Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:23

Mijn binnenste kuitspier heb ik nooit gehad, ook niet als kind. Dat zag er altijd al anders uit dus dat geloof ik wel.

Mijn bilspieren train ik al jaren stevig omdat ik ook wel zag dat ze achter liepen. Ik heb zeker progressie gemaakt in die jaren. Ze zijn groter en sterker dan toen ik 16 was, toen verdwenen ze tijdens een streng dieet. Ik ben nu 31.

Dus ik geloof best dat ze nooit meer op normaal niveau komen. Maar ze maken nog altijd progressie en daar ga ik voor :j

Mijn dystrophie is overigens genetisch. Ik weet niet of dat anders tot uiting komt dan een post traumatische dystrophie? Aangezien de fout in mijn genen zit lijkt het mij wel aannemelijk dat mijn spieren minder goed reageren op training?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:49

Lijkt me wel ja, maar als ze er toch zitten. Al is het achtergebleven zal het toch iets moeten doen met training, als je het niet probeert weet je het nooit toch.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:14

Levita30 schreef:
Welkom hoor! (Als ik dat mag zeggen TS?)

Grappig dat je dan wel het toppic "Bodybuilders" aan klikt Werecat! Trekt dat je? Stieken grote plannen? Hoe lang ben je nu bezig met sporten? Ik merkte dat het vanzelf verslavend wordt. Denk wel dat het belangrijk is om te zoeken naar oefeningen die je leuk vind en af te wisselen. Ik begon op de apparaten, lekker makkelijk. Daarna (met hulp van mijn man) begonnen met losse gewichten wat eigenlijk veel leuker is. Sinds een poosje gebruik ik ook andere trainingsmiddelen zoals TRX, slam ballen en kettlebell.

Dankjewel!

Ik ben geïnteresseerd in bodybuilding, maar heb zelf geen hevige ambities op dit gebied. het lijkt mij gewoon ontzettend fijn om je lichaam te zien en voelen veranderen.
Ik ben zelf nog niet lang bezig met sport, nu ongeveer een maand. Ik ben dus echt aan het begin, en ben me overal aan het inlezen en een beetje uit aan het proberen op de sport school. Ik merk alleen nog niet echt verschil :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:20

Echt bodybuilden ga ik niet doen, heb er ook de morfologie niet voor.
Wel vind ik de weg er naartoe heel interessant. Voeding, training, lichaam zien veranderen etc. Zolang het maar clean blijft en helaas is de ervaring toch dat bij die echte bodybuilders er slechts weinigen (en durf ondertussen zelf stellen, geen enkele) niet 'geholpen' worden. (hoe mooi ze het ook verpakken)

Het is absoluut verslavend en daar komt dan ook de drang om steeds meer en meer te willen. Ik ben op anderhalf jaar tijd ruim 10kg in spiermassa bijgekomen. Zelfbeeld een enorme boost gekregen. Maar nu toch enkel maanden dat er weinig progressie is. Geen terugval, maar ik denk dat de max. wat bereikt is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:39

In het begin gaat het snel. Daarna zul je moeten knokken voor elk pondje spier, zoals iedereen :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:49

Phormicola, je zou Jeremy McCann eens een berichtje kunnen sturen voor een mobility plan.. is het het 100% waard..

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:19

bulck schreef:
Wel vind ik de weg er naartoe heel interessant. Voeding, training, lichaam zien veranderen etc. Zolang het maar clean blijft en helaas is de ervaring toch dat bij die echte bodybuilders er slechts weinigen (en durf ondertussen zelf stellen, geen enkele) niet 'geholpen' worden. (hoe mooi ze het ook verpakken)

Het is absoluut verslavend en daar komt dan ook de drang om steeds meer en meer te willen. Ik ben op anderhalf jaar tijd ruim 10kg in spiermassa bijgekomen. Zelfbeeld een enorme boost gekregen. Maar nu toch enkel maanden dat er weinig progressie is. Geen terugval, maar ik denk dat de max. wat bereikt is.

10 kg in anderhalf jaar?? Dat klopt niet denk ik?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:29

Dames, sorry dat ik even inbreek in jullie topic maar ik denk dat jullie mij misschien wel kunnen helpen ?
Ik ben begonnen met een FMAX training en zal dat in combinatie met cardio 5x in de week doen (3x FMAX,1xCardio en 1x bootcamp). Nu ben ik er achter gekomen dat ik bij de borstoefening mijn polsen niet recht kan houden ( om weg te drukken). Wat is aan te raden om om de polsen te doen zodat ik die niet verkeerd belast met die oefening ?
Polsen trainen ga ik sowieso doen maar voor deze andere oefeningen wil ik iig zolang het nodig is steun hebben.
Nu kreeg ik als tip boks bandage's maar dat moet ook tussen de vingers dus ik weet niet of ik daar heel blij van ga worden.
Hebben jullie een tip ?
Mocht ik verkeerd zitten met mn vraag dan hoor ik het graag :D

Enne petje af voor jullie doorzettingsvermogen en vorderingen, super gaaf om te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:30

Ohh zou ik mij hier mogen melden? :D
Echt bodybuilden doe ik nog niet, ben net weer begonnen met sporten na een bressure, dus eerst even de conditie terug en wel al krachtraining :) (maar dat valt nog niet onder Bodybuilden vind ik ;) )
Mijn vriend in Personal Trainer dus dat komt straks wel goed :D Door hem ook alvrij fanatiek bezig met ene hoop oefeningen die ik hier van jullie al tegenkwam toen ik net even door het topic klikte, echter doe ik die oefeningen nu (nog) met lichte gewichten. (Blessure is een rugblessure, helaas ook permanent dus zal altijd op moeten blijven letten)

Zou hier graag meekletsen om wat inspiratie en motivatie op te doen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:46

Mondy schreef:
Wat is aan te raden om om de polsen te doen zodat ik die niet verkeerd belast met die oefening ?
...
Nu kreeg ik als tip boks bandage's maar dat moet ook tussen de vingers dus ik weet niet of ik daar heel blij van ga worden.

De bandages voor het boksen zijn vaak 3-5 meter lang, dus dat is aardig wat wikkelen rond je polsen.
Voor fitness hebben ze aparte pols bandages wat een stuk dikker is en slechts 1 of 2 maal rond je polsen gaat. Google even "wrist wraps fitness" en 90% van de afbeelding zijn de dingen waar jij naar op zoek bent.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:18

Ja !! Dankjewel !! Daar kan ik wat mee ja :j

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:44

Liedje schreef:
bulck schreef:

10 kg in anderhalf jaar?? Dat klopt niet denk ik?

Toch wel. Ik kom van 60KG en nu 72KG.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:22

En hoe is de verhouding tussen de spier/vet/botmassa dan gemeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:40

Volgens het MCDonald model (heeft niets met de fastfood keten te maken) kan je de volgende toename in spiermassa verwachten (mits je goed eet, hard traint, en een normale genetische aanleg hebt, etc):
1e jaar: 20-25 lbs (ongeveer 10kg)
2e jaar: 10-12 lbs (ongeveer 5kg)
3e jaar: 5-6 lbs (ongeveer 3kg)
4+ jaar: 2-3 lbs (ongeveer 1kg)

Dat is voor mannen, voor vrouwen is het ongeveer de helft.

Alan Aragon maakt de volgende schatting:
Beginner: 1-1.5% toename in lichaamsgewicht per maand
Intermediate: 0.5-1% toename per maand
Advanced: 0.25-0.5% toename per maand
(wederom voor mannen)

10kg in anderhalf jaar moet dus mogelijk zijn voor een man, voor een vrouw is het meer extreem (ik weet je geslacht niet bulck)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:38

Gisteravond dit topic gevonden en vandaag helemaal gelezen. Ik heb het eigenlijk altijd al wel leuk gevonden om sterk te zijn, maar meer dan een paar maanden fitnessstudio in 2012 heb ik niet gedaan. Vorig jaar begonnen met een kantoorbaan (dus de hele dag vrijwel alleen maar zitten) en dat heeft mijn lichaam niet veel goeds gedaan. Oktober vorig jaar heb ik me aangemeld bij een nieuwe sportschool om de hoek, die op 30 december geopend is en sindsdien probeer ik vijf keer per week te gaan. Nu heb ik geen ambitie om aan wedstrijden mee te doen (wel 3 meiden in mijn omgeving die er mee bezig zijn), maar mijn eerste doel is fitter zijn en beter in mijn vel te zitten als ik over een maand op vakantie ga. Eens kijken of ik me dit weekend enigszins kan inlezen. Vooralsnog is het meer een beetje aanprutsen, intervaltraining op de loopband en het volgen van cursussen. Nog heb ik hardloopschoenen aan, maar die zijn voor bijvoorbeeld Zumba en heen en weer springen niet zo geschikt. Iemand een aanrader voor een klein budget?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:30

enzino schreef:
Volgens het MCDonald model (heeft niets met de fastfood keten te maken) kan je de volgende toename in spiermassa verwachten (mits je goed eet, hard traint, en een normale genetische aanleg hebt, etc):
1e jaar: 20-25 lbs (ongeveer 10kg)
2e jaar: 10-12 lbs (ongeveer 5kg)
3e jaar: 5-6 lbs (ongeveer 3kg)
4+ jaar: 2-3 lbs (ongeveer 1kg)

Dat is voor mannen, voor vrouwen is het ongeveer de helft.

Alan Aragon maakt de volgende schatting:
Beginner: 1-1.5% toename in lichaamsgewicht per maand
Intermediate: 0.5-1% toename per maand
Advanced: 0.25-0.5% toename per maand
(wederom voor mannen)

10kg in anderhalf jaar moet dus mogelijk zijn voor een man, voor een vrouw is het meer extreem (ik weet je geslacht niet bulck)

Ik ben een man.
Zelf word ik om de x-aantal weken gemeten en gewogen. want ja meten is weten.
Vetpercentage momenteel 7.3, 'droogstaan' is van nature niet zo'n probleem

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:00

Mondy schreef:
Dames, sorry dat ik even inbreek in jullie topic maar ik denk dat jullie mij misschien wel kunnen helpen ?
Ik ben begonnen met een FMAX training en zal dat in combinatie met cardio 5x in de week doen (3x FMAX,1xCardio en 1x bootcamp). Nu ben ik er achter gekomen dat ik bij de borstoefening mijn polsen niet recht kan houden ( om weg te drukken). Wat is aan te raden om om de polsen te doen zodat ik die niet verkeerd belast met die oefening ?
Polsen trainen ga ik sowieso doen maar voor deze andere oefeningen wil ik iig zolang het nodig is steun hebben.
Hebben jullie een tip ?
Mocht ik verkeerd zitten met mn vraag dan hoor ik het graag :D

Enne petje af voor jullie doorzettingsvermogen en vorderingen, super gaaf om te zien :j

Om je polsen sterker te krijgen is het goed om met losse dumbbells te trainen. Toen ik begon, gingen mijn handen alle kanten op, nu kan ik alles stabiel houden en zijn mijn polsen veel sterker geworden! Ik kan me nu bijvoorbeeld ook opdrukken op mijn knokkels. Dat zou je ook kunnen doen trouwens! Dan zou ik beginnen met iets van de muur af staan en dan met je knokkels op de muur "opdrukken".

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:16

Vanmiddag heb ik een afspraak met een personal trainer/ instructeur voor een trainingsplan! Ben benieuwd! Hij is de eigenaar van de sportschool waar ik train en kijkt verder dan enkel de training. Ze hebben ook een "Leefstyleclub" https://portal.leefstijlclub.nl/

Ik ben even benieuwd naar hoe het bij de dames gaat wanneer zij erg droog worden. Heeft een laag vetpercentage veel invloed op jouw humeur en emoties?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:39

Beneden de 16-18% is voor de gemiddelde vrouw best een aanslag. Denk aan vermoeidheid, obsessief aan eten denken, humeurigheid en het uitblijven van de menstruatie.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:59

Oke, ik dacht dat dat vanaf 14% was, het uitblijven van menstruatie. Grappig nu weet ik ook waar een paar jaar geleden mijn onregelmatige cyclus vandaan kwam, toen nooit aan gedacht dat dat wel eens met mijn vet percentage te maken had kunnen hebben. Ik was toen nog een stuk lichter. Weeg nu 70 kg met een vet percentage van ongeveer 22%. Ik heb 64 gewogen met geen fitness maar wel 6 dagen per week zwaar fysiek werk.

Momenteel zit ik mentaal niet zo lekker in mijn vel dus ben een beetje bang voor die negatieve gevolgen. Wellicht beter om eerst maar eens te focussen op meer spieren en nog niet zo zeer op droog worden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:49

Ik ken vrouwen die beneden de 21% al problemen krijgen. Maar beneden de 14% is het inderdaad zo goed als zeker dat je menstruatie stopt.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:43

Oke.... gister dus afspraak gehad met fitness instructeur/ personal trainer. Super leuk plan gemaakt wat training, kennis en lifestyle omvat. Gelijk een eerste meetmoment gedaan. Zit ik nu op een vetpercentage van 17%! Dat is dus een stuk lager dan 3 maand geleden. Wist wel dat ik wat was afgevallen en ben meer gaan trainen maar dit had ik niet verwacht. Ik las laatst dat bikini fitness atleten voor een wedstrijd rond de 13% zitten? Dat lijkt opeens helemaal niet zo ver weg....... ook al begrijp ik dat de laatste loodjes het zwaarst zijn.

Omdat ik mentaal niet zo lekker in mijn vel zit ga ik waarschijnlijk nu wel wat meer eten om niet nog lager in mn vetpercentage te komen.....

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:35

Ik wil ook een PT! Jammer dat het zo duur is, maarja, zij moeten natuurlijk ook de kost verdienen.

Vandaag heb ik 59 kilo gedaan op de Leg Press, had ik niet verwacht, maar ik voel me wel lekker nu :)

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:57

Lekker he Werecat, jezelf overtreffen!! Gister had ik na de training moeite met mijn jas aantrekken en het sturen in de auto ging ook lastig...... :D

Oh, sorry beetje verwarrend. Hij gaat mij niet persoonlijk begeleiden in die zin dat hij er niet iedere training bij is. We hebben een 3 maanden plan gemaakt met 4 meetmomenten. De eerste maand staat in het teken van training, de 2e maand komt daar kennis over trainen en voeding bij en in de 3e maand komt daar leefstyle bij. Ik heb morgen een Total Body Check bij een sport fysiotherapeut. Op basis van ons gesprek afgelopen maandag en de resultaten van die body check gaat jeroen (zo heet hij) een trainingsschema maken en me in maand 2 ook helpen met mijn voeding.

Op ieder meetmoment gaan we uiteraard meten maar ook de resultaten bespreken en wordt het schema eventueel weer aangepast. Ik heb jeroen zijn mobiele nummer gekregen en mag heb altijd appen met vragen of opmerkingen. Zodra ik mijn schema krijg geeft hij ook uitleg. Als ik aan het trainen ben en hij is op de sportschool checkt hij uiteraard even hoe het gaat.

En weet je wat het mooie is!!!! Dit zit bij mijn abonnement in!! (Van €25,- per maand onbeperkt sporten) Super blij met mijn sportschool!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:11

Levita dat is lekker. Moet zeggen zit waar ik train ook erbij. Medeeigenaar is zowiezo officiele personal trainer. En er is veel begeleiding. Ook op gebied van voeding wegen enz. Voeding niet nodig, daar heb ik ziekenhuis dietiste voor.

Ik ga ook langzaam weer vooruit, heb tijd stil gestaan met belasting opvoeren. Lukte gewoon niet, maar ja kan daar ook niet mee zitten. Schouder kan bijna alles weer aan alleen gewicht is nog wat oppassen. Ik had dinsdag avond au. Wilde glas water optillen maar mijn triceps waren het er niet mee eens. De vorige oefeningen werkten van geen meter, deze meer dan uitstekend.

Zo eerst een woningbezichtiging en daarna trainen, vandaag rug, schouders, benen en biceps.