WFT is echt zo *^%%$$#, sterkte ermee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessa schreef:Klopt. Fysio moet je vaak hoog verzekerd voor zijn.
Is fbto niet wat voor je? Dan kun je dat pakket op hoog zetten
Keet schreef:Ditzo heeft in het uitgebreide pakket wel vergoeding voor voetreflex therapie en een aantal andere vergoedingen. Maar beperkte tandarts dekking.
DSW heeft in het top pakket uitgebreide tandartsdekking maar heel beperkte dekking voor "alternatieve" genezing.
Cynthia82 schreef:Keet schreef:Ditzo heeft in het uitgebreide pakket wel vergoeding voor voetreflex therapie en een aantal andere vergoedingen. Maar beperkte tandarts dekking.
DSW heeft in het top pakket uitgebreide tandartsdekking maar heel beperkte dekking voor "alternatieve" genezing.
De vergoeding van alternatieve geneeswijzen wordt bij DSW per 1 januari wel verhoogd van e25,- per behandeling naar e30,-.
mirriezz schreef:ik heb vandaag ook eens gekeken wat voor mij gunstig zou zijn... Een doolhof vind ik het altijd, al hoef ik eigenlijk alleen maar een basispremie. Ik kan me voorstellen dat mensen met specifieke wensen nog harder aan het zoeken zijn!
Een vraagje van mijn kant: Niet elke zorgverzekeraar heeft deals met elk ziekenhuis/huisarts/fysio etc. Puntje waar ik op let: de ziekenhuizen hier in de provincie wel en als ik iets anders nodig heb, dan zal het een universitair ziekenhuis zijn (ik neem toch aan dat elke verzekeraar met die ziekenhuizen een deal heeft), of zal het naar België gaan. Prima voor zover. Nu zag ik bij de consumentenbond de volgende melding: Met deze verzekering krijg je maar bij een beperkt aantal ziekenhuizen de kosten volledig vergoed.
Betekent dit nou dat ze gewoon erg weinig contracten hebben en ik moet dubbelchecken of ze wel een contract hebben met mijn provinciale ziekenhuis, of betekent dit dat ze mogelijk ook deals hebben waarbij je zeg 50% zelf moet betalen en zij 50% dekken via de verzekering? Dat zou ik nl van de zotten vinden en liever niet willen (misschien duurder, maar tenminste wel duidelijk: ziekenhuis=ok)
Als laatste: ik ben 18 geweest en wil mogelijk terug naar de orthodontist. Heeft iemand daar al eens op gezocht? Ik heb ook geen idee hoe hoog mijn vergoeding dan moet staan hoor, dus dat is ook nog iets om over na te denken. Ik ben vooral benieuwd of het zin heeft om voor alleen orthodontie een aanvullende af te sluiten, of dat je je dan helemaal krom betaalt voor een heel klein beetje dekking?