Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:04

Ach, gewoon lekker laten gaan. Leef en laat leven :)
Iedereen de ruimte geven is wel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:14

Haha mijn schoonmoeder en ik kunnen prima Dus die neemt t me niet kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:34

Ik weet eigenlijk niet of ze het ons kwalijk zou nemen :+ nu hoeft het nog niet, in de toekomst weet ik niet of ze kleinkinderen wil. Schoonpaps verwacht er wel.

Mij vriend is 7 jaar ouder dan zijn broer. We zijn beide 33 (nuja, hij bijna) en dat legt de druk er soms toch ook wel op als in "straks is je broertje je voor".
Idem met trouwen...

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:24

Ik heb wat dat betreft geluk. Ik heb niet heel veel vrienden en de vrienden die ik wel heb, hebben (nog) geen kinderen.
Ik ben ook bevriend met de vriendengroep van mijn broer. Daarin hebben ze wel allemaal minimaal 2 Kids. In het begin kon ik die baby's amper aanraken. Ik ontweek het zoveel mogelijk :+ baby vasthouden? Nee dank je. Leuk kind hoor :x

Mijn broer heeft er 2 maar hij is zelf ook 10 jaar ouder dus het voelt aan als een hele andere generatie. Dat hij kinderen heeft is voor mij net zo logisch als dat ik ze niet heb. Stiekem voel ik me ook gewoon. Nog 21 :+ :')

Dus ik krijg bijna nooit kinder foto's in de app. Wel heel veel honden, katten en paarden. En dat gaat ook wel vervelen moet ik zeggen. :=

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:38

Ruilen Mendel?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:58

Mensen die hun leven aan anderen opdringen zijn sowieso irritant.
Ik was overtuigt kinderloos te blijven, heb dat uiteindelijk bijgesteld en heb 1 kind (dat is uiteraard ook voer voor kritiek: egoistisch etc)
Echter zit ik bewust in geen enkele app omdat ik gewoon niet op foto spam zit te wachten. Ongeacht het onderwerp.
Mijn moeder denkt ineens dat het me interesseert om foto's van kinderen van nichtjes te krijgen....ehhhhhh nee dus.
Weinig boeiend.
Zelf praat ik eigenlijk zelden over mijn dochter, net zo min over mijn paard of onze katten. Ik heb gewoon vroeger als kind al geleerd dat je je bewust moet zijn dat niet iedereen jouw hobby leuk vind.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:02

Ik meld me ook :) hebben net een groot huis gekocht wat kennelijk gelijk wordt gezien als nu moeten er ook kinderen komen.. ehh nou nee hoor, die willen we misschien wel niet. Oh maar jullie hebben zoveel ruimte nu, ja daar kunnen we ook heel veel andere dingen mee,zucht. Vind het heel vervelend dat mensen er maar vanuit gaan dat je kinderen wil en ook maar zo kan krijgen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:17

Sizzle schreef:
Mensen die hun leven aan anderen opdringen zijn sowieso irritant.
Ik was overtuigt kinderloos te blijven, heb dat uiteindelijk bijgesteld en heb 1 kind (dat is uiteraard ook voer voor kritiek: egoistisch etc)
Echter zit ik bewust in geen enkele app omdat ik gewoon niet op foto spam zit te wachten. Ongeacht het onderwerp.
Mijn moeder denkt ineens dat het me interesseert om foto's van kinderen van nichtjes te krijgen....ehhhhhh nee dus.
Weinig boeiend.
Zelf praat ik eigenlijk zelden over mijn dochter, net zo min over mijn paard of onze katten. Ik heb gewoon vroeger als kind al geleerd dat je je bewust moet zijn dat niet iedereen jouw hobby leuk vind.

Ik ben ook alleen, maar heb ook nooit behoefte gehad aan broers of zussen. Pas nu ik ouder wordt en mijn moeder ziek is geweest, denk ik wel eens had ik maar een broer of zus. Als er wat gebeurt met je ouders sta je er niet alleen voor. Tuurlijk heb ik wel mijn vriend maar het is toch anders.

Maarja hoeveel mensen hebben ook geen gezeur met broers en zussen, dus dan heb je daar ook niets aan...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:23

Ik wou al zeggen, het hebben van broers en zussen is ook niet alles. :+
Mijn halfzusje heb ik geen contact meer mee nadat die me bewust besodemieterd heeft en m'n stiefbroertjes zijn met hun eigen leven bezig dus die zie/spreek ik ook niet of nauwelijks maar de jongens en ik zijn ook niet samen opgegroeid.
Maar hé, ontzettend tof die broers en zussen, je mag mijn zusje wel hebben, krijg je er gelijk en bak ellende bij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:29

Mijn broer heeft een handicap, hij woont wel voor een groot stuk zelfstandig. Als mama wat overkomt, dan komt de zorg voor mijn broer net bij mij terecht ipv dat hij mee voor mama kan zorgen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:53

Gelukkig maar, dat niet iedereen de drang voelt om zich voort te planten...
Het zou wel erg vol worden anders op onze planeet, toch!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:21

Hier nog maar 22. En heb nooit een kinderwens gehad. 'Voel' ook niks als ik baby's zie. Maar owee als ik een puppy zie. Dan slaat alles op hol bij mij van binnen. En zou ik direct weer een pup willen aanschaffen. Maar we hebben voorlopig genoeg honden.

Mijn vriend heeft ook geen kinderwens. Is 7 jaar ouder. Hebben dat eerst van te voren besproken voordat we een relatie aangingen met elkaar.

Ik zou sowieso geen kind willen laten opgroeien in de huidige wereld. En gebruik het geld liever voor mooie vakanties. En de tijd liever aan mijn hobby's.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:20

Pocca_Locca schreef:

Deze is al veel en veel te vol.
Dat is mede een oorzaak van zoveel ellende in de wereld. En uiteraard ook van de honger.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:42

Ik straal denk ik iets uit want er is echt nooit gevraagd of ik kinderen wil.
Nooit gewild ook .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:33

bruintje123 schreef:
Pocca_Locca schreef:

Deze is al veel en veel te vol.
Dat is mede een oorzaak van zoveel ellende in de wereld. En uiteraard ook van de honger.

Mmm. Vrees dat aan de ellende en honger andere oorzaken meer aandeel in hebben

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:36

Natuurlijk de corruptie van landen waar hongsernood is. Maar het aantal monden dat gevoed moet worden speelt zeker ook een rol.
Maar veel mensen samen geeft ook ellende. In landen met een minder aantal mensen zijn incidenten veel lager dan in de druk bevolkte gebieden. Mensen met korte lontjes die op elkaar vliegen, door vaak maar kleine dingen die een grote ergernis worden.
De herrie makende kinderen bijvoorbeeld, geluidsoverlast enz, enz

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:39

Ik heb ze ook nooit gewild... :) En het wordt iid ook niet aan mij gevraagd... ik straal het ook uit.

Vroeger vond ik het gewoon een eng idee, later vond ik mezelf steeds te jong, toen vond ik ze te duur en teveel onderhoud, en nu kan ik me niet voorstellen dat je een kind op deze wereld wil zetten, met hoe het eraan toe gaat. Vooral als je financieel niet sterk genoeg bent... Dat snap ik gewoon niet. Maar dat soort dingen mag je als kinderloze amper opperen tegen mensen met kinderen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:50

Ik val even binnen. Ik heb geen partner maar het lijkt wel of alle mannen graag kinderen willen. Ik vind mijn leeftijd en de vrijheid die ik gewend ben niet passen bij het krijgen van kinderen. Ik ben lerares en de maatschappij voor onze kinderen vind ik ook niks...en dan heb ik het nog niet over de lichamelijke en de financiële kant waar ik niet warm voor loop.

Ik vind ze erg leuk maar niet meer nu.... Ik heb ook nooit het gevoel gehad ik MOET mama worden.

Zelfs mannen van in de 40 roepen heel hard ik wil nog kinderen. Ik vind dat lastig en date dus ook al heel lang niet meer omdat ik merk dat ik een aversie tegen het onderwerp krijg en het idee heb dat ik de enige ben die denkt: laat maar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:59

Zonnetje, de spoeling is wel dunner als je ouder wordt en een man zoekt zonder kids en zonder kinderwens maar ze zijn er absoluut.

Mijn partner en ik (beide 36) zijn nu 3,5 jaar samen en hebben dus ook geen uitgesproken kinderwens maar ook geen uitgesproken afkeur van kinderen.

Gezien de wens er niet is bij beide laten we het mooi zo en blijven we met z'n tweeën. Mocht 1 van beide in de komende jaren toch rammelende eierstokken/ballen krijgen dan moeten we ernstig om de tafel.

Lijkt mij trouwens vreselijk om meer als potentieel broedhok dan als partner te worden gezien bij een date. Brrrr.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:19

Ik ben 38 en nog simpelweg te jong voor kinderen. Mijn leven is te vol met dingen waarbij een kind gewoon niet past. Ik heb vroeger zelf al gezegd dat mijn ouders van mij geen opa en oma worden. Dat lijkt nog steeds te kloppen. Maar tegenwoordig maken ze vrouwen van 60 nog zwanger, dus ik zie niet in waarom ik haast moet maken. Ik vind het mooi dat met wat kunstgrepen zoiets gewoon nog kan. Beter dan te jong aan kinderen beginnen. Als je ouder bent (en tegenwoordig worden mensen toch vaak ouder en is 60 echt niet bejaard) kun je het beter overzien.
Maar ik denk niet dat ik ooit aan kids begin. Adopteren zou denk ik nog eerder een optie zijn dan zelf met een dikke buik lopen. Ik kan gewoon geen 9 maanden niet duiken en het zou erg slecht kunnen zijn (men weet het niet) om met een baby in de buik te blijven duiken. Ik voel me 19 (eigenlijk 16, maar wel mogen autorijden is fijn, dus ik hou 19 aan). En ben daarom dus absoluut niet met kinderen bezig. Mijn vrijheid is me te veel waard. Ik date eigenlijk ook niet omdat mannen altijd sex belangrijk vinden. Ik totaal niet en hoewel 1% van de mensen de geaardheid asexueel schijnt te hebben kom ik ze niet tegen. Sex is gewoon goor, smerig, vies, niets aan. Dus dat speelt zeker mee waarom ik geen kinderwens heb, het is gewoon niet bespreekbaar. Vrijen of knuffelen prima. Maar de daad nee, dat is iets wat ik zo extreem smerig vind. Maar de vrijheid is nog belangrijker, hup paardrijden, oh, even op reis, hup duiken, oh, nog een keer op reis. Geen oppas hoeven regelen, geen kosten aan een ander, heerlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:26

Even hoor.... misschien bedoel je het niet zo, maar jij vind het okee dat vrouwen van 60 kinderen krijgen mbv kunstgrepen? En dat een kindje van 10 met een moeder van 70 rondloopt met alle risico's van dien? Voor iedereen is het overlijden van een ouder erg, maar als je 20 bent en je ouders zijn 80 is de kans veel groter... Ik vind dat echt sneu..

Ik ben nu 42 en ik vind mezelf echt te oud voor kinderen. Buiten dat ik ze niet wil, zijn de risico's te hoog en zou een kindje dan oudere ouders hebben. Dat zou ik dan zo egoistisch van mezelf vinden om het dan toch nog perse te doen omdat ik dat dan zo graag wil, zonder aan t kind te denken.. -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:28

Ik zou als bejaarde ook niet rond willen lopen met een klein kind. Grote kans dat je dan op jonge leeftijd je kind achter laat. Ik moet er nu nog niet aan denken met mijn 36 jaar dat mijn ouders overlijden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:40

Ik had een vriendin wiens oudste broer 22 jaar ouder was, haar ouder hadden bijna tegelijk een baby van henzelf en een kleinkind :+ Zij en haar andere broers en zussen scheelden steeds 6-8 jaar. Ze vond het toch wel een raar idee dat haar ouders ook haar grootouders hadden kunnen zijn, bij wijze van... En ja, je raakt gewoon je ouders eerder kwijt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:43

Nou ja...wees eerlijk...het menselijke ras is nog niet echt aan het uitsterven ,dus omdat in stand te houden hoef je geen kinderen te krijgen.En tja,of kinderen echt zo leuk zijn om te hebben kom je later pas achter.Ken zat moeders die de hele dag tegen zichzelf zeggen dat het zo leuk is...dan ga je dat op den duur geloven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:49

Ik ken wrakken van 40, en hele actieve jongeren van 80. Je moet wat geluk hebben, maar dat moeten de jongeren ook. Ik heb meer moeite met tienermoeders die geen inkomen en totaal geen besef hebben van wat een kind kost.
Maar zoals ik al zei ben ik nog te jong voor kinderen en denk ook niet dat ik ze krijgen wil. Is misschien maar goed ook voor de aardkloot. Er zijn al genoeg mensen.