Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:15

Ik heb mijn kaarten ondertussen alweer verkocht helaas! Veseosunce, ik hoop dat jij nog een kaartje kunt bemachtigen!
Gefeliciteerd voor de mensen die wel een kaart hebben kunnen bemachtigen! Succes met trainen en tot 4 juni ;)

Zijn hier toevallig mensen die in de buurt van Utrecht wonen en het leuk vinden om tegen die tijd eens een stuk te wandelen? Vriendinnetje waar ik mee ga lopen woont in Groningen, dus samen intensief trainen gaat niet zo makkelijk.. En met zijn 2e wandelen is gezelliger dan alleen!

noordje

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:58

Sandalio : wij wonen sinds vorig jaar april in dit gedeelte van Noorwegen.
Wij hebben van 2002 tot eind 2011 in de buurt van Hamar gewoond,maar als ik daar nu kom,denk ik : hoe heb ik daar zo lang kunnen wonen :=
Toen zijn we naar Duitsland gegaan en hebben daar bijna 3 jaar gewoond,maar dat was het helemaal niet. Ik miste de rust en ruimte en de natuur van Noorwegen.
En dus zijn we weer terug gegaan :o

Lijkt me leuk die Slachtemarathon. Net zoals de 4daagse,zou ik ook graag willen lopen.
Dat soort dingen hebben ze hier dan weer niet.
Maar goed,je kunt hier genoeg op eigen houtje wandelen.

Alleen al hier in 'ons' bos kun je een week wandelen met elke dag een andere route.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:01

Net na werk even half uurtje gewerkt in het bos/duin hierachter, was wel leuker en mooi met het laagstaande zonnetje!
Morgen vrij, dus dan wil ik even een lekkere wandeling maken, misschien ook strand erbij pakken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:41

Wij hebben bij Pannerden een route gelopen van 18 km. Was goed te doen met het zonnetje erbij.
Helaas geen sneeuw :D Op die paar mm na dan.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:43

Ik heb vanmorgen net over de grens bij kloosterhaar een eindje gewandeld.
Niet zo gek ver,want ik kreeg vanmiddag visite,en daarmee heb ik bij Getelo een stukje bij de grafheuvels gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:47

Ziet er mooi uit, Danseresje en Lizard!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:09

Ik zou vanochtend voor het werk gaan sporten, maar gezien het prachtige weer en de witte wereld buiten, heb ik besloten dat het vandaag toch wandelen gaat worden!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:12

Zo mooi, winter wonderland :z

Hier geen sneeuw, maar wel alles wit bevroren inclusief zonnetje. Al op tijd een fijne ronde van 10 km gerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:56

Hoe doen jullie het wandelen eigenlijk als het glad is op bepaalde plekken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:59

In principe, met deze gladheid (lees, platgereden/gelopen sneeuw en wat ijs) loop ik gewoon. Op gladde plekken even wat extra opletten en verder zoveel mogelijk de onbetreden sneeuw uitzoeken. Met de gladheid van vorige week, dus die ijzel, had ik spikes om mijn schoenen. Hetzelfde als het echt vriest en we op het ijs kunnen wandelen.

Ik had zostraks het hele Mandefjild voor mij alleen, heerlijk! Het enige gemotoriseerde wat ik gehoord heb was de LifeLiner die over kwam vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:01

Het mandefjild klinkt bekend voor mij :D . Is dat niet bij Ureterp, Bakkeveen of Wijnjewoude in de buurt?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:17

Ah Mandjeflid. Heerlijk wandelen daar. :D

Mooie foto's komen er weer voorbij.

Ik ga morgen maar weer eens een stuk te lopen, is alweer een tijd geleden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:43

:j, Bakkeveen. Ik woon daar zo'n 5-10 km vandaan.

Edit: ik heb vorige week deze trui voor mijn verjaardag gekregen: https://www.teezily.com/ik-moet-gewoon-gaan-wandelen Reminder aan mezelf, als je je rot voelt, moet je meer lopen :+. Ik wéét het wel, maar het komt er momenteel vaak gewoon niet van....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:27

Ik heb als het glad is spikes onder mijn schoenen van de Action. Je glijd niet weg lokale loop je op ijs :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:32

Net een wandeling door de sneeuw gemaakt, eentje van 90 minuten steil omhoog. Zitten nu op de berg, naar beneden pakken we de lift wel. :D
Hier in Oostenrijk is gisteren veel sneeuw gevallen en nu schijnt de zon, prachtig gewoon.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:41

Net een wandeling door de sneeuw gemaakt, eentje van 90 minuten steil omhoog. Zitten nu op de berg, naar beneden pakken we de lift wel. :D
Hier in Oostenrijk is gisteren veel sneeuw gevallen en nu schijnt de zon, prachtig gewoon.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:51

Ik zal me hier ook weer eens melden ;)
Ook ik heb kaarten voor de Slachtemarathon. Route gaat bij ons voor huis langs en in ons land is altijd een grote feesttent. Dit jaar de eerste keer dat ik zelf mee ga lopen en niet alleen aanmoedigen en feesten haha. Ben begonnen met oefenen 1x in de week, steeds 12-15 km. Ga het langzaam aan opbouwen naar 20-25. Meer km's kost me in de gewone werkweek te veel tijd :P 2 uren vliegen zo om.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:34

Vandaag net geen 15 kilometer gelopen, 14,89!
Goede voorbereiding op Madeira, haha! Het was echter af en toe flink fris, maar het was zo mooi, heb genieten! Paar foto's ter impressie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:22

Wij hebben hier geen ijzel gehad. Wat een drama lijkt mij dat te zijn geweest. Dan zijn spikes inderdaad wel handig :D

Ik ben vanmiddag ook nog even met beide paarden een rondje gaan wandelen. Ik wordt zo vrolijk van dit weer. De paarden ook, die liepen ook te snuiven en proesten :z

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:11

Vorige week een dag of zes gewandeld in de Eifel. Helaas speelde bij manlief een vervelende voetblessure op, waardoor we de meeste dagen onze wandelingen ingekort hebben tot tweemaal 1 a 1,5 uur. Maar het was heerlijk, we wandelden eigenlijk constant tussen de regen- en sneeuwbuien door.

Afbeelding

Afbeelding
Ruhrsee

Afbeelding
Uitzicht uit ons huisje

Afbeelding
Heenweg

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:15

Wat een mooie foto's weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:08

Prachtige foto's zeker weten :j . Leuk ook dat jullie ze steeds delen.

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste 20 km weer gelopen van dit jaar. Was echt lekker. En de wereld is met de sneeuw zo prachtig en dan met name het bos.
Hier en daar was het wel wat glad en dan even wat voorzichtig maar verder goed te doen.
Ik ga nu samen met mijn zus trainen naar de 40 km toe en dan tegen die tijd kijk ik wel even of ik nog een kaartje kan bemachtigen voor de slachte marathon.

Lalidan leuke trui, die zou voor mij ook wel wat zijn. Lopen is inderdaad voor je psyche er fijn.
Ik kreeg net na de kerst de griep en flink ook, 5 dagen plat op bed en dus niet wandelen. Nou dat hakt er dan meteen in want dan mis ik het wandelen enorm.
Ben nu eigenlijk nog aan het herstellen, mijn longen zijn nog niet vrij van slijm maar voor het wandelen is dat geen hinder. En door het wandelen komt het slijm beter los heb ik het idee.
Maar goed ik wandel dus ook voor rust in mijn hoofd :j

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:40

Hallo allemaal!
Ik kom even binnenvallen ;)
Allereerst, ja ik ben 19 en wandel graag, mijn vriend ook, en gelukkig woon ik nu 10 min fietsen van het mooie Zeisterbos af.
Deze zomer gaan wij dan ook iets doen wat ik eigenlijk niet had durven dromen. We gaan samen door Schotland backpacken. Eerste een stukje West Highland Way en vervolgens de gehele East Highland Way.
Nu heb ik een pattelafemorale pijnklacht (wat volgens de fysio zelf over moet gaan), en een onderbespierde rug, mijn vriend is bijna klaar met het revalideren van een voorste kruisband reconstructie.
Nu is mijn vraag hoe we het beste kunnen trainen. Ivm school kunnen we geen dagen wandelen, meestal 1-2 uurtjes. Maar ik wil natuurlijk niet tegen nog meer blessures aan lopen.

Hebben jullie tips voor krachtoefeningen of andere manieren van trainen?
p.s. zijn beide best sportief (ik handbal 3x in de week, hij voetbalt 3x in de week)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:18

Ik zou proberen voorlopig minstens 3x per week anderhalf uur te lopen, desnoods saai door je eigen woonplaats. Na een week of wat opbouwen naar vaker, maar liever nog langer aaneengesloten. Of bijvoorbeeld doordeweeks 3x anderhalf uur en in het weekend 2x langer.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:16

Wat een leuk vooruitzicht JustFenna!
Aan zo'n specifiek trainingsadvies durf ik mij niet te wagen, ik zou dat aan de fysio/revalidatiearts voorleggen. Behalve dan je goed laten voorlichten mbt tot je backpack en schoenen als jullie deze nog niet hebben en kilometers maken, maar dat hadden jullie zelf ook al bedacht :D .