de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:16

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:17

Winged schreef:
blackflicka schreef:
Hier zit ik al op min 1 kg gaat goed zo,af en toe nog iets lekkers. :D

In 4 dagen? Je weet dat gezond afvallen 700-1000 gram per week is he?

Pfff jeeeeeeeetje..
Mensen kom op, wat een schijtsfeer hangt er hier zeg. Hoe oud zijn we met z'n allen. Kunnen we niet gewoon normaal doen tegen elkaar? Hou eens op met dat eeuwige gezeur en gezeik op alles en iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:21

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:21

Kayleigh_ schreef:
Huertecilla schreef:
Aan die over-serieuze groep: Hebben jullie ook bronnen over hoeveel energie je verstookt bij sex? Supergezond voor alles-en-nog-wat met als bonus nog leuk om te doen ook.

Wat een rare vraag. Dit is niet het juiste topic om over seks te praten, mister.

Ach ja, beter psycho-analyse en levenscoaching dan fukjefit/-slank?
Wel kommer en kwel over kwalen en moeillijk, geen relativerende knipoog?
Is NL inmiddels een dependance van de VS? Wel war geen love?

Het is een prima motiverende leuke manier om af te vallen dame. Een verluchtende kwinkslag met serieuze ondertoon :)*
Wat jij of Boktfijnpoeperij daar ook van vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:24

Kayleigh_ schreef:
Wat een b*llshit. Lig jij op je vrouwtje tekeer te gaan met hartslagband etc.?

Hee :)*
Wat een idee +:)+
Zij de sensor om de hals en op mij tekeer gaan.
Hmmm. Bedankt!!
Zal het zeggen; is ze vast helemaal *\%/* mee :D

Stuk leuker dan sjaggie op de bank aan de lijn te zitten zijn :)*

Daihyo

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:27

:?

Kunnen we weer gewoon terugkeren naar het oorspronkelijke doel van het topic?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:29

Jammer dat mannen veel meer bewegen en dus verbranden dan vrouwen huertecilla ;)! Gemiddeld genomen dan. En gezondheidsvoordelen zitten er inderdaad ook aan xD.

Maar ik neem die 'beweging' wel mee als 'extra', die hoef ik niet in mn MFP te zetten haha.

Laten we inderdaad terugkeren naar lekker plat afvallen, wie weet zijn er mensen die celibaat zijn en dan hebben ze natuurlijk niks aan jou advies ;). Haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:32

Captain schreef:
Pfff jeeeeeeeetje..
Mensen kom op, wat een schijtsfeer hangt er hier zeg. Hoe oud zijn we met z'n allen. Kunnen we niet gewoon normaal doen tegen elkaar? Hou eens op met dat eeuwige gezeur en gezeik op alles en iedereen.

En daar gaan we weer met de conclusies. Het was meer als 'gaat alles goed gezien het zo snel gaat' bedoeld.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:32

Mwah, ik denk meer dat iedereen wel weet dat je naast een dieet ook moet bewegen. Welke beweging dan ook ;)
Hoeft van mij niet zo gespecificeerd te worden op seks. Blokje om lopen, uurtje zwemmen of fietsen levert hetzelfde op.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:35

Hoeft natuurlijk niet Imandra ;)
Ook een vrouw kan veel werk doen.... ;)

Nee zonder gekheid, laten we het hier een beetje normaal en gezellig houden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:39

Haha vandaar het 'gemiddeld genomen', denk niet dat iedere vrouw het meeste 'bovenop' zit, om het zo maar even te stellen _O-.

*ik zit dit op school te typen met mijn scherm zo donker mogelijk hahaha*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:42

Jongens (meisjes) kan dat seks niet gewoon lekker achterwege gelaten worden... :Y)

Ik heb niet echt behoefte aan een eet- en beweegschema met daarbij zondag ik bovenop, 400kc, dinsdag ik onderop 200kc..

Travellust

Gewoon de touwtjes in handen nemen en het gewoon doen :+

Travellust

Hahaha Sammie :') Met wie deel jij allemaal je eetschema dan, met je partner?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:56

IMANDRA schreef:
Jammer dat mannen veel meer bewegen en dus verbranden dan vrouwen huertecilla ;)! Gemiddeld genomen dan.

Nooit goed begrepen waarom.
Andersom is gezien de gebruikelijke gewichtsverhouding logischer toch?!
Maar goed, ja, het is voor mannen een grotere energievebrander gemiddeld.

Citaat:
Maar ik neem die 'beweging' wel mee als 'extra', die hoef ik niet in mn MFP te zetten haha.

Doe niets met die acroniem en met 'extra' doe ik dit voor mij echt tekort.

Citaat:
Laten we inderdaad terugkeren naar lekker plat afvallen, wie weet zijn er mensen die celibaat zijn en dan hebben ze natuurlijk niks aan jou advies ;). Haha

Mensen die niet van hun zitvlak afkomen anders dan om hun voer af te wegen, ook niet met andere beweegadviezen.

Wat betreft energieker mannen:
Mannen zijn toch al minder efficient met energie.
Zijn niet zelden ook meer fysiek actief.
Telt dan driedubbel aan.
Blijft dat ook DIE volvet blijven als ze niet van de bank af komen. Dat geeft weer minder ' extra' afvallen etc...

Ik heb van de week weer een paar calorieverslinders op de kalender. Het is fors koud hier dus MOET boomstammen op lengte zagen en klieven voor de verwarming, heb donderdag een algemene dansavond en ga vrijdag dansen met een lief. De romantische lichaamsbeweging zal ik niet vermelden om de celibataire groep te respecteren :roll:
Nu eerst de afwas. MEGAafwas; uurtje stevig doorsoppen dus een stukje worst is dat snel.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-11-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:56

Ik lees al paar dagen mee. Ik wil ook graag afvallen. M'n streven is minimaal 20kg eraf. Ik ga proberen om sochtends schaaltje magere yoghurt. Tussen de middag sla met komkommer en tomaat. Savonds weinig aardappels en iets meer groente. Veel water drinken ipv cola en aanmaak. En tussendoor fruit. Hopelijk ga ik het dit keer wel volhouden. Wat zijn goede tussendoortjes ipv fruit? Nu ontbijt ik nooit en is m'n lunch meest het eerste eten. Ik neem sochtends altijd een glas jus 'd orange als ontbijt. Heeft iemand nog tips?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:24

Ik vind tomaat en komkommer altijd hele fijne tussendoortjes omdat er zo weinig in zit. Puur om de honger even te stillen dus.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:26

Doe eigenlijk niet aan tussendoortjes doch een stuk winterpeen is wel heerlijk knagen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:35

Net een heerlijke salade met nauwelijks calorieën terwijl je een gigantisch hoeveelheid naar binnen werkt!

Couscous salade met zoete aardappel:

Benodigd:
Halve komkommer
7 cherry tomaten
1 kleine rode ui
1/4 groentebouillon blokje
75 gram couscous
75 ml water
1 zoete aardappel
20 gram geitenkaas
1 eetlepel olijfolie
Snufje zout
Snufje peper

Voor de salade:
Snij de komkommer in blokjes, de tomaten in 2e en de versnipper de ui. Doe dit samen met de olijfolie en zout en peper in een kom. kook het water en voeg het groentebouillon tablet toe. Doe de groentebouillon bij de couscous en laat dit 5 minuten staan. Roer de couscous voorzichtig los met een vork en gooi het bij het komkommermengsel.

Zoete aardappel:
Maak de aardappel schoon en snij doormidden. Leg de aardappel met de schik naar boven 30 minuten in de voorverwarmde oven ( ongeveer 200 graden). Haal de aardappel eruit en maak een kuiltje in de binnenkant. Verdeel de geitenkaas in de kuiltjes en laat nog 10 minuten in de oven liggen met de kaas naar boven (en de schil dus naar beneden).
Voeg eventueel naar smaak honing toe.

600kcal terwijl je een gigantisch vol, vullend bord hebt met gezonde voedingsstoffen!

En het is verrukkelijk als je het mij vraagt :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:03

Paulina schreef:
Net een heerlijke salade met nauwelijks calorieën terwijl je een gigantisch hoeveelheid naar binnen werkt!

:9

en daarmee heb je ook niet na een uur weer trek zeg +:)+

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:44

Kayleigh_ schreef:
haffylover schreef:
En als ik een tip mag geven ga aub geen calorieën tellen dat is voor mensen geen doen. Want je maakt jezelf gek. Iets kan heel weinig calorieën bevatten maar veel voedingstoffen maar ook ander om. .

Zo, dat is nogal een aanname... Ik tel al een behoorlijke poos kcal, heerlijk om te puzzelen en je kcalinname + verdeling van macro's exact bij te houden en in orde te krijgen. Dus geen doen? Praat voor jezelf... :)

Ik vind de tip om geen kcal te tellen echt enorme onzin. Zeker bij mensen die te zwaar zijn en geen goed inzicht hebben in wat ze binnenkrijgen is dit een echte eye-opener. Daarmee zeg ik niet dat je levenslang moet tellen, maar wel dat het, zeker in het begin, een hoop bewustwording geeft.

Je hebt mensen die er goed mee om kunnen gaan maar ook heel veel mensen die helaas doorslaan. En Ik ben er geen fan van. Heb het zowel bij heel veel mensen die ik ken gezien en zelf ervaren dat het een obsessie kan worden. Maar het is natuurlijk aan iedereen zelf om hier een keuze in te maken.

Daarbij is geen aanname maar een tip wat ik geef gebasseerd om persoonlijke ervaring. Wat ieder er mee doet is ana hem/haar

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:46

Voor de mensen die het leuk vinden

Gezonde Lifestyle Recepten op facebook. is een groep waar veel mensen recepten delen en vooral met het oog op gezond eten en gezonde alternatieven voor een ongezond ding in de supermarkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:47

Als iemand niet weet dat een saucijzenbroodje dik 300 kc bevat en er als ontbijt 2 wegwerkt en vervolgens zich afvraagt waarom ie niet afvalt is kcal tellen (of iig bewust worden van de voedingswaarde) gewoon ronduit verstandig.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:53

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:10

Sammie schreef:
Als iemand niet weet dat een saucijzenbroodje dik 300 kc bevat en er als ontbijt 2 wegwerkt en vervolgens zich afvraagt waarom ie niet afvalt is kcal tellen (of iig bewust worden van de voedingswaarde) gewoon ronduit verstandig.

Wat mij betreft mag natuurlijke selectie gewoon ongestoord de gang gaan.