De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:21

Ik heb er één die echt helemaal volmaakt rond is. Hoe doen ze dat dan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:03

Koper schreef:
Ik heb er één die echt helemaal volmaakt rond is. Hoe doen ze dat dan?

Die zal dan niet getrommeld zijn ,want dan zijn ze ongelijkmatig. Maar op andere wijze geslepen, ik denk dan hetzelfde als ronde kralen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:21

lor1_1984 schreef:
Ik heb er over zitten denken om edelstenen te bestellen via ebay of aliexpress ofzo, meer voor de sier dan voor de evt werking, maar hoe weet je nu of je echte koopt of neppers?

als je echte koop t en je hebt je ze in je hand en ze voelen koud aan dan kan je er wel zeker van zijn dat ze echt zijn en je ziet het ook en plastic is veel lichter

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:23

ik had altijd een meteoriet om mn nek kettinkje is kapot

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:41

franka75 schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb er over zitten denken om edelstenen te bestellen via ebay of aliexpress ofzo, meer voor de sier dan voor de evt werking, maar hoe weet je nu of je echte koopt of neppers?

als je echte koop t en je hebt je ze in je hand en ze voelen koud aan dan kan je er wel zeker van zijn dat ze echt zijn en je ziet het ook en plastic is veel lichter

Met dure edelstenen is heel veel bedrog en namaak. Soms weet de verkoper het zelf ook niet. Voor dure stenen kun je het beste op een echte stenensite bestellen, die ook garantie geven. Als het je alleen om een mooi sieraad gaat en wat dan niet duur is, kun je natuurlijk overal kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:03

Een leuke update: ik heb afgelopen weekend in de grootse opaalmijn ter wereld gedoken en daar een paar ruwe stenen met opaal gevonden. Het plan is nu om die te laten slijpen. :D

anjali

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:09

@Germie: was dat in Australie?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:13

Nee, slowakije, www.opalmine.eu Ik ben nog van plan om een verslagje te schrijven in bokt er op uit. Het was echt zoooo gaaf. Wel heel zwaar.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:20

Oh dat is een mooie beleving geweest! Ben benieuwd naar je verslag!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:38

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:11

Oh jaloers! :o Dat is toch wel een droom nog, om zelf dat soort stenen te vinden! Ga nu je topic lezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:43

Hier is zojuist mijn amethyst armbandje geknapt. Zomaar ineens......En als ik dan kijk naar de vermeende werking ervan zoals vermeld op spiritualgarden.nl:
Amethyst werkt beschermend en zuiverend. Het maakt je hoofd helder en geeft inzicht in je gedrag en in de keuzes die je maakt en helpt hierdoor slechte gewoontes en verslavingen erkennen en achter je laten. Het geeft ook inzicht in gevoelszaken en kan helpen bepaalde ervaringen een plaats te geven, waardoor je bij de verwerking van emotionele pijn, trauma's en verlies en rouw naar een volgend stadium geholpen wordt. Amethyst creëert een veld met lichtenergie om zich heen welke je aura en - als de steen groot genoeg is - een ruimte kunnen reinigen en beschermen. Het kan de kruin en het derde oog openen waardoor de steen geschikt kan zijn voor mensen die willen starten met het ontwikkelen van hun intuïtie en spirituele vaardigheden. Ook helpt het contact maken met hogere energieën en gidsen. Fysiek heeft amethyst een positieve werking op de hersenen en het zenuwstelsel, hoofdpijn en migraine en slaapproblemen (zoals nachtmerries).

en dan bedenk dat ik nu vier maanden gestopt ben met roken, voor mijn gevoel de moeilijkste periode daarvan net heb gehad.... en dat ik een aantal los van elkaar staande rouwprocessen heb lopen....
hmzz... dit geeft me dan toch een extra steuntje, een soort tekentje dat ik op de goede weg ben.

(on)zinnig? Whatever.....geen idee...ik vind het een fijn idee! :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:50

Wauw, precies ongeveer vier maanden nadat je bent gestopt met roken!
Vast net zo toevallig als wanneer het een aantal maanden eerder of later was gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:01

oomens schreef:
Vast net zo toevallig als wanneer het een aantal maanden eerder of later was gebeurd.

>;) jij reageert echt speciaal om gewoon even iets doms te kunnen zeggen?
Je probeert mijn woorden belachelijk te maken, maar jouw woorden geven alleen maar blijk van je eigen slechte leeskunst.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:11

Wat zijn nu sites die betrouwbaar zijn Online om zo'n steen te kopen . Heb wel wat door gespit in het topic maar kom zo niks vinden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:50

Anoniem schreef:
oomens schreef:

Je probeert mijn woorden belachelijk te maken, maar jouw woorden geven alleen maar blijk van je eigen slechte leeskunst.

Sorry, maar als ik goed lees had je een stuk verontreinigd kwarts aan een touwtje, is dat touwtje recent geknapt, en probeer je de vreemdste dingen uit jouw persoonlijke situatie (die voor een deel helemaal niet speelden op het moment van knappen zelf) aan dat knappen te koppelen. Waar heb ik verkeerd gelezen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:57

Anoniem schreef:
oomens schreef:

Ken je oomens niet? Die is een kei in subtiel reageren ;)

Ik weiger om te geloven dat iemand uit zichzelf zo bot is. Mijn vermoeden is dat oomens een slechte jeugd gehad heeft en dat niet goed achter zich kan laten. Misschien dat een amethist wat voor hem is? ;)

Ik ben in elk geval blij met de mijne :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:37

Op National Geographic T.V. is op donderdagavond om 22.00 uur steeds iets over edelstenen zoeken in het buitenland. Vanavond over smaragden, als mijn t.v.gids klopt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:58

Mijn eigen gemaakte hangers van melkopaal, niet geheel zuiver, wel mooi geworden.

Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:02

Oomens heeft vast een onderliggend probleem en gebrek aan edelstenen. Als je kritisch bent krijg je dat soort klets al snel naar je hoofd. Dan zit je nog in een vorig leven, heb je een zwarte aura en ben je 'er nog niet klaar voor'. Eigenlijk bijna net zo hopeloos als wanneer je niet tot de 144.000 uitverkorenen hoort.

Bij elk geloof ben je al snel respectloos vinde de gelovigen als je kritisch bent. Door te gooien met respectloos hoef je namelijk de discussie niet aan te gaan :)*

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:48

Moderatoropmerking:
Een verzoek om niet persoonlijk te worden in reacties. Houd de sfeer hier gezellig, dat is het prettigst voor iedereen! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:02

missanita84 schreef:
Wat zijn nu sites die betrouwbaar zijn Online om zo'n steen te kopen . Heb wel wat door gespit in het topic maar kom zo niks vinden.

Ik koop ze bij Klingel. Ze hebben momenteel niet meer zo'n grote keuze als vroeger, maar zijn wel heel klantvriendelijk. :j