Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:48

Tendance schreef:
Maar goed verschil tussen griep en andere soorten ziekten waarvoor je geënt kunt worden vind ik dan ook wel weer heel groot.

Hier wil ik wel even op in gaan. Weet je dat er in het griepseizoen vorig jaar ruim 65.000 mensen zijn overleden aan de gevolgen van griep? Er zijn ongeveer 10.000 mensen in het ziekenhuis beland.

Het schuldgevoel als er iets met je kind gebeurt door een keuze die jij hebt gemaakt is erg groot. Of dat nu komt door wel vaccineren of door niet vaccineren, we willen allemaal het beste voor onze kinderen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 22-01-16 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:49

janderegelaa schreef:
Anoniem schreef:
Jij vindt toch dat iedereen zijn kinderen niet vaccineren? Anders verdienen ze geen respect wanneer ze met ongevaccineerd besmettingsbommen rondlopen?
Maar zelf mag je van jezelf wel onbeschermd rondlopen en de besmettingsbom uithangen?
Beetje raar nietwaar...

Als wij onbeschermd rondlopen omdat de vaccinaties niet meer werken dan moeten we toch ziek zijn als we iets onder de leden hebben. En dat zijn we niet dus besmetten we ook niet.

Dat je zelf niet ziek wordt, wil niet zeggen dat je niemand kan besmetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:50

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:
Jij vindt toch dat iedereen zijn kinderen niet vaccineren? Anders verdienen ze geen respect wanneer ze met ongevaccineerd besmettingsbommen rondlopen?
Maar zelf mag je van jezelf wel onbeschermd rondlopen en de besmettingsbom uithangen?
Beetje raar nietwaar...

Als wij onbeschermd rondlopen omdat de vaccinaties niet meer werken dan moeten we toch ziek zijn als we iets onder de leden hebben. En dat zijn we niet dus besmetten we ook niet.

Nou bingo en datzelfde geldt ook voor een niet gevaccineerd kind.
Gelijke kansen voor beide hoor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:55

Anoniem schreef:

Nee dus, een niet gevaccineerd kind is veel vatbaarder dan dat wij volwassenen zijn omdat wij nog steeds afweerstoffen hebben.

Ik begreep trouwens dat jouw kind pas 5 jaar na de enting ziek is geworden...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:56

Tendance schreef:
Voordat iemand het mij vraagt.....
Tot 2 jaar geleden haalde ik jaarlijks de griepprik omdat ik daar vanwege omstandigheden jaarlijks een oproep voor krijg, maarrrrrrr.....
2 jaar geleden werd ik ziek van de griepprik en heb toen een kindje aangestoken, die er echt onwijs ziek van werd. Sindsdien doe ik het niet meer, want zonder griepprik werd ik nooit ziek. Sinds de griepprik wel en dan steek ik ook nog iemand aan. Plus dat is bewezen, dat de griepprik ontwikkeld is vanuit het virus van het jaar ervoor en dat dit helemaal niet de griep van het daadwerkelijke jaar hoeft te zijn.

Maar goed verschil tussen griep en andere soorten ziekten waarvoor je geënt kunt worden vind ik dan ook wel weer heel groot.

Het is logisch dat je "ziek" wordt van een vaccinatie. Je wordt immers ingespoten met een verzwakt virus waar je lichaam op moet reageren en bijkomende ziekteverschijnselen kunnen daar bij horen. Het argument ik werd nooit ziek voor de griepprik zegt niks, want als jij toen nog nooit besmet was met het virus wordt je logischerwijs ook niet ziek.

Zulke argumenten zie ik vaker. Ook dat je gevaccineerd niet ziek zou worden is natuurlijk onzin, het ziekteverloop zal echter sneller verlopen omdat de nodige antistoffen al klaar liggen.

Ik denk dat het goed zou zijn om vaccinatieschade te kunnen voorkomen kinderen eerst te kunnen laten testen op allergieën voor de hulpstoffen zodat eventueel andere vaccinaties met andere hulpstoffen dan de reguliere gebruikt kunnen worden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:01

Anoeska27 schreef:
Tendance schreef:

Hier wil ik wel even op in gaan. Weet je dat er in het griepseizoen vorig jaar ruim 65.000 mensen zijn overleden aan de gevolgen van griep? Er zijn ongeveer 10.000 mensen in het ziekenhuis beland.

Ik heb een kind met vaccinatieschade (vastgesteld door cb en Lareb) en maak voor mijn 2e andere keuzes. Het schuldgevoel als er iets met je kind gebeurt door een keuze die jij hebt gemaakt is erg groot. Of dat nu komt door wel vaccineren of door niet vaccineren, we willen allemaal het beste voor onze kinderen.

Weet je ook, dat onder dat aantal mensen juist een heel aantal zijn, die wel de griepprik hadden gehad!?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:11

Tendance schreef:
Weet je ook, dat onder dat aantal mensen juist een heel aantal zijn, die wel de griepprik hadden gehad!?

Hoezeer ik ook een voorstander van enten ben, de griepprik vind ik ook onzin. Mijn dochter heeft de vaccinatie voor mexicaanse griep ook niet gehad en HPV krijgt ze zoals het er nu voorstaat ook niet omdat in vind dat er nog onvoldoende resultaten op de lange termijn bekend zijn.

Ik geloof best dat er een zeker risico bestaat op een bijwerking van een vaccinatie en dat is natuurlijk een drama voor het kind en voor de ouders. Het aantal levens dat we er mee redden is echter vele malen groter en daarom is het maatschappelijk verantwoord.

Ik zou de tegenstanders van vaccinatie om principiële redenen (dus niet om religie) willen zeggen dat ze eens naar Afrika zouden moeten gaan. Daar kennen ze nog een hoog sterfte cijfer door kinderziektes en lopen de mensen 2 dagen met een kind op hun rug voor een vaccinatie. Omdat ze de dood kennen en niet alle ziektes hebben met hygiëne te maken. Voordat dat weer aangegrepen wordt;-)

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:16

@ resistance

ik geef geen uitleg omdat dat toch geen zin heeft.
allemaal blinde schapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:18

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Nee dus, een niet gevaccineerd kind is veel vatbaarder dan dat wij volwassenen zijn omdat wij nog steeds afweerstoffen hebben.

Ik begreep trouwens dat jouw kind pas 5 jaar na de enting ziek is geworden...

Google maar eens op kinkhoest onderzoeken op pubmed, dan zul je zien dat gevaccineerde mensen/kinderen vatbaarder zijn dan niet gevaccineerden.

Dat van mijn kind heb je fout.

Als we nu echt de derde wereld landen gaan vergelijken met ons dan gaat de discussie echt compleet nergens meer over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-16 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:22

Dat heb ik niet fout;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:25

janderegelaa schreef:
Dat heb ik niet fout;-)

Oh oké, jij kent mijn kind en haar vaccinatie schema en medisch dossier beter dan ik. Dit is nou precies waarom ik geen behoefte voel om de situatie van mijn kind te bespreken. Echt idioot gewoon.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:27

kaatje888 schreef:
@ resistance

ik geef geen uitleg omdat dat toch geen zin heeft.
allemaal blinde schapen.

Wat hebben jouw posts dan voor toegevoegde waarde in deze discussie?

Behalve dat ik ze erg respectloos vind zie ik geen enkele toevoeging

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:28

antje_vip schreef:
Wij vinden het onder mishandeling vallen, omdat je je kind zorg ontneemt.

En als je je kind in laat enten en hij loopt schade op, dan is het geen mishandeling?

Laat ieder zijn keuze en respecteer die! Ook als het in jou ogen een verkeerde is.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 22-01-16 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:30

Anoniem schreef:
janderegelaa schreef:
Dat heb ik niet fout;-)

Oh oké, jij kent mijn kind en haar vaccinatie schema en medisch dossier beter dan ik. Dit is nou precies waarom ik geen behoefte voel om de situatie van mijn kind te bespreken. Echt idioot gewoon.

Ik zuig het in elk geval niet uit mijn duim want ik ken jou niet. Alleen andere mensen kennen jou wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:34

Sharani schreef:
antje_vip schreef:
Wij vinden het onder mishandeling vallen, omdat je je kind zorg ontneemt.

En als je je kind in laat enten en hij loopt schade op, dan is het geen mishandeling?

Laat ieder zijn keuze en respecteer die! Ook als het in jou ogen een verkeerde is.

Ze zegt dat zij dat vindt. Ze legt niemand op om deze mening te delen.
En je geeft je kind met de beste bedoelingen ook te eten en ook dan kan er eens "een rotte appel" tussen zitten, waardoor ze een voedselvergiftiging krijgen. Je hebt dan met de beste bedoeling gevoed. De uitwerking is helaas niet zoals verwacht/voorspeld was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:39

janderegelaa schreef:
[naam] schreef:

Ik zuig het in elk geval niet uit mijn duim want ik ken jou niet. Alleen andere mensen kennen jou wel.

Dan moet je ze eens vragen wanneer ze haar laatste BMR kreeg een wanneer ze haar schade ontwikkelde. En dan mogen ze zich gaan schamen voor wat ze blijkbaar achter mijn rug om liegen. Weet je wat, laten ze even contact met mij opnemen of zeg even wie dat zijn die mij zogenaamd zouden kennen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:39

@Tendance: maar de beslissing om niet te vaccineren nemen de meeste ouders ook omdat ze dat de beste keuze voor hun kind vinden. Vind het nogal aanvallend om die weloverwogen keuze kindermishandeling te noemen ook al is dat de mening van die persoon.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:45

Sharani schreef:
@Tendance: maar de beslissing om niet te vaccineren nemen de meeste ouders ook omdat ze dat de beste keuze voor hun kind vinden. Vind het nogal aanvallend om die weloverwogen keuze kindermishandeling te noemen ook al is dat de mening van die persoon.

Maar wat exact kindermishandeling is, dat staat toch nergens beschreven in een wet? Niet daadwerkelijk volledig verwoord in ieder geval.
Iemand die niet vaccineert vindt vaccineren slecht en dus mishandeling en andersom ook.
Net zoiets als dat de één een corrigerende tik prima vindt, terwijl een ander een schop onder de kont prima vindt en weer een ander het al mishandeling vindt als je alleen al een keer moppert op je kind.
Het is ieders mening en ze moeten het voor zichzelf weten.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:58

Als ik nu opnieuw kinderen zou krijgen zou ik, áls ik zou enten, ze in ieder geval pas na 1½ jaar, als hun immuunsysteem ontwikkelt is, blootstellen aan een vaccinatie. De hulpstoffen daarin zijn voor een groot deel hartstikke giftig.
http://www.wanttoknow.nl/overige/gif-in ... nt-page-1/ Lees eens wat er allemaal in zit..............
En gevaccineerde kinderen kunnen toch niet ziek worden van niet-gevaccineerde kinderen? Waarom zijn ze anders gevaccineerd?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:01

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:04

Repelsteel, het is gewoon in je berichten terug te vinden dat je beweert dat de diabetes van je dochter te wijten is aan de bmr. Je riep het in voorgaande discussies nog net niet van de daken.

En nu weer terug onder de meeleessteen. ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:05

@ Linky,
Dat heeft ermee te maken, dat je pas op een bepaalde leeftijd geënt de ziektes. De ene ziekte al bij 3 maanden de ander pas veel later. Het kan zijn dat je er dus nog niet voor bent ingeënt.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:05

Nou ik denk dat iedereen hier respectloos tegen elkaar is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:06

HannahFrouk schreef:
Niet vaccineren heeft risico's, wel vaccineren ook. Dit laatste ook omdat je feitelijk heel weinig weet over waar je je kind precies aan blootstelt. Vaccineren is ook: geld verdienen.

Ook interessant:

http://brekendnieuws.nl/20-01-16-austra ... A.facebook

Hoezo geld verdienen? Ik betaal niet voor de entingen.
Ik vindt het geen vorm van geldklopperij hoor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:07

kaatje888 schreef:
Nou ik denk dat iedereen hier respectloos tegen elkaar is.

Hoezo ben ik respectloos?