Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:06

Het probleem met gesmolten kaas is, het vetpercentage blijft hetzelfde, maar de (gezonde) onverzadigde vetten worden door het smeltproces omgezet in (ongezonde) verzadigde vetten. Maakt een tosti helaas niet minder lekker. :')

Voor zover ik weet pleurt Ekoplaze niet overal suiker in, dus daar zou je even kunnen kijken! Ook andere biologische merken voegen niet veel kleur/smaakstoffen toe. Appelstroop is wel erg gezond, zit veel ijzer in. :D
Maar vind het altijd zo zonde, ik hou heel erg van echt goede jam... maar daar zit altijd zoooo belachelijk veel suiker en chemische troep in, dat ik het al niet meer lekker vind. :+
Laatst bijgewerkt door Suliko op 15-03-16 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Loolotte

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:08

Misschien is zelf maken een optie? Dan weet je zeker wat erin zit! Ik was het wel van plan als de bramen weer komen, en dan even de schouders eronder en flink wat maken zodat ik een voorraadje heb :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:11

Ja, ik ben zeker van plan zelf jam te gaan maken als er weer van alles groeit!

Als iemand nog een meesterlijk en gezond ontbijt zoekt (absoluut een van mijn favorieten):
- havermoutbanaanpannenkoeken (receptje is zo gevonden op google, ook makkelijk vegan te maken) met (goede) vijgenjam en blauwe bessen. :9 :9 :9 Daar mogen mensen mij voor wakker maken in de nacht. :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:14

http://www.ah.nl/producten/product/wi15 ... -aardbeien Deze valt opzich wel mee per portie toch? Of sla ik de plank mis. Haha sorry hoor. Heb er nog niet zo veel verstand van maar doe mijn best ;)

Ja ik maakte eerder wel eens gewone bananenpannekoeken. Best lekker! Wilde vanmiddag bananen-havermout maken, helaas waren de bananen op haha. We hebben ze weer dus ga het morgen denk maar even maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:17

Zonnatura heeft tegenwoordig ook fruitspreads ipv jam! Heb ze zelf nog niet in de winkel gezien dus weet de ingrediënten niet exact, maar wie weet zijn die de moeite waard?

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:21

Suliko schreef:
Het probleem met gesmolten kaas is, het vetpercentage blijft hetzelfde, maar de (gezonde) onverzadigde vetten worden door het smeltproces omgezet in (ongezonde) verzadigde vetten. Maakt een tosti helaas niet minder lekker. :')

Voor zover ik weet pleurt Ekoplaze niet overal suiker in, dus daar zou je even kunnen kijken! Ook andere biologische merken voegen niet veel kleur/smaakstoffen toe. Appelstroop is wel erg gezond, zit veel ijzer in. :D
Maar vind het altijd zo zonde, ik hou heel erg van echt goede jam... maar daar zit altijd zoooo belachelijk veel suiker en chemische troep in, dat ik het al niet meer lekker vind. :+

Ik stuur je even een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:24

Qua broodbeleg vind ik het ook extreem lastig om te variëren! Wat voor brood eet je? Ik vind op zelfgemaakt brood jam bijv. veeel lekkerder dan op brood uit de supermarkt. Ook een bol brood die je zelf snijd vind ik heel ander beleg lekker op dan op normaal AH brood bijvoorbeeld. Lastig dat je zo weinig lekker vind! Wel herkenbaar, maar misschien toch meer proberen? Andere soorten kaas bijvoorbeeld?

Ik vind het doordeweeks erg lastig met ontbijt te variëren. Ach, ben er verder wel tevreden mee. En ik wissel vaak wekelijks per 'patroon'. Voor volgende week ook weer kijken naar nieuwe recepten om mee te nemen als lunch die ik kan invriezen. En eens de tijd nemen dit topic door te lezen. :P

Tot nu toe heb ik best een goede dag gehad. Helaas wel tosti ham-kaas. :+ Zo eindelijk weer eens de motivatie gevonden om te sporten, hopelijk houd ik dat vol en voor nu even leren en extra motivatie opzoeken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:25

_sharona_ schreef:
http://www.ah.nl/producten/product/wi15 ... -aardbeien Deze valt opzich wel mee per portie toch? Of sla ik de plank mis. Haha sorry hoor. Heb er nog niet zo veel verstand van maar doe mijn best ;)

Ja ik maakte eerder wel eens gewone bananenpannekoeken. Best lekker! Wilde vanmiddag bananen-havermout maken, helaas waren de bananen op haha. We hebben ze weer dus ga het morgen denk maar even maken!

Helaas is aan die jam ook alsnog suiker toegevoegd, en het ding is, ik vind dat helemaal niet nodig bij jam... En geconcentreerd bessensap, in plaats van hele bessen, waardoor alleen de fruitsuikers over blijven en geen vezels. Zelfde voor het geconcentreerde wortelsap.

@Jeany ben benieuwd! :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:50

Deetjeeuh snap wat je bedoeld ja. Op bijvoorbeeld pistoletje vind ik andere dingen lekker Dan op gewoon brood. Normaal gesproken eet ik altijd volkoren brood van de bakker. Heel lekker. Maar veel dingen lust ik dus wel maar vind de combinatie met brood dan niet lekker.

Hmm die jam word m dan ook niet... helaas helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:11

Vervelend Sharona! Zou je niet evt. op zoek kunnen gaan naar een broodje waarop je het wel lekker vind? Misschien kan je op zoek gaan op het internet naar lekker beleg? Zo vind ik kaas + ham + komkommer echt niks. Maar philadelphia, met een bepaalde ham soort en sla wel erg lekker.

Vandaag eindelijk weer gesport en het voelt zo goed. :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:25

Gok dat ik kaas alleen op pistoletje lust. Haha.. zoek nog wel even door naar iets lekkers... lastig lastig

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:04

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:53

Dag 8 van de challenges gedaan, my god ik hou het nooit vol tot het einde, het is nu al zwaar :')

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:19

Ik wil mij hier graag ook melden.

Ik heb net als vele denk ik geestelijk wel veel motivatie maar nu lichamelijk nog! :P

Al moet ik zeggen dat als ik eenmaal bezig ben het goed gaat en ik mij lekker voel.

Sinds mijn nieuwe baan waarbij ik thuis werk ben ik toch wel wat aangekomen.
Lekker makkelijk, als je ergens zin in hebt pak je het gewoon, helaas zijn dat vaak snaai dingen.

Nu heb ik de laatste tijd wel veel dingen veranderd kwa voeding, gezond avond eten met groente vlees en aardappelen, fruit in huis gehaald en gezonde snacks opgezocht, oa rijstwafels met pindakaas, worteltjes om te snacken (vind ik erg lekker!) probeer ook meer water te drinken.

Dan het bewegen, door het thuiswerken beweeg ik veel minder dan bij elke andere baan die ik heb gehad (horeca bijv.)
Nu wil ik mijzelf voornemen nu het weer ook lekkerder begint te worden om lekker te gaan wandelen, met de hond of met pony (desiree, doe je mee? :D )
Naar de sportschool gaan samen met vriendlief of thuis verschillende oefeningen doen, we hebben hier ook wat gewichten thuis.

Pff veel plannen en hoop dat het mij motiveert want in gedachten ben ik super enthousiast!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:24

Motivatie is er dus al, dat is een goed begin! ^^

Ik ben voor het eerst naar zumba geweest en zo leuk vond ik het eigenlijk niet.. Dus morgen heb ik weer mijn vertrouwde aerobics :P

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:26

Ja misschien dat ik er een ab challenge bij pak.

Ik heb vorig jaar een aantal dingen van jillian michaels gevolgt, 6 week 6 pack en nog een, ben even de naam kwijt.

Wat vond je niet leuk aan zumba dan?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:43

Hier is beleg ook wel een probleem, kom niet verder dan vleeswaren en huttekase. Eigenlijk wilde ik minderen met vlees, maar vind dat wel heel lastig met voldoende eiwitten en weinig calorieen. Ben gek op kaas, eieren, pindakaas en ander calorierijk voedsel.
Crazyfunk, herkenbaar. Zat vorig jaar ook 5 dagen per week op kantoor en ging met de auto naar werk. Combineren met stress en de kilo's vlogen eraan. Nu alle tijd om te sporten, maar ben benieuwd hoe het gaat als ik 1 april weer begin (gelukkig wel 4 dagen ipv 5).
Ik heb ook workouts van Jillian Mickaels gevolgd, de shred volgens mij en nog één. Vond ze leuk en lekker kort, dus goed vol te houden elke dag.
Nu doe ik 2x per week een workout van het p90X programma, wat iets meer gericht is op kracht.

Zitten hier misschien nog meer mensen op Strava? Moet zeggen dat dit mij wel helpt om gemotiveerd te blijven voor het hardlopen. Erg leuk om goed bij te houden wat je doet.
Vandaag weer een rondje met intervallen. Had eigenlijk geen zin om te gaan lopen, maar het was heerlijk. Had het niet verwacht, maar ik begin echt plezier te krijgen in het hardlopen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:47

Ben al goed begonnen vandaag!
Dag 1 van de 30 day ab challenge gedaan en daarbij nog wat squats.
Als ontbijt brinta en thee en water.

Vanmiddag naar de winkel om nog wat gezonde dingen te halen.

En hopelijk een lekkere wandeling maken met ponylief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:33

Ik doe mee Priscilla. :D Goed bezig al!

TrIjNiE__ Succes! Het wordt niet elke dag makkelijker, maar je wordt wel elke dag beter. :D

Sharona, ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ken het helemaal niet. :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:42

Ik heb het even superdruk, dus sporten komt er niet van. Ik probeer wel op mijn voeding te letten nu.

Gisteren wel 10km gewandeld, omdat mijn fiets stuk ging onderweg. :')

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:52

Ok mooi, desiree!

Ah kijk, zelfs je fiets denkt met je mee kwii!

Zo, net even 45m2 aan laminaat naar de stort gebracht, was ook wel even een workout! :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 11:11

Haha, lekker bezig kwii. :+ Dat noem je nou eens motivatie krijgen!

Ik heb mijn studentensportpas binnen. *\o/* Straks voor de grap squashen met een klasgenoot die dezelfde sportpas heeft, ben benieuwd, lijkt mij doodeng met zo'n balletje. :')

En nog even leuk de sportaanbieders bekeken, en er zit zooo veel tussen. Allerlei groepslessen fitness, yoga, zumba, pilates, tai chi, bootcamp, etc. Maar eerst ga ik beginnen met zwemmen, dat is het beste. Als het goed gaat, vooral qua pijn, ga ik er over denken om wat andere dingen erbij te pakken. Zolang mijn tijd het toelaat. :')

Ik ben mijn dag begonnen met een banaan, peer, komkommer, spinazie, koriander, munt en lijnzaad smoothie. :D
Mijn voedseltip van de dag: experimenteer met verse kruiden! Het is én super lekker, maar ook nog eens super gezond. Ik denk dat weinig mensen weten hoeveel mineralen en vitaminen er in kruiden zitten.

Zo zit er alleen al in koriander: calcium, ijzer, magnesium, phosfor, kalium, zink, mangaan, vitamine A, B2/3/6/11, C en E.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:59

Koriander... :r
Ik reageer later effe uitgebreider

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 12:00

Er zijn meer kruiden dan koriander. :P

Met allemaal een compleet andere smaak. Basilicum, bieslook, munt, rozemarijn en peterselie bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:09

Suliko, ik vind kruiden ook heerlijk! Maar dan wel door het avondeten haha. Gebruik dan altijd basilicum, italiaanse kruiden, oregano, bieslook, peterselie en munt etc. Basilicum, bieslook en peterselie gebruiken wij altijd vers.

Hoe gebruik je ze dan in de smoothie? En welke lijnzaad heb jij? Wij hebben ook vanalles van zaden/kruiden etc. :P Alleen in een smoothie verwerken vind ik dan vaak lastig. (Behalve chiazaad)