zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:30

Waar ben je naartoe overgestapt?

WFT is echt zo *^%%$$#, sterkte ermee :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:56

Ik heb m nu bij ditzo afgesloten, scheelt me 18 euro per maand

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:25

Hoorde laatst 89 euro zorgtoeslag, krijgen jullie dat ook? Als je geen zorgkosten hebt dan valt de premie best wel mee, toch? Het zijn juist de mensen die ziek zijn zo hard worden gepakt..maar is dat niet maar een klein percentage van de bevolking?

Als je alle zorgpremies bij elkaar optelt per jaar, moeten ze toch enorm overhouden? Dan nog het eigen risico, is ook inkomsten zorgverzekering...
De zorgtoeslag betaald de overheid..

wordt tijd voor 1 zorgverzekering, dan is alles ook te controleren, zoals bv luttele dingen zoals injectienaalden, die kosten minder dan een cent maar worden behoorlijk gedeclareerd..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:27

Nee :n geen zorgtoeslag dus mag de volle mep zelf betalen. Was het maar zo'n feest.
En dan ongeveer alle zorgkosten die ik maak zelf moeten betalen omdat het eigen risico enorm hoog is.
Dus percentage via de loonstrook + 1200 euro premie + eigen risico.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:31

Geen zorgpremie hier ook en best veel zorgkosten worden niet meer vergoed omdat ze uit de pakketten en aanvullingen zijn gehaald. Oa inco materiaal en vloeibare voeding. Omdat ik niet niet meer aan de nieuwe wettelijke eisen voldoe. Fysio was al officieel niet meer chronisch omdat de lijst was ingekort en de thuiszorg wordt alleen maar duurder in eigen bijdrage. Als ze dadelijk ook pijnstilling en b12 uit de pakketten gaan halen waar ze aan zitten te denken gaan het helemaal leuke rekeningen extra worden,

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:37

Aangezien regulier mij niet meer verder kon helpen, ben ik alternatief gaan zoeken en daar heb ik nu dus wel erg veel baat bij, maar sjee dat wordt een dure grap...nu nog wachten tot ze die ampere bijdrage uit de aanvullende verzekering gaan schrappen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:39

Indestal, heb je al steun betuigd aan het Nationaal Zorgfonds? Klinkt als waar jij op doelt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:09

Indestal , ik krijg ook geen euro zorgtoeslag :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:26

Ik helaas ook niet. 12×130= 1560 euro premie per jaar. Dan nog 385 euro eigen risico volledig op en nog 210 euro vanwege laat ingediende rekeningen van vorig jaar. Ruim 2100 euro aan kosten dus dit jaar. ...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:29

Pff ik ga na aftrek van de collectiviteitskorting naar 156 euro per maand volgend jaar.
Wat een geld!

Heb maar 1 voorwaarde eigenlijk: onbeperkt fysiotherapie.
Te vaak gebruik van moeten maken (loop er momenteel om de week maar dit jaar soms ook 2x per week). En dat is blijkbaar bij de meeste aanbieders het toppakket.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:36

Klopt. Fysio moet je vaak hoog verzekerd voor zijn.
Is fbto niet wat voor je? Dan kun je dat pakket op hoog zetten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:46

benangelique schreef:
Ik helaas ook niet. 12×130= 1560 euro premie per jaar. Dan nog 385 euro eigen risico volledig op en nog 210 euro vanwege laat ingediende rekeningen van vorig jaar. Ruim 2100 euro aan kosten dus dit jaar. ...

En dan nog het deel via je loonstrookje ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:50

Hier inmiddels ook weer gedoken in de bizarre wereld van verzekeringen.....

Helaas een pakket nodig met een flink aantal fysio behandelingen, wat ook gelijk flinke kosten met zich mee brengt. Inmiddels zit ik erover te denken om over te stappen naar DSW, ik zit nu bij Zilveren Kruis, maar prijstechnisch is DSW ook wel aantrekkelijk. Vrijheid van zorgkeuze is wel belangrijk voor mij, ik blijf graag onder behandeling waar ik nu zit....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:51

Nessa schreef:
Klopt. Fysio moet je vaak hoog verzekerd voor zijn.
Is fbto niet wat voor je? Dan kun je dat pakket op hoog zetten

Vond de laatste keer FBTO niet zo prettig lijken op een of andere manier. Alsof ik door bijna niets 'aan' te zetten ook bijna niet verzekerd ben of zo :P

Zal eens rustig er voor gaan zitten want dit is wel echt te gek vind ik.

Even een hele persoonlijke vraag; maar wat doen jullie kids en als het eigenlijk wachten is op rammelende eierstokken, komen ze niet prima, komen ze wel dan gaan we klussen zeg maar.
Zet je dan kraamzorg/ziekenhuisbevalling uit? Of toch just to be sure aan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:53

Als je nu al voor het echhie gaat, zou ik het aanzetten :)

Zit te twijfelen tussen DSW en Ditzo. Moeilijk Moeilijk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:59

Keet schreef:
Als je nu al voor het echhie gaat, zou ik het aanzetten :)

Zit te twijfelen tussen DSW en Ditzo. Moeilijk Moeilijk

Nou dat gaan we dus niet :+
Er rammelt nog steeds niets, wat niet is kan natuurlijk wel komen maar misschien wel nooit :o
Niet aanzetten zou jij dus doen?

Wat is jouw twijfel?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:04

Ditzo heeft in het uitgebreide pakket wel vergoeding voor voetreflex therapie en een aantal andere vergoedingen. Maar beperkte tandarts dekking.
DSW heeft in het top pakket uitgebreide tandartsdekking maar heel beperkte dekking voor "alternatieve" genezing.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:08

Idd keet, ook dat deel nog. Bah

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:14

Tja dat is voor mij niet lastig, ga wel naar de tandarts maar niet naar alternatief.
Maar kan mij voorstellen dat als je beide gebruikt de keuze lastig is.

Ik zou dan als je alternatief gebruikt voor Ditzo gaan, tandartskosten per jaar zijn over het algemeen minder dan de kosten voor alternatief. (of je moet een slecht gebit hebben of een protese)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:23

Shadow0 schreef:
Indestal, heb je al steun betuigd aan het Nationaal Zorgfonds? Klinkt als waar jij op doelt.

Nee, ik ga even zoeken wat dat is.
Gevonden ;) en ingevuld. +:)+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:07

Keet schreef:
Ditzo heeft in het uitgebreide pakket wel vergoeding voor voetreflex therapie en een aantal andere vergoedingen. Maar beperkte tandarts dekking.
DSW heeft in het top pakket uitgebreide tandartsdekking maar heel beperkte dekking voor "alternatieve" genezing.

De vergoeding van alternatieve geneeswijzen wordt bij DSW per 1 januari wel verhoogd van e25,- per behandeling naar e30,-.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:30

ik heb vandaag ook eens gekeken wat voor mij gunstig zou zijn... Een doolhof vind ik het altijd, al hoef ik eigenlijk alleen maar een basispremie. Ik kan me voorstellen dat mensen met specifieke wensen nog harder aan het zoeken zijn!

Een vraagje van mijn kant: Niet elke zorgverzekeraar heeft deals met elk ziekenhuis/huisarts/fysio etc. Puntje waar ik op let: de ziekenhuizen hier in de provincie wel en als ik iets anders nodig heb, dan zal het een universitair ziekenhuis zijn (ik neem toch aan dat elke verzekeraar met die ziekenhuizen een deal heeft), of zal het naar België gaan. Prima voor zover. Nu zag ik bij de consumentenbond de volgende melding: Met deze verzekering krijg je maar bij een beperkt aantal ziekenhuizen de kosten volledig vergoed.
Betekent dit nou dat ze gewoon erg weinig contracten hebben en ik moet dubbelchecken of ze wel een contract hebben met mijn provinciale ziekenhuis, of betekent dit dat ze mogelijk ook deals hebben waarbij je zeg 50% zelf moet betalen en zij 50% dekken via de verzekering? Dat zou ik nl van de zotten vinden en liever niet willen (misschien duurder, maar tenminste wel duidelijk: ziekenhuis=ok)

Als laatste: ik ben 18 geweest en wil mogelijk terug naar de orthodontist. Heeft iemand daar al eens op gezocht? Ik heb ook geen idee hoe hoog mijn vergoeding dan moet staan hoor, dus dat is ook nog iets om over na te denken. Ik ben vooral benieuwd of het zin heeft om voor alleen orthodontie een aanvullende af te sluiten, of dat je je dan helemaal krom betaalt voor een heel klein beetje dekking?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:45

Cynthia82 schreef:
Keet schreef:

De vergoeding van alternatieve geneeswijzen wordt bij DSW per 1 januari wel verhoogd van e25,- per behandeling naar e30,-.

Maar wel maar voor een beperkt aantal alternatieve zaken. Niet degene wat ik graag zou zien.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:02

Zilveren kruis doet 40 euro per behandeling, maar de meeste behandelingen komen daar ver boven uit per keer..25 en nu 30 vind ik dan wel weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:22

mirriezz schreef:
ik heb vandaag ook eens gekeken wat voor mij gunstig zou zijn... Een doolhof vind ik het altijd, al hoef ik eigenlijk alleen maar een basispremie. Ik kan me voorstellen dat mensen met specifieke wensen nog harder aan het zoeken zijn!

Een vraagje van mijn kant: Niet elke zorgverzekeraar heeft deals met elk ziekenhuis/huisarts/fysio etc. Puntje waar ik op let: de ziekenhuizen hier in de provincie wel en als ik iets anders nodig heb, dan zal het een universitair ziekenhuis zijn (ik neem toch aan dat elke verzekeraar met die ziekenhuizen een deal heeft), of zal het naar België gaan. Prima voor zover. Nu zag ik bij de consumentenbond de volgende melding: Met deze verzekering krijg je maar bij een beperkt aantal ziekenhuizen de kosten volledig vergoed.
Betekent dit nou dat ze gewoon erg weinig contracten hebben en ik moet dubbelchecken of ze wel een contract hebben met mijn provinciale ziekenhuis, of betekent dit dat ze mogelijk ook deals hebben waarbij je zeg 50% zelf moet betalen en zij 50% dekken via de verzekering? Dat zou ik nl van de zotten vinden en liever niet willen (misschien duurder, maar tenminste wel duidelijk: ziekenhuis=ok)
Als laatste: ik ben 18 geweest en wil mogelijk terug naar de orthodontist. Heeft iemand daar al eens op gezocht? Ik heb ook geen idee hoe hoog mijn vergoeding dan moet staan hoor, dus dat is ook nog iets om over na te denken. Ik ben vooral benieuwd of het zin heeft om voor alleen orthodontie een aanvullende af te sluiten, of dat je je dan helemaal krom betaalt voor een heel klein beetje dekking?

Bij de zg budgetpolissen kan je maar naar een beperkt aantal ziekenhuizen, ook bij de behandelingen is er dan een maximum. Houdt in dat je eerst goed moet kijken of de verzekeraar van jouw keuze ook contracten heeft afgesloten met de ziekenhuizen bij jou in de buurt.
Academische ziekenhuizen moet je ook in de gaten houden ook daar doen budgetpolissen niet altijd zaken mee.
Wat betreft orthodontie. Boven de 18 is vaak eigen rekening of je betaald je blauw aan premies. Vaak geldt er een wachttijd. Vraag met betrekking tot orthodontie met een nee beantwoorden en daarna declareren betekend een kruisje achter je naam. Orthodontie komt nl niet zomaar om de hoek kijken is bijna altijd al een tijdje bekend.