[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:00

Die van mij ligt in een put :+
Achja ik voel t vanzelf wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:34

eefj33 schreef:
Even een vraagje... Hoe weet je of een piercing te krap is? Bij een genezen gaatje, dus niet dat je piercing met een te krappe piercing gezet is. De onderste van mijn TFH is nu namelijk wel genezen, die was echt toe aan een korter en recht staafje. Alleen die er nu in zit sluit dus echt perfect aan... Te perfect? Het lijkt mij dat het juist fijn is om wat speling te hebben zodat vuil er makkelijker tussenuit kan en het dan een kleine zwelling (als je weerstand even laag is ofzo, kan gebeuren natuurlijk) kan opvangen. Wat denken jullie? Balletje dat er nu opzit is wel een beetje lam overigens, dus die zit er niet heel strak op nog :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:55

Oke ik heb ook een redelijke pijngrens :D Nu ben ik minder bang jeeej.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:05

Heeft iemand ervaring met een daith piercing? Ik vind ze gaaf!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:49

eefj33 schreef:
Even een vraagje... Hoe weet je of een piercing te krap is? Bij een genezen gaatje, dus niet dat je piercing met een te krappe piercing gezet is. De onderste van mijn TFH is nu namelijk wel genezen, die was echt toe aan een korter en recht staafje. Alleen die er nu in zit sluit dus echt perfect aan... Te perfect? Het lijkt mij dat het juist fijn is om wat speling te hebben zodat vuil er makkelijker tussenuit kan en het dan een kleine zwelling (als je weerstand even laag is ofzo, kan gebeuren natuurlijk) kan opvangen. Wat denken jullie? Balletje dat er nu opzit is wel een beetje lam overigens, dus die zit er niet heel strak op nog :)

Mij lijkt t ook prettiger en logischer dat er ietswat speling is, kan je niet een ietswat grotere erin zetten? Of deze erin doen als je 'm nog wat langer hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:51

Ja, ik ga binnenkort wel even een langere erin zetten :) Voor nu past het goed maar wil deze er niet in houden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:09

Ik merkte de afgelopen week dat mijn piercing meer zeer ging doen & toen ik eraan zat voelde ik ook een bultje. Even nagevraagd aan iemand(want ik kan zelf de achterkant van mijn oren niet zien :+ ) en inderdaad. Het is een bultje, met een wit puntje erop(als een puistje dus). Ik twijfel of dit een vochtbultje is? Heb net gezeezout en er zat rood op mijn watje nadat ik deze zachtjes op de achterkant had gelegd..(bloed?)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:19

Hallo dames. Sorry dat ik er tussen kom vallen:)
Op facebook ging een actie rond. Like en deel en win gratis helix( bij een goedgekeurd tatoo/piercink shop)
Komen vaker deze acties voor?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:23

OneAndOnlyx schreef:
Ik merkte de afgelopen week dat mijn piercing meer zeer ging doen & toen ik eraan zat voelde ik ook een bultje. Even nagevraagd aan iemand(want ik kan zelf de achterkant van mijn oren niet zien :+ ) en inderdaad. Het is een bultje, met een wit puntje erop(als een puistje dus). Ik twijfel of dit een vochtbultje is? Heb net gezeezout en er zat rood op mijn watje nadat ik deze zachtjes op de achterkant had gelegd..(bloed?)

Dat witte puntje kan ook droge huid zijn (dat was het bij mij in ieder geval). Ik heb toen m'n oor maar gewoon helemaal met rust gelaten, alleen nog met douchen even kort en voorzichtig wassen. Nu is t bultje (en dus ook het witte) helemaal weg.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:32

AnneJ1995 schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Dat witte puntje kan ook droge huid zijn (dat was het bij mij in ieder geval). Ik heb toen m'n oor maar gewoon helemaal met rust gelaten, alleen nog met douchen even kort en voorzichtig wassen. Nu is t bultje (en dus ook het witte) helemaal weg.

Maar dat rode leek echt behoorlijk op bloed en het ziet echt best wel rood ook. Maar inderdaad droge huid zou kunnen!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:34

OneAndOnlyx schreef:
AnneJ1995 schreef:

Maar dat rode leek echt behoorlijk op bloed en het ziet echt best wel rood ook. Maar inderdaad droge huid zou kunnen!

Dat kan toch ook, dat dat bloed was? Heb je 't bultje blijkbaar open gemaakt.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:38

AnneJ1995 schreef:
Dat kan toch ook, dat dat bloed was? Heb je 't bultje blijkbaar open gemaakt.

zou kunnen. Maar ik legde het watje er alleen op, dus ook weer niet :p. Ach ik ga kijken of zeezouten helpt zo niet dan laat ik het met rust.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:40

Vanaf onze pc kunnen wij onmogelijk zien wat voor bultje het is lijkt mij... Dus bij twijfel en veel klachten zou ik gewoon even bij je piercer langs lopen.

@doezel2: ik heb t zelf nooit gezien maar ken wel pagina's die gratis tattoos weggeven dus ik zou mij voor kunnen stellen dat het ook met piercings gebeurd.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:35

Heeft er hier iemand een tepelpiercing? :o Het idee speelt namelijk al een tijdje in mijn hoofd... O:)
Maar mijn borsten zijn absoluut nog niet uitgegroeid even als mijn tepels zelf denk ik zo, nu veranderen borsten je hele leven lang wel, maar hoe zit dat precies?

En zo heb ik nog wel meer vragen haha. :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:07

Suliko schreef:
Heeft er hier iemand een tepelpiercing? :o Het idee speelt namelijk al een tijdje in mijn hoofd... O:)
Maar mijn borsten zijn absoluut nog niet uitgegroeid even als mijn tepels zelf denk ik zo, nu veranderen borsten je hele leven lang wel, maar hoe zit dat precies?

Ik heb er nu een sinds een maand of 9. Hoe oud ben je?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:10

_Ekenna schreef:
Suliko schreef:

Ik heb er nu een sinds een maand of 9. Hoe oud ben je?

In augustus word ik 18, wil het sowieso pas daarna doen. Het is niet dat het in mijn hoofd zit en ik het deze week nog laat zetten, daar mogen zeker een paar maandjes over heen. :+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:21

Oh dan zullen ze niet veel meer groeien. Lekker doen dan als je 18 bent! :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:28

Bij mijn moeder groeide ze ook nog een tijdje door, ze doen overigens ook regelmatig pijn, vandaar dat ik er eigenlijk wel van overtuigd ben dat ze nog niet uitgegroeid zijn.

Maar goed, heel veel groter zullen ze denk ik niet worden. :+

Nu vroeg ik me ook af, zit het niet vreselijk irritant in je bh? Met name in de genezingsperiode? En hoe gaat het genezen (lang/gemakkelijk etc)?

Overigens reageerde een vriendin gelijk met 'dan heb je de hele tijd een stijve tepel', nu snap ik dat je tepel wel wat harder aanvoelt door het geval wat er door heen zit, maar het lijkt me toch niet dat je tepel constant gevoelig/gespannen is? :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:32

Mijn tepel is niet constant hard.
BH eigenlijk geen last van (alleen de eerste paar dagen soms iets gevoelig).

Ondanks dat ik de mijne pas een kleine 2 maanden heb en ik m toch wel behoorlijk freakte tijdens het zetten is het, voor mij, van alle piercings die ik heb zo ongeveer de makkelijkste in de genezing. Naast wat gevoeligheid in de eerste paar dagen en daarna heel af en toe nog een dagje dat ie wat jeukerig was heb ik er echt 0,0 problemen mee (gehad) *klopt af*

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:55

Nee hoor, die tepel wordt ook gewoon zacht en hij is er bij mij niet gevoeliger door geworden.
Nooit problemen gehad met bhs. Ik merkte niet eens dat er een piercing doorheen zat toen ik m net had en ik een bh aan had. :')
Genezing is bij mij heel goed gegaan. Heb er geen enkel probleem mee gehad. Écht helemaal niks.. Niet overgevoelig/pijnlijk/pussig/etc. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:56

Oké, ik ben om. :D Thanks voor de antwoorden, dat stelt me gerust. :o Al lijkt het piercen zelf me wel echt ontzettend pijnlijk, maar dat is maar voor een klein moment.
En nu kan ik niet wachten tot ik 18 ben. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:12

Waarmee maken jullie je piercings schoon? Ik heb titanium, chirurgisch staal en bioplast. Meestal spoel ik ze onder warm water af en poets ze met een zacht doekje. Zijn er nog tips/tricks om je staafjes/balletjes etc een opfrisser te geven?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:40

Ik maak mn piercings nooit schoon.. Behalve onder de douche dan natuurlijk. Ik heb in 1 helix chirurgisch staal zitten en verder zit overal titanium in. Zou ook eigenlijk niet weten waarom ik ze nog extra schoon zou moeten maken. Ze verkleuren bij mij niet ofzo..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:33

Even een vraagje..

Ik heb zo'n 30 weken geleden m'n navelpiercing eruit gehaald ivm zwangerschap en wilde hem net terug erin stoppen maar het lukt niet meer.
Een naald krijg ik er wel door maar gaatje is niet groot genoeg voor piercing.

Heb al geprobeerd met naald gaatje wat op te rekken maar als ik dan naald eruit haal wil het nog niet.
Piercing langs naald schuiven lukt ook niet.

Iemand tips of moet ik langs een piercingshop?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:41

Hoe lang had je je navelpiercing al friesam? Lijkt me raar dat het is dichtgegroeid. Al zijn er wel zwangerschaps navelpiercings, weet niet of dat ook een extra reden heeft.
Langs de shop kan nooit kwaad denk ik :)