De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:46

gohya schreef:
@yza1987 ook erg voor je vriend zeg! wat zal die zich schuldig hebben gevoeld.

Klopt :j die voelde zich heel erg schuldig, maargoed hij heeft het goed gemaakt door me wekenlang te helpen met aankleden, haren wassen, dingen open maken etc. := Ik ben rechts en het was mijn rechterhand, dan voel je je echt gehandicapt zeg :oo

Levitate

Re: De ergste pijn die je hebt gevoeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:52

By far toen ik in volle galop van mijn paard viel. Mijn rug deed zo veel pijn dat ik de eerste minuten niet eens een teen kon bewegen. Ik kon niet eens gillen van de pijn, terwijl je dat wil (gillen=ademen=rug bewegen=pijn). Er kwam echt zo'n heel zielig zacht hoog "auw auw auw" half gejank uit :')

Maar een goede tweede plaats heb ik toch wel voor mn darmen gereserveerd :Y) Als ik een appel eet, of een drankje drink waar iets in zat wat ik niet kan hebben... Oeioeioei.... Minstens 45 min opgerold op de grond liggen janken (2-3 uur later) en niet kunnen strekken van de pijn. Mijn moeder zei een keer achteraf dat (hoewel het natuurlijk heel zielig en pijnlijk is) er ook wel een beetje humor bij zit :Y) De pijn komt namelijk in vlagen (continue pijn maar af en toe een steek van 1-2 minuten die bijna niet te hebben is) en dan lag ik te puffen alsof ik weeën heb :Y) Achja, wat maar werkt tegen de pijn he :') _O-

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:04

Pff de buikpijn die ik had toen ik salmonella had...
Vreselijke buikpijn en ik kon alleen maar in een foetushouding liggen.
Wat ben ik blij dat ik daar uiteindelijk toch vanaf ben gekomen, wist niet dat je daar zo ellendig van werd.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:06

Een voorhoofdholte ontsteking. Is al even geleden, maar zelfs als mijn vader me naar de wc droeg moest ik eenmaal weer in bed kotsen van de pijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:13

Floriske schreef:
By far toen ik in volle galop van mijn paard viel. Mijn rug deed zo veel pijn dat ik de eerste minuten niet eens een teen kon bewegen. Ik kon niet eens gillen van de pijn, terwijl je dat wil (gillen=ademen=rug bewegen=pijn). Er kwam echt zo'n heel zielig zacht hoog "auw auw auw" half gejank uit :')

Maar een goede tweede plaats heb ik toch wel voor mn darmen gereserveerd :Y) Als ik een appel eet, of een drankje drink waar iets in zat wat ik niet kan hebben... Oeioeioei.... Minstens 45 min opgerold op de grond liggen janken (2-3 uur later) en niet kunnen strekken van de pijn. Mijn moeder zei een keer achteraf dat (hoewel het natuurlijk heel zielig en pijnlijk is) er ook wel een beetje humor bij zit :Y) De pijn komt namelijk in vlagen (continue pijn maar af en toe een steek van 1-2 minuten die bijna niet te hebben is) en dan lag ik te puffen alsof ik weeën heb :Y) Achja, wat maar werkt tegen de pijn he :') _O-

Jij weet het goed te omschrijven. Dit dus. Aan de ene kant wilde ik over de grond rollen om maar van de pijn af te komen. Maar ik bleef doodstil zitten want die pijn... :oo

Nu af en toe nog last van mijn rug. Is echt een beste dreun geweest.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:16

De volledige 'ontwrichting' van mijn knie (pezen, spieren, meniscus afgescheurd/verrekt) waardoor mijn onderbeen naast mijn bovenbeen kwam te liggen :+ Echt, ik heb ook 3 kinderen op de wereld gezet waaronder een 10 ponds baby vorige week en dat valt compleet in het niets bij de pijn die ik voelde tijdens de totale destructie van mijn knie. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:27

Dat klinkt vreselijk. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:28

nuscaniels schreef:
__Sannne schreef:
Toen 1 van mijn hoektanden maar niet doorkwam en blijkbaar scheef aan het groeien was (letterlijk rechtuit) en ze dus mijn tandvlees open hebben gesneden, er een slotje op hebben gezet, en die met een kettinkje aan mijn beugel hadden vast gezet, en die elke maand een stukje korter gemaakt werd. Hierdoor werd mijn tand dus door het tandvlees heen naar beneden getrokken. Maandenlang hoofdpijn van gehad. En de verdovingsprik in mijn gehemelte was echt om te janken ook.

Dit en dan maal 2. Beide hoektanden zaten bij mij verkeerd in mijn gehemelte. Dat is opengelegd en door mijn gehemelte en daarna tandvlees heen op hun plek gezet. 4 jaar elke maand weer langs.

I agree! Dat is in 2013 gedaan voor 1 hoektand en ik ben nu pas aan het laatste stukje traject bezig. de dag na het openmaken jankte ik alles bij elkaar omdat het compres in mijn gehemelte tegen een zenuw aan zat. Stomatoloog heeft dat in 1 ruk zonder verdoving eruit gehaald. Ze zijn van 4 consultatieruimtes verder komen vragen wat er aan de hand was. Ze hadden tegelijk mijn verstandskiezen eruit gehaald. Ik kon niet tegen die draadjes dus de boel bleef daar constant op ontsteken. Auw. Ook paar prikken gehad in het gehemelte toen omdat de boel niet wou zakken zoals het moest.
En dan de beugel. Elke keer als hij aangespannen werd het gevoel alsof mijn hele gezicht verwrongen werd. Was normaal volgens de orthodontist dus kreeg geen pijnstillers. Ik kon niks anders eten dan vloeibaar of heel zacht, maanden aan een stuk. Nadien de pijn voor lief genomen en alsnog normale voeding geprobeerd. Ik heb ontzettend veel ibuprofen en dafalgan naar binnen gewerkt...
Sedert juli dit jaar een orthodontist gevonden die de behandeling wou overnemen na laksheid en grote fouten van de vorige. Beugel is eraf gehaald en herplaatst, ook onderin dit keer. De eerste week is het wat gevoelig, verder ga ik fluitend het traject door. WAT een verschil.

Sedert die ingreep (de hoektand zat dicht bij de sinus onder mijn rechter oog) heb ik meermaals per jaar fikse sinusitis. Neus verstopt, rampzalige nachten en vooral pijn en spanning in mijn gezicht thv die sinus. Heel zelden gaat het vanzelf over, meestal is het 1 à 2 weken fikse AB slikken en wachten op het volgende rondje.

Maar met stip op 1 dus alle hoofd- tand- en mondpijnen.

Dan op plek 2: de breuk van mijn bekken waarbij er 2 spieren en een zenuw compleet zijn doorgescheurd nav een avulsiefractuur. Trap gehad van mijn jonge paard, in mijn lies. Naar huis gestuurd uit het ziekenhuis "is een kneuzinkje mevrouw" :wow: Ik kon gewoon niks. Niet liggen, niet stappen (rechter bovenbeen was compleet gevoelloos en leek onbestaande), niet zitten, niks. Alles deed pijn.
Uiteindelijk na een second opinion achter de spierscheuren gekomen. De breuk hebben we pas 10 maanden later per toeval ontdekt, omdat ik last bleef hebben bij bepaalde bewegingen en er een nieuwe RX werd aangevraagd.

Op 3: menstruatiekrampen en buikkrampen. Ik ben in staat om te moorden als iemand ook maar een vinger naar me uitsteekt of die pijn weglacht onder het mom van "zal wel meevallen". Ik laat mijn maandstonden dan ook alleen maar doorkomen in de periode dat mijn vriend in het buitenland zit voor werk.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:37

Helemaal zeker een knie uit de kom. Wat een vreselijke pijn. En helaas niet 1 keer |(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:46

Varekaj, ik dacht tijdens het lezen van jouw stukje eerst "een beugel deed toch alleen de eerste dagen wat zeer?" maar je eerste was zo te horen geen heel goede orthodontist :=
Geen prijswinnaar voor de ergste pijn, wel erg naar, die draadjes elke keer... Kon inderdaad alleen maar soep eten _O- en ijsjes :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:53

Konden jullie eeeeten??
Als er een druppel soep mijn tanden raakte ging me de honger over.
Ik heb het geprobeerd met pudding maar auwieeee als die lepel per ongeluk mijn tanden raakte.

Horror horror horror, moet er niet meer aan denken

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:53

Op 1 spiraaltje vervangen en op 2 de keer dat ik me uitrekte in bed en mijn kuitspier scheurde |o

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:05

Wow!! Echt de meest pijnlijke dingen komen er voorbij!
Als ik dit lees, weet ik niet eens als ik ooit zo veel pijn heb gevoelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:09

moonday schreef:
Wow!! Echt de meest pijnlijke dingen komen er voorbij!
Als ik dit lees, weet ik niet eens als ik ooit zo veel pijn heb gevoelt.

Ja hè. Er komen hier dingen voorbij en dan gaan je haren echt van overeind staan ;( %)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:18

Pinda_Dipje schreef:
De volledige 'ontwrichting' van mijn knie (pezen, spieren, meniscus afgescheurd/verrekt) waardoor mijn onderbeen naast mijn bovenbeen kwam te liggen :+ Echt, ik heb ook 3 kinderen op de wereld gezet waaronder een 10 ponds baby vorige week en dat valt compleet in het niets bij de pijn die ik voelde tijdens de totale destructie van mijn knie. :')

Wow. -O- Hoe dan?!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:28

Pinda_Dipje schreef:

Eigenlijk wel "blij" dat te horen, haha. Een kinderwens, maar kijk zo op tegen een bevalling (niet alleen de pijn, maar ook wat de drain in mijn hoofd en buik voor complicaties kan gaan zorgen, maar pijn telt zeker hard mee). :+
Maar mijn knie volledig stuk met verbrijzeling door klap van een paard erop, vond ik "wel mee vallen". Vergeleken met de andere pijn die ik meegemaakt heb dan, want pijn, dat deed het.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:30

Met stip op nummer 1 staat bij mij de dagen na mijn lumbaalpunctie. Het gaatje in mijn ruggenmerg was niet dicht en lekte hersenvocht. Man man man, wat had ik pijn in mijn rug en vooral mijn hoofd. Zolang ik heel stil op mijn rug bleef liggen, ging het wel, maar verder kon ik niks. Zelfs mijn migraine is daar een eitje bij.
Op 2 komen mijn bevallingen, maar daar kreeg ik in ieder geval iets positiefs en leuks voor terug, dat kan ik van de lumbaalpunctie niet zeggen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:06

Magrathea, en echt iedereen die ooit een beugel heeft gehad bleef maar volhouden dat het heus wel meeviel. In de winter was door mijn mond ademen al een reden om te huilen van de pijn, zo gevoelig waren mijn tanden.

Ben die beugel intussen spuugzat, het heeft me massa's geld gekost met het geklungel, maar helaas kon ik er niet onderuit en ben ik nu aan de laatste loodjes bezig.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:16

Hmm ik heb een gedeelde top, toevallig ook vlak achter elkaar

Napijn na trekken verstandskies
Sorry voor iedereen die in de toekomst een kies moet laten trekken maar echt. De behandeling ging super goed en ik had het ook niet verwacht. Maar tot 3/4 weken erna heb ik enorm veel kaak/kiespijn gehad, zelfs door de 600mg pijnstilling heen.
Het leukste hier van is... right this moment is mijn derde (wel laatste) verstandskies aan het doorkomen.. :'(

De andere is het kneuzen van mijn ribben na een val. Ademen, lachen, huilen, gapen, slapen en veel van de bewegingen deden zo veel zeer.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:22

wat een heerlijke verhalen komen hier voorbij :')
Wel opvallend weinig bevallingsverhalen eigenlijk.

Bij mij met stip op nr. 1 de bevalling. En dan wel het moment dat de gyneacoloog (een man met handen als kolenschoppen) met z'n handen naar binnen ging om de vacuumpomp op het hoofdje te plaatsen. Ik heb die man uitgemaakt voor vanalles en nog wat, maar ik was zo ver heen dat ik het me niet meer kon herinneren. Mijn man vertelde me de volgende dag wat ik allemaal gezegd had en ik schaamde me rot, ik wist het echt niet meer! Zo ver heen was ik dus :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:23

Weinig? Juist erg veel. :)
Je zou verwachten dat er geen tweede kinderen meer zijn en de wereld veel minder vol zou zijn dan nu :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:26

Varekaj schreef:
Magrathea, en echt iedereen die ooit een beugel heeft gehad bleef maar volhouden dat het heus wel meeviel. In de winter was door mijn mond ademen al een reden om te huilen van de pijn, zo gevoelig waren mijn tanden.

Ben die beugel intussen spuugzat, het heeft me massa's geld gekost met het geklungel, maar helaas kon ik er niet onderuit en ben ik nu aan de laatste loodjes bezig.

Uiteindelijk is het het waard! *\o/* Hup Varekaj

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:33

Heftige verhalen hier :(:)

Ik heb een hoge pijngrens, en vond mijn botbreuken (sleutelbeen doormidden en polsbreuk) allebei wel "te doen". Maar pijn die ik echt bijna ondraaglijk vond was de pijn van een cyste in mijn buik die op mijn organen (darmen) drukte, en die vooral 's nachts als ik lag in de vorm van heftige koliekaanvallen op kwam spelen. Dit gebeurde gedurende enkele weken 's nachts, semi-wekelijks, voordat ik aan de cyste geopereerd zou worden.

Heftige, stekende pijnen terwijl ik letterlijk lag te kronkelen, mijn vriend is een keer om vier uur 's nachts naar de buurvrouw gegaan om te vragen of ze nog pijnstillers had want ik hield het niet meer, en hij was bijna op het punt een ambulance bellen (maar ik bleef roepen dat ik uit ervaring wist dat het wel op zou houden en dat we dus niet hoefden te bellen :') ).

Na die operatie nooit meer gehad, maar dat was echt heel zwaar. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe het voelde, maar wel de dingen die ik toen dacht. Ik was echt aan het einde van mijn Latijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:34

Het is het waard, dat wel. Maar dan had ik het toch liever gehad in de beloofde 2 jaar ipv 4,5 (and counting), om over de extra €3000 die het me nu kost nog maar te zwijgen. Ik kan met dat bedrag leukere dingen bedenken om te doen :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:51

Voor iedereen die een bevalling nu eng vind of niet meer durft,er zijn genoeg bevallingen die een makkie zijn hoor. Ik heb 4 kinderen en allemaal vrij gemakkelijk geboren, bij de 1ste ingeknipt,voel je niks van,gaat snel tijdens een wee.De 2de viel er zowat uit,hoefde geen eens te persen en de laatste 2 gingen ook makkelijk. Pijn? natuurlijk kan je niet pijnloos bevallen,maar het is maar even,net als je iets breekt,dat doet ook pijn.Maar zodra het gips er omheen zit ist over,en zo ook bij een bevalling.
Het niet mogen mee persen is véél ellendiger,doet geen pijn maar is erg irritant.