Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sees schreef:Een adoptiekind kun je niet vergelijken met een 'eigen' kind. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat je die kinderen DAAR moet helpen door de levensomstandigheden te proberen te verbeteren en niet door ze allemaal hier heen te halen... Waarmee ik dan ook weer niet direct impliceer dat ik het zelf nooit zou overwegen. Ik weet het niet, ik sta niet voor die keus.
maura schreef:Sees schreef:Een adoptiekind kun je niet vergelijken met een 'eigen' kind. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat je die kinderen DAAR moet helpen door de levensomstandigheden te proberen te verbeteren en niet door ze allemaal hier heen te halen... Waarmee ik dan ook weer niet direct impliceer dat ik het zelf nooit zou overwegen. Ik weet het niet, ik sta niet voor die keus.
Sees, meen je dit echt zo letterlijk? Ik heb en wil geen kinderen, maar ken dan toevallig wel weer mensen die hebben geadopteerd (na jaren zelf te hebben geprobeerd) en die mensen doet het ontzettend pijn als gezegd wordt dat adoptiekinderen niet te vergelijken zijn met 'eigen' kinderen.
Overigens zijn er ook adoptiekinderen die niet van daar komen maar 'gewoon' van hier, want echt niet alle ongewenste zwangerschappen in Nederland eindigen in abortus.
maura schreef:Sees schreef:Een adoptiekind kun je niet vergelijken met een 'eigen' kind. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat je die kinderen DAAR moet helpen door de levensomstandigheden te proberen te verbeteren en niet door ze allemaal hier heen te halen... Waarmee ik dan ook weer niet direct impliceer dat ik het zelf nooit zou overwegen. Ik weet het niet, ik sta niet voor die keus.
Sees, meen je dit echt zo letterlijk? Ik heb en wil geen kinderen, maar ken dan toevallig wel weer mensen die hebben geadopteerd (na jaren zelf te hebben geprobeerd) en die mensen doet het ontzettend pijn als gezegd wordt dat adoptiekinderen niet te vergelijken zijn met 'eigen' kinderen.
Overigens zijn er ook adoptiekinderen die niet van daar komen maar 'gewoon' van hier, want echt niet alle ongewenste zwangerschappen in Nederland eindigen in abortus.
en denk dan ook eens aan het voorbeeld over kanker bestrijding.. maura schreef:Hihi, wat heten opeens veel mensen Sees.
Wat mij verbaasd is dat mensen van een aantal reacties vinden dat die kwetsend zijn voor mensen die IVF overwegen/gebruiken. Maar uitspraken die in mijn ogen net zo goed kwetsend zijn, alleen dan voor adoptieouders/-kinderen, zijn dan weer normaal? Ik snap best dat er verschil is tussen adopteren en de natuurlijke weg, net zoals er verschil zit tussen de natuurlijke weg en wat hulp uit medische hoek. Maar ouders zijn ouders en kinderen zijn eigen kinderen zodra ze in het bevolkingsregister zijn opgenomen als behorende bij de personen die de ouders zijn. Ongeacht door wie die kinderen zijn verwekt en gebaard.
Een IVF-kind is geen nep-kind, een adoptiekind ook niet.
even alles lezen Maartje1990 schreef:Oei, ik val toch een beetje over ''die eerst carriere gekozen hebben'', ik kies ook éérst voor een carriere, want ik wil mijn (hopelijk) toekomstige kindje wél een beetje iets kunnen bieden. Ik had ook in een komkommerkas kunnen gaan werken, maar ik wil (voor mijn kindje) een goed salaris kunnen binnen halen. Dat is toch niet zo gek?
KaiKarine schreef:Iemand ook een idee wat op dit moment de hoogste zorgkostenpost is? IVF zeker niet, namelijk. We betalen wel allemaal mee aan bijv. rokers die behandeld worden tegen longkanker, mensen met overgewicht met diabetes, alcoholverslaafden met Korsakow en daar hoor je niemand over....
Eight schreef:Waarom word dit onderwerp iedere keer weer aangesneden? En iedere keer komen er dezelfde reacties, mensen die voor en tegen zijn met hun redenen daartoe. Als we er van uit moeten gaan dat we compleet naar de natuur moeten luisteren, moet kanker ook niet bestreden worden met bestralingen en chemo ' s, want er zitten fouten in je lichaam, daar moet je het maar mee doen.. gelukkig dat het tegenwoordig zo niet werkt, als een stel een kindje wilt met behulp van ivf, wie ben jij dan om te zeggen dat het tegen de natuur in is? Denk na voor je iets zegten denk dan ook eens aan het voorbeeld over kanker bestrijding..
KoudbloedKim schreef:Ik vind het nogal kwetsend om te zeggen dat mensen geen IVF moeten ondergaan en zich maar moeten berusten in hun lot...
Dat het je mening is, prima... maar soms kun je die beter voor je houden.
Sees schreef:Een adoptiekind kun je niet vergelijken met een 'eigen' kind. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat je die kinderen DAAR moet helpen door de levensomstandigheden te proberen te verbeteren en niet door ze allemaal hier heen te halen... Waarmee ik dan ook weer niet direct impliceer dat ik het zelf nooit zou overwegen. Ik weet het niet, ik sta niet voor die keus.
coldsummers schreef:Waarom, als je geen kinderen kunt krijgen, zou je geen kind adopteren?
Ten eerste je helpt het kindje aan een betere toekomst en ten tweede, je hoeft geen pijnlijke behandelingen te ondergaan.
Ik ben het eens met KoudbloedKim
maura schreef:Hihi, wat heten opeens veel mensen Sees.
Wat mij verbaasd is dat mensen van een aantal reacties vinden dat die kwetsend zijn voor mensen die IVF overwegen/gebruiken. Maar uitspraken die in mijn ogen net zo goed kwetsend zijn, alleen dan voor adoptieouders/-kinderen, zijn dan weer normaal? Ik snap best dat er verschil is tussen adopteren en de natuurlijke weg, net zoals er verschil zit tussen de natuurlijke weg en wat hulp uit medische hoek. Maar ouders zijn ouders en kinderen zijn eigen kinderen zodra ze in het bevolkingsregister zijn opgenomen als behorende bij de personen die de ouders zijn. Ongeacht door wie die kinderen zijn verwekt en gebaard.
Een IVF-kind is geen nep-kind, een adoptiekind ook niet.

Brainless schreef:coldsummers schreef:Waarom, als je geen kinderen kunt krijgen, zou je geen kind adopteren?
Ten eerste je helpt het kindje aan een betere toekomst en ten tweede, je hoeft geen pijnlijke behandelingen te ondergaan.
Ik ben het eens met KoudbloedKim
Enig idee hoe duur dat is en door welke malle molen je moet?
Alles wordt uitgezocht of je in aanmerking komt, daarnaast zijn de kosten zeer hoog.
antje_vip schreef:Een gevoelig onderwerp: ivf. Het kunstmatig maken van een baby. Hoe denk jij hierover?
Mijn mening: niet doen. Ik vind het jammer dat ivf bestaat. Berust je erin dat je geen kind kan krijgen. Je lichaam is er blijkbaar niet geschikt voor. Waarom koste wat kost op een niet normale manier zwanger worden?
Ik ben benieuwd of meer mensen dit zo zien, en naar andere meningen.
Discussies zijn leuk, maar respecteer elkaars mening!
coldsummers schreef:Ja dat weet ik.
Mijn ouders hebben mij geadopteerd, en ze hebben 5 jaar op mij moeten wachten.
Eerste adoptieprocedure is het zwaarst en het langst, zoveel procedures etc. Maar mijn ouders zeggen dat het het dubbel en dwars waard was en dat heb ik ook van andere mensen gehoord die kinderen hebben geadopteerd. En bij zo'n meeting wordt ook gezegd hoe zwaar het is, en vaak ook nog overdreven zodat niet iedereen zomaar een kind adopteert.
Brainless schreef:coldsummers schreef:Ja dat weet ik.
Mijn ouders hebben mij geadopteerd, en ze hebben 5 jaar op mij moeten wachten.
Eerste adoptieprocedure is het zwaarst en het langst, zoveel procedures etc. Maar mijn ouders zeggen dat het het dubbel en dwars waard was en dat heb ik ook van andere mensen gehoord die kinderen hebben geadopteerd. En bij zo'n meeting wordt ook gezegd hoe zwaar het is, en vaak ook nog overdreven zodat niet iedereen zomaar een kind adopteert.
Maar juist de kosten zorgt ervoor dat veel mensen niet kunnen adopteren.
coldsummers schreef:Sees schreef:Een adoptiekind kun je niet vergelijken met een 'eigen' kind. Bovendien ben ik inderdaad van mening dat je die kinderen DAAR moet helpen door de levensomstandigheden te proberen te verbeteren en niet door ze allemaal hier heen te halen... Waarmee ik dan ook weer niet direct impliceer dat ik het zelf nooit zou overwegen. Ik weet het niet, ik sta niet voor die keus.
En bedankt.![]()
Ik boek eventjes een ticket terug naar mijn geboorteland...
Adoptiekinderen zijn voor de adoptieouders gewoon als eigen kinderen hoor. En daarbij het is niet altijd leefomstandigheden. Ik zou me nog maar eens beter verdiepen in adoptie dan deze uitspraken te doen.
En Sees, alsjeblieft ga niet over andere mensen oordelen en al helemaal niet over adoptie als je de achtergrond niet weet. Adoptie kent verschillende vormen, het is niet alleen armoede.
nu is er meer aandacht voor, maar in die tijd was het 'kind krijgt een betere toekomst' dus geen enkele begeleiding. antje_vip schreef:Een gevoelig onderwerp: ivf. Het kunstmatig maken van een baby. Hoe denk jij hierover?
Mijn mening: niet doen. Ik vind het jammer dat ivf bestaat. Berust je erin dat je geen kind kan krijgen. Je lichaam is er blijkbaar niet geschikt voor. Waarom koste wat kost op een niet normale manier zwanger worden?
Ik ben benieuwd of meer mensen dit zo zien, en naar andere meningen.
Discussies zijn leuk, maar respecteer elkaars mening!