Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nachtlampje schreef:Ik wil me ook graag melden! Het afgelopen jaar is mentaal flink pittig geweest, daardoor ben ik 15 (!) kilo aangekomen en daar is nu weer 2 vanaf. Ik ben een goeie emotie-eter, dus met stress is er zo een zak chips leeg, plus een groot stuk kaas met chocopasta...
Nog steeds gaat het niet super maar ik ben nu begonnen met fitnessen, en nu het mooier weer wordt kan ik ook weer vaker naar mijn paard fietsen
Twee jaar geleden ben ik in 4 maanden zo'n 6 kilo afgevallen met enkel magerder eten en meer bewegen. Dit probeer ik nu dus weer in te gaan voeren![]()
Qua eetpatroon eet ik veel fruit, ontbijt ik met van die geplette vlokken of muesli/cruesli met noten en zaden.
Lunch is nog steeds 4 broodjes, anders word ik helaas helemaal wiebelig en trillerig. Wel met mager beleg, dat scheelt een hoop.
Avondeten is gewoon avondeten, en als ik snackfood eet (eens in de 3-4 weken) eet ik lekker snackfood. Patat dus gewoon met veel mayo. Als ik ongezond eet mag ik alles
Ik onthoud mezelf ook geen dingen, ik probeer vooral niet meer dan 7 eetmomenten te hebben en koek, chips en dergelijke te vervangen voor wortelknagen, komkommerkauwen en fruithappen.
Nachtlampje schreef:Ja het valt ietwat op jaHoe lang moet je nog?
En ja, ik ook hier!
Zomer schreef:Oh wauw, dat klinkt inderdaad niet heel erg gezond. Woon je op jezelf? Ik denk dat het wel handig is om vooral structuur aan te brengen in je eetpatroon. Bedenk van te voren wat je wil eten, en haal dat in huis.Wat vind je bijvoorbeeld lekker als ontbijt? Want dat is je belangrijkste moment van de dag om te eten..
Ik zelf ontbijt altijd met brinta, duurt wat langer dan een worstenbroodje (), maar dan moet je dus eerder je bed uit, haha. En als je dan toch bezig bent met je ontbijt, kan je brood smeren voor 's middags om mee te nemen, ook gezonder dan alleen wat drinken.
Als ik jou was zou ik met name denken aan structuur, structuur, structuur. Bedenk een dag van te voren al wat je morgen wilt eten qua basis.
Carr_friesje schreef:Zomer schreef:Oh wauw, dat klinkt inderdaad niet heel erg gezond. Woon je op jezelf? Ik denk dat het wel handig is om vooral structuur aan te brengen in je eetpatroon. Bedenk van te voren wat je wil eten, en haal dat in huis.Wat vind je bijvoorbeeld lekker als ontbijt? Want dat is je belangrijkste moment van de dag om te eten..
Ik zelf ontbijt altijd met brinta, duurt wat langer dan een worstenbroodje (), maar dan moet je dus eerder je bed uit, haha. En als je dan toch bezig bent met je ontbijt, kan je brood smeren voor 's middags om mee te nemen, ook gezonder dan alleen wat drinken.
Als ik jou was zou ik met name denken aan structuur, structuur, structuur. Bedenk een dag van te voren al wat je morgen wilt eten qua basis.
Ik woon inderdaad op mezelf, samen met mijn vriend
Maar die is net zo makkelijk.
Ik heb al heel vaak voorgesteld om voor de hele week boodschappen te doen maar dat wil hij niet.
Want 'hoe kan hij nou zaterdags weten waar hij op woensdag zin in heeft'![]()
Ben een tijdje fanatiek bezig geweest met groene smoothies met havermout erdoorheen omdat ik 'normaal' ontbijt echt niet naar binnen krijg. Heb een grote afgunst voor alles met zaden, pitjes, stukjes en alle yoghurtachtige substanties
Die structuur is een groot struikelblok.. niet alleen met eten, maar met alles eigenlijk. Zou de ADHD me dan toch nog in z'n greep hebben...En ik dacht nog wel dat het zo goed ging.