Keep calm and do triathlon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:03

Magrathea schreef:
Meanwhile in Delft :') :
[ [url=m/Y1nt5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

No way dat ik dat zou doen :brr:

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 19:05

Zo voor Enschede heeft mijn trainer afgeraden te melden . Het is gewoon te kort na mijn trainingskamp van twee weken .
Niet aan gedacht ... hij heeft natuurlijk gelijk .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:55

@ Eliine ... lijkt me echt heerlijk bij dit weer in het zonnetje te lopen . :j
Mooi tempo in je interval gelopen hoor .
Heb je voor het lopen nog iets gedronken of gegeten ?

Thanks Marloes .. ben er vooral trots op dat ik helemaal zelf afgevallen ben .
En ook nu blijft het gewicht stabiel .

Zo was het ooit ..103 kg
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:39

Time2Tri schreef:
Magrathea schreef:
Meanwhile in Delft :') :
[ [url=m/Y1nt5C.jpg]Afbeelding[/url] ]

No way dat ik dat zou doen :brr:

Ik ook niet :') :')
Die mensen doen aan ijszwemmen blijkbaar, volgende week is er ook een één of ander kampioenschap in. Pff ik had het vandaag van training naar huis al koud :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 07:21

Goedemorgen ...

:brr: Ik heb het de hele dag op het werk koud ....werk namelijk in een
magazijn ..
Mijn handen zijn het grootste probleem ..

Gisterenavond Tabata training ..nu hadden we 5 oefeningen a
8 X 20 seconden .Vooraf als warming up hebben we loopscholing gedaan .
Denk dat in de loop van de dag wel spierpijn komt opzetten :=
Vanavond zwemmen , neem voor de zekerheid maar al mijn spulletjes mee
want het zou zo maar eens wat later op het werk kunnen worden .

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 06:24

Petje af hoor time2tri! Ik mag hopen dat ik later ook van zulke gemotiveerde cliënten in de praktijk krijg!

Time2Tri schreef:
@ Eliine ... lijkt me echt heerlijk bij dit weer in het zonnetje te lopen . :j
Mooi tempo in je interval gelopen hoor .
Heb je voor het lopen nog iets gedronken of gegeten ?

Ja als ik in de vroege ochtend loop drink ik 2 glazen water en voor een interval eet ik een granen/fruit reepje. Het voelde alleen niet als eet-gerelateerd. Denk echt de koude lucht icm het hogere looptempo.

Jemig die mensen zijn niet wijs :') Dat je voeten niet vastvriezen :=

:O zo ik ga aan het werk en daarna nog wat core training doen. Morgen duurloop, maar een korte maar. Zit deze week in een klein afbouw weekje met lopen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 10:31

Eliine schreef:
Petje af hoor time2tri! Ik mag hopen dat ik later ook van zulke gemotiveerde cliënten in de praktijk krijg!

Ga je als diëtiste o.i.d aan het werk ?

Bij mij is toen langzaam de knop omgegaan ...en heb steeds meer
veranderd in mijn eetpatroon .
Ben het eerste jaar 30 kg afgevallen ..en zonder veel moeite .
Any way ..ben blij dat ik het zelf gered heb ..het heeft toch wel een ander
mens van me gemaakt .

Gisterenavond gezwommen ...was niet helemaal tevreden met
mezelf .. -O-
Hebben 200 meter ingezwommen , daarna 6 X 50 meter BC .
Wat techniek baantjes gedaan , 100 m schoolslag tussendoor , daarna
nog met Pullboy gezwommen .

Vandaag i.v.m met de kou en gevroren bodem geen MTB .
Daarvoor krijgen we 90/100 minuten spinning aangeboden .
Doel van het training is een efficiëntere koolhydraten verbranding .
Mogen dan voor en tijdens de training niet te veel koolhydraten innemen .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 21:40

Vandaag een heerlijke spinning les gehad.

20 minuten op 75% van max HF infietsen.
Daarna piramide intervallen :
afwisselend A - 70% van max HF dan B- 85/95% van max HF .
1 min B zittend
1 min A zittend
2 min B staand
2 min A zittend
3 min B aero
3 min A aero
4 min B staand
4 min A zittend
5 min B aero
5 min A aero
Dan weer 4,3,2,1 minuut terug .
20 minuten op 70% uit fietsen .
Totaal 90 minuten .

Jullie nog wat gedaan vandaag?

welshfan97

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:17

Sorry voor mijn afwezigheid. Heb van die vlagen dat ik veel op bokt kijk en dan ineens niet meer.

Jullie zijn nog steeds goed bezig, toppie! Time2tri, jammer dat je niet naar Enschede komt, maar vooral ook niet doen als het niet in je schema past. Heb je niks aan om te veel te doen of een slechte wedstrijd te hebben.

Ik ben voor nieuwe schoenen geweest. Heb voor 1000km garantie. Vandaag een rondje gedaan maar na 4 km moeten stoppen. Enorm "harde" Achilles pees en begin kuit. Na het uitlopen en wat drinken ook ineens een hele gevoelige scheen (ben zo bezig met schoenen omdat ik steeds shinsplint krijg). Stiekem kan ik ondertussen wel huilen. Loop nu 4 jaar en heb in de laatste 3 jaar niet meer eens lekker een tijdje flink ergens naartoe kunnen trainen. Loop altijd onder m'n kunnen omdat anders m'n schenen opspelen. Er zit nu zo veel geld in en nog geen oplossing. Iedereen die me ziet om te helpen is verbaast omdat ik helemaal niet zo slecht loop. Ik geef de schoenen dinsdag nog de kans (baantraining) mits ik kan gaan omdat ik ook nog een herkansingsverslag moet inleveren, en anders ga ik toch alweer terug...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 08:52

Goedemorgen ....

@Welshfan :Zou Enschede idd wel willen doen ..maar luister braaf
naar mijn trainer ..
Hij heeft natuurlijk gelijk ,ik kom de 7-5 terug van twee weken intensief
trainen op Mallorca .Dan heb je wel een poosje nodig om te herstellen .
De triathlon in Enschede is dan te snel daarna ..jammer ...anders hadden we
ook een meet and great gehad . :D

Jeetje zeg .. :(:) wat vervelend van je shinsplint :(:)
Dat er niet iemand een oplossing heeft ...kan me voorstellen dat dat
echt frustrerend is ..

Zelf gisteren ook nog nieuwe schoenen besteld , deze worden morgen
geleverd .
https://www.outlet46.de/asics-gel-noosa ... oCLSLw_wcB

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:28

Ook ik ben de laatste tijd afwezig geweest in dit topic en op bokt.

Fietsen en zwemmen gaat prima!
Alleen dat hardlopen...ook ik heb last van m'n scheenbeen, wel maar aan een kant.
Zo balen elke keer als het net weer goed gaat komt dat weer opspelen...ik heb nu een hele week niet hardgelopen en veel m'n kuiten gerekt en kuitmassages gehad. Ik ga proberen het echt heel langzaam en heel rustig weer op te bouwen, beginnend met vandaag of morgen een kilometer op heel laag tempo en dan maar weer langzaam uitbreiden in de hoop dat het dit keer wel weg blijft!

Hele toffe schoenen Time2Tri!! Ben benieuwd hoe ze lopen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 14:47

Jij ook al last van je schenen Lovemaylo :(:) ...
Hoe of waardoor ontstaat zoiets eigenlijk ?
Met lopen heb ik gelukkig nog geen blessures gehad . Ja ... af en toe wat stramme hamstrings .

Training voor vandaag zit er weer op , standaard voor zondag core en spinning .
Eerst drie keer a twee minuten zones fietsen gedaan .
2 min groen , 2 min geel , 2 min rood en dat drie keer .
Daarna 80/85% bij 60 rpm , 85/90% bij 50 rpm , > 90% bij 40 rpm .
Tot slot nog 3 sprints van 10 sec , staand met mega veel weerstand . Zoveel weerstand die zittend niet te doen is . Ertussen 1:50 minuut regeneratie .

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:52

Door te snelle opbouw van trainen, overbelasting, verkeerde schoenen...er zijn ontzettend veel oorzaken...
Ik had er nooit last van tot vorig jaar opeens, en nu steeds af en aan, lijk er niet vanaf te komen heel irritant!

Lekker bezig! ik heb gisteren gezwommen en eergisteren gefietst en morgen weer zwemmen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:00

Ik heb ook heel lang last van gehad, maar volgens de fysio is het nu toch echt op zijn retour *\o/*
Ik heb een halfjaar rust gehad en nu twee maanden heeeeel rustig opbouwen. Nu heb ik nieuwe schoenen *\o/* Dus kan ik weer wat harder aan de bak. Verder ga ik in februari ook een fitness abonnement nemen zodat ik specifieke spiergroepen kan trainen, dat gaat (hopelijk) ook helpen.

Lovemaylo, niet opgeven! Je kunt 't! *\o/* Ik heb zelf heel veel baat gehad bij dry needling, is echt geen pretje maar werkt zo goed! En verder, ja, gewoon echt echt echt heel rustig aandoen. Nee nog rustiger. Wel in beweging blijven maar niet boven een minimaal jogtempo uit pieken. Je wil dat je spieren getraind worden maar zonder ook maar in de buurt te komen van je triggers zegmaar.

Deze dame heeft een paar goede oefeningen voor het versterken van je schenen, hier heb ik veel aan gehad

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:58

Ja ik ga ook door hoor!! Zodra ik ook maar iets last heb stop ik met hardlopen!
Het was dus nu ook niet zo erg, heb nu een week rust gehad en voel nu geen pijn meer gelukkig

Dus op slakkentempo maar weer opbouwen, langzaam heel erg langzaam hardlopen.
In beweging blijf ik gelukkig wel door te zwemmen en hardlopen en straks maar even een stukje wandelen :)
Bedankt, zal die oefeningen binnenkort eens proberen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 17:37

Zal zo eens Googlen op shin splints ... O:)
Lijkt me iig erg lastig , je wilt graag meer ..maar bent dan meteen terug
bij af als je teveel doet .
De juiste spiergroepen trainen voor het hardlopen , zwemmen en ook
fietsen is natuurlijk goed om zoveel mogelijk blessures te voorkomen ..
Ben blij dat wij gezegend zijn met intensieve core/krachttraining .
En daar hamert onze trainer echt op het moment op ..2 X per week ~~}> .
Vooral omdat nu langzaam de intensiteit van de trainingen weer omhoog
gaat .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:42

Nou mijn rondje van een uur is er eentje van 20 minuten geworden. Heb gewoon nog steeds spierpijn van m'n training van vrijdag := We hebben met flippers getraind (zwemmen dus :Y) ) maar heb ik even grof onderschat hoeveel energie dat kost! Hahaha
Wel echt super tof dat m'n zwemvereniging die nu heeft aangeschaft :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 19:01

Magrathea schreef:
Nou mijn rondje van een uur is er eentje van 20 minuten geworden. Heb gewoon nog steeds spierpijn van m'n training van vrijdag

Beter iets ..dan niets ...
Ai ai ...spierpijn is wat leuks :=
Met flippers heb ik nog nooit gezwommen .. :o? ... zou zelfs ik vast en
zeker voorwaarts komen met plankje en beenslag .
Van afgelopen donderdag had ik ook spierpijn ...had 1 weekje geen krachttraining gedaan door de ontsteking die ik had .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:25

gave schoenen! maar zijn het speciale triatlon schoenen (ze heten iets met "TRI"), wat is daar anders aan?

jammer van je hardlooprondje maar als je spierpijn hebt weet je wel dat je lijf een keer goed heeft moeten werken ;)

Bij mij ligt de oorzaak bij verkeerde schoenen en wrss gewoon heel gevoelig voor die blessure. Ben eens bij de fysio geweest om behandeling te bepalen maar ik had niks vast zitten, ook liep ik helemaal prima, trainingsopbouw is goed etc. Hij kon toen niks voor me doen en het enige wat hij kon bedenken was andere schoenen en eventueel podologische zooltjes wanneer er geen geschikte schoen is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 23:38

welshfan97 schreef:
gave schoenen! maar zijn het speciale triatlon schoenen (ze heten iets met "TRI"), wat is daar anders aan?

Het is lichtgewicht schoen met snel veters die geschikt is om met blote voeten in te gaan . En ik vond de kleurtjes wel weg leuk :j .
https://all4running.nl/asics-gel-noosa- ... -3567.html

Hopelijk gaat het nu langzaam de goede kant op met je shin splints Welshfan .

Ik ga nu iig naar bed , moet morgen om 07:00 uur beginnen . Truste

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:25

Time2tri, is echt een goeie training hoor! Komt ineens veel meer kracht op je benen te staan dus is ook weer iets om je makkelijk op te verkijken (wat ik dus heb gedaan := ) Ik ben super enthousiast begonnen want je gaat ineens meeeega hard ( O-M-G IK BEN EEN OLYMPISCH SPRINTER ), maar halverwege de training merk je ineens dat het je toch iets meer energie kost dan je gewend bent :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 06:41

Ha ha ...dat geloof ik meteen Magrathea :j
Zo vind ik dat ook met peddels ...dan voel je echt de waterdruk
aan de binnenkant van je hand ..hoe je echt water "grijpt " :j
Heerlijk gevoel ... *\o/*

Gisteren goed bij core gewerkt ...heb zo,n lekkere spierpijn in mijn buik . :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:33

Goedemorgen allen op deze maandagmorgen! :D

Afgelopen paar dagen erg druk geweest en weinig hier op bokt geweest. Zo zit ik in de afrondende fase van een post-HBO studie waarbij de rapportage moet worden opgesteld en een presentatie in Prezi moet worden gemaakt. Prezi is voor mij een onbekend programma maar is zoveel leuker en interessanter dan Powerpoint. :) Ook ben ik zaterdagmiddag met een vriendin naar Thialf geweest voor het NK Allround, ook zeer leuk en vermakelijk. Dat laatste komt vooral omdat wij het erg leuk vinden om een beetje mensen te kijken, als jullie snappen wat ik bedoel haha. :Y) Gisteren een middag bij de rijvereniging geweest omdat ik in een werkgroep zit omtrent het opstellen van een nieuwe missie/visie/etc/etc. Zeer interessant en ook erg leerzaam omdat de vereniging zeer groot is (+/- 400 leden) en daardoor verschillende soorten leden tevreden moet stellen.

Tussendoor ook nog lekker wezen trainen: vrijdagochtend weer een rondje hardgelopen, zaterdag gezwommen en zondag weer een spinninglesje meegepakt. Verder ook nog dagelijks krachttraining gedaan. :)

Ik heb wat gelezen over ijszwemmen, dat lijkt mij ook wel zeer vet om te doen. Ben sowieso geen koukleum en douche ook regelmatig ijskoud. (geloof mij, daar krijg je energie van!)
Verder las ik wat over efficientere koolhydraten verbranding, die training ziet er lekker pittig uit!

En heel vervelend bericht over shin splints en zere pezen. Dat is echt gewoon k*t! Kan er (gelukkig) niet over mee praten maar tijdens mijn opleiding bij Defensie hebben klasgenoten van mij daar ook last van gehad omdat ze de 'kisten' niet gewend waren. Ik hoop dat je snel de oorzaak kan vinden!

Ook mooie hardloopschoenen voorbij zien komen, Asics zijn fijne schoenen! Had ze hiervoor ook, nu heb ik Brooks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het liefst in iedere schoen met blote voeten loop. Ook tijdens training en dergelijk. Op dit moment loop ik door de kou met dunne sokjes maar zodra de kou weg is gaan de sokken asap uit. :D

Met flippers (of zoomers) trainen is inderdaad intensief. Ik gebruik ze zelf het liefst zo min mogelijk. Beenslag is bij mij prima in orde en ik merk dat ik juist minder ga zwemmen na het gebruik van die dingen. Met peddels trainen vind ik dan wel weer fijn voor de juiste stand van je doorhaal. :)

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:38

Met flippers zwemmen lijkt me ook best leuk om eens te proberen ;)

Asics vind ik ook super fijne schoenen! Moet binnenkort weer nieuwe eigenlijk, worden waarschijnlijk ook weer asics. Ik heb zelf snelveters gekocht en in m'n schoenen gedaan! Ideaal erg snelle wissels kan je dan maken :)

Vanavond weer zwemmen!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:51

Zo veel gekletst hier!

Shin splints zijn drama. Heb er ook ruim 6 maanden uit gelegen door die ellende. Bij mij bleek het o.a. vanuit een scheeftstand in mijn lijf te komen waardoor die spieren teveel getriggerd werden. Na fysio, dry needling, osteopathie, speciale zooltjes van de podoloog, goede schoenen, compressiekousen en een aangepast loopschema (deels zacht deel harde ondergrond) heb ik het nu prima onder controle. Maar laat me geen weken achter elkaar intervaltraining op een harde ondergrond doen, of lopen zonder kousen :n Het blijft een punt van aandacht maar zolang ik daar rekening mee houd loop ik gelukkig helemaal pijnvrij. Maar dat had wel wat voeten in aarde (zie bovenstaand :+ ) dus voor de mensen die last hebben, laat echt alles checken want het is vaak niet een eenzijdig probleem.
Opnieuw opbouwen is ook heel erg belangrijk. Ik had een speciaal schema van de fysio. Heb me daar de eerste keer niet helemaal aan gehouden (ging te snel) en ja hoor weer enorm veel pijn. Tweede keer braaf geweest en echt mega rustig opgebouwd exact volgens schema op een deels zachte ondergrond. En toen is het goed gegaan.

Toffe schoenen time2tri!

Ik werd vanmorgen helemaal in paniek wakker omdat ik dacht dat ik mn zwemtraining gemist had :') Duurde echt een paar minuten voordat ik me realiseerde dat het pas maandag is en ik woensdag pas naar het zwembad hoef _O- volgens mij is mn onderbewustzijn toch al een beetje zenuwachtig :))