Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Djeradalover schreef:Nou excuses hoor Air, jij hebt blijkbaar onderzocht dat je ze echt nodig hebt zonder daadwerkelijk je waarde te weten, top!
PandorJ, vitamine D komt wel voor in dierlijke vetten, maar ken de pillen niet van je linkjes. Ik laat mn D meeprikken met andere waarden, mijn ijzer moet sowieso eens in de 3 maanden.
A.s. Maandag mag ik weer en als na de feestdagen mn D nog steeds goed is ga ik na 2 jaar denk ik over naar de 400ie aangezien de vitaminen toch niet meer vergoed gaan worden volgend jaar
Air schreef:Maar als mij het waarom en hoe al duidelijk is, dan heb ik daar toch geen huisarts voor nodig.
Ik mis een concreet antwoord op mijn vraag, of überhaupt een onderbouwing van waarom het niet verstandig zou zijn.
En ik weet ook niet waarom je zo neerbuigend doet over google en de beoordeling maakt dat ik dat ik lukraak wat doe en alles van google haal. Is kennis opdoen alleen mogelijk via je eigen huisarts volgens jou? Want dan zijn er hier een hele hoop mensen die geen tekort hebben.
Levitate schreef:Leuk dat jullie huisarts daaraan mee wil werken, maar de mijne wilde na 10 minuten zeuren alleen een algemeen bloedbeeld bepalen. Die vindt vitamine D een hype en te duur om te testen.
bigone schreef:Even benieuwd, welke waardes houden jullie huisartsen aan?? 50 is de minimale norm maar merk dat ze nogal snel tevreden zijn.
Pandora2 schreef:bigone schreef:Even benieuwd, welke waardes houden jullie huisartsen aan?? 50 is de minimale norm maar merk dat ze nogal snel tevreden zijn.
Hangt er ook van af in welke eenheid het uitgedrukt wordt. 2 labo's hier werken met verschillende eenheden heb ik gemerkt.
Maar goed, 50nmol/L is hier ook het minimum.
Bij mijn vorige HA was dat 20nmol/L...vraag me niet waarom![]()
Ik had toen eind augustus een waarde van 20.6 en zij vond dit prima … netjes binnen de marge![]()
![]()
Ik was al maanden een dweil.
Zelf hou ik het dus graag tussen de 80 en de 100. Voelt lekker
Pandora2 schreef:love_western schreef:Ik kruis hier zelf mijn vitamines aan
Wij hebben niks te kruisen![]()
De HA kruist aan en papiertje verdwijnt samen met de bloedstaal naar het labo.
Dus als je 'n dwarsligger van een HA hebt...![]()