Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:31

veerledec schreef:
Wat mij betreft draai je het nu wel om hé. Er zou niet moeten worden bewezen dat de vaccinatie schadelijk kan zijn, maar moeten worden bewezen dat deze niet tot dergelijke schades kan leiden. En waar is die wetenschappelijk onderbouwing?

Die moet ongetwijfeld te vinden zijn. Een middel wordt pas op de markt toegelaten als aan een aantal hele strikte voorwaarden is voldaan.
Veiligheid en effectiviteit moeten worden aangetoond d.m.v. onafhankelijke studies volgens vaste richtlijnen, en de resultaten daarvan zijn vervolgens gepubliceerd. Pas daarna en o.a. op basis daarvan besluiten allerlei instanties of een middel überhaupt wordt toegelaten op de markt, of verstrekking ervan wordt vergoed door verzekeringen, en of het bijvoorbeeld wordt opgenomen in een rijksvaccinatieprogramma.

Uiteraard kunnen inzichten tussendoor veranderen en kan er nieuwe kennis worden opgedaan die maakt dat eerdere uitkomsten anders geïnterpreteerd moeten worden. Ook die bevindingen en het onderzoek waarop die gebaseerd zijn, zullen doorgaans gepubliceerd worden via de daarvoor gebruikelijke kanalen. Misschien heel verrassend, maar die kanalen zijn in het geval van origineel biomedisch en epidemiologisch onderzoek doorgaans níet een forum voor angstige moeders, níet de website van een consumentenprogramma en ook al niet de reclamepagina van de lokale placeboverkoper.

Volgens mij zijn er in het geval van de HPV-vaccinatie weinig tot geen onderzoeken die aantonen dat de eerder aangenomen effectiviteit drastisch naar beneden moet worden bijgesteld of dat de veiligheid ten onrechte acceptabel wordt beschouwd bij het beoogde gebruik.

Mochten die studies er wel zijn (en uiteraard methodologisch deugen), dan nodig ik degenen hier die zomaar beweren dat "die nare vaccinatie de levens van veel meisjes verwoest heeft" en dat "DUIZENDEN meisjes vaccinatieschade hebben opgelopen aan het HPV-vaccin" van harte uit om ze hier te citeren. Steken we er allemaal tenminste wat van op.
Dat heeft niets te maken met het omdraaien van de bewijslast waar je mij nu van beticht. Ik ben niet degene die claimt dat het onmogelijk zou zijn om aan dit vaccin nare bijwerkingen over te houden.

Anderen hier beweren wel meerdere malen dat vele duizenden de meest verschrikkelijke schade zouden hebben opgelopen door toedoen van dit vaccin. Ik vraag niet meer dan wat redelijk is, namelijk dat als je dergelijke claims doet, dat je ze dan op zijn minst onderbouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:41

oomens schreef:
veerledec schreef:
Wat mij betreft draai je het nu wel om hé. Er zou niet moeten worden bewezen dat de vaccinatie schadelijk kan zijn, maar moeten worden bewezen dat deze niet tot dergelijke schades kan leiden. En waar is die wetenschappelijk onderbouwing?

Die moet ongetwijfeld te vinden zijn. Een middel wordt pas op de markt toegelaten als aan een aantal hele strikte voorwaarden is voldaan.
Veiligheid en effectiviteit moeten worden aangetoond d.m.v. onafhankelijke studies volgens vaste richtlijnen, en de resultaten daarvan zijn vervolgens gepubliceerd. Pas daarna en o.a. op basis daarvan besluiten allerlei instanties of een middel überhaupt wordt toegelaten op de markt, of verstrekking ervan wordt vergoed door verzekeringen, en of het bijvoorbeeld wordt opgenomen in een rijksvaccinatieprogramma.

Uiteraard kunnen inzichten tussendoor veranderen en kan er nieuwe kennis worden opgedaan die maakt dat eerdere uitkomsten anders geïnterpreteerd moeten worden. Ook die bevindingen en het onderzoek waarop die gebaseerd zijn, zullen doorgaans gepubliceerd worden via de daarvoor gebruikelijke kanalen. Misschien heel verrassend, maar die kanalen zijn in het geval van origineel biomedisch en epidemiologisch onderzoek doorgaans níet een forum voor angstige moeders, níet de website van een consumentenprogramma en ook al niet de reclamepagina van de lokale placeboverkoper.

Volgens mij zijn er in het geval van de HPV-vaccinatie weinig tot geen onderzoeken die aantonen dat de eerder aangenomen effectiviteit drastisch naar beneden moet worden bijgesteld of dat de veiligheid ten onrechte acceptabel wordt beschouwd bij het beoogde gebruik.

Mochten die studies er wel zijn (en uiteraard methodologisch deugen), dan nodig ik degenen hier die zomaar beweren dat "die nare vaccinatie de levens van veel meisjes verwoest heeft" en dat "DUIZENDEN meisjes vaccinatieschade hebben opgelopen aan het HPV-vaccin" van harte uit om ze hier te citeren. Steken we er allemaal tenminste wat van op.
Dat heeft niets te maken met het omdraaien van de bewijslast waar je mij nu van beticht. Ik ben niet degene die claimt dat het onmogelijk zou zijn om aan dit vaccin nare bijwerkingen over te houden.

Anderen hier beweren wel meerdere malen dat vele duizenden de meest verschrikkelijke schade zouden hebben opgelopen door toedoen van dit vaccin. Ik vraag niet meer dan wat redelijk is, namelijk dat als je dergelijke claims doet, dat je ze dan op zijn minst onderbouwt.

_/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:42

Diep het even op als het te vinden moet zijn? Eerst zelf doen wat je van een ander vraagt (eist?) is wel zo fair :)

En dan geen verkooppraatje van de producent of figuren die er belangen bij hebben om het er doorheen te drukken, maar goed onafhankelijk onderzoek dat voldoet aan alle eisen die je mag stellen voordat je zo'n vaccin in de samenleving bij niks vermoedende jonge meiden in gaat spuiten :(:)

Maar elkaar om de oren slaan met bronnen werkt toch niet als je geen vertrouwen hebt in andermans bron van informatie, en dat is van alle kanten vaak het geval :)

Wat vind je overigens van de uitzending van Zembla over de Europese invoering van het vaccin?
https://www.npo.nl/artikelen/zembla-ove ... e-op-npo-2

Het probleem met mensen die heilig geloven in de veiligheid van vaccinaties is dat ze het pas willen geloven als de producent zelf, of onze eigen hele regering met de billen bloot toegeeft dat hun product veel slachtoffers heeft gemaakt, en dat doen ze niet na de eerste paar 1000 maar tot ze echt geen kant meer op kunnen houden ze vol dat het echt wel veilig is en problemen na de prik puur toeval zijn :(:)

Als er duizenden voorheen prima gezonde mensen binnen enkele uren of dagen na de prik ineens "onverklaarbaar" last van nare hoofdpijnen, vermoeidheid, rare huidreacties en prikkels krijgen die gaandeweg verergeren en overgaan in verlammingen.... dan is het eerste wat veel mensen zeggen: dat ligt niet aan het vaccin.

En zie het maar eens te bewijzen dat het daar echt aan ligt, dat valt niet bepaald mee... er staat geen bordje bij met de oorzaak helaas. Toch lukt het blijkbaar soms gezien er wel hier en daar uitbetaald wordt door het vaccine court en dan moet je ècht een hele duidelijke zaak hebben waar ze niet omheen kunnen.

Bijvoorbeeld wanneer iemand toevallig helemaal doorgelicht is voor de prik(ken) en men dan ziet dat problemen echt direct erna ontstaan zijn. Maarja hoe vaak komt dat nu voor... en als er maar van een handjevol personen onomstotelijk bewijs is dan zullen de mensen met de roze bril op blijven zeggen dat het dus maar een heel klein en "verwaarloosbaar" probleem is.

Maar je zal het maar zijn :(:)

Die duizenden gevallen wereldwijd, die ineens overal gerapporteerd worden waar het vaccin ingevoerd wordt... precies dezelfde verhalen met hetzelfde verloop die de invoering en de toediening van het vaccin op de voet volgen...dan heb je je kop wel heel diep in het zand zitten als je dan vol vertrouwen beweerd dat het wel toeval zal zijn.

Dat risico ga je toch niet nemen voor iets onzinnigs als deze bewuste prik met twijfelachtige werking tegen een probleem dat je ook prima op andere manieren aan kan pakken.

Ze hebben ook niet voor niets het aantal prikken teruggebracht van 3 naar 2, in de hoop dat er dan minder meisjes liggen te klapwieken achteraf.

Een ieder moet het nog steeds voor zichzelf weten en het is lastig te zeggen wie / wat / waar wel of niet betrouwbaar is, dus al met al is het voor elke prik verstandig om mogelijke voordelen en mogelijke nadelen (ook wat nu wellicht nog niet bekend is!) en alternatieven tegen elkaar af te wegen :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:48

Ik heb niet heel het topic gelezen, ik heb er voor gekozen om mijn dochter niet te laten enten hiervoor.
Een aantal artsen die ik gesproken heb raden het af en een bevriende laborante wist mij te vertellen welke rotzooi er allemaal in het vaccin zitten.
Dus ik was er al niet enthousiast over...
Wat bij mij de doorslag gaf om het niet te doen was dat er in de brief stond dat je na de enting nog steeds baarmoederhals kanker kunt krijgen.
Waarvoor dan enten....

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:00

Ik ben eens benieuwd hoe het nu met Ts gaat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:54

Waarom is het voor velen toch zo godsonmogelijk om over dit onderwerp een genuanceerde en met degelijke bronnen onderbouwde discussie te voeren? Er zijn blijkbaar mensen die absoluut zeker denken te weten dat dit vaccin heftige bijwerkingen heeft. Die dus alles beredeneren vanuit dit uitgangspunt en per definitie niet openstaan voor een andere visie. Er zijn ook mensen een die bij elk geluid van de antivaccinatielobby direct gaan steigeren en alle verhalen/beweringen/cijfers van de anti's afdoen als hysterisch gemekker zonder onderbouwing.

Kunnen we niet gewoon stellen dat a. het HPV-vaccin niet voor niets is ontwikkeld, namelijk om jonge vrouwen te beschermen tegen een rotziekte, b. dat er sprake is van echte of vermeende - soms ernstige -bijwerkingen, en dat dit een reden is voor nader onderzoek dat wellicht kan leiden tot een beter vaccin, c. dat het gaat om een vrijwillige enting waarbij iedereen de voor en tegens zelf moet afwegen en stemmingmakerij daarbij de afweging niet bepaald makkelijker maakt?

Persoonlijk ben ik niet tegen dit vaccin. Ik heb geen kinderen maar zou voor mijn eigen dochter kiezen haar in te laten enten. Verder kan ik me inhoudelijk het beste vinden in de post hierboven van Oomens. Maar het lijkt mij het belangrijkst dat iedereen hier de mening en afweging van een ander respecteert en zich niet verlaagt tot stemming- en bangmakerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:06

Askja schreef:
Waarom is het voor velen toch zo godsonmogelijk om over dit onderwerp een genuanceerde en met degelijke bronnen onderbouwde discussie te voeren? Er zijn blijkbaar mensen die absoluut zeker denken te weten dat dit vaccin heftige bijwerkingen heeft. Die dus alles beredeneren vanuit dit uitgangspunt en per definitie niet openstaan voor een andere visie. Er zijn ook mensen een die bij elk geluid van de antivaccinatielobby direct gaan steigeren en alle verhalen/beweringen/cijfers van de anti's afdoen als hysterisch gemekker zonder onderbouwing.

Kunnen we niet gewoon stellen dat a. het HPV-vaccin niet voor niets is ontwikkeld, namelijk om jonge vrouwen te beschermen tegen een rotziekte, b. dat er sprake is van echte of vermeende - soms ernstige -bijwerkingen, en dat dit een reden is voor nader onderzoek dat wellicht kan leiden tot een beter vaccin, c. dat het gaat om een vrijwillige enting waarbij iedereen de voor en tegens zelf moet afwegen en stemmingmakerij daarbij de afweging niet bepaald makkelijker maakt?

Persoonlijk ben ik niet tegen dit vaccin. Ik heb geen kinderen maar zou voor mijn eigen dochter kiezen haar in te laten enten. Verder kan ik me inhoudelijk het beste vinden in de post hierboven van Oomens. Maar het lijkt mij het belangrijkst dat iedereen hier de mening en afweging van een ander respecteert en zich niet verlaagt tot stemming- en bangmakerij.

Voor het grootste deel: amen. _/-\o_

De reden, echter, dat ik bijna gelijk ga steigeren bij de anti-vaccinatielobby, is dat er zo ongelofelijk vaak mensen zijn die aankomen met to-ta-le bullshit. Niet dat dit hier het geval is, maar vaak genoeg komen er weer hysterische mensen aan met verhalen dat gevaccineerde kinderen juist besmettelijk zijn omdat ze ziektemakers dragen ( :+ ), of er wordt beweerd dat je kind nog net niet spontaan autistisch wordt. Dat soort niet-vaccineerders kom ik persoonlijk zo vaak tegen, dat ik het steeds moeilijker vindt worden om de anti-vaccinatielobby serieus te nemen. Ik ben bereid om naar goede argumenten te luisteren en betrouwbare bronnen te lezen, maar er zijn maar weinig mensen bij die daarmee aankomen.

pmarena

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:22

Moet je je aanmelden bij de VaccinVrij Facebook pagina, daar wordt vanalles verzameld en komen ook zat PubMed en aanverwante onderzoeken langs.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:20

Ik deel dat gevoel eigenlijk wel Resistance, ik erger mij ook aan de ongenuanceerde stemmingmakerij waar de antivaccinatielobby regelmatig in vervalt. Zeker als dat gebeurt met een duidelijke intentie om mensen die hun kinderen laten enten een schuldgevoel aan te praten. Ik denk dat die lobby zo zijn doel voorbijschiet. Meer genuanceerde kritiek wordt sneller serieus genomen, stemmingmakerij wekt vooral irritatie op omdat het betweterig en onsympathiek overkomt. Maar dat zal sommigen duidelijk worst wezen, die willen als ware evangelisten vooral zieltjes winnen en 'de tegenpartij' (lees: farmaceutische industrie, overheid, reguliere wetenschap) als het grote kwaad afschilderen. Jammer.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:26

Laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Een wetgeving als in Italië zou ik absoluut niet fijn vinden, want niet iedereen heeft baat bij individuele vaccinatie. Betekend niet dat ik het niet heel fijn vind dat door het feit dat een duidelijke meerderheid gevaccineerd is dat individu beschermd is totdat vaccinatie veilig is voor dat individu.

Deze prik heb ik zelf niet genomen omdat het niet lang op de markt is en alles bijwerkingen heeft. Ontkennen dat iets een bijwerking kan hebben is net zo dom als ontkennen dat vaccineren nut heeft.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:32

pmarena schreef:
Moet je je aanmelden bij de VaccinVrij Facebook pagina, daar wordt vanalles verzameld en komen ook zat PubMed en aanverwante onderzoeken langs.

Ik heb teruggezocht tot 8 juli, maar ik zie geen pubmed voorbij komen hoor. Voornamelijk youtube interviews, en het artikel dat daadwerkelijk over het HPV virus ging, werd niks over bijwerkingen in benoemd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:53

StonedRomy schreef:
Laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Een wetgeving als in Italië zou ik absoluut niet fijn vinden, want niet iedereen heeft baat bij individuele vaccinatie.
Moet iedereen daar dan individueel baat bij hebben, of weegt het voordeel voor de groep op tegen mogelijk individueel nadeel, en is het in dat laatste geval gewoon 'pech gehad'?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:04

oomens schreef:
StonedRomy schreef:
Laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Een wetgeving als in Italië zou ik absoluut niet fijn vinden, want niet iedereen heeft baat bij individuele vaccinatie.
Moet iedereen daar dan individueel baat bij hebben, of weegt het voordeel voor de groep op tegen mogelijk individueel nadeel, en is het in dat laatste geval gewoon 'pech gehad'?

Je bent je ervan bewust dat het immuunsysteem van bepaalde individuen een vaccin niet aankan? Dan is het niet gewoon even pech gehad en doorgaan met je leven.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:09

StonedRomy schreef:
Je bent je ervan bewust dat het immuunsysteem van bepaalde individuen een vaccin niet aankan? Dan is het niet gewoon even pech gehad en doorgaan met je leven.

Welke individuen zijn dit dan volgens jou? En hoe kom je hier achter?
Want als het zelfs geen vaccin aankan mag je maar hopen dat je nooit ziek wordt. De griep bijv. komt bijna niemand onderuit. Dus wat gebeurt er dan met deze mensen?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:31

Er zijn zeker mensen waarvoor een griep ernstige gevolgen kan hebben en een vaccinatie ook

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:33

Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik ben van mening dat je er best wat meer bij stil mag staan wat je in je lichaam ( of dat van je kinderen) laat spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:09

Sta dan ook stil bij wat je kan veroorzaken in het geval dat je niet laat vaccineren, en je kind ernstig ziek wordt en het andere kinderen en net name baby's die nog geeneens gevaccineerd mogen worden aansteekt. :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:13

akishino schreef:
Er zijn zeker mensen waarvoor een griep ernstige gevolgen kan hebben en een vaccinatie ook

Het lijkt mij niet dat dit de doelgroep is waarvoor de HPV vaccinatie ingezet wordt. En de enkeling die hier wel onder valt daar zul je mij echt niet over horen, maar lukraak niet vaccineren en hierbij onzin speculeren zijn beide niet verstandig.
En de doelgroep voor wie de griep wél ernstige gevolgen heeft krijgt vaak, jawel, een vaccin.... Hoe verklaar je dat?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:26

@Resistance. Dat is ook zo. Maar heel veel mensen laten vaccineren zonder überhaupt ergens over na te denken.

@Intral, Ik dacht dat het de laatste berichten ging om random vaccinaties en niet specifiek over de hpv.
Mijn immuunsysteem "slaat op hol" van de griepprik. Ik heb ms en in veel gevallen wordt dan aanbevolen de griepprik te halen. Mij wordt het nadrukkelijk afgeraden, terwijl ik van de griep zelf niet meer last heb dan ieder ander.
Na mijn hepatitis b enting kreeg ik de eerste verschijnselen van ms, die enting is niet de oorzaak van de ms, maar wel de trigger. Ik ben dus erg voorzichtig met vaccineren door deze ervaringen en door de de gesprekken met mijn artsen. En ja, mijn kinderen zijn dus gewoon geënt, maar daar heb ik best wel een tijd over nagedacht en de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:34

Mijn broer heeft MS gekregen door het griep virus.
Bij iedere griepje krijgt hij dus nu een enorme terugval. Hij mag uiteraard dus ook niet het vaccin, maar dat heeft niet specifiek met het vaccin te doen maar met mimicry in dit geval.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:56

Wat ontzettend vervelend voor je broer Sizzle. De griep kun je helaas niet altijd "voorblijven"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:13

Er waren helaas dat jaar meerdere gevallen die autoimmuun op de griep gereageerd hadden, meestal gebeurd dat blijkbaar op tiener leeftijd als je immuunsysteem hyperreactief is dus hij lag als enige volwassene bij lotgenoten op een kinderafdeling :+

Autoimmuun ziekten zijn gewoon zo ontzettend grillig. In principe kan iedere infectie dat uitlokken en een vaccin natuurlijk ook gewoon een infectie.
Het is echter onterecht om dat dan als enorm risico te gaan aanhalen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:54

akishino schreef:
@Intral, Ik dacht dat het de laatste berichten ging om random vaccinaties en niet specifiek over de hpv.
Mijn immuunsysteem "slaat op hol" van de griepprik. Ik heb ms en in veel gevallen wordt dan aanbevolen de griepprik te halen. Mij wordt het nadrukkelijk afgeraden, terwijl ik van de griep zelf niet meer last heb dan ieder ander.
Na mijn hepatitis b enting kreeg ik de eerste verschijnselen van ms, die enting is niet de oorzaak van de ms, maar wel de trigger. Ik ben dus erg voorzichtig met vaccineren door deze ervaringen en door de de gesprekken met mijn artsen. En ja, mijn kinderen zijn dus gewoon geënt, maar daar heb ik best wel een tijd over nagedacht en de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen.

Begrijpelijk! Het kwam op mij over alsof je bedoelde dat beide even ernstige gevolgen zouden hebben bij bepaalde mensen, maar bij jou is het dus alleen het vaccin en kom je de griep zelf gelukkig goed door. Vandaar dat ik niet helemaal begreep hoe je dit bedoelde, want dan wordt het kiezen tussen 2 (grote) kwaden, aangezien een immuunsysteem dat plat ligt voor niks voordelig is.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 23:43

De 2e prik is ook al geweest. Ik heb de dagen erna hoofdpijn en enorme spierpijn in mijn nek (ik kon niet meer naar links kijken) gehad. Ook had ik wat spierpijn in mijn linkerbeen en uiteraard ook mijn linkerarm maar daar had ik geprikt. Ik ben nu (2 weken later) wat moe en duizelig. Ik weet niet precies waar dit aan ligt. Het kan ook aan mijn slaaptekort en drinktekort liggen. De stres van mijn hsp werkt natuurlijk ook niet mee. Tot zover mijn vaccinatiestory :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:48

LillyMedley schreef:
De 2e prik is ook al geweest. Ik heb de dagen erna hoofdpijn en enorme spierpijn in mijn nek (ik kon niet meer naar links kijken) gehad. Ook had ik wat spierpijn in mijn linkerbeen en uiteraard ook mijn linkerarm maar daar had ik geprikt. Ik ben nu (2 weken later) wat moe en duizelig. Ik weet niet precies waar dit aan ligt. Het kan ook aan mijn slaaptekort en drinktekort liggen. De stres van mijn hsp werkt natuurlijk ook niet mee. Tot zover mijn vaccinatiestory :D

Nu weer ruim twee maanden verder, hoe gaat het met je?