Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:37

LadyMadonna schreef:
Resistance schreef:
Als ik sommige reacties lees vraag ik me echt af waarom sommige bokkers überhaupt in de paardensport zitten. Als je al niet wil blijven logeren bij mensen omdat er een kans is dat ze hun EIGEN handoeken niet na één keer in de was doen...

“Smetvrees” is een groot goed op bokt, is me vaker opgevallen :j

Ik ben heel raar met Mn bed.... mag je niet met je gewone kleren opzitten... alleen gedouched in pyjama. Maar ik was m wel "maar" eens in de 2-3 weken. Heb er evenmin een probleem mee om met ongewassen handen nadat ik bij de paarden ben geweest (bijvoorbeeld) een boterhammetje te eten.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:37

Ik douche elke dag, en mijn haar was ik ook bijna elke dag. Maar ik rijd ook veel paard, en anders zit mijn haar niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:38

Nou pff inderdaad resistance.

Ik zweet bijna nooit. Ik ruik enkel naar koeien, ik vind dat niet erg. Kom ook weinig mensen tegen dus maakt mij verder niet uit. En dan nog, ik kan me douchen en schone nette kleren aan trekken, dan nog ruikt mijn moeder (die niet op een boerderij woont) koeiengeur. Dat zit gewoon op/in mij, geen idee, kan me zoveel en zo lang douchen als ik wil, krijg het er toch niet uit/af.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:39

Dat weet ik LadyMadonna :D sommige mensen kunnen er oprecht niets aan doen, zo'n geval ben ik ook een keer tegengekomen. Geen probleem, daar valt ook prima omheen te werken op een manier dat iedereen er okee mee is. No hard feelings en we konden er later gewoon om lachen en grappen over maken :+ Ben echt geen boevrouw wat dat betreft, maar vanuit mijn overtuiging dat ik het zelf ook graag hoor als ik niet zo frisjes ruik oid meld ik dat ook (netjes) aan een ander als het dusdanig erg is. Niets zo erg als dat er achter je rug om over je geluld wordt dat je stinkt of dat je je kapot moet schamen als je er eeuwen later pas achter komt dat iedereen je al die tijd onfris vond ruiken. Maar goed, ik ben een extreem direct persoon wat dat betreft. En ik dwaal af inmiddels :D

Met ongewassen smerige paardenvuil-handen een boterham eten doe ik dan ook weer gerust. Een boterham smeren/pakken voor een ander dan weer ab-so-luut niet of diegene moet dat expliciet okee vinden. Alles op dat gebied valt of staat bij mij eigenlijk bij het feit of een ander er last van heeft of niet.
Laatst bijgewerkt door Memories op 06-12-17 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:39

Zalig tabou doorbrekend topic. Ik voel me in ieder geval minder eenzaam :o
Beetje netheid mag wel, maar dat er zo veel mensen last hebben van smetvrees of vies zijn van zichzelf :wow:
Door allergische reacties gebruik ik enkel zeepblok en geurloze shampoo en deo. Ik ruik dus nooit 'fris'. Verder nog nooit opmerkingen gehad over mijn geur terwijl mijn vriend / vriendinnen dat echt wel durven zeggen. Ik vind een kusje geven aan mijn paard of hond ook niet vies terwijl deze nog minder als maandelijks douchen. Beetje hypocriet om mensen vies te vinden en vervolgens je vuile paard of hond te gaan knuffelen :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:41

Kabayo schreef:
Memories schreef:
Nou, sommige dingen die ik zie/hoor/lees hebben echt niks met "vinden" te maken hoor :') er is heus wel zoiets als een 'basis' wat lichaamsverzorging en hygiëne betreft.

Maar niet iedereen zweet en stinkt evenveel. Daar kan je geen oordeel over trekken

Inderdaad, ik zweet alleen dagelijks onder mijn hielen, als ik ongesteld moet worden bij mijn oksels en dan voornamelijk de rechteroksel.
Transpireren op mijn hoofd, rug of andere plekken moet het echt heel warm zijn. En ik heb een fysiek intensieve baan.
Mijn man daarentegen die kan al een shirtje wisselen na alleen maar stof te zuigen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:44

Het liefst douche ik iedere dag. Echter heb ik nu geen douche in huis, dus moet ik altijd naar mijn ouders. En dan wordt het eerder eens per 2 a 3 dagen (want dan moet ik het plannen). Meestal douche ik om even warm te worden of te ontspannen. Is ook echt de enige manier dat ik het warm krijg soms (en dan zit ik met de verwarming op 21, deken op, skisokken aan te bibberen op mijn bank. )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:45

Meestal als ik denk, 'zo ik mag echt wel eens onder de douche' (op een zomerse dag na paardrijden, weiland uitmesten, grasmaaien etc) vindt mijn man dat ik zo lekker ruik :') Verklaar hem dan altijd voor gek. Dus als ik na 2 dagen zonder al te veel fysieke inspanningen en niet douchen werkelijk zou stinken zou het me verbazen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:46

Wat een hoop mensen met smetvrees zeg :D Gaan jullie wel eens kamperen/survivallen?

Qimm

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:47

niet zonder trauma waarschijnlijk :P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:48

Doubtless schreef:
Wat een hoop mensen met smetvrees zeg :D Gaan jullie wel eens kamperen/survivallen?

God nee! Je zal maar een dag niet kunnen douchen :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:48

Doubtless schreef:

Ik lees nergens iets van mensen met smetvrees?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:51

Wat een domheid om gelijk maar met de term smetvrees te strooien. Dat houdt wel wat anders in dan 1x per dag willen douchen en prijs stellen op persoonlijke hygiëne.

Verdiep je eerst even en roep daarna pas van die domme dingen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:52

Mij ga je dus inderdaad echt niet vinden in een tentje hoor, de groeten :')

Wel grappig ja hoe iedereen hier met het woord smetvrees smijt alsof het niets is, maar probeer je ergens anders op bokt iemand zo te 'diagnosticeren' dan krijg je een rel :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:55

Doubtless schreef:

:j
Heerlijk in de zomer met mijn tentje op pad hoor :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:01

Amy schreef:
Nou pff inderdaad resistance.

Ik zweet bijna nooit. Ik ruik enkel naar koeien, ik vind dat niet erg. Kom ook weinig mensen tegen dus maakt mij verder niet uit. En dan nog, ik kan me douchen en schone nette kleren aan trekken, dan nog ruikt mijn moeder (die niet op een boerderij woont) koeiengeur. Dat zit gewoon op/in mij, geen idee, kan me zoveel en zo lang douchen als ik wil, krijg het er toch niet uit/af.

Ik heb een keer na een sollicitatiegesprek gehoord (als "tip") dat ik teveel naar paard rook en voortaan beter gewassen en met schone kleren aan naar een sollicitatie moest gaan. Punt is dat dat ook zo was... :') Het trekt in de poriën ofzo, geen idee...

Maar dat was wel de enige keer dat ik dat gehoord heb, verder eigenlijk nooit.
En dat terwijl ik echt niet elke dag douche, meer om de dag. Haren was ik wanneer ik dat nodig vind, moet ik ook niet te vaak doen, want dan krijg ik van dat droge dramahaar.

Nette broeken en truien kan ik weken mee doen. Die wissel ik dan wel af en laat ze tussendoor ergens hangen. Die draag ik ook alleen overdag op mijn kantoorbaantje. Aan het einde van de werkdag kleed ik me om naar rijdkleding en 's avonds als ik thuis ben, trek ik mijn huispak aan :')
T-shirts die ik als soort van "hemd" gebruik doe ik wel meteen in de was. Die draag ik dan ook de hele dag.
Onderbroeken draai ik om de 3 dagen binnenste buiten. Nee geintje :Y)

Kamperen zou ik echt nooit doen. Survivallen al helemaaaaal niet.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:08

Inujojo schreef:
Vroeger dagelijks, maar sinds ik m' haar rood geverfd heb elke drie dagen (rood spoelt als een malle uit). De overige dagen volstaat zeep en een washandje :).

Moet je even wat azijn in je haar doen dat houd de kleur langer vast

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:10

Ik probeer 2 keer per jaar, rond de kerst en aan het begin v.d. zomer, al wil het er zo af en toe weleens bij inschieten :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:11

Ailill schreef:
Ik probeer 2 keer per jaar, rond de kerst en aan het begin v.d. zomer, al wil het er zo af en toe weleens bij inschieten :j

Scheelt in de waterrekening. :j

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:20

Elke ochtend even, voornamelijk zodat mijn haar fatsoenlijk zit (krullen, dus met nat haar kan ik er spul in doen tegen het pluizen) en om mijn nachtzweetjes weg te spoelen. 's Avonds zelden, vind het slapen met nat haar altijd onhandig. :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:22

Dagelijks minimaal 1x en ik heb toch echt geen smetvrees.
Ben blij toe ook trouwens want dat gaat over meer dan douchen ;)
Voor de rest ben ik vrij ranzig, ik deel appels met mijn paard en eet gerust met vieze handen dus zo hygiënisch ben ik niet :')
En nee... kamperen zul je mij niet zien doen.
Iets met insecten...

Edit; gaan slapen met nat haar is ook echt heel slecht.
Kun je het nog beter föhnen voor je gaat liggen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:26

Doubtless schreef:

Ik heb absoluut geen smetvrees, maar kramperen doe ik niet hoor :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:32

Memories schreef:
Mij ga je dus inderdaad echt niet vinden in een tentje hoor, de groeten :')

Wel grappig ja hoe iedereen hier met het woord smetvrees smijt alsof het niets is, maar probeer je ergens anders op bokt iemand zo te 'diagnosticeren' dan krijg je een rel :')

Daarom stond het bij mij bewust tussen haakjes :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:38

Veel mensen die minder douchen wassen zich en de douche mensen douchen liever dan dat voor de wastafel.
Da's wat ik er zo uit maak.

Ik word jaloers op mensen die niet zweten.. ik heb het zelfs in de winter te warm met alleen al voeren.. in de zomer al met stil zitten in de zon.. altyd schaduw voor mij

Bepaalde kleding trek ik ook niet aan ivm zweten valt op of is te warm.

LadyMadonna

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:40

Niet zweten is ook niet altijd fijn hoor... ik zweet heel slecht, waardoor ik ook slecht afkoel