Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:42

Matheno wat goed van je om zo mee te liften!

Zelf inmiddels ruim een jaar gestopt en inmiddels sinds kort dat ik het ook echt vies vind ruiken, dat heeft me toch lang geduurd.

Zaterdag de vader van mijn buuf begraven, 30 jaar gerookt, longkanker en binnen een week weg. Zo benauwd, wat een naar beeld en een nare ziekte.
Gelukkig krijgt niet elke roker longkanker en is elke longkankerpatiënt een roker maar het heeft vast niet geholpen! COPD, Longemfyseem en dan ook nog longkanker er over, het schrikbeeld!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:44

Ohh verschrikkelijk! :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:36

Ts en anderen die gestopt zijn met roken, top.
Sommige dagen zullen vast heel zwaar zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:36

Hier ook 13-2 gestopt.... gister en eergisteren aan het werk geweest, dus toen was het aardig te doen. Vandaag toch wel wat moeilijker, vannacht slecht geslapen, vanmorgen vrij moeilijk gesprek moeten doen en manlief heeft avonddienst en rookt thuis. Dus al met al een pittig dagje vandaag, maar tot nog toe gaat het redelijk

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:40

idylle schreef:
Hier ook 13-2 gestopt.... gister en eergisteren aan het werk geweest, dus toen was het aardig te doen. Vandaag toch wel wat moeilijker, vannacht slecht geslapen, vanmorgen vrij moeilijk gesprek moeten doen en manlief heeft avonddienst en rookt thuis. Dus al met al een pittig dagje vandaag, maar tot nog toe gaat het redelijk

Dit kunnen wij! :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:27

Een reden om niet te roken? Je hebt een kind.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:32

idylle schreef:

Pfoe. Dat is helemaal lastig zeg.
Knap van je!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:56

Vandaag al m'n kleding en jas enzo lekker uitgewassen. Heb wel een super app sinds vandaag en deze houd ook de tijd bij die je overhoud als je gestopt bent. Zo heb ik dus al 8 uur bespaart door niet te roken!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:03

idylle schreef:
Vandaag al m'n kleding en jas enzo lekker uitgewassen. Heb wel een super app sinds vandaag en deze houd ook de tijd bij die je overhoud als je gestopt bent. Zo heb ik dus al 8 uur bespaart door niet te roken!

Nu word je stinkend rijk zonder te stinken :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:11

Ja dat is echt heel fijn! Alles wassen zodat de geur overal uit is!

Wat kunnen jullie trots zijn op jezelf. Ook al voelt het niet zo, een mooier cadeau kun je jezelf niet geven!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:22

Wat mooi dat er nog meer mensen gestopt zijn. Succes jongens +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:01

Nu achteraf vind ik het vervelendst aan het roken: dat je je kind een kus geeft terwijl je naar rook stinkt. En je denkt zelf dat het meevalt. Maar zelf ruik je het niet..

Ik ben nu 115 dagen gestopt *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 09:03

Afbeelding

Eigenlijk bizar. Zoveel geld. :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:50

Iris82 schreef:

Al bedacht wat je van dit bespaarde geld voor jezelf gaat kopen ter motivatie? *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:15

Matheno schreef:
Iris82 schreef:

Al bedacht wat je van dit bespaarde geld voor jezelf gaat kopen ter motivatie? *\o/*

+:)+

Zomaar even een vergelijk: Mijn V70 kost 74 euro wegenbelasting en 40 euro verzekering per maand. Kun je nog voor 80 euro benzine erbij kopen (= 50ltr = 550km)
TS kan dus een trailertrekauto op de weg houden door simpelweg te stoppen met roken.

Kan zomaar een motivatie zijn voor iemand :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:38

Wow ts zoveel geld? Ik ben nou ook 15 dagen gestopt en ik zit net over de 40 euro. Rookte jij sigaretten? Ik rookte shag dus wel iets goedkoper en deed er lang mee. Ik had geschat dat ik voor 20 euro per week rookte. We zijn goed bezig met zn allen :j soms zijn er moeilijke momenten maat die worden steeds minder!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:40

20 sigaretten per dag dus reken maar uit. Nou ja. Reken maar niet want het systeem doet dat al. :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:46

ik schrik vooral van 1 maand en 300 sigaretten... Jeetje dat is nogal een aantal.

super bezig

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:28

Afbeelding
Ik zit met 3 dagen stoppen al over de 100 sigaretten :o
Ik rookte wel eigen gemaakte sigaretten, dus betaalde rond de €15,- per 5 dagen ongeveer. Maar toen ik nog pakjes sigaretten rookte, stookte ik voor €10,- per dag weg :wow:

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:31

Goed bezig!!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:11

Zo zeg, dat zijn flinke bedragen!

Ter inspiratie ( :D ) zou ik nog iets willen noemen dat de stoppers straks een groot voordeel geeft ten opzichte van de rokers. Toen ik zelf nog rookte (ik heb een jaar of 25 lang ongeveer 2 pakjes per dag gerookt) was ik altijd als de dood om verkouden/grieperig te worden. Wat een ellende was dat. Naast het gebruikelijke 'snotgebeuren' zat je dan ook nog met je rooktoestanden te kijken waardoor alles nog even extra pijn deed en het veel langer duurde voordat je weer op de been was. Dat was zo ongeveer het eerste wat mij opviel toen ik gestopt was: verkouden zijn is nog steeds niet leuk (ik zit nu ook niet fris en fruitig achter de pc hoor, zo'n feest is het nu ook weer niet), maar zoveel draaglijker dan voorheen. Dus nog een stukje inspiratie erbij om het vol te houden!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:29

Herkenbaar! Ik heb jaren gehad dat iedere verkoudheid op m'n luchtwegen sloeg. Hoestte wekenlang als een zeehondje dan. Dat is nu niet meer!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:29

En dan ni, a bijna vier weken stoppen begint de trek naar een peuk sterker te worden. Wanneer gaat dat over?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:14

LizMD schreef:
Herkenbaar! Ik heb jaren gehad dat iedere verkoudheid op m'n luchtwegen sloeg. Hoestte wekenlang als een zeehondje dan. Dat is nu niet meer!

Ik was nooit verkouden of iets dergelijks, maar nu heeft het me zwaar te pakken. Zou het een reactie zijn van het lichaam om " op te ruimen " ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:37

Willl65 schreef:
En dan ni, a bijna vier weken stoppen begint de trek naar een peuk sterker te worden. Wanneer gaat dat over?

Bij mij duurde dat ongeveer vier of vijf maanden. Maar zelfs na vier jaar stoppen heb ik er heel af en toe nog wel eens zin in, ook al denkik er 99% van de tijd niet aan. Ik denk dat het voor sommigen nooit helemaal weg gaat. Maar het wordt wel zo makkelijk dat je er om kunt lachen.