2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:30

Ik denk dat de belangrijkste tip is die ik iedereen kan geven is om niet te streng te zijn voor jezelf! Als je een keer een vreetbui krijgt is dat helemaal niet erg, neem jezelf dan gewoon voor dat je het de volgende dag of volgende maaltijd wat gezonder probeert te doen. Het belangrijkste onderdeel aan afvallen is niet het tijdelijke 'dieet', maar dat je een levensstijl vindt die voor jou is vol te houden. Als je jezelf dus onmogelijke eisen gaat voorleggen (nooit meer wat lekkers, nooit eens de mist in mogen gaan), dan houd je het nooit voor de rest van je leven vol. Houd het dus realistisch voor jezelf en vind een manier die bij jou past :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:59

IsaCalixa schreef:
Ik denk dat de belangrijkste tip is die ik iedereen kan geven is om niet te streng te zijn voor jezelf! Als je een keer een vreetbui krijgt is dat helemaal niet erg, neem jezelf dan gewoon voor dat je het de volgende dag of volgende maaltijd wat gezonder probeert te doen. Het belangrijkste onderdeel aan afvallen is niet het tijdelijke 'dieet', maar dat je een levensstijl vindt die voor jou is vol te houden. Als je jezelf dus onmogelijke eisen gaat voorleggen (nooit meer wat lekkers, nooit eens de mist in mogen gaan), dan houd je het nooit voor de rest van je leven vol. Houd het dus realistisch voor jezelf en vind een manier die bij jou past :)

Ik ben het heel erg met jou eens!
Je mag alles gewoon blijven eten, zodra je dingen gaat afschaffen gaat dat 9/10 keer mislukken en voelt dat als falen en dan laat je het er vaak helemaal maar bij zitten.
Eet wat je wilt, maar ga je wel bewust worden van wat je eet en idd zorg dat je de rest van je maaltijden wel erop aanpast zodat je dat ook gewoon kunt blijven doen én progressie kan blijven boeken.

Zie dit niet als een dieet, maar idd als een gezondere levensstijl. Alle soorten voedsel kun je daarin gewoon verwerken en blijven eten!

Ga porties afwegen, puur om eens te kijken wat je naar binnen werkt en wat er eventueel lekkere alternatieven zijn! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:10

Ook heel erg met jullie eens!
Ik kan enorm streng voor mezelf zijn (te streng), maar uiteindelijk overwint de honger dan toch. En het is vaak ook niet eens trek, maar gewoon pure honger. Dan maakt het ook niet uit wat ik eet, maar dan moet ik IETS naar binnen gooien. En vaak zijn dat de slechte dingen (chocolade, chips, etc etc :') ).
Ik vind het zo moeilijk om een gezonde balans te vinden. Streng zijn heeft me in het verleden immers super geholpen, maar toen had ik geen eetbuien en nu wel :\

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:15

Ik begin morgen. Vandaag nog uit eten en veel dingen over.

Ga sowieso proberen elke dag 5 km met de hond te wandelen, die mag namelijk ook wat afvallen haha.

31 december nog wel lekker oliebollen :D en dan vanaf 1 januari er volledig voor.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:09

Hier hebben we veel te chocolaatjes over van gisteren. :=
Dus ik heb alweer veel te veel op. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:24

Ik kom hier ook even zachtjes om het hoekje kijken, ben niet meer zo veel op Bokt te vinden en hang ook al rond in een ander afvaltopic dus weet niet hoe actief ik zal zijn, maar ook hier is het de bedoeling om in 2018 heel wat overtollige kilo's kwijt te raken. Ik ga vanaf februari een half jaar naar Zuid Afrika en vooral daar zal het echt opletten zijn voor mij.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:26

ClaudiaHS schreef:
Tribunals schreef:
Ik doe ook mee! Vind mezelf niet te dik maar ben dit jaar zeker 10 kg aankomen en wil dat er graag weer af. Naar de 58/60 kg dus, ik ben 1.68 lang (of kort :+). Heb redelijke hockeybenen maar een smal middel dus hopelijk komt alles dan weer wat meer in proportie :')

Dan zijn wij een beetje hetzelfde qua bouw.
Ik ben 1.69 en nu 70 kg.
Heb ook een smal middel/taille.
Het meeste zit bij mij op mn kont en bovenbenen.
Van boven heb ik eigenlijk vrij weinig. Geen blubberbuik en ook geen flinke lovehandles.
Ik wil heel graag voor april een groot deel van mn kilo's al kwijt zijn.
We zijn een inloopkast aan het maken en ik wil graag shoppen voor nieuwe kleding :D

Dat kan heel goed kloppen! Wellicht hebben we wat aan elkaar. :D
Shoppen voor nieuwe kleding is meteen een mooie beloning voor jezelf.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:33

Het is geen populair advies, maar wél verstandig, wat als je als doel voor 2018 niet zozeer "een x aantal kilo's afvallen" wordt, maar liever " niet aankomen".
De kans dat je nieuwjaarsdag 2019 lichter ben dan je zou zijn na pogingen tot afvallen is aanzienlijk groter....

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:43

Ik had in 2013 geen doel, alleen dat ik wat wilde afvallen.
Sporten kan ik niet tot nauwelijks lichamelijk dus ik moest mn voeding aanpassen.
Alle slechte troep verbannen zoals frisdrank, koek, chips, snoep En stokbrood met lekkere dingen erop.
Enkel in het weekend mocht ik iets lekkers.
Een wijntje, paar stukjes stokbrood of een klein bakje chips.
Ik at verder alleen volkoren producten, rundvlees(géén varkensvees) en kip. Veel groente en fruit en eieren.
Kwark met noten en een banaan.
Niet teveel brood door de weeks.
Dit werkte voor mij super en dus uiteindelijk 16 kilo af te vallen zonder sporten.

Edit: het is een kwestie van logisch nadenken en een knopje omzetten.
Lightproducten koop ik niet, is nergens voor nodig en ze zijn ook nog eens totaal niet gezond.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:14

Ik meld me! Al ga ik niet echt meer in kilo's afvallen.
2016 ben ik 38 kilo afgevallen.
2017 wilde ik de laatste 5 kilo.
Helaas. Ik ben er slechts 2 kwijt geraakt dit jaar, maar wel heel veel afgevallen. Van 26 naar 19% vet.
Ik had mijn doel altijd op 65 kilo staan ( ben 1.73) maar dat heb ik nu redelijk kunnen loslaten.
Iets wel maanden geduurt heeft.. Ik had zo veel houvast aan de getallen op de weegschaal die omlaag gingen en dat doen ze niet meer :+.

Mijn tip aan iedereen als je echt verschil wil kunnen zien: maak voor je begint foto's, meet jezelf op ( buikomvang, taille, armen, benen) zodat de progressie niet alleen in de kilo's zit. In je hoofd past je gewicht zich namelijk een stuk langzamer aan dan in werkelijkheid.
Nu ruim een jaar later pak ik met winkelen nog onbewust 1 of 2 maten te grote kleding. Simpelweg omdat ik dan het idee heb dat het me te klein zal zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 15:16

smurffie schreef:
Helaas. Ik ben er slechts 2 kwijt geraakt dit jaar, maar wel heel veel afgevallen. Van 26 naar 19% vet.
Ik had mijn doel altijd op 65 kilo staan ( ben 1.73) maar dat heb ik nu redelijk kunnen loslaten.
Iets wel maanden geduurt heeft.. Ik had zo veel houvast aan de getallen op de weegschaal die omlaag gingen en dat doen ze niet meer :+.

Mijn tip aan iedereen als je echt verschil wil kunnen zien: maak voor je begint foto's, meet jezelf op ( buikomvang, taille, armen, benen) zodat de progressie niet alleen in de kilo's zit. In je hoofd past je gewicht zich namelijk een stuk langzamer aan dan in werkelijkheid.
Nu ruim een jaar later pak ik met winkelen nog onbewust 1 of 2 maten te grote kleding. Simpelweg omdat ik dan het idee heb dat het me te klein zal zijn.

Ik heb echt bewondering voor je, toppertje. :+:

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 16:16

Merk dat ik echt ook sterker ben dan vorig jaar! Dat geeft ook veel meer vertrouwen om lekker te gaan bewegen en trainen. Is een plank en opdrukken e.d. opeens niet meer zo moeilijk :)

Nu 77,7 kilo. En hopen dat ik me vandaag kan inhouden :D

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:25

Nou ook 2e kerstdag zit er op!
Morgen weer aan de arbeid heb mezelf zo volgepropt alle dagen dat ik er nu wel klaar mee ben! Morgen weer netjes in het gelid!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:45

De laatste 3 dagen niet ernstig gedieet maar wel wat rekening gehouden ermee, zeker vandaag.
Vanaf morgen weer netjes aan het kha dieet en volgende week weer wegen bij de diëtist, daarna ga ik denk ik zelfstandig verder

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:57

smurffie schreef:

Knap hoor, ik ga morgen maar eens alles opmeten. Nu de kerst achter de rug is wil ik beginnen met afvallen.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:00

Ook ik moet dit jaar helaas af gaan vallen. Ben altijd super slank geweest. Tot begin februari toen mijn paard een ernstige en blijvende blessure kreeg en mijn sport dus weg viel. Ik ben hetzelfde blijven eten, maar ben dus gestopt met sporten. Dat is nu helaas erg duidelijk te zien. Ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen en de bedoeling is om die er in iedergeval weer af te krijgen. Het liefst wil ik dit eind mei bereikt hebben, wat dus neer gaat komen op 2 kilo per maand!

Daarnaast wil ik gewoon een gezonde leefstijl vast gaan houden. Dit ook ivm met een slechte huid. Ik heb duidelijk gemerkt dat ik meer rode vlekjes krijg als is ongezond eet.

Ik ben 1,82 en weeg nu 70 kilo :n
En ik ben echt niet heel erg dik, maar ik voel me hier gewoon niet prettig bij. (Plus dat veel nieuwe kleding moeten kopen duur is :o )

Ik hoop dat dit topic volgen, met jullie goede motivatie en tips, mij een beetje zal gaan helpen. En andersom hoop ik jullie ook weer te kunnen motiveren :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:14

60 kilo bij 1m82 vind zelfs ik weinig en ik hou van dun. Ik ben even lang en vind mezelf ook mooier op 64 kilo maar leg me erbij neer dat het eerder 67-69 is. Dat is toch niet te zwaar vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:15

Poeh je zou zeggen dat je prima gewicht hebt ,maar ik ben nooit superslank geweest

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:22

smurffie schreef:

Wauw wat super knap dat je al zo veel bent afgevallen! De tip van meten is inderdaad een goede, ga ik morgen ook even doen ;)

poes schreef:
60 kilo bij 1m82 vind zelfs ik weinig en ik hou van dun. Ik ben even lang en vind mezelf ook mooier op 64 kilo maar leg me erbij neer dat het eerder 67-69 is. Dat is toch niet te zwaar vind ik.

Ik weet dat het misschien heel zeurderig klinkt, omdat mijn gewicht (in verhouding) voor andere misschien wel een doel zou zijn. Maar ik ben altijd gewend geweest ok dat gewicht te hebben. Ik was toen zeker niet te dun.
En ik denk dat ik me nu niet fijn voel, juist omdat ik zo slank ben geweest. Daarbij is broeken met moeite dicht krijgen erg confronterend...
Laatst bijgewerkt door LisaaSophie op 27-12-17 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:22

LisaaSophie schreef:
Ook ik moet dit jaar helaas af gaan vallen. Ben altijd super slank geweest. Tot begin februari toen mijn paard een ernstige en blijvende blessure kreeg en mijn sport dus weg viel. Ik ben hetzelfde blijven eten, maar ben dus gestopt met sporten. Dat is nu helaas erg duidelijk te zien. Ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen en de bedoeling is om die er in iedergeval weer af te krijgen. Het liefst wil ik dit eind mei bereikt hebben, wat dus neer gaat komen op 2 kilo per maand!

Daarnaast wil ik gewoon een gezonde leefstijl vast gaan houden. Dit ook ivm met een slechte huid. Ik heb duidelijk gemerkt dat ik meer rode vlekjes krijg als is ongezond eet.

Ik ben 1,82 en weeg nu 70 kilo :n
En ik ben echt niet heel erg dik, maar ik voel me hier gewoon niet prettig bij. (Plus dat veel nieuwe kleding moeten kopen duur is :o )

Ik hoop dat dit topic volgen, met jullie goede motivatie en tips, mij een beetje zal gaan helpen. En andersom hoop ik jullie ook weer te kunnen motiveren :D

Je bent nu vrouw aan het worden in je profiel staat dat je 18 bent. 60 bij 182 is al weinig laat staan 50 kilo johh ik mag met 163 50 kilo en zit ik bijna aan ondergewicht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:24

LisaaSophie schreef:
poes schreef:

Ik weet dat het misschien heel zeurderig klinkt, omdat mijn gewicht (in verhouding) voor andere misschien wel een doel zou zijn. Maar ik ben altijd gewend geweest ok dat gewicht te hebben. Ik was toen zeker niet te dun.
En ik denk dat ik me nu niet fijn voel, juist omdat ik zo slank ben geweest. Daarbij is broeken met moeite dicht krijgen erg confronterend...

Je kan je kindergewicht niet blijven aangouden ;-)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:58

Ik meld me ook. Nooit zwaar geweest, kon alles eten.
En nu, sinds ik betablokkers slik tegen migraine ben ik enorm aangekomen. Ik weet niet precies hoeveel, ik weeg mezelf nooit. Weet dus ook niet wat ik hiervoor precies woog maar zal rond de 60 kilo geweest zijn.
Ik pas mijn kleren niet meer, groei overal uit.
12 januari heb ik een afspraak staan met de diëtiste. Ook omdat sporten lastig is met die pillen. Mijn bloeddruk is laag, bij inspanning word ik duizelig, heb astma en mijn spieren verzuren heel snel. Ik klink echt als een kneus nu.. :')
Maar wil er wat aan doen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:37

Jammer dat er alweer zo gebetweterd wordt. Ik kan me voorstellen dat wanneer je altijd super slank geweest bent je in ieder geval een poging wil ondernemen om de kilo's die je voorheen niet had kwijt te raken. Ze noemt zelf "gewoon een gezonde levensstijl" en dat is natuurlijk nooit een slecht streven, voor niemand. Bovendien kun je zo helemaal niet weten of 60 kilo te mager is, mij lijkt het ook weinig, maar voor iemand die een hele fijne bouw heeft is dat misschien wel helemaal niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 01:56

Gok dat ze gewoon het beste voor heeft met haar , vind het vrij laag voor haar lengte. Maar ik ben niet echt thuis in gewone gewichten , woog op die leeftijd al over de 100 kilo ...

Welkom majabeestje!

Ik moet mijn ritme weer vinden ,vrijdag weer 4 uurtjes werken en dan weer tot dinsdag vrij . Oud en nieuw komt een bevriende bokker en zal er nog wat bier naar binnen gaan ,en lekkere dingen en oliebollen en hmm . Maar heb een duidelijk doel ,fit worden een gezond gewicht behalen en weer goed in mijn vel zitten .Nog een ruime week om te kijken naar iets waar ik mij in vinden kan kwa beweging .. ,lopen geen punt maar alleen is het niet helemaal mijn ding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:13

Als dit al bedweterig is weet ik het ook niet meer hoor? Lijkt mij een vriendelijk geformuleerde mening/ advies. Als dat al niet welkom is wat doen we dan in dit topic? LisaaSophie neemt het zelf ook niet zo op volgens mij, dus waarom jij wel?