Tendance schreef:Voordat iemand het mij vraagt.....
Tot 2 jaar geleden haalde ik jaarlijks de griepprik omdat ik daar vanwege omstandigheden jaarlijks een oproep voor krijg, maarrrrrrr.....
2 jaar geleden werd ik ziek van de griepprik en heb toen een kindje aangestoken, die er echt onwijs ziek van werd. Sindsdien doe ik het niet meer, want zonder griepprik werd ik nooit ziek. Sinds de griepprik wel en dan steek ik ook nog iemand aan. Plus dat is bewezen, dat de griepprik ontwikkeld is vanuit het virus van het jaar ervoor en dat dit helemaal niet de griep van het daadwerkelijke jaar hoeft te zijn.
Maar goed verschil tussen griep en andere soorten ziekten waarvoor je geënt kunt worden vind ik dan ook wel weer heel groot.
Het is logisch dat je "ziek" wordt van een vaccinatie. Je wordt immers ingespoten met een verzwakt virus waar je lichaam op moet reageren en bijkomende ziekteverschijnselen kunnen daar bij horen. Het argument ik werd nooit ziek voor de griepprik zegt niks, want als jij toen nog nooit besmet was met het virus wordt je logischerwijs ook niet ziek.
Zulke argumenten zie ik vaker. Ook dat je gevaccineerd niet ziek zou worden is natuurlijk onzin, het ziekteverloop zal echter sneller verlopen omdat de nodige antistoffen al klaar liggen.
Ik denk dat het goed zou zijn om vaccinatieschade te kunnen voorkomen kinderen eerst te kunnen laten testen op allergieën voor de hulpstoffen zodat eventueel andere vaccinaties met andere hulpstoffen dan de reguliere gebruikt kunnen worden.