat is gewoon zo hilarisch die reacties, echt awesome.
Ze verwachten een ooooo wat moooooi reactie ofzo, en ik bluf er vaak zo overheen met een strakkere buik als zij hebben. :')
(Ik sport overigens niet bijzonder, krachttraining 2x p.w. 25 min op medisch advies.)
Ik houd niet zo van die torso-foto’s om mee te pronken, valt het op? _O-
Overigens heb ik nog steeds tiet hoor, alleen nu een cup C omdat ik minder vet heb.
Als je de foto’s wil zien moet je maar een pb sturen, hormonen zijn magie!

Maflinger_S

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:07

@moonfish13: nou ben ik wel benieuwd ... jij schrijft ook prettig trouwens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:16

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:57

Magrathea schreef:
Gisteren een item over genderdysforie bij Nieuwsuur :)
https://nos.nl/uitzending/34930-nieuwsuur.html
Dat ben jij toch niet stiekem, TS? :D

Even kijken.... Nee, stiekem niet. :D Bedankt voor het delen, mooi dat er aandacht aan geschonken wordt. :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:36

Van harte gefeliciteerd vandaag!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:04

Gefeliciteerd Y)(^)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:12

Gefeliciteerd! *\o/*

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:44

Heppie birthday!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:27

Gefeliciteerd *\o/*

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 23:16

Dankjewel! Hopelijk is dit levensjaar hét jaar van veranderingen. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:37

Gefeliciteerd!
Zal ik je dan ritueel voor je verjaardag een tubetje testosterongel opsturen?
Als hét startpunt van jou jaar?
Je hoeft m niet te smeren, al lijst je hem in als happy memory aan een maffe bokker.
Aan jou nieuwe leven.

Hij ligt op de kast.. :)
Afbeelding

Ik heb zat tubes trouwens, ik doe 20 dagen met zo’n tube en het zijn dozen van 30 stuks omdat het eigenlijk voor mannen ontwikkeld is, voor 1 tube per dag. :Y)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:43

Wel een dag te laat , maar alsnog Gefeliciteerd ! Al heb ik heel wat in te halen met het lezen , dus heb ik daar goed excuses om vandaag veel op Bokt te zitten. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:31

Hiraeth schreef:
Magrathea schreef:
Gisteren een item over genderdysforie bij Nieuwsuur :)
https://nos.nl/uitzending/34930-nieuwsuur.html
Dat ben jij toch niet stiekem, TS? :D

Even kijken.... Nee, stiekem niet. :D Bedankt voor het delen, mooi dat er aandacht aan geschonken wordt. :j

Ja ik vond het ook een mooi en respectvol item zonder oordelen :)

Wat is testosterongel? >;)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:09

Dat is een manier om testosteron in je bloed te krijgen. Je kan spuiten, maar gel smeren is ook een optie. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:13

julius_juut schreef:
Dat is een manier om testosteron in je bloed te krijgen. Je kan spuiten, maar gel smeren is ook een optie. ;)

Oh, ik dacht dat dat alleen via pillen ging :o?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:32

Magrathea schreef:
julius_juut schreef:

Oh, ik dacht dat dat alleen via pillen ging :o?

Nope. Je hebt gel, spuiten, en een soort pleister. Oestrogeen wordt vaak wel geslikt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:03

Oestrogeen bestaat ook in gel, maar inderdaad daarvoor geven ze vaak pillen.
Iets met de verzekering en verkrijgbaarheid, veel transgenders bestellen de gel via belgië, wel op recept hoor maar hier schijnt het lastig te krijgen te zijn.
Testosteron per injectie viel voor mij af, zo’n ampul had 200 mg testosteron..
Ik had dan 1 a 2 mg moeten spuiten: dat gaat echt niet.
Gel blijft ook gepruts, richtlijn is een doperwtje ofzo voor vrouwen uit zo’n tubetje.
Het stelt echt niks voor, dit is mijn dagdosis a 3 mg.
Afbeelding

Ik zou bijna zeggen hoog tijd voor een gel voor vrouwen, maar financieel is het wel heel voordelig zo. Als ik niet opschiet met bestellen verloopt mijn recept zowat en moet de apotheek weer €7,50 gaan rekenen voor uitleg over gebruik. :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 18:44

Oi! Geen sluipreclame voor crocs hier, hè? :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:00

Ik lees al vanaf het begin mee (vind het heel leuk en interessant) maar ik schakel net in op NL3 “Je zal het maar zijn” en er zit ook een transgender koppel in die in hun “overgangsproces” zitten. Misschien leuk om terug te kijken. Ik kruip weer onder m’n steen ;-).

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:13

Ik heb iets bijzonders meegemaakt. Of eigenlijk 2 bijzondere dingen die ik met jullie wil delen.

Mijn kind moest kort opgenomen worden in het Erasmus MC. Daaraan voorafgaand waren wij op de SEH waar de nieuwe kinderarts ook aanwezig was. Nou hebben artsen doorgaans het inlevingsvermogen van een zee-egel (het zit gewoon niet in hun opleidingspakket en misschien soms ook maar beter want wat heb je aan een arts die met iedere patiënt zit mee te janken) maar nu hebben wij een pareltje te pakken. (let op! hier komt bijzonderheid nummer 1) Na het onderzoek kwam hij terug en vroeg mijn kind: hoe wil jij eigenlijk aangesproken worden? en heb je al een nieuwe naam?

Ken je die Disney twinkels in de oogjes van de Disney figuren in de film? Nou dat dus! Hij ging het gelijk regelen. Vanaf vandaag staat mijn kuiken als een hij en met zijn nieuwe naam in het systeem. Bloemen, slingers en taart voor deze man. Ik voeg hem toe aan mijn verzameling fijne mensen. Hij behoort nu officieel tot mijn kudde

Op de dag van opname gebeurde er nog iets wonderlijks. Thuis is nog niet iedereen helemaal klaar voor het nieuwe leven als jongen van onze dochter dus daar doen we het rustiger aan met de overstap.

Maar onderweg in de auto, zo halverwege, ontdekte ik een nieuwe gave bij mijn kind (en mijzelf thank God). Alsof wij door een wormhole naar een parallel universum gingen veranderde mijn kind van een zij in een hij. Huub huub huub, Barba truc!! Niet fysiek natuurlijk, dat zou pas echt feest zijn maar onze houding veranderde wetende dat hij straks als hij wordt opgenomen. En hij? Hij vindt het stiekem toch wel fijn.

Ik vind het toch een klein feestje waard. Waar kan ik taart kopen....