Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:20

Ts, staat walking of wandelen geselecteerd, zonder toevoeging? Want vorig jaar pakte de Challenge mijn wandel activiteiten mee en nu niet..... En ik registreer ze niet op een andere manier. Het fietsen pakt ie gelukkig wel....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:11

Mijn maandoverzicht van januari tot nu toe:
Afbeelding
(waarbij het rode wandelen is, zoals het plaatje ook aangeeft)

en mijn calorieën in de challenge:
Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 09:06

Ik heb hier geen computer en kan dus niet sporten toevoegen. Dat doe ik zodra ik weer thuis ben. Wandelen of hardlopen met een paard telt gewoon als wandelen/hardlopen. Fysieke inspanning blijft tenslotte gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:44

Dat had ik al gehoopt, haha. Heb ook gemerkt dat mijn recente wandelingen die weggeschreven zijn onder "Fitness Walking" gewoon meetellen, dus voor mij is er geen probleem.

Hoe doen jullie het qua bijhouden? Doe je echt alleen gerichte activiteiten of hou je alles bij? Ik heb nu bv. 2 kleine wandelingen met de pony omdat ik die track, maar de uitlaatwandelingen van de hond track ik niet (tenzij ik echt het bos in zou trekken ofzo om een hele route te doen).. Doen jullie dat wel? En wat met dagelijkse/kleine verplaatsingen, als je bv. te voet/met de fiets naar de bakker gaat of dergelijke?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:30

Alles waar ik mijn Garmin horloge voor aanzet, tel ik mee. Soms ga ik lopend naar het dorp voor boodschappen en kom dan met twee zware terrassen terug, vind ik wel een work-out, dus telt wat mij betreft mee. Mijn trainingswandelingen, klein een groot, tellen mee. Maar ook mijn fietsen naar werk en terug, 2x 35 minuten, tellen mee. Fietsend naar het dorp zet ik mijn horloge dan weer niet aan....

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:35

Ik houd alles bij met mijn TomTom horloge. Eigenlijk hetzelfde als hierboven. Alles waar ik mijn horloge voor aanzet, tel ik mee.
Ik tel alleen niet alle kleine wandelingen met de hond altijd mee, omdat ik er dan vaak niet aan denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:07

Ik heb zelf een Garmin horloge die alles registreert (is activity-tracker & sport/gps-horloge in 1) dus ik heb wel elke dag mijn totale stappen en verbruikte calorieën enzo, denk dat die ook automatisch sporten bijhoudt (als je bv. gaat fietsen maar het sporthorloge niet aanzet) maar weet niet precies hoe dat werkt, en denk ook niet dat ik dat achteraf in Endomondo krijg.

Als ik dan alles (dus ook (kleine) wandelingen met de hond ed) zou willen bijhouden moet ik daar elke keer een activiteit voor aanzetten, maar dan krijg je op sommige dagen echt een waslijst ...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:30

Ik tel alle wandelingen (met hond) en fietstochtje mee.
Ik verwerk niet de stappenteller er in. Trainingen op de sportschool voer ik in als ik er aan denk (vaker niet dan wel)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:13

[***] schreef:
Ik heb zelf een Garmin horloge die alles registreert (is activity-tracker & sport/gps-horloge in 1) dus ik heb wel elke dag mijn totale stappen en verbruikte calorieën enzo, denk dat die ook automatisch sporten bijhoudt (als je bv. gaat fietsen maar het sporthorloge niet aanzet) maar weet niet precies hoe dat werkt, en denk ook niet dat ik dat achteraf in Endomondo krijg.

Als ik dan alles (dus ook (kleine) wandelingen met de hond ed) zou willen bijhouden moet ik daar elke keer een activiteit voor aanzetten, maar dan krijg je op sommige dagen echt een waslijst ...

[***], ik heb de forerunner 235 van Garmin. Heb de optie autostart niet aanstaan, dus ik moet mijn horloge actief aanzetten als ik wat ga doen. Ik heb drie opties qua sporten op mijn horloge: hardlopen, fietsen en overig. Al mijn wandelingen zet ik onder overig en wijzig ik achteraf in de juiste sport.
Ik heb wel ingesteld dat endomondo gekoppeld is aan Garmin en op het moment dat mijn horloge synchroniseert met mijn telefoon, komen mijn activiteiten ook gelijk in endomondo te staan. Daar staan mijn wandelingen ook onder overig en wijzig ik ze dus in wandelen.
Op werkdagen dat ik fiets en ook nog naar de avondwandeling een dorp verderop fiets, heb ik vijf activiteiten.... Tja, het is soms niet anders.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:39

Ik snapte er niets van, bleef mijn nieuwjaarswandeling maar missen in het aantal calorieën. Ben eens gaan spelen met de starttijd, want was 11.14u gestart. Die tijd aangepast naar 12.00u en nu pakt ie die calorieën wel......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:59

Hier inderdaad ook gekoppeld en ze staan er automatisch in, alleen de discipline nog veranderen :j
Hond uitlaten is iets wat nog niet in mijn systeem zit om hem dan aan te zetten, toch maar proberen aan te denken (al is dat soms maar 5/10 minuten :') ) . En als ik, zodra ik verhuisd ben, met de fiets naar het werk ga (en hopelijk daarnaast ook fietsen) dan telt dat natuurlijk ook mee.

Wil ook graag starten met fietsen op een hometrainer (die ik nog niet heb) maar zit even te kijken hoe dat dan moet ... Ik heb wel "fietsen indoor" op mijn horloge staan, maar dan heb je iets speciaals nodig. Nu houdt de fiets natuurlijk zelf tijd/afstand/calorieën bij, dit kan ik dan gewoon achteraf invoeren... Dat mag ook neem ik aan? Of kan ik het nog op een andere manier rechtstreeks met mijn horloge?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:28

Morgen kijk ik even de instellingen van de challenge na.

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang ik op plaats 1 blijf staan, ben afgelopen donderdag met sleetje rijden gevallen en heb nu goed last van m'n knie. Vrijdag niet kunnen skieen daardoor helaas. Nu ook nog last. Dus voorlopig zit hardlopen er niet meer in en daar was ik net mee begonnen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:13

Naskapower schreef:

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang ik op plaats 1 blijf staan, ben afgelopen donderdag met sleetje rijden gevallen en heb nu goed last van m'n knie. Vrijdag niet kunnen skieen daardoor helaas. Nu ook nog last. Dus voorlopig zit hardlopen er niet meer in en daar was ik net mee begonnen.

Kan iemand mij uitnodigen voor de challenge? Ik kan hem niet vinden op mijn telefoon

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 08:16

Dayanara schreef:
Naskapower schreef:

Kan iemand mij uitnodigen voor de challenge? Ik kan hem niet vinden op mijn telefoon

Je mag mij een vriendschapsverzoek sturen (ik ben Nienke, nummer 4 in de 2018 challenge) op Endomondo dan voeg ik je toe. Als het goed is heb ik alle mensen die al vriend waren al toegevoegd.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:48

Naskapower schreef:

uhm, dan moet ik je teleurstellen over je eerste plaats :')
Maar balen van je blessure. Hoop dat je snel opknapt!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 06:46

Ik was ook nog niet toegevoegd. Heb je wel vriendschapsverzoek gestuurd als het goed is.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:56

Ik heb een vraagje :) is het mogelijk om fitlog (app van Sony om activiteiten bij te houden) te koppelen aan Endomondo? En zo ja, hoe? Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:35

In de app van Endomondo kun je volgens mij zien welke apparaten je kunt koppelen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:44

Kan iemand de link van de challenge hier plaatsen? Ik kan de challenge niet vinden in de app en ook geen vriendschapsverzoek sturen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:57

Dais_ schreef:
In de app van Endomondo kun je volgens mij zien welke apparaten je kunt koppelen.

Thanks. Helaas kan het niet gekoppeld worden zie ik. Jammer!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:00

Inmiddels vriendschapsverzoek gestuurd dus hopelijk wordt ik snel toegevoegd :))

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:28

Ik ben nog steeds niet toegevoegd in de challenge :n

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:53

Ik sta ondertussen stil na mijn heerlijke start..... Heen en weer naar de fysio is nu wat ik meeste loop en dat is heen en terug nog geen kilometer.....

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:57

Danseresje schreef:
Ik sta ondertussen stil na mijn heerlijke start..... Heen en weer naar de fysio is nu wat ik meeste loop en dat is heen en terug nog geen kilometer.....

Ik las het, wat heftig joh.

In maart ga ik met paardlief jullie kant op een buitenrit met jou zit er nu niet in helaas.

Sterkte!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:10

Dayanara schreef:
Danseresje schreef:

Ik las het, wat heftig joh.

In maart ga ik met paardlief jullie kant op een buitenrit met jou zit er nu niet in helaas.

Sterkte!

Dank je! Ja, was en is erg heftig inderdaad....
Nee, met mij kan je niet rijden, maar mogelijk wel met eigenaresse van pony, evdpanne hier op bokt!