No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:08

Zonde dat ik dit nu pas zie, heb nu al gezondigd :D Vanaf nu volg ik mee. Alleen heb ik echt geen idee waarin de verborgen suikers etc zitten. Ik hoop dat ik het volhou!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:10

Wat zijn voor jullie de tijden waarop je eet?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:10

Wat is iedereen al lekker bezig zeg! Respect voor degene die suiker helemaal willen schrappen. Ik zelf ga gewoon voor het suiker minderen, geen koek, snoep, chocolade (ik mis dat nu al :') ), frisdrank etc. Suiker wat uit fruit komt vind ik niet erg en dat beetje suiker in een cracker oid ook niet.

Vandaag ben ik begonnen met een bakje Griekse yoghurt met wat rozijnen, mijn muesli is op en geen tijd gehad voor boodschappen, dan maar wat rozijnen want ik vind kale yoghurt niet zo lekker.
De rest van de dag wordt een verrassing, ik eet op mijn werk (ik werk als kok) en ik weet nog niet wat op de planning staat vanmiddag. Verder ben ik al heel erg trots op mezelf als ik al het lekkers wat op mijn werk ligt kan weerstaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:11

Marjoow schreef:

Ideaal gezien haf 9 ontbijt, 11 uur snack, 1 uur lunch, half 4 snack, 6 uur avondeten, half 9 snack.

Nu de kunst om de snacks ietsje gezonder te maken weer :Y)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:16

Marjoow schreef:

Ik ontbijt meestal tussen 8 en half 9 op mijn werk. Rond 10/half 11 tussendoortje. Half 1 de lunch. Rond 3 weer tussendoortje. De avonden wisselen, meestal eet ik na sporten of paardrijden, dus dat is rond 8 uur. Scheelt dat je daarna geen tussendoortje meer hoeft, nadeel is dat tussen 3 en 8 teveel tijd zit, al helemaal als ik ga sporten. Dus dan eet ik rond 5 snel iets voor het sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:23

Mogen zoetmiddelen wel? Denk dus aan cola zero etc?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:24

DeMolenhoek schreef:

Dat ligt aan jezelf, mij lijkt dat ook echt niet gezond en je schijnt er juist trek naar zoet van te krijgen dus ik doe het niet.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:26

DeMolenhoek schreef:

Alles mag, je kiest er zelf voor toch. Hoop dat je beseft dat het wel echt bende is. Daarnaast is helemaal afkicken van suikers voor jezelf makkelijker. In het begin natuurlijk moeilijker maar zodra je bent afgekickt is het geen moeite meer om vol te houden omdat je het simpelweg te zoet vind, je smaak veranderd.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:28

Ontbijt: 8 uur
Snack: 11 uur
Lunch: 1 uur
Diner: 6 uur
Optionele snack: 9 uur
Vaak sport ik na het avondeten, vanwege blessure zwem in nu. Na het zwemmen neem ik nog een snack. Dit is een post-workout snack, meestal is dat magere kwark met fruit of een eitje met wat groentes erdoorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:39

anne_bento schreef:
DeMolenhoek schreef:

Alles mag, je kiest er zelf voor toch. Hoop dat je beseft dat het wel echt bende is. Daarnaast is helemaal afkicken van suikers voor jezelf makkelijker. In het begin natuurlijk moeilijker maar zodra je bent afgekickt is het geen moeite meer om vol te houden omdat je het simpelweg te zoet vind, je smaak veranderd.

Daar ben ik mij van bewust. Maar vaak is het toch lastig om de cola te laten staan en water te drinken als de fles op tafel staat. Ga even voor mij zelf beslissen wat nog wel niet mag.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:03

Demolenhoek, als ik zin heb in cola ga ik denk ook Zero pakken.
Desnoods begin je met Zero en bouw je dan af?
Dan heb je in ieder geval die suikers al niet meer.

Of als je het lust spa rood met een smaakje.
Dat heeft mij ook heel erg geholpen om te stoppen met cola want dan had ik toch het gevoel dat ik frisdrank dronk.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:05

Ik doe mee! Leuke uitdaging. Voor mij tevens een mooi moment om überhaupt een gezonder eetpatroon aan te meten, want dat is echt heel erg bagger momenteel. :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:11

[/quote]
Alles mag, je kiest er zelf voor toch. Hoop dat je beseft dat het wel echt bende is. Daarnaast is helemaal afkicken van suikers voor jezelf makkelijker. In het begin natuurlijk moeilijker maar zodra je bent afgekickt is het geen moeite meer om vol te houden omdat je het simpelweg te zoet vind, je smaak veranderd.[/quote]

Daar ben ik mij van bewust. Maar vaak is het toch lastig om de cola te laten staan en water te drinken als de fles op tafel staat. Ga even voor mij zelf beslissen wat nog wel niet mag.[/quote]

Pak dan een heel klein glas. Dan heb je toch een glas vol, maar krijg je veel minder troep binnen. En zo kun je het geleidelijk afbouwen.
Na een jaar geen frisdrank drinken kan ik je zeggen dat het ook echt niet meer lekker is.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:11

Mijn lunchtijd is aangebroken, wij hebben op werk een lopend buffet met een salade-bar, smootie-bar en brood en beleg , soep en ga nog maar even door.
Vandaag wel slecht het witte brood gepakt (2 broodjes) een daarvan met rosbief en de ander met ham en kaas. Een craker met gesmolten kaas, tomaat en pesto, en een salade waar veel kleur in zit dus dat zal wel goed zitten :+ :+ . En om niet te vergeten een verse jus.
Volgende maaltijd is pas weer om 7 uur, vandaar dat mijn lunch zoveel is (wel nog een appeltje of dergelijks tussendoor)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:12

Ik ga alleen dingen als snoep, chocoala, koekjes en frisdrank even overslaan. Alleen minderen inderdaad, even een break voor de feestdagen waar ik geen lichamelijke redenen voor heb. Behalve puistjes misschien.
Maar honing neem ik nog wel, ik vind het een gezond alternatief op geraffineerde suiker, om ergens door heen te doen. Daarnaast vind ik honing een beetje té zoet smaken, dus daar neem ik dan ook minder van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:13

paardje87 schreef:
Mijn lunchtijd is aangebroken, wij hebben op werk een lopend buffet met een salade-bar, smootie-bar en brood en beleg , soep en ga nog maar even door.
Vandaag wel slecht het witte brood gepakt (2 broodjes) een daarvan met rosbief en de ander met ham en kaas. Een craker met gesmolten kaas, tomaat en pesto, en een salade waar veel kleur in zit dus dat zal wel goed zitten :+ :+ . En om niet te vergeten een verse jus.
Volgende maaltijd is pas weer om 7 uur, vandaar dat mijn lunch zoveel is (wel nog een appeltje of dergelijks tussendoor)

Dan nog hopen dat de salade geen dressing heeft met enkele scheppen suiker :+
Jus uit pak dronk ik vroeger ook, maar dat bleek niet zo gezond en ik ben te lui om vers te persen :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:14

Ik vind honing ook wel een zoetstof die ik blijf gebruiken. In honing zitten bovendien zoveel gezonde stoffen! In mijn bananenbrood doe ik 1,5 eetlepel honing, daar doe ik vervolgens zo'n 5 dagen mee dus dat valt best mee. Honing is zo zoet dat je er vaak weinig van gebruikt inderdaad!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:19

Marjoow schreef:

Heel erg afhankelijk van m'n dagplanning. Ik heb dagen college, dagen bij een opdrachtgever op kantoor en vrije dagen..

Meestal zijn college/dagen op kantoor ongeveer dit:

Ontbijt: Tussen half 8 en 8 uur
Lunch: Rond 12.30 uur
Diner: Ergens tussen 18.00 en 19.00 afhankelijk of ik eerst ga sporten of niet.
Tussendoortjes meestal ergens rond 10.00 uur, 15.00 uur en 's avonds als ik laat eet geen tussendoortje meer en anders rond 20.30 nog iets.

Vrije dagen is totaal structuurloos en eet ik wanneer ik trek heb.

Vandaag zal het ongeveer dit zijn:
Ontbijt: 08.45 uur
Lunch: 14.00 uur
Diner: 19.30 uur

Ik heb om 12.00 uur nog een klein schaaltje yoghurt op na het sporten dus vandaar de late lunch. Vanavond geen tussendoortje meer denk ik vanwege relatief late diner :)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:21

Azmay schreef:
paardje87 schreef:

Dan nog hopen dat de salade geen dressing heeft met enkele scheppen suiker :+
Jus uit pak dronk ik vroeger ook, maar dat bleek niet zo gezond en ik ben te lui om vers te persen :')

Hahaha er zit wel een minimale dressing op de salade zover ik zie, ze verdrinken er in ieder geval niet in }> Maar die zat er standaard al op, de jus is vers geperst, gelukkig maar want heb er zelf ook nooit zin in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:23

anne_bento schreef:
Ik vind honing ook wel een zoetstof die ik blijf gebruiken. In honing zitten bovendien zoveel gezonde stoffen! In mijn bananenbrood doe ik 1,5 eetlepel honing, daar doe ik vervolgens zo'n 5 dagen mee dus dat valt best mee. Honing is zo zoet dat je er vaak weinig van gebruikt inderdaad!

Ik gebruik ook veel honing, meer nog, ik ga voor koud geslagen honing :j Hierdoor verlies je geen gezonde bacteriën etc die je door opwarming wel verliest. Ideaal dus. Tevens stap ik binnen een week (dan pas is het hier weer markt met het kraam) over naar rauwe melkproducten. Dit bevat ook veel meer gezonde bacteriën en je voelt jou sneller verzadigd :)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:25

Oke dat doen we dus nooit meer, afgaan op kleutjes van de salade, een klein hapje genomen maar niet weg te krijgen :7 . Verder de cracker en 1 broodje op, de andere zit ik alweer voor vol. Ik ben geen grote eeter van mijzelf :Y)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:31

Ik heb vanmorgen yoghurt op met muesli wel zoetstof erin....
Helaas wel koekje genomen.

Maar moet zeggen dat ik al aardig bezig ben met minderen met suikers. Dronk best wat cola en op werk gebakjes ed.
Aangezien ik nu tijdje niet kan werken komt dat even goed uit mbt zondigen.

Ga nu lekker boterhammetje eten met rookvlees

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:46

Ik heb het er best moeilijk mee. Zit nu een klasgenootje naast me borrelnootjes te eten, ik had van die gepoft havervlokken (ofzo). Ben zo dol op borrelnootjes...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:03

Hier ook voornamelijk alle ongezonde suikers laat ik liggen. Honing en zoetstof wil ik ook nog wel gebruiken en ook gewoon fruit.

Hier twee broodjes gehad, één met koolsalade en één met hoemoes. Tot mijn verbazing zaten in beide suiker als ingrediënt, helemaal de hoemoes. Maar goed weggooien ga ik niet doen dus lekker opgegeten. Ik ga wel kijken of ik hoemoes zelf kan gaan maken :)
Daarnaast een smoothie en water!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 14:28

Zo. 8 pagina's doorgespit voor nieuwe aanmeldingen. Deze krijgen zo een PB :D
Leuk weetje, inclusief mezelf doen er nu 73 mensen mee aan de challenge :D Super!!

Hier is het ook van start gegaan. Gezondigt, in die zin, ik heb nog 3 flesjes vitamin water van de Lidl staan. Te veel suiker :') Maar ik drink er elke dag 1, is maar even niet anders, is gewoon niet opgekomen. Wel een fijn flesje om daarna te vullen met water en de rest van de dag door te komen.

En: Gevulde chocolaatjes afgeslagen, en geen suiker in de cappuchino :D Blegh dat is wennen!