Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:48

Hoezo kreeg je het niet over je lippen? Gewoon nee zeggen :P
Maar ik snap het wel. Dubbel cold turkey stoppen is ook niet erg realistisch. Gewoon rustig afbouwen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:54

Hee poetser. Volgens mij ben je gewoon afgekickt van de red bull hoor.!!! Vind je ook niet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:54

Meid, niet zo streng zijn voor jezelf! De redbull gaat zó goed, die peuken komen wel een keer

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 22:57

Had ik alleen geweest dan had de situatie ook wel anders geweest, maar als je dan een dikke knuffel krijg met de boodschap dat je zoontje blij is dat hij weer een blije mama heeft maakt dat het extra moeilijk om toch niet een paar sigaretten te accepteren.

Heb er nu over heel de dag 8 op, dus mag nog niet klagen gezien de hoeveelheid waar ik eerst op zat. Ik blijf er ook wel aan werken, maar net als met de redbull alles op mijn tempo en zonder medicatie.

Ben alleen door alle zorgen mijn afspraak bij de huisarts vergeten :( Die is nu verzet naar donderdag, vrijdag naar de psych en hopelijk krijg ik van beide de steun om toch stilletjes aan te stoppen met roken.

Roos_M schreef:
Hee poetser. Volgens mij ben je gewoon afgekickt van de red bull hoor.!!! Vind je ook niet?

Nog niet volledig. Die ene op een dag heb ik toch nog wel nodig helaas. Maar dat zal binnenkort om de 2 dagen zijn en dan om de 3 dagen en dan zal ik pas voorzichtig durven zeggen dat het mij gelukt is :j
Laatst bijgewerkt door poetser op 09-11-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:03

Meid, wat ben jij goed bezig! :)

Super goed hoe jij ook de professionals erbij betrekt! Wees ook echt niet te streng voor jezelf, toen jij leerde lopen rende je ook niet gelijk een marathon :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:09

vuurneon schreef:
Meid, wat ben jij goed bezig! :)

Super goed hoe jij ook de professionals erbij betrekt! Wees ook echt niet te streng voor jezelf, toen jij leerde lopen rende je ook niet gelijk een marathon :)

Dank je :o

Zonder de steun en adviezen van de profs had ik het niet volgehouden. Ookal volg ik ze niet echt op en luister ik meer naar mijn lichaam, de wetenschap dat ik op hun terug kan vallen helpt wel heel goed.

Wat dat betreft heb ik ook heel veel aan dit topic, dus jullie zijn ook allemaal ontzettend bedankt voor de steun, adviezen en de luisterende oren als ik het moeilijk had/heb en de sturende opmerkingen als ik de fout in dreig te gaan _/-\o_

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:06

Ja maar als je kijkt waar je vandaan komt!!!

Merk je al wel dat je gezondheid de betere kant op gaat?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 08:11

Het enige verschil is dat de stoelgang wat makkelijker gaat en dat ik veel minder last heb van mijn nieren.

Ze moeten alleen mijn schildklier even nakijken. Ik hoopte dat het door de redbull was dat mijn gewicht zo laag bleef en als ik al eens boven de 60 kilo uitkwam, dan schommelde dat verschrikkelijk. Ondanks dat ik steeds meer ga eten, blijft mijn gewicht nu dalen. Weeg nog maar 51 kilo, maar ben wel 1,78m lang.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:00

TS, wat ben jij goed bezig!!!
En wat heerlijk om samen met je zoontje naar een shetje te kunnen.
Dat je én afkickt van de redbul én afkickt van de sigaretten én in gesprek bent over je spoken is enorm dapper!

Ik hoop dat ze je bij de gemeente kunnen helpen voor je gebit, ontstekingen lijken mij erg ongezond en ook pijnlijk.

Wat betreft je gewicht.. In de redbul zat natuurlijk enorm veel suiker, suikers zijn ook calorieën. Compenseer je de calorieën wel door iets meer te eten?

Hou je taai meissie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:23

Je moet niet zo streng voor jezelf zijn!
Het is denk ik juist goed dat je wat te roken meekreeg van je moeder. Je bent zo bewust van wat je doet, dat kan alleen maar de goede kant opgaan!

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:41

Ik lees al even mee, en ik wil toch echt even zeggen dat ik je echt een topwijf vind! Je bent zo onwijs goed bezig! Ga alsjeblieft zo door en zie in dat je echt super goed op weg bent! Dan mag je af en toe wel even een sigaretje nemen!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:32

Vandaag geen redbull op. Ik heb ze zelfs niet in huis gehaald. Ik had andere prioriteiten met het beetje geld dat mijn moeder mij gegeven heeft. Wel een koude koffie gehaald, maar dan in een blikje en niet in een flesje.

Sigaretjes gaan ook goed, vandaag nog maar 5 op, maar dat is 's avonds het grootste probleem, als de kleine slaapt.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:46

poetser schreef:
Iejoor schreef:
Ik lees dit topic al een geruime tijd mee maar wil nu toch even wat zeggen:
als je wilt en je woont in de buurt ben jij (En je zoontje natuurlijk :D ) hier altijd welkom om een hapje mee te eten!

Verder wens ik je heel erg succes en wijsheid toe!! :j

Wat ontzettend lief van je :o Wij wonen zelf in hartje Antwerpen stad.

Helaas, ik woon in Assen. Maar mocht je in de buurt zijn ben je zeker welkom :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:38

Dag 2 zonder een druppel redbull *\%/* , zelfs maar 1 beker koffie op vandaag. Vooral veel fruitsap gedronken vandaag.

Helaas heb ik wel alweer 16 sigaretten op vandaag, maar hé, die redbull loze dagen maken dat nu goed voor mij :D

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:37

Ik lees al het hele topic mee en vind het echt ongelooflijk knap hoe je het doet TS!
Ik had nooit verwacht dat je het zo snel al zou weten af te bouwen, wil je dus even vertellen hoeveel respect ik voor je heb voor ik weer onder mijn meeleessteen verdwijn.

En die sigaretten, die gaan je ook lukken!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:49

Zo !!! Ja roken is stap 2.
Lekker veel gezonde calorien binnen krijgen!

Geld is inmiddels binnen?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:54

Nee nog steeds niet, maar het is hier vandaag een feestdag. Hopelijk komt het dus morgen en anders ga ik mij eens heel boos maken. Zowel de kinderbijslag als mijn uitkering zijn niet gekomen en de bank wist mij gisteren te zeggen dat er niks mis is met de rekening.

Het enige voordeel van heel deze situatie is dat ik hopelijk van de redbulls af kan blijven nu

@Tortilla, bedankt voor het compliment :o

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:52

Je gaat goed zeg!!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:54

Weer een dag zonder redbull *\o/* Gaat goed zo.

Echter hebben er zich een paar veranderingen aangediend. Ik blijf samen met zoontje voorlopig bij mijn moeder. Reden hier van wil ik via pb wel geven.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:12

Stille meelezer meld zich. Wauw ik ben ontzettend trots op jou. Je bent zooo goed bezig. Balen dat je nu naar je moeder gaat. Ben wel benieuwd waarom.Snap dat je niet alles openbaar kan gooien. Hoe oud is je zoontje?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:33

Wat super dat je van de redbull kan afblijven !
:(:) voor de veranderingen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:36

Atent schreef:
Stille meelezer meld zich. Wauw ik ben ontzettend trots op jou. Je bent zooo goed bezig. Balen dat je nu naar je moeder gaat. Ben wel benieuwd waarom.Snap dat je niet alles openbaar kan gooien. Hoe oud is je zoontje?

Zoontje is 4 jaar. Ik zal de rest even via pb uitleggen

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:44

Je was net zo lekker op weg! Zonde dat dit dan tussendoor komt, maar het zal vast een goede rede hebben. Hopelijk hou je het ook bij je moeder goed vol!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 22:46

Bij mijn moeder komt er geen redbull binnen, zeker niet zolang mij, stiefvader thuis is, maar ook niet omdat mijn moeder uit solidariteit mee gestopt is met de redbull. Zij zat aan 2 blikjes per dag.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:49

pfff knap hoor TS dat je in zo'n korte tijd helemaal van de redbull af bent en eigenlijk ook al geminderd ben met roken! diepe respect voor je! Hopen dat het goed gaat bij je moeder zal vast geen leuke reden zijn dat je er zit :(:)