postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloei

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:03

Phoe dat heftig TS. Wanneer weet je nu meer?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 19:00

Volgende week donderdag moet ik terug. Laat het nu over me heenkomen, ik kan me druk maken maar daar heb ik niks aan.

Met kleintje en mij gaat het wel heel goed, ik geniet echt van haar! Ze is ook gewoon zo leuk :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:37

Dat is wel een verrassing. Afwachten dus maar. Gekke vraag geen ervaring mee maar kan het een van een tweeling zijn geweest. Een vruchtje afgestoten de andere zit er nog?

Maar fijn dat je van je kindje geniet nu

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:42

Karuna, dat zou misschien kunnen ja,al heb ik eigenlijk geen idee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:39

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:53

Ik hoorde het op het nieuws ja. Zelf be in ik er open over naar de mensen die ik vertrouw, al is familie niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 13:23

Na 2 weken dat het redelijk ging, is het sinds gisteren weer wat minder. Een vriendin kwam langs voor een theetje en schrok er wel van, vooral toen ik zei dat ik vanmorgen dacht 'ik ben toe aan vakantie, wanneer begint mijn vakantie? Euh.. nooit'
En dat ik vorige week naar het tuincentrum reed , daar bijna was en ik echt even een stukje kwijt was. Ik vroeg me af hoe ik daar gekomen was.

Vriendin heeft me overgehaald met de ggz te bellen en niet te wachten tot de 25e, nu kan ik maandag terecht. Daar ben ik blij mee!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:07

Goed dat je vriendin zo reactief is!

Gezien je posts hier en je schommelingen in stemming is het denk ik inderdaad erg verstandig om zo snel mogelijk hulp te krijgen.

Weet dat je valt over oppas en kleine buurt. Maar een gastouder zou denk ik wel enorm veel verlichting voor je kunnen betekenen. Af en toe een ochtend voor je zelf.
Als je weer helemaal in orde bent kan je het altijd weer stop zetten.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 21:02

Klopt helmaal Marlies.

Hier geven de oudere kinderen van mijn man problemen :( ze hebben zeer korte lontjes en zijn echt 'meiden van de straat'. Geen opleiding gedaan, grote monden en in mijn opinie geen fijne karakters.

Nu flipten ze omdat ze ergens niet van op de hoogte waren, worden ze 'overal buiten gehouden' en dat resulteerde in geschreeuw naar hun vader toe door de telefoon. Heb het over de app redelijk goed kunnen praten en heb voorgesteld een groepsapp aan te maken uit baby's naam om ze zo op de hoogte te houden. Ergens denk ik; waarom doe ik die moeite voor mensen die me niet eens moeten?! Om de lieve vrede te bewaren.
Ik bedoel, ik had twee keer een afspraak met de oudste gemaakt waar ze gewoon niet op kwam dagen, liet niks weten.. Ik zat te wachten met baby.. Daar heb ik ook niks van gezegd verder.

Mijn man is nu naar ze toe, ik wéét gewoon dat ik bij m'n enkels afgefikt wordt en ik kan niks doen. Behalve 'Leuk doen namens baby' op de app. Al stuur ik regelmatig foto's en filmpjes van die kleine en probeer afspraken te maken die niet nagekomen worden.

Ik haat dit, ik vind ze echt echt echt niet leuk. Als het zijn kids niet waren zou ik nooit met ze omgaan, maar er met een gróte boog omheen.

En het aller leukst? Ze gaan op vakantie naar hetzelfde verre land als wij en ook nog precies dezelfde tijd. Daar zit ik op te wachten. Jeej. Het is een klein eilandje dus ze ontlopen gaat ook niet.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:37

Wat vervelend TS. Hoe staat je man hierin?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 07:30

Die is van het sussen en de goede lieve vrede bewaren omdat het anders oorlog word. Ook leuk: de oudste is zwanger.
Ik heb hier echt geen plek voor in mijn hoofd :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:48

Laat het dan uit je hoofd.
Geef bij je man aan dat je dit absoluut niet erbij kan hebben. En laat het los. Je kan hun namelijk niet veranderen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:50

Het is voor haar en jouw man natuurlijk heel bijzonder dat ze zwanger is. Ik zou daar niet zo'n punt van maken, want het zou jammer zijn als ze er daarom minder van durven te genieten.
Dus praat erover maar maak er niet een te groot ding van.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 07:53

Gisteren avond werd inderdaad duidelijk dat ik het er niet bij kan hebben ja. Ik zal de gebruikelijke koetjes en kalfjes praatjes met haar doen en verder niks. Heb mijn man gevraagd hoe hij het vind en hij zei: ja wel ok. Ik heb hem wel gefeliciteerd natuurlijk :) en zijn dochters ook

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:59

Het is ook wel bijzonder om weer net papa te worden en binnenkort opa tegelijk.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 08:26

Wellicht is het juist een opening om wat beter met elkaar om te gaan.

Ik zit erover te denken om open kaart te spelen met mijn kant van de familie, dat we waarschijnlijk nog steeds zwanger zijn en hoe we daar in staan. De oudere dochters weten helemaal nergens vanaf, dat wil ik ook zo houden

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:42

Het is ook wel een erg bijzondere situatie zo.

Ik hoop dat je snel hulp krijgt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:46

Het lijkt me verstandig om eerst te weten waar je nu precies staat. Wel of niet zwanger etc.
Maandag naar de GGZ en van daaruit verder kijken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:47

Kan je geen bloed laten trekken. Uit due waardens kunnen ze meer conclusies trekken dan uit een urinetest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:29

Pas je op met je hoeveelheid details in dit topic onder een schaduwaccount ;) je bent zo makkelijk herkenbaar namelijk ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:32

Was het contact met zijn dochters voor geboorte van jullie kind wel beter?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:54

Keet schreef:
Pas je op met je hoeveelheid details in dit topic onder een schaduwaccount ;) je bent zo makkelijk herkenbaar namelijk ;)

Was al vanaf t begin duidelijk.
Jammer dat je niet blij kunt zijn voor de dochter van je man en je man. Dat staat toch los van wat je hebt? Juist fijn voor je man dat hij opa mag worden

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:02

Ik begrijp wel dat de zwangerschap van de oudste rauw op het dak valt. Ik kan me zo voorstellen dat zwangerschap an sich een gevoelig onderwerp is voor TS, dat in combinatie met een moeilijke band met de oudste, ja ik snap het wel.

Het lijkt me nu wel wijsheid om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over je eigen, mogelijke zwangerschap en de bijbehorende keuze of jullie er dan wel/niet voor gaan, en bespreek de problemen die je hebt met de kinderen van je man, plus de oudste haar zwangerschap ook met je hulpverlener, het lijkt me niet goed hier mee te blijven lopen.
Laatst bijgewerkt door PureSG op 16-06-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:14

TS is idd heel makkelijk te vinden onder haar andere boktnaam, dus ik zou zeker uitkijken met wat je schrijft.

Ik denk dat het 't beste is om eerst uit te zoeken of je daadwerkelijk zwanger bent. Dat zal misschien ook veel rust geven als er duidelijkheid is.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 10:31

De eerste shock ben ik redelijk te boven, ik ben blij voor haar en vind het ook echt leuk dat mijn man opa word :) ze vroeg al om advies, dat vind ik erg leuk