Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Ik denk dat de belangrijkste tip is die ik iedereen kan geven is om niet te streng te zijn voor jezelf! Als je een keer een vreetbui krijgt is dat helemaal niet erg, neem jezelf dan gewoon voor dat je het de volgende dag of volgende maaltijd wat gezonder probeert te doen. Het belangrijkste onderdeel aan afvallen is niet het tijdelijke 'dieet', maar dat je een levensstijl vindt die voor jou is vol te houden. Als je jezelf dus onmogelijke eisen gaat voorleggen (nooit meer wat lekkers, nooit eens de mist in mogen gaan), dan houd je het nooit voor de rest van je leven vol. Houd het dus realistisch voor jezelf en vind een manier die bij jou past
ClaudiaHS schreef:Tribunals schreef:Ik doe ook mee! Vind mezelf niet te dik maar ben dit jaar zeker 10 kg aankomen en wil dat er graag weer af. Naar de 58/60 kg dus, ik ben 1.68 lang (of kort). Heb redelijke hockeybenen maar een smal middel dus hopelijk komt alles dan weer wat meer in proportie
Dan zijn wij een beetje hetzelfde qua bouw.
Ik ben 1.69 en nu 70 kg.
Heb ook een smal middel/taille.
Het meeste zit bij mij op mn kont en bovenbenen.
Van boven heb ik eigenlijk vrij weinig. Geen blubberbuik en ook geen flinke lovehandles.
Ik wil heel graag voor april een groot deel van mn kilo's al kwijt zijn.
We zijn een inloopkast aan het maken en ik wil graag shoppen voor nieuwe kleding
smurffie schreef:Ik meld me! Al ga ik niet echt meer in kilo's afvallen.
2016 ben ik 38 kilo afgevallen.
2017 wilde ik de laatste 5 kilo.
Helaas. Ik ben er slechts 2 kwijt geraakt dit jaar, maar wel heel veel afgevallen. Van 26 naar 19% vet.
Ik had mijn doel altijd op 65 kilo staan ( ben 1.73) maar dat heb ik nu redelijk kunnen loslaten.
Iets wel maanden geduurt heeft.. Ik had zo veel houvast aan de getallen op de weegschaal die omlaag gingen en dat doen ze niet meer.
Mijn tip aan iedereen als je echt verschil wil kunnen zien: maak voor je begint foto's, meet jezelf op ( buikomvang, taille, armen, benen) zodat de progressie niet alleen in de kilo's zit. In je hoofd past je gewicht zich namelijk een stuk langzamer aan dan in werkelijkheid.
Nu ruim een jaar later pak ik met winkelen nog onbewust 1 of 2 maten te grote kleding. Simpelweg omdat ik dan het idee heb dat het me te klein zal zijn.
Helaas. Ik ben er slechts 2 kwijt geraakt dit jaar, maar wel heel veel afgevallen. Van 26 naar 19% vet.
Ik had mijn doel altijd op 65 kilo staan ( ben 1.73) maar dat heb ik nu redelijk kunnen loslaten.
Iets wel maanden geduurt heeft.. Ik had zo veel houvast aan de getallen op de weegschaal die omlaag gingen en dat doen ze niet meer.
Mijn tip aan iedereen als je echt verschil wil kunnen zien: maak voor je begint foto's, meet jezelf op ( buikomvang, taille, armen, benen) zodat de progressie niet alleen in de kilo's zit. In je hoofd past je gewicht zich namelijk een stuk langzamer aan dan in werkelijkheid.
Nu ruim een jaar later pak ik met winkelen nog onbewust 1 of 2 maten te grote kleding. Simpelweg omdat ik dan het idee heb dat het me te klein zal zijn.
poes schreef:60 kilo bij 1m82 vind zelfs ik weinig en ik hou van dun. Ik ben even lang en vind mezelf ook mooier op 64 kilo maar leg me erbij neer dat het eerder 67-69 is. Dat is toch niet te zwaar vind ik.
LisaaSophie schreef:Ook ik moet dit jaar helaas af gaan vallen. Ben altijd super slank geweest. Tot begin februari toen mijn paard een ernstige en blijvende blessure kreeg en mijn sport dus weg viel. Ik ben hetzelfde blijven eten, maar ben dus gestopt met sporten. Dat is nu helaas erg duidelijk te zien. Ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen en de bedoeling is om die er in iedergeval weer af te krijgen. Het liefst wil ik dit eind mei bereikt hebben, wat dus neer gaat komen op 2 kilo per maand!
Daarnaast wil ik gewoon een gezonde leefstijl vast gaan houden. Dit ook ivm met een slechte huid. Ik heb duidelijk gemerkt dat ik meer rode vlekjes krijg als is ongezond eet.
Ik ben 1,82 en weeg nu 70 kilo
En ik ben echt niet heel erg dik, maar ik voel me hier gewoon niet prettig bij. (Plus dat veel nieuwe kleding moeten kopen duur is)
Ik hoop dat dit topic volgen, met jullie goede motivatie en tips, mij een beetje zal gaan helpen. En andersom hoop ik jullie ook weer te kunnen motiveren
LisaaSophie schreef:poes schreef:60 kilo bij 1m82 vind zelfs ik weinig en ik hou van dun. Ik ben even lang en vind mezelf ook mooier op 64 kilo maar leg me erbij neer dat het eerder 67-69 is. Dat is toch niet te zwaar vind ik.
Ik weet dat het misschien heel zeurderig klinkt, omdat mijn gewicht (in verhouding) voor andere misschien wel een doel zou zijn. Maar ik ben altijd gewend geweest ok dat gewicht te hebben. Ik was toen zeker niet te dun.
En ik denk dat ik me nu niet fijn voel, juist omdat ik zo slank ben geweest. Daarbij is broeken met moeite dicht krijgen erg confronterend...