Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lauratje_88 schreef:Is het normaal dat mijn maag nog pijn doet van de gastroscopie? Het kan misschien ook stress zijn. Dinsdag als het net gebeurt was heb ik last gehad, gisteren had ik minder/geen last maar het lijkt nu terug een beetje pijnlijker. Nou ja niet echt pijnlijk maar net alsof iets een stukje vast heeft en daar in knijpt.
Janneke2 schreef:Lauratje_88 schreef:Is het normaal dat mijn maag nog pijn doet van de gastroscopie? Het kan misschien ook stress zijn. Dinsdag als het net gebeurt was heb ik last gehad, gisteren had ik minder/geen last maar het lijkt nu terug een beetje pijnlijker. Nou ja niet echt pijnlijk maar net alsof iets een stukje vast heeft en daar in knijpt.
Ze hebben toch ook een biopt genomen?
Dat is "gewoon" een wondje in je maagwand. Met wat tijd en mazzel groeit het dicht, maar wat wondpijn is normaal.
Lust je dingen als roergebakken luichte koolsoorten...? (Chinese kool, hartjeskool, dat soort spul.) Die helpen om de wond snel te sluiten.
Romeo2007 schreef:Ik heb een afspraak op de polikliniek obesitas tijdens het spreekuur bij het Slotevaart. Kom 2 kg te kort voor BMI 40.
Het lukt me gewoon niet meer om af te vallen. Heb altijd een soort trek en ben nooit verzadigd na een maaltijd. dit geeft zo'n onbevredigend gevoel.
Janneke2 schreef:Romeo2007 schreef:Ik heb een afspraak op de polikliniek obesitas tijdens het spreekuur bij het Slotevaart. Kom 2 kg te kort voor BMI 40.
Het lukt me gewoon niet meer om af te vallen. Heb altijd een soort trek en ben nooit verzadigd na een maaltijd. dit geeft zo'n onbevredigend gevoel.
Dat is een hormonaal tekort, dat NIET opgelost gaat worden door in de maagwand te snijden.
Vraag de internist of wie je maar te spreken krijgt het hemd van het lijf over de weefsel hormonen ghreline en leptine.
Die maken dat je honger hebt - of je juist voldaan en verzadigd voelt.
En vlak het belang van de mondflora niet uit (die krengen die suiker eisen).
Maar wel heel rot, dat je dat prettige gevoel van verzadiging nooit voelt....!!!!
(Maar aangezien dit niets met mechanisch vol zitten van doen heeft: laat je maagwand niet verminken vanwege een inmiddels achterhaalde denkfout.)
Rinske schreef:Ik mag door!
Ik ga het voortraject in bij de psycholoog, dat duurt 3 maanden. Dit bestaat uit 6 groepsbijeenkomsten van 2 uur. Ik ben heel erg benieuwd, 31 juli heb ik de eerste groepsbijeenkomst al en als het goed is 6 oktober de laatste.