Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 07:48

Storm schreef:
Ze zou dan ook sowieso niet zelf moeten vertrekken, maar haar man de deur wijzen.

Kan niet
Ik woon bij hem en het bedrijf staat hier..

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 07:49

vidya schreef:
Ik denk dat er ook best wat praktische bezwaren kleven aan het zomaar vertrekken. Twee jonge kinderen trek je niet zomaar zonder plan even uit hun dagelijkse leven en omgeving! Daarom vind ik t juist knap van TS dat ze het geduld heeft om dit proces uit te zitten. Het te laten bezinken en er samen met hulp tot een oplossing te komen. Ik heb er namelijk alle vertrouwen in dat TS uiteindelijk goed voor zichzelf kan zorgen. Maar het gaat om meer dan alleen haarzelf en dat lijken de mensen die roepen 'ik was meteen weggeweest' te vergeten.

Klopt
Bedankt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:23

TS, je hoeft ook niet vandaag of morgen een besluit te nemen. Met als kanttekening dat je wel gaat onderzoeken wat voor jou het beste is. Kijk dus ook naar wat jou gelukkig maakt (en wat realistisch is, die 7 jaar van jouw man kun je niet uitwissen natuurlijk).

Het zijn geen keuzes die je binnen nu en een week maakt en je zet al behoorlijke stappen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:01

TS vindt je het niet erger nu blijkt dat het maar 1 man is? En niet een “grote” groep onbekenden ofzo?

Ik zou me daardoor toch bedreigder voelen in mijn relatie.
Het is ook gek dat hij eerst 7 jaar zegt en nu ineens veel korter en ook is het ineens maar 1 man... Wat is waar?

Ik vind dat je je echt super opstelt. Ik weet niet of ik voor mezelf in gestaan had.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:07

Nadia85 schreef:
Storm schreef:
Ze zou dan ook sowieso niet zelf moeten vertrekken, maar haar man de deur wijzen.

Kan niet
Ik woon bij hem en het bedrijf staat hier..

Zelfs dan... Voor de kinderen ook beter.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:15

Respect ts dat je zo kalm blijft.

Voor mij zou het klaar geweest zijn. Ik geloof namelijk niet dat iemand die van je houd je opzettelijk in gevaar zou brengen. Daarnaast het liegen. Eerst het ene verhaal en daarna het andere. Het zou mij nog meer aan het twijfelen zetten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:43

Of je bij elkaar blijft of niet er zal toch het een en ander besproken en geregeld moeten worden.
Ts wat wil jij? Zet dat op papier.
Je (ex) partner zet ook op papier wat hij wil.

Dan samen kijken en beslissen wat nodig en mogelijk is.

Ts ik vind je een sterke vrouw. Je denkt in mogelijkheden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:48

Ik kreeg een tip van mijn psycholoog (in heeeel andere situatie, maar wellicht wel toepasbaar)
Zet idd op papier wat de argumenten voor doorgaan en voor stoppen zijn.
Zo krijg je wellicht iets van rust in je hoofd, overzicht en kun je naderhand altijd teruglezen waarom je op dat moment die beslissing hebt gemaakt. Hoe je er op dat moment in stond.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:53

Ik denk idd dat ik alles even op papier zet voor en tegens..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:39

Sanet schreef:
TS vindt je het niet erger nu blijkt dat het maar 1 man is? En niet een “grote” groep onbekenden ofzo?

Het is ook gek dat hij eerst 7 jaar zegt en nu ineens veel korter en ook is het ineens maar 1 man... Wat is waar?

Ik vind dat je je echt super opstelt. Ik weet niet of ik voor mezelf in gestaan had.

Als dat inderdaad zo is dat het maar om 1 persoon gaat waarmee vreemd gegaan word dan is dat in mijn ogen een verhouding. Dat is heel wat anders dan puur voor de lust sexfeestjes bezoeken!

Als mijn partner zo zou lopen konkelen dan zou ik toch echt een plan maken om te vertrekken. Dan maar even niet alles gemakkelijk en vertrouwd. Dat went ook wel weer. Neem aan je familie je ook wel kan en wil steunen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:41

Nadia85 schreef:

Maak een lijstje in je telefoon, minder risico dan letterlijk op papier zetten en dat een ander het per ongeluk leest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:43

Nadia85 schreef:

Vergeet dan niet ook naar je gevoelens te luisteren, want je kan verstandig wel iets doen, maar je moet ook met je gevoel leven.

Wij kunnen niet zien hoe het nu gaat met jullie, dus alleen jij kan zelf oordelen. En stel dat je even adem ruimte wil en weg gaat. Dat wil ook niet zeggen dat dat voor altijd moet zijn. Kan zomaar volgend jaar weer wel opeens goed zijn tussen jullie. Of niet, net wat jou goed lijkt en goed voelt.
In een relatie neem je altijd een risico en helaas blijken heel veel mensen niet zo betrouwbaar als je hoopt of mag verwachten. Jij moet zelf kijken hoe jij erin staat, wat jij er wel of niet mee kan en wil verder.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:11

Wat je ook kiest. Beide opties zullen moeilijk zijn. Als je maar voor je zelf kiest kom je er wel.

Juist voor je kinderen is het belangrijk dat jij voor jezelf kiest. Al zou dat betekenen dat je misschien je eigen pad gaat. Je geeft ze een sterk voorbeeld. Leert ze dat er grenzen zijn en dat je als mens het recht hebt goed voor jezelf te zorgen. Daarnaast hebben kinderen meer aan gelukkige ouders dan aan ouders die om hen bij elkaar blijven. Als jij en je man maar respectvol met elkaar om blijven gaan en de kinderen er buiten houden.

Blijf je bij je man dan is het ook zaak je kinderen er 100% buiten te houden natuurlijk. Maar ook dan is het belangrijk dat je dit voor jezelf doet en duidelijk met je man om de tafel te gaan: je mag best eisen stellen aan wat voor jou nodig is om samen verder te gaan.
Dan is het aan hem om voor jou te kiezen!

Heel veel sterkte!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:29

Lieve Ts.
Ik heb heel veel respect voor je. De manier waarop je met de situatie omgaat vind ik heel erg knap.

1 ding wil ik je graag meegeven. Er is maar 1 goede keuze die je kan maken, en dat is de keuze die jij zelf maakt. Ongeacht wat die keuze is.

Je bent een sterke vrouw, eentje die goed nadenkt over de situatie. Welke keuze je ook maakt, zolang jij er zelf achter staat is het de juiste.
Jij zal nooit bewust iets kiezen waar je niet achter staat of waarvan je op voorhand weet dat het de slechtste optie is die je hebt.
Want ook die heeft namelijk een positieve kant/positief punt waarom je daarvoor kiest.

En nog 1 dingetje: niemand hoeftjouw keuze te begrijpen/snappen, zolang je dat zelf maar doet!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:52

Popstra schreef:
Sanet schreef:

Als dat inderdaad zo is dat het maar om 1 persoon gaat waarmee vreemd gegaan word dan is dat in mijn ogen een verhouding. Dat is heel wat anders dan puur voor de lust sexfeestjes bezoeken!

Als er nog iets positiefs benoemd mag worden, dan is de kans dat er gekke ziektes de kop op steken wel weer een stuk minder geworden.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:56

Mri schreef:
Lieve Ts.
Ik heb heel veel respect voor je. De manier waarop je met de situatie omgaat vind ik heel erg knap.

1 ding wil ik je graag meegeven. Er is maar 1 goede keuze die je kan maken, en dat is de keuze die jij zelf maakt. Ongeacht wat die keuze is.

Je bent een sterke vrouw, eentje die goed nadenkt over de situatie. Welke keuze je ook maakt, zolang jij er zelf achter staat is het de juiste.
Jij zal nooit bewust iets kiezen waar je niet achter staat of waarvan je op voorhand weet dat het de slechtste optie is die je hebt.
Want ook die heeft namelijk een positieve kant/positief punt waarom je daarvoor kiest.

En nog 1 dingetje: niemand hoeftjouw keuze te begrijpen/snappen, zolang je dat zelf maar doet!

Dankje

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:29

Lieve TS, trek je eigen plan, maak je eigen beslissingen. Wat wij hier met z'n allen goed of fout vinden zou voor jou weinig moeten uitmaken. Zolang je maar weet dat je hier van je af kunt schrijven als je daar behoefte aan hebt. Dikke virtuele knuffel!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:49

dat is inderdaad wel even schrikken ts.

uiteraard is het niet goed dat hij gelogen heeft en het onveilig heeft gedaan.

*knip*

alsnog heel veel succes en sterkte!
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-06-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel verwijderd op verzoek.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:13

Storm schreef:
Barbalala, ik ben het deels heel erg met je eens. Maar het is zo moeilijk. Ik heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, en ook ik kon niet meteen weg. Daar moest ik eerst mentaal klaar voor zijn en nog een figuurlijke klap in mijn gezicht voor krijgen. Pas toen kon ik de knop omzetten. Het is de moeilijkste beslissing in mijn hele leven geweest maar ook hier was het vertrouwen tot een nulpunt gezakt. Nu ik na een klein jaar op alles terugkijk, ben ik heel erg blij met mijn beslissing. Maar mèn, wat heb ik vaak spijt en moeite gehad in het begin.

Dit is wat ik in mijn omgeving ook heb gezien. In eerste instantie reageerde de bedrogen partner boos, maar daarna de verwarring. Na jaren leef en (veel) leed te hebben gedeeld kon ze niet zomaar vertrekken. Partner gaf ook aan te willen werken aan de relatie. In praktijk bleek dat hij eigenlijk alles bij het oude wilde laten en vooral zijn eigen gang wilde blijven gaan. Ook niet toezeggen dat hij de betreffende persoon waarmee hij vreemd was gegaan niet meer zou opzoeken zolang ze nog getrouwd waren.
Uiteindelijk heeft de bedrogen partner voor zichzelf gekozen en geknokt voor wat zij wilde. Maar voor ze dat wist had ze tijd en (professionele) hulp nodig. Erna ook nog trouwens, maar ze is er wel sterker uit gekomen. Geniet van het leven en sprankelt weer. Doet dingen die zij leuk vindt en is eigenlijk veel leuker dan de zorgzame partner die ze was.

Ik denk ook dat de ts dat nodig heeft. Iedereen heeft een mening, maar uiteindelijk is het haar leven en moet zij voor zichzelf bepalen wat zij wil en nodig heeft om gelukkig te zijn. Denk alleeen dat alles nu te vers is en je nog in een emotionele achtbaan zit. Neem de tijd om rust in en aan je hoofd te creëren en daarna jouw wensenlijstje op te stellen. Besef wel dat je jouw partner niets kan opleggen. Als hij wil meewerken is dat mooi, maar anders zal je ook moeten kijken wat je wil als je zonder zijn hulp (of misschien zelfs met tegenwerking). Zoek naar de mogelijkheden en niet in de beperkingen als je eenmaal jouw richting hebt gekozen.
In ieder geval heel veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:48

Ashleytjuhh schreef:

*knip*

Tja, daar kun je ook voor naar betaalde dames gaan. Het gaat om het liegen en bedriegen en niet om het feit dat hij dit misschien prettiger vind.
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-06-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:02

Ik lees al een tijd mee.
TS ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop je deze situatie aanpakt.
En welke keuze je ook maakt zorg ervoor dat het jouw keuze is.
Voldoen aan jouw normen en waarden.
Hoe gaat het zo op de dag met je?
Ref je het een beetje om alles op de rit te houden en de zorg voor de kinderen?
Weet niet waar je woont maar als het in de buurt is.
Kom langs voor een bakkie en ik wil best op de kinderen passen zodat je echt even ruimte en tijd hebt voor jezelf.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:05

bigone schreef:
Ashleytjuhh schreef:

*knip*

Tja, daar kun je ook voor naar betaalde dames gaan. Het gaat om het liegen en bedriegen en niet om het feit dat hij dit misschien prettiger vind.

en wat denk jij dat zo'n dame kost? dat gaat namelijk heel erg opvallen financieel. wat ik mee bedoelde te zeggen is dat voor een man zo'n taboe is en dus heel erg moeilijk en beschamend om dit toegeven naar de buiten wereld. nu leefde hij voor zijn partner en de buiten wereld het perfecte leven van huisje boompje beestje.

daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het oké is wat die heeft gedaan, zeker niet zelfs. ik zou er ook kapot van zijn als mij partner zo iets had gedaan.
Laatst bijgewerkt door Dani op 12-06-18 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:12

esje01 schreef:
Ik lees al een tijd mee.
TS ik kan alleen maar respect hebben voor de manier waarop je deze situatie aanpakt.
En welke keuze je ook maakt zorg ervoor dat het jouw keuze is.
Voldoen aan jouw normen en waarden.
Hoe gaat het zo op de dag met je?
Ref je het een beetje om alles op de rit te houden en de zorg voor de kinderen?
Weet niet waar je woont maar als het in de buurt is.
Kom langs voor een bakkie en ik wil best op de kinderen passen zodat je echt even ruimte en tijd hebt voor jezelf.

Wat lief!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:14

Asleytjuhh Ik snap niet wat het nut is van zulke speculaties?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:40

Storm schreef:
Barbalala, ik ben het deels heel erg met je eens. Maar het is zo moeilijk. Ik heb zelf een soortgelijk iets meegemaakt, en ook ik kon niet meteen weg. Daar moest ik eerst mentaal klaar voor zijn en nog een figuurlijke klap in mijn gezicht voor krijgen. Pas toen kon ik de knop omzetten. Het is de moeilijkste beslissing in mijn hele leven geweest maar ook hier was het vertrouwen tot een nulpunt gezakt. Nu ik na een klein jaar op alles terugkijk, ben ik heel erg blij met mijn beslissing. Maar mèn, wat heb ik vaak spijt en moeite gehad in het begin.

Natuurlijk is het moeilijk! Maar er wordt gesproken over "ik kan geen keuze maken als mijn gevoel er niet achter staat", dat is natuurlijk onzin. Want je gevoel zal er niet achter staan juist omdat het zo moeilijk is om de situatie ineens onder ogen te komen. Je bent in shock, emotioneel. Je hart houdt nog steeds van degene wie je dacht dat hij was. Dat verdwijnt niet zomaar en dat is heel normaal. Maar je ratio weet dondersgoed wat er mis is en wat wijs is om te doen. Daarom des te meer reden om je gevoel uit te schakelen en te gaan handelen, anders ben je straks slachtoffer van de situatie en dat is pas echt bagger.
Ik herinner me jouw topic (over een schuinsmarcherende narcist toch?) ook nog en volgens mij heb ik toen ook eens aangegeven om hem er uit te schoppen en te stoppen met de poppenkast, jij bleef ook een tijdje hangen in emoties die niet meer relevant waren. Logisch hoor! Begrijp me niet verkeerd :) , maar zo onwijs zonde van je tijd en energie. De wake-up call zou iemands gedrag in eerste instantie al moeten zijn.
Vertrouw juist op je ratio met dit soort dingen.

Joolien schreef:
Weet je, ik denk pas dat het tot je doordringt als je daar weg gaat. Nu geeft alles nog een vals gevoel van dat je leven normaal is, dat is ook een soort zelfbescherming, en overlevingsmechanisme. Je zit er nu middenin en dan is er weinig ruimte voor besef. Pas als je eruit stapt en er van een afstandje naar gaat kijken zul je denk ik de klap krijgen.

Dit inderdaad, je kan het heel lang volhouden om toneel te blijven spelen, maar uiteindelijk val je daarmee in een dieper gat dan wanneer je nu zelf de touwtjes in handen neemt,stopt met slachtoffer zijn en eieren kiest voor je geld.
De verwerking komt pas als je weg bent uit de situatie en alles geregeld is.
Ja het is je overkomen, maar jij bent in charge van de spijkers met koppen slaan en te eisen waar je recht op hebt. Aan de situatie kun je niets veranderen, maar wel aan hoe jij wil dat er met jou en je kinderen wordt omgegaan en door dat voorbeeld te stellen. Van je partner kan je niet meer uitgaan qua vertrouwen of eerlijkheid, dat kan je echt vergeten.
Kop d'r voor en gaan :)