"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:31

Aurelia schreef:
Misschien moet ik de yasmin eens proberen :)) Helpt ook tegen acne dus?
Ik had bij de diane minder last van al die problemen dénk ik dan die ik nu heb. Terwijl deze volgensmij eentje is waar je er 'minder last' van hebt zeggen ze.
Enige is dat ik bij de diane wel meer hoofdpijn had dan mijn huidige.
Is die yasmin net zoiets als de diane of weer anders? Anders krijg ik daar denk ook hoofdpijn van :+

Yasmin helpt tegen acne inderdaad! De diane pil heeft een anti androgeen progestageen. De yasmin een lichte anti. Waar de hoofdpijn door komt weet ik zo even niet dus kan ook niet zeggen of je dat bij de yasmin ook hebt. Welke slik je nu?

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:36

Oke, duidelijk, heb er geen verstand van maar kwam zo ineens in me op. Geen goed idee dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:50

Wat een onzin over die pillen. Die dingen zijn uitvoerig getest en veilig, bijwerkingen komen alleen maar sporadisch en in zeer lichte mate voor. Als het echt zo zou zijn dat de pil zo'n enorme invloed zou hebben op je libido dan zou de halve wereld geen sex meer hebben.
Het zit gewoon tussen je oren. Je moet die bijsluiter ook helemaal niet van tevoren lezen want dan ga je je al die bijwerkingen alleen maar inbeelden. Onderzoeken van de fabrikanten hebben aangetoond dat het allemaal nog wel meevalt.
Misschien dat je relatie op een lager pitje is komen te staan of dat je niet lekker in je vel zit omdat het op je werk wat minder gaat, of je bent moe om wat voor reden dan ook. Dan hoeft het nog niet door die pil te komen dat je libido omlaag is gegaan. Of door een pil juist omhoog....
correlatie is geen causatie.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:52

Geryon schreef:
Aurelia schreef:
Misschien moet ik de yasmin eens proberen :)) Helpt ook tegen acne dus?
Ik had bij de diane minder last van al die problemen dénk ik dan die ik nu heb. Terwijl deze volgensmij eentje is waar je er 'minder last' van hebt zeggen ze.
Enige is dat ik bij de diane wel meer hoofdpijn had dan mijn huidige.
Is die yasmin net zoiets als de diane of weer anders? Anders krijg ik daar denk ook hoofdpijn van :+

Yasmin helpt tegen acne inderdaad! De diane pil heeft een anti androgeen progestageen. De yasmin een lichte anti. Waar de hoofdpijn door komt weet ik zo even niet dus kan ook niet zeggen of je dat bij de yasmin ook hebt. Welke slik je nu?

Nu heb ik ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15
Had eerst best wat acne, op mijn gezicht vooral. Toen de diane toen ik een vriend kreeg en was eigenlijk wel acne vrij. Toen wilde de HA de diane eruit hebben en heb ik deze gekregen. Zit er nu weer onder, alleen grotendeels op mijn rug 'gelukkig'.
Wbt libido is het iets van de laatste tijd, had er verder niet over nagedacht maar kan best wel eens zijn sinds ik die nieuwe slik. Merk ook wel verschil in mijn stopweek hiermee, nooit serieus in de gaten gehouden of zo, maar het was wel iets wat me opviel. Voor dit topic e.d. al :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:00

Repelsteel, is dat sarcastisch?
Ik ken je namelijk alleen maar van anti-medicatie topics geloof ik :+
De pil geeft officieel meer bijwerkingen dan een inenting namelijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:21

Ga je nou de pil met inentingen vergelijken??
Officieel meer bijwerkingen? Waar haal je dat vandaan? Heb je de bijsluiters met elkaar vergeleken? Dan toch wel de echte officiële bijsluiters van de fabrikant zelf en niet die nep dingen van het RIVM hoop ik.
Of is er een meldpunt voor de pil-bijwerkingen waar je kunt melden welke bijwerkingen je hebt gehad en in welke mate ze (inter)nationaal voorkomen bij vrouwen?
Heb je cijfers en wetenschappelijke onderzoeksdata daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:26

Leuk dat je hier jouw mening als feit komt verkondigen Repelsteel, maar we hebben het hier over mensenlichamen waar kunstmatig mee geknoeid wordt. Is het dan mogelijk dat mensen wel bijwerkingen ervaren?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:48

Aurelia schreef:
Geryon schreef:

Nu heb ik ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15
Had eerst best wat acne, op mijn gezicht vooral. Toen de diane toen ik een vriend kreeg en was eigenlijk wel acne vrij. Toen wilde de HA de diane eruit hebben en heb ik deze gekregen. Zit er nu weer onder, alleen grotendeels op mijn rug 'gelukkig'.
Wbt libido is het iets van de laatste tijd, had er verder niet over nagedacht maar kan best wel eens zijn sinds ik die nieuwe slik. Merk ook wel verschil in mijn stopweek hiermee, nooit serieus in de gaten gehouden of zo, maar het was wel iets wat me opviel. Voor dit topic e.d. al :')

Ah, de pil die je nu slikt heeft een androgeen effect (de levonorgestrel). Dus zorgt voor puistjes, vet haar etc als je daar gevoelig voor bent. Als je van je acne af wilt heb je dus juist anti androgeen nodig, zoals de yasmin.
Anti androgeen is over het algemeen niet goed voor het libido, maar als je libido met de diane (heel anti) al oke was, zal jouw libido bij de yasmin vast ook oke zijn denk ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:23

Altijd fijn, van die mensen die denken dat hun mening het beter weet dsn tig onderzoeken etc. Je komt behoorlijk denigrerend over Repelsteel, fijn dat jij het allemaal zo goed weet.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:56

Ik zit nu bij de HA ben heel erg benieuwd wat hij er van gaat zeggen hoop dat hij de microginon voor schrijft daar had ik nooit geen problemen mee

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:00

Helga, ik zou dat gewoon aangeven bij je HA dan!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:02

ga ik ook doen maar heb niet z'n hele makkelijke HA die kan ook nog zomaar zeggen van jaa maar jou klachten komen niet van deze pil

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:23

Anoniem schreef:
Ga je nou de pil met inentingen vergelijken??
Officieel meer bijwerkingen? Waar haal je dat vandaan? Heb je de bijsluiters met elkaar vergeleken? Dan toch wel de echte officiële bijsluiters van de fabrikant zelf en niet die nep dingen van het RIVM hoop ik.
Of is er een meldpunt voor de pil-bijwerkingen waar je kunt melden welke bijwerkingen je hebt gehad en in welke mate ze (inter)nationaal voorkomen bij vrouwen?
Heb je cijfers en wetenschappelijke onderzoeksdata daarvan?

Joh, en jij wil beweren dat het gezond is om een lichaam 10 jaar lang wijs te maken dat het zwanger is?

Weleens in de keuken van de pharmacie gekeken? Welcome to the real world.......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:00

Ik moet stiekum een beetje grijnzen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:03

Is er iemand wel eens overgestapt van de prikpil naar de slikpil?
Ik mag daar pas mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie tot die tijd moet ik het veilig doen want anders heb ik kans dat ik zwanger word.

Maar hij was allemaal op Google aan het zoeken wanneer ik met de pil moest beginnen

Dus kan dat niet gewoon eerder?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:06

Dit lees ik overal op internet:
Van prikpil naar gewone pil?
(Lees ook de bijsluitertekst van de pil die u gebruikt.)

- De overschakeling van de prikpil op een andere pil kan plaatsvinden op de dag waarop de volgende prikpil zou worden gegeven.

- Tijdens de eerste 7 dagen ná het overschakelen van de prikpil op een andere pil moet een ander voorbehoedmiddel, bijv. een condoom, worden gebruikt om de kans op zwangerschap te minimaliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:23

Noesie schreef:
Voor dit topic speelde bij mij al de gedachte om eens te proberen hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen.
Dit topic bevestigd mijn gevoel daarin alleen maar.
Al een tijdje verschillende vage klachten die hier ook genoemd worden. In mei heb ik n reisje met mijn werk. Daarna gaat de pil hoogst waarschijnlijk een poos de kast in.

Ben wel benieuwd hoe de periode vlak na het stoppen was bij de mensen die deze stap genomen hebben.
Voelde je je gelijk beter? Heb je tijdelijk extra klachten of een soort ontwenningsverschijnselen gehad?

Ik heb het om dezelfde redenen als jij ook een jaar geprobeerd, maar helaas geen enkel verschil. Oh ja, toch wel, ik ging weer menstrueren en dat vind ik lastig. Na een jaar gewoon weer aan de pil gegaan en voel mij prima.

Ik ben het voor een deel wel eens met Repelsteel. Ik denk dat dergelijke onderzoeken en verhalen voor veel mensen best wel herkenbaar zijn, maar dat mensen dat ook direct op zichzelf gaan projecteren. Net als onderzoeken over bijv "zuivel is slecht", dat er dan allerlei mensen zijn die ook vage klachten hebben en die "wonderbaarlijk" opknappen als ze stoppen met zuivel. Er zit inderdaad veel tussen de oren van mensen.

Hier wil ik uiteraard niet mee zeggen dat je nergens over na moet denken, maar vooral goed naar je eigen lijf moet luisteren en je gezonde verstand moet gebruiken....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:25

Anoniem schreef:
Wat een onzin over die pillen. Die dingen zijn uitvoerig getest en veilig, bijwerkingen komen alleen maar sporadisch en in zeer lichte mate voor. Als het echt zo zou zijn dat de pil zo'n enorme invloed zou hebben op je libido dan zou de halve wereld geen sex meer hebben.

Eh, nee. Onderzoek heeft aangetoond dat het wel degelijk voorkomt bij in elk geval 10-15% van de vrouwen (zeker niet 'sporadisch' dus) en ook zeker niet alleen in 'zeer lichte mate'.

Het punt is vooral dat libidoverlies (net als een aantal andere bijwerkingen) gewoon niet echt als een probleem gezien wordt. Libidoverlies bij de vrouw - ach, dat heeft ze toch niet nodig. (En gewichtstoename... dan eet je toch wat minder?)

Overigens hebben heel wat vrouwen wel sex ondanks dat ze geen of weinig libido hebben, gewoon omdat ze dat belangrijk vinden voor hun relatie. (En soms omdat ze bang zijn om nee te zeggen. Dat eerste is vrije keuze, dat tweede al minder.)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:27

Ik denk ook dat er heel wat vrouwen zijn die niet toe durven geven dat ze minder of weinig tot geen sex meer hebben, puur vanwege de schaamte etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:31

Tja, dat "dikker" worden door de pil is voor veel vrouwen ook wel een excuus, denk ik soms. Van het pilletje zelf wordt je niet dik, je krijgt misschien meer trek in eten en lekkere, verkeerde dingen, maar als je daar niet aan toegeeft wordt je volgens mij niet zomaar 10 kg zwaarder van alleen aan de pil zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:33

[***] schreef:
Tja, dat "dikker" worden door de pil is voor veel vrouwen ook wel een excuus, denk ik soms. Van het pilletje zelf wordt je niet dik, je krijgt misschien meer trek in eten en lekkere, verkeerde dingen, maar als je daar niet aan toegeeft wordt je volgens mij niet zomaar 10 kg zwaarder van alleen aan de pil zijn.

Hormonen kunnen rare dingen doen hoor.
Ikzelf heb geen verschil gemerkt qua gewicht maar zeker wel qua libido. Ik blijf nu zelfs liever aan de pil nu ik vrijgezel ben. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:35

[***] schreef:

Zo makkelijk gezegd weer.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:36

Ik volg! Vanavond lees ik dit topic even beter door.

Ik wil ook graag wisselen van pil. Ben recent overgestapt van de Zoely naar de microgonal 30. Heel bewust omdat ik minder hormonen wil slikken. Ik ben ontzettend gevoelig voor vaginale schimmels en met de Zoely had ik deze redelijk onder controle. Nu heb ik al na 1 week microgoal 30 al last van vervelende jeuk... Spiraaltje is voor mij geen optie helaas, ik ben dan bang dat er weinig overblijft zonder al te veel hormonen....

En over het dikker worden; Hormonen kunnen best heftig zijn. Dus zo gek lijkt mij dat niet. Maar over het algemeen kan je wel zeggen als je dikker wordt, dat je of te weinig of te veel eet. Mocht dat niet het geval zijn, dan is de kans zeker aanwezig dat er medisch wat aan de hand is. Maar ik heb vernomen dat die kans vrij klein zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:38

[***] schreef:
Tja, dat "dikker" worden door de pil is voor veel vrouwen ook wel een excuus, denk ik soms. Van het pilletje zelf wordt je niet dik,

Da's niet waar. Hormonen veranderen je stofwisseling en je vetopslag zelf. Bij gelijkblijvend bewegingspatroon en eten kun je wel degelijk gewoon dik worden van dat pilletje waar je dat eerst niet werd, want dat is nou precies iets waar hormonen een grote rol in spelen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:47

_helga_ schreef:
Is er iemand wel eens overgestapt van de prikpil naar de slikpil?
Ik mag daar pas mee beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie tot die tijd moet ik het veilig doen want anders heb ik kans dat ik zwanger word.

Maar hij was allemaal op Google aan het zoeken wanneer ik met de pil moest beginnen

Dus kan dat niet gewoon eerder?

Heb nu de levonorgestrel mylan gekregen kan ik die niet op de dag innemen dat ik eigenlijk de volgende injectie nodig had?