Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:08

Hee meiden, kom even binnenvallen en besloot dit bericht te schrijven nav de laatste posts.. hebben jullie je weleens verdiept in de Voedselzandloper? Ik heb het geprobeerd. Ik word erg sago als ik trek heb in eten dus afvallen gaat dan lastig haha. Door te eten op deze manier blijft je bloedsuikerspiegel stabiel waardoor je geen trek krijgt en daarnaast kan je eten wat je wil (van de dingen die mogen) omdat je veel minder koolhydraten (suikers) binnenkrijgt.

Het is voor mij echt een eyeopener geweest qua gezond eten en ben daarnaast in 2 maanden 5 kg afgevallen (ik had geen overgewicht). Mijn eetstijl heb ik daarom ook omgegooid. Ik leef overigens niet 100 procent volgens de Voedselzandloper hoor, dat is vast ook niet goed, maar mijn tarwe inname is wel zeer beperkt en ik ben veel creatiever in de keuken geworden.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:09

Ik meld me ook!
Ben al 10 kilo kwijt en voel me super! :)
Wil er nog 5 vanaf

Nessa

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:19

wat goed zeg nrkee!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:20

Wauwie dat wil ik ook kunnen gaan zeggen Nrkee!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:25

Wat een geweldige topic! Ik doe mee! Mag dat?

Ik was vorig jaar 10 kilo afgevallen, wat was ik mega trots op mezelf.
Helaas zitten ze er alle 10 weer op , dus kan ik weer van voor af aan beginnen :(:)

Ik heb altijd zoveel trek tussen door, jullie niet?

Zou het minder brood eten werken?
Ik eet nu 5/6 plakjes op een dag.
Zal meer magere yoghurt met fruit beter zijn?

Door mijn werk eet ik al vroeg in de ochtend zo rond 6.30.
Om 9.30 verga ik alweer van de honger en een banaan is voor mij dat niet afdoende.

Moet toch alle moed weer bij elkaar rapen, als je maar weer een beginnetje hebt dan word je meestal wel weer fanatieker.

Iemand nog tips om de vreetbuien tegen te gaan?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:29

water drinken als je trek hebt. En misschien helpt idd meer yoghurt of magere kwark eten ook wel.

Omdat ik niet aan me kcal kom maar extra kaas op de maaltijd gedaan Y)(^)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:32

Ik heb vandaag een eierkoek gegeten, een chocolade mueslireep, een frikadelbroodje en nu eet ik patat met een loempia en bamikroket :').
Als drinken de hele dag cassis genomen.
Slechte dag dit! Wel erg lekker..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:34

Nachtlampje schreef:
Ik wil me ook graag melden! Het afgelopen jaar is mentaal flink pittig geweest, daardoor ben ik 15 (!) kilo aangekomen en daar is nu weer 2 vanaf. Ik ben een goeie emotie-eter, dus met stress is er zo een zak chips leeg, plus een groot stuk kaas met chocopasta...
Nog steeds gaat het niet super maar ik ben nu begonnen met fitnessen, en nu het mooier weer wordt kan ik ook weer vaker naar mijn paard fietsen :)

Twee jaar geleden ben ik in 4 maanden zo'n 6 kilo afgevallen met enkel magerder eten en meer bewegen. Dit probeer ik nu dus weer in te gaan voeren :D

Qua eetpatroon eet ik veel fruit, ontbijt ik met van die geplette vlokken of muesli/cruesli met noten en zaden.
Lunch is nog steeds 4 broodjes, anders word ik helaas helemaal wiebelig en trillerig. Wel met mager beleg, dat scheelt een hoop.
Avondeten is gewoon avondeten, en als ik snackfood eet (eens in de 3-4 weken) eet ik lekker snackfood. Patat dus gewoon met veel mayo. Als ik ongezond eet mag ik alles :)

Ik onthoud mezelf ook geen dingen, ik probeer vooral niet meer dan 7 eetmomenten te hebben en koek, chips en dergelijke te vervangen voor wortelknagen, komkommerkauwen en fruithappen.

een stuk kaas met chocopasta? :oo
Daar heb ik nog nooit van gehoord!

Wortels en komkommers ril ik van.. tenzij het komkommer met satesaus of knoflooksaus is, maar ik gok dat dat weer ongezond is :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:34

Hmmm, ik heb net een pink lady appeltje op, die vind ik zo ontzettend lekker :D.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:35

Wat een rare eet combinaties komen er hier voorbij zeg :wow:

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:42

Appels geven mij ook een vol gevoel. Dus eet graag een appeltje tussendoor.

Ik heb ook altijd tegen 10 weer trek.
Maar een appel of muesli reep is dan voldoende voor mij. Misschien wat water of thee erbij nemen?

Je lichaam Went ook aan de vreetbuien he. Dus in het begin heb je echt dat honger gevoel.
Als je daar tegen vecht gaat je lichaam wennen dat je het niet meer doet. Ik heb het opgevangen met thee drinken.
Laatst bijgewerkt door Nessa op 12-03-15 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:43

Wooow meiden wat gaan jullie hard!

ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan, schrok toch wel... Want nadat er vorig jaar 10 af zijn gegaan zitten er nu al 3 bij.. die moeten er weer af!
helaas werk ik heel onregelmatig, waardoor ik dus nu ook 3 avonden hier mee eet.. Dit eten is wat er voorgeschoteld wordt en vaak heb ik dan rond 8 uur alweer trek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:46

Haha inderdaad zeg, wel grappig om te zien wat mensen allemaal eten. :P
Ik eet dus zelf nooit chips, echt al een paar jaar niet en ik heb er dus ook echt nooit meer zin in. Kwestie van wennen denk ik. :j
Meeste trek heb ik trouwens ook vaak eind van de ochtend, zeker als ik op m'n werk of college ben, dat zijn vaak van die verveel momentjes en dan nog net geen lunchtijd..

Heb net 4.2 km gelopen in 33 minuten haha, beetje traag nog. Maar ik had dinsdag voor 't eest weer 3x10 minuten gelopen (5km in 45 minuten), dus had echt nog stevige spierpijn. Vandaag was 8x2 met telkens 1 (of 2 :') )minuten wandelen tussendoor, 5 minuten in en uitlopen. Zaterdag staat 20 minuten duurloop op 't programma, denk dat ik daar maar 2 x 10 van ga doen. :P

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:51

Ooh mag ik mij hier ook melden?
Ik heb een verschríkkelijk slecht eetpatroon, hou heel erg van lekker en snel eten, en ben altijd van het makkelijke.
Even een indicatie met hoe erg het gesteld is:

O: 5min voordat ik naar de bus ren 2 worstenbroodjes met mayo en 1 slok ice tea.
T: flesje verse jus
M: half flesje ice tea
T: zak chips en halve chocoladepaashaas.
A: nu eigenlijk ook niks
T: Zullen wel 2 worstenbroodjes worden.

pff, en zo gaat het dus elke dag. Ben nu 1,87 en zo'n 90kg.
Op een 'goeie' dag drink ik zo'n 1,5L maar eten blijft een probleem. Heel sporadisch maak ik bijv. pasta of kip tandoori en dat vries ik dan in zodat ik er langer van kan eten.
Maar de 1e portie verdwijnt dan alweer gelijk de volgende morgen als ontbijt.

Op dit moment leef ik dus eigenlijk van chocola/chips/vette hap en amper drinken.
Ik probeer nog meer te drinken door altijd wat bij me te hebben en het in mijn favo flesje te doen (aquarius flesjes, die drinken zo lekker :+ )
Maar het eten blijft een gigantisch probleem. Hebben jullie tips hoe ik dit kan gaan aanpakken? Want mis echt de zelfdiscipline en motivatie -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:55

Oh wauw, dat klinkt inderdaad niet heel erg gezond. Woon je op jezelf? Ik denk dat het wel handig is om vooral structuur aan te brengen in je eetpatroon. Bedenk van te voren wat je wil eten, en haal dat in huis. :) Wat vind je bijvoorbeeld lekker als ontbijt? Want dat is je belangrijkste moment van de dag om te eten..
Ik zelf ontbijt altijd met brinta, duurt wat langer dan een worstenbroodje ( :') ), maar dan moet je dus eerder je bed uit, haha. En als je dan toch bezig bent met je ontbijt, kan je brood smeren voor 's middags om mee te nemen, ook gezonder dan alleen wat drinken. ;)

Als ik jou was zou ik met name denken aan structuur, structuur, structuur. Bedenk een dag van te voren al wat je morgen wilt eten qua basis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:56

Nachtlampje schreef:
Ja het valt ietwat op ja :P Hoe lang moet je nog?

En ja, ik ook hier!

Ik was vlak daarna klaar, ben nu thuis. Pizza zit in de oven :')

Of carrfriesje, dat is wel heel slecht, sorry dat ik het zeg :=
Sowieso ervoor zorgen dat je het gewoon niet in huis haalt, geef jezelf enkel de mogelijkheid om betere alternatieven te pakken.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:01

mayo 's ochtends moet er niet aan denken.
Alleen als ik een kater heb wil ik als ontbijt nog wel eens koude pizza met knoflooksaus eten...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:05

Zomer schreef:
Oh wauw, dat klinkt inderdaad niet heel erg gezond. Woon je op jezelf? Ik denk dat het wel handig is om vooral structuur aan te brengen in je eetpatroon. Bedenk van te voren wat je wil eten, en haal dat in huis. :) Wat vind je bijvoorbeeld lekker als ontbijt? Want dat is je belangrijkste moment van de dag om te eten..
Ik zelf ontbijt altijd met brinta, duurt wat langer dan een worstenbroodje ( :') ), maar dan moet je dus eerder je bed uit, haha. En als je dan toch bezig bent met je ontbijt, kan je brood smeren voor 's middags om mee te nemen, ook gezonder dan alleen wat drinken. ;)

Als ik jou was zou ik met name denken aan structuur, structuur, structuur. Bedenk een dag van te voren al wat je morgen wilt eten qua basis. :)

Ik woon inderdaad op mezelf, samen met mijn vriend :)
Maar die is net zo makkelijk.
Ik heb al heel vaak voorgesteld om voor de hele week boodschappen te doen maar dat wil hij niet.
Want 'hoe kan hij nou zaterdags weten waar hij op woensdag zin in heeft' >;)

Ben een tijdje fanatiek bezig geweest met groene smoothies met havermout erdoorheen omdat ik 'normaal' ontbijt echt niet naar binnen krijg. Heb een grote afgunst voor alles met zaden, pitjes, stukjes en alle yoghurtachtige substanties :\

Die structuur is een groot struikelblok.. niet alleen met eten, maar met alles eigenlijk. Zou de ADHD me dan toch nog in z'n greep hebben... -O- En ik dacht nog wel dat het zo goed ging.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:06

Ik wil me ook graag melden als dat mag :)

Zelf wil ik geen kilo's afvallen, maar ik wil van mijn rondingen af, door middel van dus gezond eten en te sporten ...

Wie weet zie ik hier nog eens wat nuttigs voorbij komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:29

Wat een leuk topic! Ik zou graag meelezen en mee posten af en toe! :D

Ik wil ook al een poosje graag afvallen. Niet omdat ik mezelf dik vind, maar omdat de kilo's op de weegschaal de laatste tijd hoger zijn dan normaal. Nu zal dit er ook wel mee te maken hebben dat ik krachttraining doe en dus aankom in spiermassa, maar ik wil toch wat kilo's kwijt, en dan het liefst vet...

Als het zou lukken wil ik 6 kilo verliezen. Wel moeilijk hoor, want ik hou dus ook van lekker eten! Binnenkort ga ik op mezelf wonen, dan kan ik alles beter plannen/voorbereiden/klaarmaken etc. en wil ik ook fietsen naar het werk (7,5 km enkele rit), meer naar de sportschool en in de zomer rijd ik ook meer paard.

Dus wie weet, misschien maakt de weegschaal me ooit wel weer blij :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:38

Weer super veel nieuwe mensen, ik hou het amper bij :')

Ik ben trots voor vandaag:

O: schaaltje soja yoghurt met biologische granola met noten en chiazaadjes. Kop groene thee
T: banaan, 500ml water, 2 koppen groene thee.
L: 2 boterhammen kalkoenfilet. Noedels me kipsmaak.
T: bakje druiven, kopje thee, 500ml water.
A: pasta met tomatensaus zonder kaas :D

Vanavond nog wat thee en verder niets!
10 gefietst en lekker actief bezig geweest.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:39

Welkom nieuwe mensen!
Leuk dat iedereen een ander doel/ aanleiding heeft! Maakt het alleen maar leuker!

Klinkt goed Apple!

Pff, 60 squats, 50 jumping jacks en een paar andere oefeningen grdaan. Vanmorgen weinig gedaan door mijn nel dus net maar even wat gedaan en dan voor het slapen gaan weer. Nu eerst een warm bad voor mijn spiertjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:43

Carr_friesje schreef:
Zomer schreef:

Ik woon inderdaad op mezelf, samen met mijn vriend :)
Maar die is net zo makkelijk.
Ik heb al heel vaak voorgesteld om voor de hele week boodschappen te doen maar dat wil hij niet.
Want 'hoe kan hij nou zaterdags weten waar hij op woensdag zin in heeft' >;)

Ben een tijdje fanatiek bezig geweest met groene smoothies met havermout erdoorheen omdat ik 'normaal' ontbijt echt niet naar binnen krijg. Heb een grote afgunst voor alles met zaden, pitjes, stukjes en alle yoghurtachtige substanties :\

Die structuur is een groot struikelblok.. niet alleen met eten, maar met alles eigenlijk. Zou de ADHD me dan toch nog in z'n greep hebben... -O- En ik dacht nog wel dat het zo goed ging.

En als je nou voor 7 dagen dingen koopt, dan kan je vriend uit 7 maaltijden kiezen? :') Misschien helpt 't om dingen op te schrijven? Ik vind dat zelf altijd wel prettig. Schrijf soms in m'n agenda wat ik moet eten zodat ik het ook doe. :')

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:47

Ik ga zo ook nog sporyen dus dan voel ik me alweer minder schuldig. Zijn er misschieb meer mensen die body revolution doen? SSamen klagen over jillian ~~}> o

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:50

Ik wil me ook melden:o

In juli trouwt mijn beste vriendin en dan wil ik wel een aantal kilo's kwijt zijn...
Kan iemand mij tips geven? Zoals die voedselzandloper?

Vind het erg lastig, 2 jr terug 35kg kwijt geraakt met Cambridge, 500kcal per dag.. Dus ja dat zit er zo weer aan!
Hoop dat iemand mij kan helpen aan een gezond alternatief...
Drink nu alleen nog water/thee en in het weekend iets lekkers te drinken :o

Als iemand in de buurt woont (motivatie/sporten) ik woon in noord brabant, roosendaal!

Thanks alvast!!

Groetjjes