Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:06

Iris82 schreef:
Je zit in het vape topic, dus de logische vraag is: wat heb je al geprobeerd qua vapen?

Niks en dat wil ik ook niet, ik wil helemaal stoppen. Dus ook niet vapen, ik wil gewoon niet meer vast zitten aan een verslaving wat mij niets oplevert. Dit was het eerste topic wat ik kon vinden, en dacht dat er al genoeg waren om een nieuw topic te openen.. Als dit hier niet hoort ga ik wel even een ander topic zoeken ;). Maar ik dacht dat het hier wel kon omdat dampen en vapen tussen haakjes staat ;)

Thanks Palmera, ik heb het idee dat mijn knop voor 80% om is kwa willen, ik ben me nu meer bewust van het negatieve van roken, wat ik eerst dus helemaal niet had.. Alleen dat laatste stukje en echt stoppen vind ik echt heel moeilijk. Bij ieder pakje wat ik koop denk ik weer "dit is mijn laatste pakje" en dat helpt ook niet, want de volgende volgt ook weer snel.

Nu moet ik zeggen dat het ook lastig is, ik werk bij mijn moeder in mijn eentje, kan zelf mijn pauzes inlassen en even tussen door een sigaretje roken zonder dat iemand tegen mij zegt dat ik dat niet moet doen. Dus ik damp echt aan een stuk door. Voorheen werkte ik als stalamazone en zat ik de hele dag door op paard, en toen rookte ik een stuk minder. Ik ga nu ook weer 20 uur op stal werken als thuisamazone dus dan zal het ook wel minder worden, maar ik wil helemaal stoppen..

@gohya, dankjewel voor de tip, ik ga er eens naar kijken :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:10

gohya schreef:
Er is pas nog een docu geweest over de E-smoker,dat die 15 keer meer kankerverwekkend is dan de gewone sigaret. Maar ligt er wel aan hoe je hem rookt.

En verkoop dus alsjeblieft geen onzin. ;)
Om dát voor elkaar te krijgen mag je die vaper zó heet laten worden dat je de brandblaren in je mond krijgt. Maar weinig mensen die dat stelselmatig doen, hoor. ;)

En: de meeste E-smokers hebben een beveiliging tegen oververhitting. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:13

Palmera schreef:
gohya schreef:
Er is pas nog een docu geweest over de E-smoker,dat die 15 keer meer kankerverwekkend is dan de gewone sigaret. Maar ligt er wel aan hoe je hem rookt.

Om dát voor elkaar te krijgen mag je die vaper zó heet laten worden dat je de brandblaren in je mond krijgt. Maar weinig mensen die dat stelselmatig doen, hoor. ;)

Ik vermoede al zoiets,ik denk dat er teveel E-smokers verkocht worden en er dus minder geld binnen komt van de sigaretten.Dampen is immer veel goedkoper dan roken.

CharmingS ik heb ook een topic over stoppen met roken van een poosje terug hier op bokt.
[MWS] Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Palmera

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:19

Laat ik een voorbeeld noemen: ik heb twee honden, en honden hebben een hele gevoelige neus.

Ondanks dat ik ze nooit de rook in hun neus blies en altijd buitenrookte hoorde ik regelmatig proest en nies geluiden als ik een sigaret aan had.
Van de vaper daarentegen hebben ze geen last! Ze wandelen door de wolkjes heen alsof het niets is!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:28

Ik was gestopt in 2015-2016, toen ik zwanger was van mijn zoontje, maar ben vrij snel nadien weer begonnen helaas.
Sindsdien meerdere stoppogingen gedaan, maar niets is blijven hangen, zeker niet toen ik in april van werk veranderde naar een plaats waar er binnen gerookt werd.
Nu heb ik net van woensdag ontdekt dat ik weer zwanger ben, en dus moet het van de enige dag op de andere wel.
Mijn vapor heb ik afgestoft, die kan ik nu echt niet missen. Maar het is zo zwaar, heb het er zo moeilijk mee...
Ik weet dat het simpel zou moeten zijn voor dat groeiende kleintje, maar dat is het dus echt niet :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:53

Oeh, heftig Xanthippe! Je moet nu natuurlijk wel, maar die druk lijkt me vreselijk. :(:)
Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het handiger is te stoppen met roken voordat er met anticonceptie gestopt word. Zal vast hiermee te maken hebben...

Maar wel van harte, hoor! *\o/*

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:55

gohya schreef:
gohya schreef:

Ik vermoede al zoiets,ik denk dat er teveel E-smokers verkocht worden en er dus minder geld binnen komt van de sigaretten.Dampen is immer veel goedkoper dan roken.

CharmingS ik heb ook een topic over stoppen met roken van een poosje terug hier op bokt.
[MWS] Roken? ik heb er opeens geen zin meer.[/quote]

Gohya, als je al zoiets vermoed, waarom ga je dan niet eerst de feiten checken, voor je zulke uitspraken doet? Ik kan het niet uitstaan dat mensen voortdurend iets roepen waar ze totaal geen verstand van hebben en gewoon de krantenkoppen citeren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:59

Quote nynke55
Gohya, als je al zoiets vermoed, waarom ga je dan niet eerst de feiten checken, voor je zulke uitspraken doet? Ik kan het niet uitstaan dat mensen voortdurend iets roepen waar ze totaal geen verstand van hebben en gewoon de krantenkoppen citeren.

Omdat we niet weten óf het echt zo is.Er zijn onderzoeken over die dit zeggen.Hoe weet jij dat het niet zo is dan? Ik mag mijn vermoeden zeker wel uitspreken,wat een ander ermee doet mag die zelf weten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:13

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:21

Palmera schreef:
Oeh, heftig Xanthippe! Je moet nu natuurlijk wel, maar die druk lijkt me vreselijk. :(:)
Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het handiger is te stoppen met roken voordat er met anticonceptie gestopt word. Zal vast hiermee te maken hebben...

Maar wel van harte, hoor! *\o/*

Die druk is inderdaad vreselijk, en ik had inderdaad beter meteen gestopt met roken als ik stopte met de pil, maar vorige keer heeft het 11 maanden geduurd eer ik zwanger was, en ook die druk was vreselijk. Dus elke maand opnieuw die teleurstelling kon ik niet combineren met stoppen met roken, dat lukte me echt niet. Stom excuus, ik weet het.
En dus nu niet vanaf dag 1 gestopt met roken, wat het natuurlijk des te moeilijker maakt.
De dokter mag me natuurlijk nu ook geen enkel van de alternatieven of hulpmiddeltjes voorschrijven, dus ik moet het echt zelf doen.

Bedankt :o

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:24

"De onderzoekers stelden vast dat er bij een hoge verdampingstemperatuur, bij oververhitting, hoge concentraties vrij komen van de kankerverwekkende stof formaldehyde."

Daarom laat je je vape dus niet oververhitten. Meeste mensen voelen het echt wel als hun vape te warm wordt hoor... :=

De media moet gewoon weer iets hebben om over te muggenziften, sigaretten brengen niet meer genoeg op en de staat wilt nu ook wel een boontje meepikken van wat vapen opbrengt. Of ze willen gewoon terug zoveel mogelijk mensen afschrikken om te gaan vapen zodat ze gewoon blijven roken, makkelijk geld krijgen voor de staat zo, al die mensen verslaafd aan de sigaretten en zij de prijs maar verhogen voor de 'ziekenkas'. :+
Dus als mensen stoppen met sigaretten roken moeten ze maar extra betalen voor vapen. :')

Wat een misleidende titel ook, eerst zeggen dat het 15 keer meer kankerverwekkend is om daarna in de laatste alinea toch maar weer te zeggen dat ze er niet zeker van zijn en het wel minder schadelijk is dan een sigaret.

(Dit is niet persoonlijk ofzo overigens. :+ )

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 00:53

De britten doen hun onderzoekjes een stuk beter, en zeker onpartijdig en niet gesponsort door big tobacco en big pharma ;)

https://www.fmtgezondheidszorg.nl/brits ... delijk-is/

Er is vandaag nog een stuk verschenen, maar kan het helaas even niet zo snel terug vinden. ( kom ik op terug)

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:46

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:00

Ik denk dat iedereen die overgestapt is naar de e-sigaret vast wel enorme veranderingen im de gezondheid merkt. Ik iig wel. En dat is voot mij een bewijs.

Hoe gaat het Xanthippe? En de rest?
Ik damp gelukkig nog steeds. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:05

Ik ook. :)

Zoveel voordelen. Alleen wel als grote nadeel dat je naar speciale dampwinkels moet gaan voor vloeistofjes en coils enzo. In Amerika kun je overal waar je sigaretten kan kopen ook dampspullen kopen. :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:06

Eigenlijk gaat het heel goed, beter dan verwacht. Ik moet toegeven dat ik nog heel af en toe een sigaretje rook, maar daar zit echt altijd enkele dagen tussen. En da's voor mij echt al een hele prestatie.
Voor de rest vind ik het dampen wel chill, dus daar heb ik wel veel aan.
Hopelijk kan ik die enkele sigaretjes ook snel laten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:01

Knap hoor, Xanthippe, zet hem op verder, je weet waar je het voor doet. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:52

Ik blijf benieuwd naar hoe het met jullie gaat. :)

Ik ben ruim zeven maanden aan de vaper en morgen ga ik voor de grap een flesje met 0 nicotine erbij halen en eens kijken hoe het gaat. Mijn andere flesje heb ik dan nog liggen om eventueel op terug te vallen.
Ergens volgende week beslis ik dan wat ik bij ga kopen.

Ik was wat aan het opruimen vandaag en trof onderin een rommelbakje een pakje marlboro met nog 5 sigaretten. Gegarandeerd van mijn ex, ik rookte geen marlboro.
Die heb ik weggegooid! *\o/*

Vrienden uit NL zijn nu hier, zij heeft stevig gerookt, 5 jaar gevaped en nu van alles af. We zien elkaar jaarlijks drie weken, en de complimenten over hoe goed ik eruit zie (minder grauw, minder wallen, gewoon gezond) doen ook goed hoor!

Ik hoop dat het iedereen net zo goed gaat!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:08

Hey Palmera, knap hoor!
Ben blij dat het bij jou zo vlot gaat! Volhouden nu!
En zeker respect dat je die marlboro hebt weggegooid, ik zou het zonde van het geld gevonden hebben, en ze hebben opgerookt :p

Hier gaat het nog steeds wat op en af, ik rookte wel terug elke dag eentje, maar ook niet meer dan eentje. Het probleem is dat stemmetje in mijn hoofd dat zo hardnekkig blijft zeuren. En ik kan er niet van winnen. Nu wou ik vanmorgen nieuwe sigaretten gaan halen, kende ik mijn pincode van mijn bankkaart wel niet meer zeker? Voor geen geld van de wereld kon ik me de code herinneren. Dus maar geen sigaretten dan. Hopelijk kan ik het nu volhouden, want het vervelende is dat ik wel sigaretten wil hebben, maar eens dat ik ze heb, me zo schuldig voel. Maar dan niet schuldig genoeg om ze niet op te roken, want da's dan ook weer zonde.
Soms is het vermoeiend in mijn hoofd :D :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:48

Goh Xanthippe, kun je je echt niet zonder limit op je vaper storten? :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:57

Ik had dat ook toen ik nog niet de beste vloeistof gevonden had. Ik was gewoon nog niet gestopt met roken, ik rookte alleen op dat moment niet. Maar ik was steeds excuses voor mezelf aan het bedenken waarom ik een sigaret verdiend zou hebben enzo.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:15

Ik weet het, ik moet het echt doen, dat storten op die vapor.

Maar het is exact wat Iris zegt, excuses zoeken waarom ik er toch eentje mag roken, alhoewel ik verdomd goed weet dat het nu NIET mag.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:40

Ik herken het zeer zeker ook, hoor! De eerste maanden verliepen bij mij ook zo. Ik ben ongeveer een jaar terug nu begonnen met vapen, maar pas ergens in maart echt gestopt met tabak.

Het is zo lastig.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:35

Ik heb presies hetzelfde probleem Xantippe helemaal nu ik weer begin met vapen na egypte wil dus ook weer meepraten als dat oke is

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:41

Tuurlijk Anke, welkom.
Hopelijk vinden we genoeg steun om die rotstikkies toch achter ons te laten!