Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:21

Iedereen is anders , week na verwijdering van galblaas stond ik weer te werken op zorg boerderij . Niet extreem moe of iets, ieder lichaam reageert anders

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:27

Stille meelezer hier!
Fijn dat het zo goed gegaan is. Nu rustig opknappen.
Ik kom uit de meeleesstand vanwege de Movicolon.. Wat is dat spul smerig zeg.. Krijg je het een beetje weg? Het helpt wel goed, jammer dat het zo vies is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 12:31

Movicolon is idd niet lekker nee := Maar het is ook het enige middeltje dat ik naar beneden krijg, andere poedertjes vind ik nog veel smeriger!
Het heeft idd geholpen :o Waar ik stiekem wel heel erg blij om ben want er stond aardig wat spanning op mijn buik, dat voelde niet prettig.
Ik heb mijn roes nu echt goed uitgeslapen, kan 's nachts goed liggen en voel me over het algemeen wel fit :j
Gisteren heeeeerlijk gedouched <3 haha. Wondjes zien er goed uit, al vond ik die in mijn navel toch wel groter dan verwacht := Die in mijn bikini lijn lijken geplakt, daar zit een plakkertje overheen(?)
Toch nog maar even een pleister overheen gedaan. Ze trekken nog wat en ik voel me nog wat beurs, maar het herstel valt me echt reuze mee :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:08

De eerste keer heb ik er 2 week uitgelegen. De 1e week compleet, daarna kon ik rustig weer opbouwen. Mara de 2e en 3e keer zat ik de 2e week toch stiekem alweer op t paard en liep ik de dag na de operatie zelfs voorzichtig met mn moeder door de supermarkt, leunend op het karretje. Verschilt gewoon heel erg! ;) Succes en beterschap. Hopelijk was dit de oorzaak en ben je nu gewoon klachtenvrij! Benieuwd naar de uitslag :D

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 13:19

Ik moet zeggen dat ik me in de ochtend wel fit voel en naar mate de dag vordert het wel weer wat zwaarder word. Ik vind vooral opstaan vervelend en de eerste keer niezen echt doodeng :') Tegen de na middag is een dutje doen wel nodig. Toch probeer ik wel regelmatig even wat stapjes te zetten. Ben idd al even de deur uit geweest, schuifelend voetje voor voetje. Ik zie me nog geen (zware) inspanning doen maar met wat hulp kom ik wel al aardig (langzaam) vooruit :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:10

Wat bij de movicolon helpt is er een scheutje limonadesiroop of wat appelsap er door heen doen. Er zijn ook andere smaken chocolade bij ons in het ziekenhuis favoriet maar lijkt mij persoonlijk echt goor en naturel.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:50

Movicolon gebruik ik ook. Ik moet dit standaard elke dag nemen anders heb ik een probleem. Als je het langer door gebruikt dan leer je het wel drinken. En dat zegt iemand die totaal niet tegen kan om medicijnen op te lossen in water.
Wat ook helpt is, er positief naar te kijken. Dit heeft mij wel geholpen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:15

Movicolon, vreselijke troep. Bah!
Helaas werkt t bij mij tegenovergesteld, loop juist nog meer vast haha. Maar geen enkel laxeermiddel werkt bij mij. :')

Fijn dat t al weer wat beter gaat! Dat snel vermoeid zijn kan ook echt door de narcose komen, wordt met de weken wel langzaam aan beter. Bij de één sneller dan bij de ander.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 20:09

Stom genoeg heb ik meer last van het glas water na het glas movicolon san van de movicolon zelf. Is het lekker, nee maar het moet gewoon even.
Vanavond samen met vriendlied gekookt maar was helemaal stuk erna. Mijn lichaam heeft het toch wel zwaar, vooral qua conditie en kracht. Maar dat komt allemaal wel weer, lekker rustig aan. Heb gelukkig even verplichtingen. We hebben lekkers in huis gehaald en gaan weer lekker onderuit!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:28

He dames,

Even een kleine update.
Hier ging het tot gisteren eigenlijk wel redelijk goed! Met de dag kon ik meer behalve bukken en tillen. De wonden genezen mooi. Alleen rond mijn navel zit een flinke blauwe plek die blijf ik wat voelen.
Vriendlief is zondag naar huis gegaan en sindsdien schuifel ik zelf wat rond.

Logischerwijs was alles van binnen ook wat gevoelig. Darmen en baarmoeder voelden wat gevoelig aan en heb tot zaterdag gevloeid. Dat trok allemaal netjes weg.
Sinds zondagavond voelde ik mijn baarmoeder weer, voornamelijk als ik mijn benen optrek. In bed slaap ik op mijn zij en als ik mijn benen dan optrok voelde dit oncomfortabel, niet direct pijnlijk maar alsof er druk (een ballonnetje?) op kwam.

En sinds gisteren heb ik er echt last van. Als ik mijn benen optrek steekt en trekt het en plassen ging met de keer meer pijn doen. Wederom bij het uitplassen. Vannacht heb ik er slecht van geslape n. Als ik mijn benen optrek voelt het naar en oncomfortabel. Vannacht en vanochtend bij het uitplassen moest ik weer goed doorademen en daarna kon ik moeilijk zitten.

Mijn eerste gedachte: NIET weer ;(
Maar goed ik wil niet meteen van het ergste uitgaan dus ik heb de huisarts gebeld. Misschien voel ik dingen nu wel extreem omdat ik er bang voor ben. Maar ik laat het liever uitsluiten.

Duimen jullie voor me dat het gewoon een napijntje of zo is :o

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:32

Idd gewoon even laten controleren! Succes straks.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:39

Ohjee! Dat is niet fijn. :(:)
Ik duim heel hard voor je dat t niets is, maar goed dat je wel even naar de huisarts gaat. Beter een keer te veel, dan een keer te weinig.

Digitale knuffel voor je! :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:57

Hopelijk een klein terug valletje en is er verder niks aan de hand.
Dikke knuffel

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:03

Dankjewel <3
Ik kan pas in de namiddag terecht, tot die tijd dus even proberen de zinnen te verzetten. Wil er niet teveel aan denken, maak mezelf alleen maar gek. Komt vast goed! :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:06

Inderdaad, niet jezelf gek gaan maken! Althans proberen. :)

Kan je iets leuks doen? Dan gaat de tijd misschien ook waar sneller. :(:)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:08

Ik ben mijn zusje even met puppy ogen aan het kijken of ze niet even met me naar de action wil schuiffelen. Daar word ik altijd wel blij van :o :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:41

Jee wat balen dat je weer pijn hebt.....beterschap

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:02

Afbeelding

Ik houd van de action :o
Het leid af... Maar maakt ook moe haha. De pijn is op een nare manier aanwezig. Mijn zusje zei nog dat het misschien mijn menstruatie is die moeilijk op gang komt. Zo voelt het eigenlijk niet maar houd me voor nu maar een beetje aan vast.
Ik ga nu maar een dutje doen en hopen dat het snel half 5 is!
Ik houd jullie op de hoogte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:29

bowena_84 schreef:
Dankjewel <3
Ik kan pas in de namiddag terecht, tot die tijd dus even proberen de zinnen te verzetten. Wil er niet teveel aan denken, maak mezelf alleen maar gek. Komt vast goed! :j

Ik ken het,jezelf gek maken. ;) het valt ook niet mee hoor om je gedachten op iets anders te zetten.
Succes en laten we hopen dat het verder niks is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:15

De dokter vond het moeilijk om te zeggen. Ze zegt om het uit te sluiten moet er toch van binnen gekeken worden.
Ze gaf aan dat het ook een menstruatie kon zijn die op gang kwam, dat is na zo'n operatie allemaal gevoeliger en pijnlijker. Maar als het erger werd of me echt niet lekker zat dan zou ze voor me bellen en de afspraak bij de gyn vervroegen.
Ik ga het maar even aankijken :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:22

Balen, het klinkt niet fijn in elk geval. Zou je misschien ook iets te actief geweest kunnen zijn?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:26

Hopen dat t dan inderdaad maar "gewoon" een menstruatie is die moeizaam op gang komt. Ze hebben natuurlijk ook flink zitten rommelen in je buik. Heb je pijnstillers die de pijn iets verminderen dat t niet meer zo naar voelt?

Hoop t beste voor je! <3

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 20:30

Misschien wel. Hoewel ik niet veel doe. Qua huishouden word er veel voor me gedaan, ik word vervoerd als ik weg moet, ik til absoluut niet. Ik schuifel wat heen en weer en soms naar de super hier 200 meter verderop. Ik zal me toch wat rustiger houden nog. Ik hoop gewoon echt dat het mijn menstruatie is, die zou normaal gezien al begonnen moeten zijn maar dat is natuurlijk ook van slag.
Qua pijnstilling heb ik gewoon paracetamoo en diclofenac. Die doet het prima, het is alleen zo'n vervelende zeurende pijn. Morgen maar echt een cocoon dagje plannen, even lief zijn voor mijn buik.

Dankje Quir <3 ik ook voor jou!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:20

Balen zeg dat je nog niet opknapt.
Frustrerend!
Hopelijk is het "gewoon" je menstruatie die nu rommelt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:21

Klinkt stom maar ik zou zo blij zijn als dat moment zou aanbreken :')