germie schreef:Kimbers schreef:Ik krijg de kriebels van het beeld wat je schetst van jouw nagels germiebruine teennagels en niet gevijlde nagels. Ben nu wel enorm nieuwsgierig haha.
Gewoon hele nette nagels aan de handen, maar nietgevijld, gepolijst, lang of wat dan ook. Geen rare dingen, erg netjes. Ik hou ze kort maar bijt niet.
Tenen erg netjes. Ongevijld, gelakt en gepolijst. 1 nagel met wat ribbels door groeistoring. Die vijl ik glad, dus hele oppervlak, het ruigere werk. Dan jojoba if druivenpit olie er op. Dan is ie erg mooi.
Nu heb ik iets besteld in china wat tegen alleshelpt, en verzorgt. Het lijkt eerder vrij agressief, maar er zitten alleen kruiden in verder. Resultaat nog geen idee, maar in de nagel met verstoordegroei laat het bruin achter. Lijkt wat raar, maar is verzorgd. Ook huid rond de nagel kleur kruidig bruin, maar dat scrub ik s avonds onder de douche wel weg. Na keerdouchen ishet nog niet weg uit de nagel. Met vijlen wel gok ik. Ik geef het een paar dagen en kijk dan of de nagel mooier wordt. Denk het niet, maar heb het geprobeerd.
Dus nee, ik heb puur natuur, maar wel verzorgd. Handen hebben zelfs geen randjes van mn paard.
Dat er alleen kruiden in zitten wil niet zeggen dat het onschuldig is. Je kunt mensen vergiftigen met kruiden.... bovendien, wie garandeert dat de beschrijving klopt?
Ik heb ook een schimmelnagel, waarschijnlijk door een wondje opgelopen. Die is zoveel mogelijk gevijld en groeit keurig weg.
Dat een kennis geen baat bij een medicijn heeft, wil niet zeggen dat het bij jou niet helpt. En er zullen wel verschillende medicijnen zijn ook. En van antibiotica raak je heel vaak aan de race, vervelend maar soms onvermijdelijk.