misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiie

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:38

Ik volg dit topic nu ook al een tijdje en moet echt zeggen dat ik je onwijs sterk en krachtig vind! Ik heb geen idee hoe ik zou reageren, handelen en er mee om zou gaan maar vind echt dat je het goed doet voor je dochter. Het lijkt me verschrikkelijk om door zoiets heen te moeten gaan.
Luister naar je hart en je gevoel. Een moederinstinct liegt nooit zeggen ze wel eens. :)

Nogmaals (? Weet niet meer zeker of ik al eerder een berichtje heb gepost) heel veel sterkte. En verwijt jezelf alsjeblieft niets!! Je doet het goed. :*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:17

Ook ik ben een stille volger van dit topic. En moet toch even kwijt dat ik je een super moeder vind.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:35

FriesWytske schreef:
Ook ik ben een stille volger van dit topic. En moet toch even kwijt dat ik je een super moeder vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:41

Idd, knap dat je je gevoel hebt gevolgd. En zoek ook zeker steun voor jezelf, voor jou zal het ook niet makkelijk zijn. Misschien zelf desnoods met een hulpverlener praten, al is het maar om je hart te luchten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:46

Jij bent een échte moeder! een moeder met een zeer goed moederinstinct.
Was mijn moeder vroeger maar net zo'n sterke en goede moeder als jij! had mij een hoop ellende bespaard.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:35

TS, wat verschrikkelijk. Je hoopte zó van niet en dan zijn je vermoedens waarschijnlijk toch waar. :(:)

Ik vind het super van je dat je naast je dochter blijft staan, haar hebt beschermd, en je eigen vermoedens hebt gevolgd ondanks dat hulpverleners (door te suggereren dat er een gedragsprobleem was of dat het wondje niet zo erg was) en anderen (het oppasgezin) je soms van dit pad af probeerden te brengen! :j Je bent een topmoeder, en je dochter heeft daar héél veel aan!

Nu je straks meer zekerheid hebt, komt de vraag "hoe nu verder" pas echt om de hoek kijken: wil je aangifte doen of niet? Wil je deze mensen persoonlijk confronteren? Wil je dit eventueel openbaar maken, zodat anderen geen slachtoffer kunnen worden? Dat zijn allemaal vragen die vroeg of laat om de hoek komen kijken, en die zul je vast ook wel met de hulpverleners bespreken en de voors- en tegens afwegen met de centrale vraag: "wat is het beste voor mijn dochter?" Ik hoop dat je daar goed uitkomt en ook rust in de gekozen opties vindt; en mocht je over verschillende opties willen praten dan kan dat natuurlijk ook hier, waar mensen die door soortgelijke processen zijn gegaan kunnen vertellen waar zij het meest aan gehad hebben.

Ik wens jou en je dochter superveel sterkte in het verwerkingsproces en de nasleep hiervan, ook bij de emotionele genezing. :(:)

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:04

Ik heb het hele topic doorgelezen en jeetje, wat ben jij een onwijs sterke vrouw. Ik hoop dat er voor jou, maar vooral natuurlijk ook voor jouw dochter naar buiten komt wat er nu precies aan de hand en/of gebeurd is. Sterkte!

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 20:36

Wederom weer bedankt voor jullie berichten.
Er gaat nu idd veel op ons af komen, maar ik wil niet te ver vooruit denken en nog even het laatste onderzoek afwachten, hoe moeilijk ook.

Wel ben ik al aan het nadenken over hoe en of ik de confrontatie aan wil gaan (uiteraard ga ik deze uitslag bekend maken bij de dader/betrokkenen, maar hoe weet ik nog niet), wel of niet aangifte doen, hoe en wat ga ik aan m'n vrienden vertellen, maar bovenal... Wat is het beste voor mijn dochter?
Veel vragen, nog weinig antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:38

De vragen hoe je niet NU te beantwoorden en je hoeft het ook niet alleen te doen. Er komt wel veel op je af, dus zoals ik eerder al zei, hierbij hulp zoeken kan geen kwaad, maar spar ook goed met de andere mensen die je helpen met deze situatie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:51

Fijn dat er schot in de zaak komt.
Natuurlijk is het loodzwaar, maar dan svp ook niet te lang duren.
En ik snap volkomen dat je niet opgelucht bent.

Met heel veel instemming herhaal ik Gohya's woorden:
gohya schreef:
Jij bent een échte moeder! een moeder met een zeer goed moederinstinct.
Was mijn moeder vroeger maar net zo'n sterke en goede moeder als jij! had mij een hoop ellende bespaard.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:52

Ts dapper hoe je hier door heen slaat. Respect!. Ik ga met iedereen mee, je doet keigoed je best.

Wbt aangifte.... gevoelsmatig? Ik zou het niet doen. Uit ervaring weet ik wat er dan op je dochtertje af gaat komen. En na wat je allemaal hebt verteld over haar kan ze zich wel helemaal afsluiten.
Maar goed jij kent je dochter het beste en ik snap goed dat als het laatste onderzoek nog meer bevestigd je die dader gestraft wil zien.

Voornaamste zaak is dat die persoon het niet weer kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:28

Aan de andere kant zorg je met aangifte (of tenminste een melding) er misschien wel voor dat eventuele toekomstige slachtoffers voorkomen kunnen worden, en eventuele meerdere slachtoffers zich misschien ook wel zullen melden. Ik weet niet of het stel op meerdere kinderen past/ een erkend gastouder gezin is? Ik zou het er in elk geval niet zomaar bij laten zitten.

Spoiler:
Maargoed, ik ben dan ook bereid om zelf te gaan zitten als iemand aan mijn dochter komt, en als ik niet zou gaan zitten dan zijn er meerdere die in mijn plaats zouden gaan zitten..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:49

Ik lees al even mee en wil je eerst en vooral veel sterkte wensen, je doet echt wel wat je kan en dat bewonder ik.

Maar ik heb ook al enkele dagen een bedenking: het is niet per se zo dat beide mensen op de hoogte zijn van eventueel ongepaste gedragingen van de ander. Als het bv enkel de man is, gaat dat wel ernstige implicaties hebben op zijn reactie als je ze samen in een kamer zet. Dat bedoel ik zeker niet als commentaar hoor, waarschijnlijk heb je dat zelf ook al wel bedacht.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 01:25

Ook heel veel sterkte, en respect hoe je hier nu mee bezig bent en dit oppakt en dat ze daar niet weer heen is geweest. Ik had het eerlijk gezegd wel verwacht deze uitkomst gezien de 'bewijzen' en je eigen gevoel hierin, maar ik hoopte sterk dat het niet zo was. Wat verschrikkelijk moet dit zijn om mee te maken, voor je dochter en voor jouw.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:57

Mijn god. Ik lees en leef al een tijdje met je mee. Van de ene kant hoop je natuurlijk dat je spoken ziet. Van de andere kant wil je bevestiging van je gevoel en vermoeden. Wat een schok dat je daadwerkelijk gelijk hebt. Gelukkig dat je snel en doortastend gehandeld hebt. Zo kunnen de mensen in kwestie het niet bij andere doen. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:22

@ Osmo: aangifte doen als volwassene is loeizwaar. Je spreekt met een rechercheur (idealiter opgeleid voor aangiften in "zedenzaken", maar toch een politievrouw.)
En uit de aangifte moet luid en duidelijk blijken dat een en ander niet jouw keuze was, niet jouw doel, dat je overdonderd werd, etc etc. En iedere politie man of vrouw moet letten op valse aangiften vanwege wraak, etc. (Staat dat niet in de aangifte, komt de advocaat van de tegenpartij ermee tijdens de rechtszitting.) Dat zijn geen leuke vragen en als je pijn hebt op 'zo moet je het niet zien, je stelt je aan, etc ' is het nog naarder.

Bij de dochter van TS is het gesprek met een getrainde kinderpsychologe. Dat is toch anders.
De plaats van handeling is een kindvriendelijke studio, met kleuren en planten, en uitgebreide opname apparatuur - zodat 1 gesprek genoeg is.
En: op deze leeftijd spelen een heleboel van dit soort kwesties niet. Dus wat op onze leeftijd de rotste vragen zijn, hoeven niet gesteld te worden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:22

Ik zou het "vertellen aan iedereen die je kent " toch enigszins beperken denk ik. Ik vraag me dan toch af hoe het voor je dochter (evt later) zou zijn als jan en alleman weet dat zij verkracht is.

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:13

Ik vermoed dat de partner dit niet weet, maar goed, ik had ook niet verwacht dat iemand die ik zo vertrouwde dit zou doen.
Op zeer korte termijn heb ik een gesprek met de jp, waar onder andere mijn vragen worden doorgenomen.

De mensen passen niet op andere kinderen, dat weet ik zeer zeker.
Maar toch zal ik mensen in moeten lichten die dicht bij hun staan, daar ik niet in de toekomst kan kijken en dus niet zeker weet of daar kinderen over de vloer gaan komen.

Met mijn dochter gaat het momenteel goed, daar ben ik heel blij mee!
De terugslag was van korte duur gelukkig, wellicht had het te maken met de tekeningen die ze tijdens de onderzoeken gemaakt heeft.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:58

Sterkte TS, het is echt moeilijk en dat kan nog jaren duren.
Ik weet niet waar je woont, maar ik wil best wel met jouw praten.
Misschien lucht het op.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:38

Is het nu al zeker dan? Vind het gevaarlijk om zo hard te veroordelen en te denken over mensen inlichten etc terwijl het nog niet zeker is.

Verder vind ik wel dat je tegenover je dochter geweldig handelt!

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 18:26

100% zeker is het helaas niet, maar dat zal ook nooit gebeuren gezien er geen DNA-materiaal is, mijn dochter (nog) niet praat en ik er niet bij was...
Maar 2x inwendige schade, 1x met bloedverlies, het gedrag van mijn dochter, het gedrag van die man naar mijn dochter, en de tekeningen (plus mijn gevoel) kan ik toch voor 90% zeggen dat het zo is.

Helaas heeft mijn dochter tijdens het laatste onderzoek ontkent dat er iets gebeurd is, wel werd ze wat rood, ademhaling werd anders en ze ontkende zeer snel, als een aangeleerd antwoord waar niet over nagedacht hoeft te worden.
Daarnaast moest ze op een plaatje aanwijzen of mensen haar wel eens aanraakten, en waar dan.
Opvallend was dat ze kruis en billen daarbij vermijdde, nooit heeft iemand haar daar aangeraakt zei ze.
Maar bijv. met douchen moet ze daar ook gewassen worden, en ze is pas "net" op een leeftijd dat ze dat zelf kan en doet.
Ook had ze verteld dat de man haar ook gedoucht heeft, wat ik gek vind aangezien er altijd werd gezegd dat er gewacht werd op de vrouw als mijn dochter daar moest douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:44

Afschuwelijk. :n Ik heb geen woorden voor dat soort mensen. :(

Ik denk ook wel dat je uit al deze resultaten kan opmaken dat er iets gebeurd is... moet een nachtmerrie zijn als moeder. Ik denk dat iedereen hier met je meeleeft.

Ga je het gesprek nog aan met die mensen?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:17

Het lijkt me zo onwezelijk. Alsof t uit een film komt. Wat een nachtmerrie voor jou en je dochter!. Heel veel sterkte nogmaals xx

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:03

Heel erg veel sterkte. Dit was het laatste onderzoek komt hierna nog iets van een vervolgtraject? bijv. ondersteuning voor jou en/of je dochter?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:12

Jeerje wat heftig, wat erg :(
Wat ik uit mijn omgeving weet/hoor is dat het belangrijk blijft altijd iets van therapie te blijven hebben op iedere leeftijd omdat het bijv zeker in de puberteit weer een grote rol kan gaan spelen onbewust.
Creatieve- of spel therapie kan ook gezien worden als maandelijks leuk uurtje voor een kind en puber. Dan kunnen onbewuste problemen (die ze vaak niet kunnen plaatsen of verwoorden) wel verwerkt of aan gewerkt worden.

Heel veel sterkte. Je bent een super moeder! Dat blijkt uit alle berichtjes. Jullie komen er wel! Helaas zitten er zoveel ingrediënten in het leven die je niet kunt vermijden dat je dit als moeder je echt niet kwalijk moet nemen. Blijf in jezelf geloven!