Kickbike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Kickbike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:05

Bedankt voor je reactie. Ja ik ga hem morgen wel even proberen, maar ik denk dat ik met de honden ervoor niet zoveel zal hoeven te steppen :D
En ik koop hem inderdaad echt om het met de honden te doen. Ik fiets nu met ze, maar dat is eigenlijk niet verantwoord.. :=

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:17

Ja dan is dat zwaardere model wel een betere keuze gok ik zo :+

Jouw honden zijn natuurlijk lekker snel en met zijn tweetjes gaat dat dan vast al gauw te hard.
Het zijn Podenco's toch? Een ex collega van me fokt dat soort honden en die kan er verhalen over vertellen _O- Leuke boefies zijn het...

Kijk vooral ook goed naar de stuurhoogte trouwens, of die voor jou lekker is, en eventueel makkelijk te verhogen. Bij de mijne moest ik er bijvoorbeeld we een speciaal setje bij kopen om het stuur hoger te kunnen doen en ik kwam er pas na een tijdje steppen achter dat ik toch te veel op het stuur steunde nog en dat het net ietsje te laag was.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:14

Ik kom ook weer binnenvallen
Kennisje van me gaat haar step wegdoen en ik ga eerdaags dus maar even een rondje proberen
Tis een Yedoo mezec geloof ik ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:34

Ik ben net nieuw in de stepperij dus ik weet er helaas niet zoveel van Sonja.
Ik heb vandaag de step gekocht, en meteen een rondje bos gedaan met de meiden. Okey, ik kan niet echt richting aangeven maar we hebben hier mooie lange zandpaden in het bos dus het ging prima. En belangrijkste, de meiden vonden het erg leuk!
Even twee foto's van gerard op de step:

Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:51

Gaat hij geen mega zere rug krijgen? :P

Ziet erg wel gaaf uit!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:31

Wat leuk Mariska_28!
Ik heb zelf een podenco kruising, maar zij loopt naast de step ipv ervoor. Ze is ook wat kleiner, zo'n 40 cm.
Afbeelding

Leuk Sonja_vR. Denise en ik hebben een Yedoo Trexx. De mezec ken ik niet, maar de trexx is in ieder geval een aanrader, lekker licht. Dus de mezec misschien ook :D

Ik heb ook een stuurverhoger trouwens, vind ik erg fijn.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:56

Iemand nog gestept? Ik heb voor de verandering eens het zelfde rondje gedaan als vorige week gewoon omdat het me wel beviel en dan kan ik eens kijken of ik veel verschillen zie in hartslag en snelheid en zo. Dus ik denk dat ik hem volgende week nog weer een keer doe. Maar dan ben ik er waarschijnlijk wel weer op uitgekeken en wil ik weer een ander rondje gok ik :D
Het lijkt me echt super leuk om dat steppen samen met je hond te doen hoor, en nu het ergste verdriet begint te slijten, krijg ik steeds meer de neiging toch weer voor een hond te willen kijken.

Maar dat moet er dan wel een worden die mijn dochter en man ook leuk vinden want als we er aan beginnen, moet onze dochter ook wel echt mee helpen, als mijn man ochtenddienst heeft. Want in die week zou de langste interval zijn dat de hond alleen thuis zou zitten als ik alleen op mijn man en mij reken, mijn dochter gaat vaak pas laat in de ochtend naar school of is vrij dus die heeft dan in principe wel tijd, maar met Dex deed ze niet veel.

Dus als we er aan zouden willen beginnen, moet ook zij haar steentje bij willen dragen en dat houdt in dat ze inspraak wil. Dus geen saaie en dooie ouwe Berner zoals zij dat zegt :)
Dex was natuurlijk bijna 12 dus de laatste jaren ook niet heel actief en speels meer natuurlijk, toen hij dat wel was, was onze dochter te klein om hem alleen uit te mogen laten vandaar dat ze dus ook weinig met hem deed de laatste paar jaar.

Zij wil graag een Samojeed en ik moet zeggen dat ik dat ook super leuke honden vind maar mijn man zou weer een Berner willen. En dan draait het er op uit dat we waarschijnlijk beter niet aan een hond kunnen beginnen want een Berner wil ik eigenlijk niet meer, dat ras is de laatste jaren alleen maar zwakker geworden en na twee van die overigens super fijne honden, ben ik ook bang te veel te gaan vergelijken.

Komende tijd gaan we wel in elk geval eens kijken welke honden we eigenlijk nog meer leuk zouden vinden dus wie weet....

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:40

Hier al een poosje niet meer gestept. Of geen tijd of te warm.

Morgen onze 1e hooper wedstrijd :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:06

Wat leuk Billy1970! Een kruising is misschien ook een optie, bijvoorbeeld van een (buitenlands) asiel. Er zijn ook gastgezinnen die buitenlandse honden in Nederland opvangen, zodat je ze kan bezoeken. Steppen met een hond vind ik erg leuk, is voor mij een goede reden om 's avonds een rondje te doen.
Zag je nog verschil met je rondje met vorige week?

Veel succes en plezier morgen JesdaJinn!
Wij zouden vanochtend de start hebben van een nieuwe hondencursus, maar die is een week uitgesteld.

Ik ben net in mijn eentje teruggestept van mijn ouders, Fe logeert weer daar. En de afstand om te steppen is niet zo ver, ze wonen in dezelfde wijk. Verder niet veel gestept, alleen heen en weer naar de stad of een stukje door de wijk.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:36

Nog iemand wat gedaan met de step afgelopen tijd?
Vorig weekend ben ik niet geweest, omdat we op zondag al wat anders te doen hadden en dat weekend was het ook wel erg warm.
Gisteren wel weer gegaan en weer het zelfde rondje van 13 kilometer maar merkte gelijk dat ik een week niets had gedaan! Moeite met de fietsbruggen en ook spierpijn vandaag!

Verder gaan we over twee weken kijken voor een hondje, bij een fokker waar afgelopen vrijdag pups geboren zijn. Wordt een eerste kennismaking hoor, maar als het klikt dan hebben we over een week of 8 waarschijnlijk wel een Samojeed pup!

We zijn vorige week zondag dus op een Samojeden doe dag geweest en hebben er enorm veel gezien bij elkaar, ook was er een stand met hondensteps en konden mensen het steppen met hond daar met hun eigen hond proberen. Zag er super leuk uit en een Sam is echt een heel erg leuke hond ook dus daar ook een goed gevoel bij.
Wie weet kan ik dan volgend jaar ook lekker met de hond samen op pad!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:20

Leuk! Een Samojeed!

Hier al tijdje niks gedaan. Elke keer te warm en ik vond het savonds ook niet echt afgekoeld.
Het duurt voorlopig ook nog wel even weer want er komt geloof ik weer warmte aan

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:35

Leuk Billy! Ze hebben het misschien wel snel warm, maar het lijken mij leuke honden :D
En weer 13 km gestept, dat is knap!

Hier ook niet veel gedaan, vooral door de warmte idd. Als het niet zo warm is doe ik 's ochtends of 's avonds een klein stukje steppen met Fe. Meestal naar het park waar ze los kan. En ik step in mijn eentje bijna elke dag kleine stukjes in de wijk of naar de stad.

Ik zat gister niet op te letten op de step en toen remde ik te hard. Vloog naar voren en kreeg het stuur tegen mijn buik, maar was verder niet gevallen gelukkig. Was al de tweede keer dat dit gebeurde :7

Mijn step heb ik nu zo'n 2 maanden zat ik te denken :) Volgende maand gratis servicebeurt, maar moet er wel voor naar Amersfoort. Ik weet nog niet of ik met de step met het ov ga of dat ik met iemand met de auto erheen kan rijden.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:25

Oh, dat is even schrikken dan zeg, stuur in je buik! Zou mij ook kunnen gebeuren maar eigenlijk rem ik zo weinig mogelijk dus tot nu toe de ongelukken kunnen beperken tot die ene keer dat die hond me greep :+

Ik heb mijn step al weer een ruim jaar en gebruik hem ook wel redelijk veel gelukkig dus het is in elk geval geen miskoop geweest. Servicebeurt heb ik er volgens mij niet bij gekregen maar zou ik ook niet zo snel weer voor naar Zwolle rijden eerlijk gezegd. Ga wel een keer een honden antenne er op laten zetten misschien in de toekomst, dan kunnen ze dat gelijk in een keer doen :+

Overigens hebben Samojeden een dikke vacht maar die is wel gemaakt om te isoleren tegen kou en juist ook tegen warmte. En honden zweten niet via de huid dus misschien dat een witte Samojeed het in de zomer wel minder warm heeft als mijn zwarte Berner Sennen dat had.

En steppen als het warm is doe ik dan natuurlijk alleen en niet met hond. Maar goed, eerst maar gaan kijken of het klikt en alles.... En dan nog lang wachten voor het mag, eerst groot worden dan.

Ik ga proberen de komende weken wel dat grote rondje vol te houden of een gelijke afstand in elk geval te steppen, uiteindelijk wil ik wel met gemak boven de 15 kilometer kunnen komen. Ik moet wel het gevoel hebben dat mijn conditie er op vooruit gaat natuurlijk :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:30

Ja was een stom foutje, ik wilde even stoppen om op mijn telefoon te kijken en was er niet bij met mijn gedachten :Y) Maar het valt mee gelukkig.

Ik vind een hond aan de heupgordel fijner dan aan een antenne, dan heeft ze wat meer beweegruimte. Maar dat is misschien persoonlijk. Of wil je je hond ervoor hebben? Want ik heb mijn hond ernaast.

Oh ik wist niet dat het isoleren ook tegen de warmte was. En een witte kleur is minder warm dan zwart inderdaad.

Knap hoor! Ik wil ook grotere afstanden steppen, maar nu met de warmte komt het er niet van. Ik step kleine stukjes in de wijk van een paar honderd meter. Soms een rondje van ongeveer 4 km. En heen en weer naar hondencursus is 8 km in totaal

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:58

Mij lijkt een heupgordel juist niet zo fijn maar dat moeten we tegen die tijd maar gaan zien. En een antenne kun je zowel voor als zijwaards monteren dus dat zie ik ook nog wel. Met een Sam mag je natuurlijk voor laten lopen maar ik wil wel liefst zelf gewoon steppen dus denk dat het naast meelopen zal worden.

En als ze dat goed doen is zo'n uithouder juist ideaal omdat je dan in elk geval niet met je voeten of lijf in de lijn verstrikt kan raken. Maar dat gaat dan toch nog wel een jaar duren, wie weet wil ik dan een heel andere step bijvoorbeeld :D We zijn ook nog niet zeker dat het een van deze pups wordt, we denken van wel maar voor het zelfde geld heb je geen enkele klik natuurlijk. Ook de fokker hebben we nog niet persoonlijk ontmoet dus dat gaan we allemaal eerst maar eens doen. En dan begint het wachten, en een naam bedenken en zo..... Stiekem best zin in!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:15

Dat is een kwestie van uitproberen denk ik :) Maar ik heb mijn walkydog weer teruggestuurd. En ze was al rennen naast de fiets gewend en wandelen met de heupgordel.
Ik heb haar nu zelfs aan de volledige lengte van de lijn ipv de lijn vastgemaakt door de helft. Het enige waarmee ik moet opletten is dat ze niet voor mijn step langs aan de verkeerde kant gaat lopen, maar dat is alleen op bepaalde stukjes. En als er een lastige situatie is (dat ze aan de verkeerde kant loopt, of een kat/hond in de buurt, dan stap ik af).

Voor je het weet is het jaar voorbij, dat gaat snel met een puppy :D

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:06

Wat is het stil hier! Niemand meer aan het steppen?
Ik ben vanochtend gewoon mijn rondje van 13 kilometer weer geweest, en dat ging weer makkelijker als vorige week, ik kon weer alle fietsbruggen op mijn route ook echt steppend nemen zonder af te hoeven stappen. Het is nu ook niet zo warm dat scheelt vast ook wel iets natuurlijk.

Eigenlijk zou ik best 2x in de week zo'n ronde willen doen maar in de avond na mijn werk komt dat gewoon er niet van. Wat dat betreft zou het wel echt fijn zijn om een step maatje te hebben, ik snap ook echt niet dat er niet meer mensen zijn die het doen want het is zo veel lekkerder als naar de sportschool en echt een goed alternatief voor hardlopen als je dat niet kan doen, zoals ik.

Weinig blessuregevoelig en je ziet nog eens wat. Vandaag kwam ik een ree tegen die gauw van het pad af het bos weer in sprong maar daar wel bleef staan gluren tussen de bosjes. Zo schattig....

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:52

Ja het is rustig hier, misschien door de warmte. Zelf step ik nu ook niet echt grote afstanden.

Goed dat je weer een rondje van 13 km hebt gedaan! En wat leuk dat je een ree zag :D

Ik probeer mensen in mijn omgeving aan het steppen te krijgen, maar dat is nog niet gelukt. Het helpt ook niet dat hij best duur is, dus mensen kopen er niet zo snel een.

Ik ben laatst weer tegen mijn stuur geknald :roll: En daardoor bijna van mijn step afgevallen :=
Ik ging van een stoepje af die te hoog was en daarom stond ik in een keer stil.. Ik denk dat dit de overmoedigheidsfase is :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:11

Ik zou hem weer terug van stal moeten halen. Was begonnen maar toen bijna een maand in het buitenland gezeten en had hem opgeruimd i.p.v. in de hal laten staan :')

Als ik deze afstanden zie ben ik wel ontmoedigd. Ik kan 2,5km ofzo en dan ben ik echt kapot. Terwijl over algemeen mijn conditie wel ok is. Lopen moet je me trouwens ook niet vragen maar ik wandel kilometers. Ook als ik dan van die initiatiedagen en workshops zie denk ik echt oliebol, hoe doen ze dat?

Iemand die ook opstartproblemen had hier?

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:05

@Billy1970: goed bezig! Bruggen en heuvels zijn ook wel echt pittig. Soms denk ik dat lopen dan nog sneller gaat. Maar het geeft wel echt voldoening als je boven bent, en vooral als je dan ook lekker weer naar beneden kan :D.
Super leuk dat je een ree zag! Onder het steppen ben ik tot nu toe nog niet een tegen gekomen.

@Ellish: ah rot dat je weer tegen je stuur geknald bent. Toch maar een kussentje aan je buik vastzetten :P??

@Schuur: Ik begon ook echt met kleine stukjes hoor. Dat is echt helemaal niet erg. Toen ik er mee begon redde ik een paar kilometers amper. Toen was ik weleens bang dat het een miskoop was, want ik wilde lange afstanden gaan doen. Maar je merkt gewoon dat je steeds verder kan. En tussendoor lekker een kwartier pauze houden vind ik ook heel erg helpen. Het gaat niet alleen maar om snel snel, je moet er ook van genieten. Het komt dan allemaal wel. En juist als je al kilometers wandelt denk ik dat je het allemaal prima aan kan hoor, je moet gewoon over een bepaald punt heen denk ik. Meestal ben ik pas echt opgewarmd naar een km of 3 à 4. Daarvoor is het altijd inkomen.

Ik ben wel veel aan het steppen geweest de laatste tijd. Ook echt wel lange afstanden.
2 weken terug een weekendje weg geweest en daar een nieuw snelheidsrecord gehaald: 22,3 km in 1:23 uur.
Afgelopen vrijdag een keer op de republiek mee geweest met de 033skate in Amersfoort. Dan ga je met een hele club op skate/step/longboard mee achter een DJ aan een route doen door stad en omgeving. Zo'n 20km, wel heeeel laag tempo vond ik haha. Maar erg leuk. Het is zo cool dat je dan over de 'grote' weg mag. Politiemotor rijdt voorop mee en er zijn een stuk of 15 mensen op de skates die het verkeer tegen houden tot we er langs zijn. Het begon te regenen dus iets eerder terug, uiteindelijk 1:45 min weg geweest.
En vandaag dan nog een heel mooi rondje gedaan van iets meer dan 24 km. In ongeveer een uur en 50 minuten. Mooi door de bossen gestept. Tussendoor lekker pauze gehouden. Echt heerlijk :D.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:17

Poeh Denise dat zijn ook leuke afstanden! En bij jou in de omgeving ook makkelijk te halen denk ik, zo veel bos! Als ik de step meeneem in de auto heb ik hier ook wel meer keuze hoor maar meestal ben ik daar te lui voor en step ik thuis weg. Dan is het al een kilometer of 2 voordat ik echt in het bos ben dus dat tikt ook al aan.
Ik ben trouwens ook niet heel erg snel hoor, ik heb een gemiddeld tempo van 14-15 kilometer per uur gok ik, heb de app nu niet open staan. En dan probeer ik mijn hartslag in elk geval boven de 120 te houden, behalve dan als ik de fietsbruggen weer af ga :+
Omdat ik ook wel wat klachten heb waardoor sporten niet altijd even makkelijk gaat (migraine, schouderpees verkalking) en mijn linker knie sinds ik door die hond gegrepen ben ook wel af en toe wat op speelt, ga ik liever voor duurtraining en dus afstand. Ik vind steppen gelukkig nog steeds goed vol te houden, ik heb zelfs in de winter wel bijna elke week gestept.
Maar verder sport ik ook niet dus tja.....

Hier trouwens ook best mooie plekjes hoor:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Billy1970 op 11-06-18 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:21

Lekker weer aan het op pakken zo te lezen!

Hier al super lang niet meer gestept.
Step altijd met de hond en het is al een hele poos te warm. Jammer maar de kou komt vanzelf weer es terug. Hahah

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:12

Morgen gaan we puppies kijken *\o/* En als het klikt hebben we eind juli weer een hond in huis!
Goede motivatie om lekker door te gaan met steppen natuurlijk :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:24

Leuk Billy *\o/* Veel plezier!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:10

Billy1970 schreef:
Morgen gaan we puppies kijken *\o/* En als het klikt hebben we eind juli weer een hond in huis!
Goede motivatie om lekker door te gaan met steppen natuurlijk :D

Leuk *\o/*
Welk ras?