CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:27

Gebruikt er nog iemand in de box zo'n triggerpoint rollen? We hebben er zo een brede en balletjes. Nu met die balletjes heb ik iets ontzettend vreemd ontdekt.

Ik werk als programmeur, en ik heb last van een schouder (rechts) die als het ware aan het bevriezen is, ze doet op het einde van mijn werkdag ook ontzettend pijn. Ik kan altijd genieten van het losrollen van mijn schouder met die balletjes op de crossfit, rechts doe ik dit dan meer als links. Nu overlaatst met het losrollen van mijn linkerschouder, kwam ik aan het begin van mijn schouderblad (aan de binnenzijde van mijn rug) als het ware een soort bult tegen, toen ik hierover rolde voelde (en hoorde) ik een soort gekraak, en ineens was de bult weg. Nu is de 'bult' er ook telkens weer als ik rol, en het doet wel deugd als ik dat bultje heb platgerold. Nu vroeg ik me af of dit echt zo een spierknoop is, of dat dit iets anders is. Ik vind het vreemd dat ik dit heb op links, terwijl al mijn pijnlijke klachten rechts zitten :')

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:28

He Allienda wat vervelend dat je oma er zo slecht aan toe is..Begrijpelijk dat je je vader dan zoveel mogelijk ondersteund, onwijs lief ook van je :(:)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:34

Mijn trainer (in de gewone sportschool) gaat mij de volgende keer even helpen met de foamroller, nog geen ervaring mee. Lekker toch als de boel los komt, ook al is het de 'verkeerde' kant :D

Vanavond Tabata, ben benieuwd, voel de bootcamp van gisteren nog :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:37

het klinkt wel als een spierknoop, maar wel gevaarlijk om dat zo te zeggen op basis van alleen jou redenatie ;) Anders even navragen aan iemand met verstand daarvan.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:43

Zo'n foamroller / balletje kan onwijs veel nut hebben. Mijn man heeft 2 curssusen daarvoor gevolgd, en helpt me altijd als ik ergens last heb met / van mn spieren.

Basics zijn altijd goed om te blijven herhalen. Ik moet helaas ook naar de basics terug met squatten om mijn knie -> eigenlijk mijn bovenbeenspieren sterker te maken. Als de rust weer een beetje terug is ga ik kijken om de squat fundamental nog eens mee te doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:49

Zal het eens voorleggen aan de dokter als ik de volgende keer er kom. Ik ben persoonlijk echt fan van de foamroller, ben aan het twijfelen om er een te bestellen voor thuis. Ik kan daar echt van genieten. Ik vind dat het ook zo'n onwijs ontspannend gevoel geeft achteraf. Maar ik heb ook gelezen dat je het niet dagelijks mag doen, daarom heb ik het nog niet gekocht, ik denk dat het te verslavend gaat werken :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:10

Ik voel ook altijd daar op die plek links en rechts bulten.
Voor m'n gevoel gewoon een aanhechting ofzo.
Heb niet t idee dat ik die weg kan rollen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:35

Cat waarom vraag je niet voor bv een cursus of een instructie van een fysiotherapeut die er ervaring mee heeft? Dan heb je misschien een beter iedee wat wanneer en waarom?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:44

Allienda schreef:
Cat waarom vraag je niet voor bv een cursus of een instructie van een fysiotherapeut die er ervaring mee heeft? Dan heb je misschien een beter iedee wat wanneer en waarom?

heb nu niet meteen weet van zo iemand in mijn buurt :x

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:56

Deze vrijdag hebben we "crossfit met een beperking". Ik ben eens benieuwd. Volgende maand wordt er weer een 24u wod georganiseerd, die we dan in teams doen (zodat er afgewisseld kan worden) voor het goede doel. Dit jaar is het in het teken van To Walk Again, en gaan we dus deze vrijdag de infosessie krijgen, en mogen we gaan sporten met een beperking, om te ondervinden wat het is om zoiets te doen. Ik zie het alvast wel zitten. Hopelijk vind ik nog een team om mee te kunnen doen met de 24u wod, lijkt me leuk om zoiets eens gedaan te hebben

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:56

Leuk dat ze zoiets doen.

Ik heb vanmorgen voor t eerst sinds 24 sep weer een wod gedaan.
Mijn god ik merk echt dat ik weinig gedaan heb.
Ging gewoon al stuk op de airsquats.
Hadden 10x C&J, dan 10 rondes Cindy en dan weer 10 C&J.
Na 4 rondes Cindy dikke kramp in m'n bovenbenen. Kon niet meer. Slecht hoor.
Na de Cindy was ik zo buiten adem fat de C&J ook slecht gingen.
Gewoon 23 min over gedaan. :') Maar goed, ik héb t iig gedaan.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:32

Hoe gaat ie?
Hier vanavond weer, hoop dat het beter gaat als de vorige keer. Mijn lijf weigerde bij de boxjumps, het lukt me echt niet. Stond iemand naast me met een hernia die er zo opspringt, standje hoog ook nog. -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:59

Boxjumps is volgens mij wel echt een mentale stap. Je kunt dat heel langzaam opbouwen door steeds wat hoger te gaan.
Ik zie wel eens filmpjes voorbij komen waar ze gewoon schijven stapelen, dan kun je telkens een paar cm omhoog.
Denk dat dat wel iets is om mee aan de slag te gaan. Want het is wel een mooie oefening om te kunnen :j

*En ik kan me helemaal voorstellen dat je baalt als anderen het zo uit de mouw schudden.

Ik mag vanmiddag weer. Ben benieuwd wat er op het programma staat.
Zaterdag open gym gedaan, lunges.. Ik had gisteren nog een gevoelige bil :')
Vandaag weggetrokken gelukkig, dus kan er weer voor gaan..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:18

Thanks voor de peptalk MuSLi, hopelijk blijven je billen vandaag gespaard :D
Wij hebben tabata: ropejumps, bearcrawls, splitjumps en planken. Klinkt beter op papier dan het wss in het echt is :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:32

Miryamk schreef:
Thanks voor de peptalk MuSLi, hopelijk blijven je billen vandaag gespaard :D
Wij hebben tabata: ropejumps, bearcrawls, splitjumps en planken. Klinkt beter op papier dan het wss in het echt is :Y)

Klinkt flink heavy..

Wij hadden vandaag 5RM Push press. Maar door een schouder issue, heb ik 5RM Backsquat gedaan.
Daarna WOD:

200 Double unders
63 KB Swings 16kg
36 Pull ups..

Zwaar en slecht gegeten, dus misselijk tijdens de wod :') :(:)
Volgende keer weer 100% *\o/*

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:21

Nou dat klinkt ook niet als een WOD voor watjes (oke, de helft begrijp ik ook niet)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:47

Ik heb morgen crossfit met een beperking, ik ben eens benieuwd!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:25

Het was eigenlijk een grappige crossfit. Amrap per 7 minuten, 3 rust; 4x in teams van 4 met 3 beperkingen; 1 geblinddoekt, 1 met een vastgebonden arm en de andere met been vastgebonden. Het was voor ons een super grappige ervaring om zo te sporten, maar als je dan later die vrouw hoort praten over haar verlamming, ja dan denk je toch wel eens na. Het heeft mij in ieder geval goed gemotiveerd om geld in te zamelen voor ons goede doel van dit jaar, to walk again

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:44

Heftig inderdaad om van dichtbij te zien hoeveel invloed zo iets heeft op het leven! ;( Goed dat daar ook aandacht aan gegeven wordt..

En grappig om eens mee te maken hoeveel je mist, als je bepaalde dingen niet meer kan gebruiken..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:00

Ik doe tegenwoordig 1x in de week een WOD en 1x open gym.
Vandaag was het open gym tijd. En aangezien mijn benen nog zeer deden van de 5RM Backsquat van woensdag, heb ik me wat meer gefocust op andere dingen.

Eerst een tijd gezet op m'n 500m row. Nog nooit getimed, dus was leuk om eens te doen.
1min 49 was de score. Superblij mee *\o/*

Daarna nog 100 sit ups, what overhead lunges met een 10kg plate.
En last but not least, 400m farmers walk met 2x 20KG kettlebell!
Superfijn getraind dus *\o/*

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 07:04

Dat klinkt wel erg leuk the_cat :j

Goed bezig MuSli!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:09

Ik heb me ingeschreven voor de DTD, doen er nog meer mensen mee?

Gister wedstrijduitleg gekregen. Ook maar meteen een onbeperkt abonnement afgesloten zodat ik ook mee kan doen aan de open gym. Dan kan ik mijn zwakke oefeningen (HSPU, HRPU, PU, dips, DU) wat vaker en gerichter trainen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:57

suus_pepper schreef:
Ik heb me ingeschreven voor de DTD, doen er nog meer mensen mee?

Gister wedstrijduitleg gekregen. Ook maar meteen een onbeperkt abonnement afgesloten zodat ik ook mee kan doen aan de open gym. Dan kan ik mijn zwakke oefeningen (HSPU, HRPU, PU, dips, DU) wat vaker en gerichter trainen!

Ik doe ook mee :j

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:04

Leuk! In welke categorie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:26

Ik ook, in de laagste denk ik want ik kan geen pullups.
Vandaag 1RM backsquat naar 70kg gezet!