acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:05

MarlindeRooz schreef:
Joman schreef:

Ik kan me er wel over verbazen dat je op zo'n jonge leeftijd al overgewicht hebt (zonder medische oorzaak). Op die leeftijd beweeg je toch hartstikke veel?

Ik ben 1.80 en weeg 74 kilo. :P Zou liever onder de 70 zitten. Ik vind dat dus gewicht te veel. :)
En ik beweeg heel veel ja, maar ik eet gewoon te graag.

Anderen zouden mij niet enorm dik vinden gok ik, maar ik ben zelf erg kritisch
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 24a9f31a7d

Met hele dikke jas
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1877b64e88

Ik hoef geen foto's te zien want ik beoordeel en veroordeel mensen niet op gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:06

secricible schreef:
Marlinderooz, dan heb je geen overgewicht, dan vind je jezelf te zwaar...

En joman, steeds meer mensen op jonge leeftijd hebben overgewicht, dat is gewoon de tendens. Ook ondergewicht trouwens, door de doorgeslagen hype van gezond gewicht. Dat laatste vooral in hoogopgeleide gezinnen. Overgewicht komt meer voor in laagopgeleide gezinnen.

Ik las het idd op diverse nieuwssites.
Trieste ontwikkelingen weer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:08

Ik heb wel overgewicht, een gezond gewicht voor mij en mijn gewrichten is 5 kilo minder dan nu. Ik mag met dat BMI gedoe 80 kilo wegen voor een gezond gewicht, ammahoela dan ben ik moddervet. :=

Ik kom uit een combinatie van hoogopgeleid en laagopgeleid, en de hoogopgeleidde bij ons thuis is goed op gewicht en de ander is 30 kilo te zwaar.... Het klopt wel, komt ook gewoon door het milieu waar je in opgroeit. Als je een dikke baan hebt dan heb je vaak je werk op de rit, dat soort mensen die lukt het vaak ook beter om het eten te doseren.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:08

Ik denk dat het goed zou zijn als we eens eerlijke voorlichting zouden krijgen over voeding. En dan niet via een diëtiste die light producten aanprijst om af te vallen. De media beïnvloed ons zo erg over wat gezond is en wat niet dat we door de bomen het bos totaal kwijt zijn. Ik ben van mening dat het beter zou zijn als we wat voorzichtiger met onze voeding om zouden gaan. Waarom drinken wij cola zonder kcal, bomvol aspartaam? Ik zeg niet dat we flessen cola met suiker moeten gaan drinken, maar door het vervangen van suiker (energie) door chemische stoffen die niets van energie leveren wordt het lichaam ontregeld, met ziekten en een gebrek aan energie tot gevolg.

Ik zou graag zien dat mensen bewuster eten, en dan hoor je mij niet klagen als iemand met overgewicht geniet van een frietje mayo, want soms zondigen kan absoluut geen kwaad zolang je basis van eten maar gezond is. Aan iedereen die nog margarine op het brood smeert, omdat daar zo weinig kcal in zitten, ga eens googlen. Deze boter is door zo veel processen geweest dat het niets meer bevat wat iets goeds doet voor ons lichaam.

Beste iedereen, eet zoals eten vanuit de natuur bedoeld is, als bouwstoffen! We hebben bouwstoffen nodig om normaal te kunnen functioneren. Voor iedereen die geïnteresseerd is, kijk eens op http://www.leptine.nl deze site bevat veel interessante informatie :) Eet de gezonde voeding als basis en pak af en toe een schaaltje chips er naast, niet iedereen heeft de bouw om maat 36 te hebben en een gezond persoon met een maatje meer kan ook gelukkig zijn. Eet minder bewerkte producten die wel voedingswaarde bevatten in de mate die je nodig hebt en beweeg genoeg, stop met die producten zonder voedingswaarde, die zorgen er enkel voor dat je ontregelt raakt en nog meer naar energierijke voeding verlangt. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:10

MarlindeRooz schreef:
Dan ben je gewoon ziek, dat is heel wat anders. Dat is vooral heel vervelend. :(:)
Ik ken die "dwanggedachten" helaas maar al te goed, maar ik heb er nu gelukkig hulp voor.

Fijn dat je er hulpmvoor hebt. :)
Ik zit ook in een hulpverleningstraject, nu voor traumaverwerrking en als dat is afgerond begin ik met eetstoornisbehandeling.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:11

Eight, wat een heerlijke post, thanks!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:11

Dit soort topics zijn heel nuttig op zaterdagavond. :') :D Snackavond! :D

Klopt, maat 36 is het schoonheidsideaal. Maten zijn ook zoiets achterlijks, iemand van 1.80 en maat 38 qua broek is gewoon slank. Terwijl iemand van 1.60 en maat 38 gewoon wat gezetter is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:13

Eight, wat zie jij voor je bij een eerlijke voorlichting? Er zijn tegenwoordig zoveel stromingen die elkaar allemaal tegenspreken.
En margarine bevat net zoveel kcal als roomboter, dus om kcal te minderen heeft dat weinig zin...
Eten is helaas meer als bouwstoffen, dat maakt het probleem zo complex.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:18

Eight schreef:
Ik denk dat het goed zou zijn als we eens eerlijke voorlichting zouden krijgen over voeding. En dan niet via een diëtiste die light producten aanprijst om af te vallen. De media beïnvloed ons zo erg over wat gezond is en wat niet dat we door de bomen het bos totaal kwijt zijn. Ik ben van mening dat het beter zou zijn als we wat voorzichtiger met onze voeding om zouden gaan. Waarom drinken wij cola zonder kcal, bomvol aspartaam? Ik zeg niet dat we flessen cola met suiker moeten gaan drinken, maar door het vervangen van suiker (energie) door chemische stoffen die niets van energie leveren wordt het lichaam ontregeld, met ziekten en een gebrek aan energie tot gevolg.

Ik zou graag zien dat mensen bewuster eten, en dan hoor je mij niet klagen als iemand met overgewicht geniet van een frietje mayo, want soms zondigen kan absoluut geen kwaad zolang je basis van eten maar gezond is. Aan iedereen die nog margarine op het brood smeert, omdat daar zo weinig kcal in zitten, ga eens googlen. Deze boter is door zo veel processen geweest dat het niets meer bevat wat iets goeds doet voor ons lichaam.

Beste iedereen, eet zoals eten vanuit de natuur bedoeld is, als bouwstoffen! We hebben bouwstoffen nodig om normaal te kunnen functioneren. Voor iedereen die geïnteresseerd is, kijk eens op http://www.leptine.nl deze site bevat veel interessante informatie :) Eet de gezonde voeding als basis en pak af en toe een schaaltje chips er naast, niet iedereen heeft de bouw om maat 36 te hebben en een gezond persoon met een maatje meer kan ook gelukkig zijn. Eet minder bewerkte producten die wel voedingswaarde bevatten in de mate die je nodig hebt en beweeg genoeg, stop met die producten zonder voedingswaarde, die zorgen er enkel voor dat je ontregelt raakt en nog meer naar energierijke voeding verlangt. :)

Bedankt voor de link, ga 'm zeker bekijken van de week. Dat van margarine wist ik, ik eet sowieso nooit margarine op brood en als ik eens hagelslag neem, wat een zeldzaamheid is, smeer ik een klein laagje roomboter :).

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:27

Ik erger me niet aan mensen met overgewicht. Wel aan het gebrek aan juiste informatie over voeding. Zoveel ongezonde producten worden als gezond aangeprijst, ja logisch dat het dan mis kan gaan. Laatst ook een mooie van het voedingscentrum, pindakaas is ongezond. Ja doei, misschien als je de hele pot leeg eet. In een gezond dieet zitten ook kcal en vetten! Ik heb het idee dat gezond tegenwoordig inhoud dat je alleen superfoods en producten zonder vet (maar wel een kilo suiker) en light zooi mag eten. :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:28

Ik heb niet dit hele topic doorgelezen, dus mijn excuses als mijn reactie niet meer to the point is.

Tja, ik denk dat zwaarlijvigheid ook vooral een geval van lui zijn en zelfdiscipline is. Als je gezond wilt eten moet je vaak nog helemaal naar de winkel om inkopen te doen en alles zelf klaarmaken, waarom dan niet gewoon naar de frituur gaan? Ook psychologische problemen spelen hier een rol in mee.
Ik denk ook niet dat het veel helpt dat de laatste decennia obesitas nogal gepromoot wordt door de media. Er is een verschil tussen rondingen hebben, en echt ongezond dik zijn, maar helaas merken velen dat niet. Neem nu actrice Gaboury Sibide die weigert om iets aan haar gewicht te doen omdat ze zich er goed mee voelt en anderen zoals haar aanmoedigt om je niet te schamen voor je lichaam, sorry, maar die is in mijn ogen echt niet meer gezond, en dan krijg je dus van die toestanden dat mensen door zo'n figuur geïnspireerd worden en denken dat het oké is om dik te zijn.
Té is nooit goed, het is ongezond om te mager te zijn en het is ongezond om te dik te zijn, het is volledig aan jezelf om het juiste evenwicht te vinden.

Ook een fenomeen wat ik totaal niet begrijp is skinny shaming. Waarom is het wel sociaal acceptabel om mensen die mager zijn belachelijk te maken (denk aan plank, sprietje, e.d.), maar niet om een opmerking te maken over een extreem zwaarlijvige? Ik denk toch wel dat voor de meerderheid van de mensen geldt dat je zwaarlijvigheid zelf in de hand hebt (uitzonderingen uitgesloten), iemand die mager is en zich toch elke dag volvreet daarentegen heeft wel minder aan zijn/haar gewicht te zeggen. Dat hele "real women have curves" gedoe begint me toch wel uit de hand te lopen.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 21-02-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:29

@ Secricible,

Kijk eens terug vanuit de natuur, en ik ben verder totaal geen zweverig type. :)
Neem eens als voorbeeld onze paarden. Steeds meer paarden en pony's hebben te kampen met overgewicht en ziekten zoals koliek, maagzweren etc. Weet jij hoe dit komt? Paarden eten van nature zo ongeveer de hele dag door low-quality voedsel, tijdens het eten maken ze grote hoeveelheden speeksel die de maag buffert (de pH in balans houdt) Dus gras laag in energiewaarde. Wat wij doen? Wij moderniseren de weilanden zodat deze voor ons makkelijker te onderhouden zijn, het 'nieuwe' gras bevat vele malen meer kcal dan het gras dat de paarden van nature zouden eten. Hetzelfde geld voor sportbrokken, er komt een enorme hoeveelheid energie vrij uit een relatief kleine hoeveelheid voer zodat onze dieren de top kunnen bereiken, iets wat ze blijkbaar niet zouden kunnen op de alternatieve voedingswijze. Verder geven wij de dieren op bepaalde tijdstippen eten, waardoor er niet bijna continue speeksel wordt aangemaakt om de maag te bufferen.. Dus als het ware ontregelen wij het voedingspatroon van onze paarden. Vele chemische stoffen ontregelen onze voedingspatronen zoals ons lichaam ze 'bedoelt' heeft.

Ik ben me er van bewust dat eten een troost kan bieden en dat het voor sommige mensen meer is dan bouwstoffen, maar ik denk dat het goed zou zijn als iedereen zich er van bewust is wat er allemaal gebeurt met ons gemoderniseerd voedsel :) en de media helpt daar niet altijd aan mee. Ik weet niet of het van uit mijn vorige post duidelijk is geworden, maar ik ben dus niet tegen overgewicht en ik ben ook niet van mening dat iedereen maat 36 zou moeten/kunnen hebben, zolang iemand maar gezond is en genoeg energie heeft om gelukkig door het leven te komen, en kennis over ons hedendaags voedsel kan hier best bij helpen :)!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:33

Wat ik me wel regelmatig afvraag, als ik hier in de zomer weer te dikke kindjes op het strand zie lopen: waarom grijpen de ouders niet in? Waarom wordt het probleem pas zo laat opgemerkt/ waarom wordt er pas zo laat wat aan gedaan? Het is allemaal zo onnodig, en zeker als het nog kinderen zijn..

Dát begrijp ik niet. Nu weet ik dat elk mens anders is, maar zodra ik niet meer in mijn kledingmaat pas, gaat mijn eetpatroon veranderen. Of ik dat nou wil of niet. Ik ga mezelf geen dieet opleggen en ik ga niet alleen nog maar aan de rauwkost. Maar die kilo's gaan er absoluut af. Nu weet ik dat niet iedereen dat kan en nu weet ik ook dat er psychologische dingen mee spelen. Maar waarom wordt er dan ook als iemand psychisch niet lekker in zn vel zit, niet eerder aan de bel getrokken?!

Verder, of je nou dik, dun, blauw of goud bent: het zal mij een worst wezen. Ik ga over mijn eigen lijf, zoals iemand anders ook. Maar toch vraag ik me bovenstaande weleens af.

MarlindeRooz

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:35

Als je het er niet over hebt is het er niet... Niemand die gaat zeggen van goh je kind is te dik. En het is veel makkelijker om in je eigen vertrouwde ongezonde patroon te blijven hangen dan om gezonder te gaan leven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:35

Ik zie vaak bij dikke kindjes dat de ouders ze graag willen verwennen, en ze geen lekkere dingen willen ontzeggen waar de kinderen (tijdelijk) gelukkig van worden. Eigenlijk zouden de ouders manieren moeten bedenken om voedsel niet datgene te laten zijn waarmee ze hun kinderen blij maken en verwennen, maar dat is lastig aangezien ze vaak hetzelfde met zichzelf omgaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:39

smolly besef je je nu wel dat je zegt dat dik zijn eigenlijk altijd eigen schuld is,
en te dun zijn ach daar kun je niets aan doen..

jij vergelijkt iemand die te dun is en zich de hele dag volvreet met iemand die te dik is en zich de hele dag volvreet, zo kun je natuurlijk niet kijken..

Iemand die er tegenaan moet eten om op gewicht te blijven, moet je dan vergelijken met iemand die zeer minimaal aan caloriën kan eten zonder aan te komen.. Beiden kunnen er niets aan doen dat ze iets te dik of iets te dun zijn.

iemand die te dun is heeft zeer zeker ook wat over zijn gewicht te zeggen.. Bij ongezond dik moet je meer bewegen en minder eten.. Ongezond dun zul je meer moeten eten en op moeten letten dat je niet te veel caloriën verbrand.. Dat is een eerlijk vergelijk.. als iemand die te dik is, eigen schuld is dat hij/zij afglijd, is het net zo goed eigen schuld dat iemand die al te licht is nog verder vermagert..

net als voor vermageren tegen gezond eetpatroon in, zijn er ook medische redenen voor aankomen tegen gezond eet patroon in.. In beiden gevallen geld. ieder pondje gaat door het monde.. Bij zwaarlijvigheid zullen sommigen nog maar 500 calorieën kunnen eten om mensen tevreden te houden die vooroordelen hebben tegen zwaarlijvigheid.. want bijvoorbeeld een hypofyse probleem kan letterlijk zorgen dat zelfs een minimale hoeveelheid eten in vet wordt omgezet.. maar vind jij het nu echt gezond om te zeggen, stop dan maar met eten? En er zullen mensen met een darmaandoening zijn die bijna geen voedsel kunnen opnemen en letterlijk kilo's vol vet voer moeten eten om op gewicht te blijven..

wat ik wel storend vind zijn mensen (net als te dikke mensen die zeggen.. ik snap er niets van en vervolgens een vervet menu laten zien), zijn te lichte mensen die zeggen: ik kom maar niets aan en ik moet aankomen, ik eet gezond.. magere yoghurt, ligth drinken, becel light.. ja dat is gezond voor mensen die een stabiel gewicht hebben.. als je te mager bent zul je gewoon vollere producten nodig hebben.. producten die anderen als 'ongezond' moeten laten liggen.. Een beer eet voor de winter volvette zalm als hij aan moet komen voor de winter, niet een mager visje omdat dat 'gezonder is'.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:42

secricible schreef:
Eight, wat zie jij voor je bij een eerlijke voorlichting? Er zijn tegenwoordig zoveel stromingen die elkaar allemaal tegenspreken.
En margarine bevat net zoveel kcal als roomboter, dus om kcal te minderen heeft dat weinig zin...
Eten is helaas meer als bouwstoffen, dat maakt het probleem zo complex.

Met veel van je posts ben ik het helemaal eens. Ik begrijp dat je diëtiste bent? Ik vind het zo jammer dat de reguliere diëtisten nog steeds calorieën tellen. Juist onbewerkt eten is naar mijn idee de oplossing. Je lichaam kan op die manier herkennen wat je eet en wat het ermee moet. Ook zit je daardoor vol.
Van een orthomoleculaire collega heb ik zo onwijs veel logische dingen geleerd en ik vind het zo jammer dat die kennis niet iedereen ter oren komt.

Bijvoorbeeld vooral niet bakken in olijfolie, omdat boven een bepaalde temperatuur transvetten worden gevormd, maar in pindaolie of kokosolie. Juist volle producten nuttigen, zo min mogelijk onbewerkt dus, zeker geen light. Geen antiaanbaklaag in je pan. Juist aardappels, deze helpen je uitlaatgassen filteren, etc etc

MarlindeRooz

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:43

Calorieën tellen kan juist enorm goed zijn om bewust te zijn wat je eet, niet iedereen kan onbewerkt eten. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:43

Koudbloedkim: ik eet echt per dag geen twee broodjes anders groei ik volgens mij hartstikke dicht. :o
Ik weeg 59 kilo met 1.67, ik ben lang ziek geweest dat ik inderdaad ook niet kon sporten.
Toch ben ik niet dichtgegroeid, behalve dat ik totaal onbespierd was toen ik weer ging bewegen.
Mijn oplossing was minder koolhydraten en meer eiwitten, van die eiwitten zit ik ook langer vol als van brood moet ik zeggen.

Ik at dus wel s'avonds koolhydraten maar overdag geen brood/crackers etcetera.
Sinds september kan ik wel weer sporten, en sinds september aan het schildklierhormoon, welliswaar op mijn niveau, maar het lukt weer.
Ik doe vooral aquafitness, en sinds niet al te lang spinning met hartslagmeter met een max hartslag van 160 BPM.
Sindsdien ga ik steeds meer eten omdat ik ook gewoon meer verbruik.
Maar twee broodjes kan dus zeker teveel zijn als je echt niks kan, dat geloof ik best als ik naar mezelf kijk.

Ralph Moorman wijt dit soort dingen aan een verstoorde hormoonbalans, hij heeft de Hormoonfactor geschreven wat een hormoonherstellend dieet is.
Zwaar vetarm is iets wat hij dus als een van de oorzaken ziet dat mensen dus niet af kunnen vallen, hij is wel pro minder koolhydraten, dus niet 3x daags maar gewoon minder, maar niet wegnemen.
Meeste dieetgoeroes nemen een groep weg bijvoorbeeld, hij is gewoon een voorstander van alles in balans, brood/aardappelen/rijst is prima, maar waarom 3 keer daags?

Ik ontbijt standaard met eieren, twee gekookte eieren of roerei en verder niks als ontbijt.
Daar kon ik echt heel wat uurtjes op voort, inmiddels eet ik omdat ik meer doe ook weer meer uiteraard en dat gaat ook prima. Meer spiermassa is ook meer verbranden en dat merk ik zeker!
Maar had ik gewoon brood blijven eten had ik ook een heel stuk zwaarder geweest.
Het is dus niet zo dat elke slanke den zoals het hier wel genoemd werd, per definitie alles maar kan eten, dat heb ik echt te danken aan minder eten.
Mijn stofwisseling was ook echt traag trouwens, door die trage schildklier dus dat hielp ook echt niet mee, ik had alle ingredienten om echt dicht te groeien.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:44

Ik denk niet dat calorieën tellen slecht is. Denk dat het juist een goed hulpmiddel is om mensen op weg te helpen. Immers de maag moet ook wennen aan minder eten en met het tellen kun je een stop op een dag zetten. Maar zoals met alles moet je er niet in doorslaan en het alleen als tijdelijk hulpmiddel gebruiken.

Sja.. Zielig voor de kinderen vind ik het. Echt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:52

Lizzle schreef:
Met veel van je posts ben ik het helemaal eens. Ik begrijp dat je diëtiste bent? Ik vind het zo jammer dat de reguliere diëtisten nog steeds calorieën tellen. Juist onbewerkt eten is naar mijn idee de oplossing. Je lichaam kan op die manier herkennen wat je eet en wat het ermee moet. Ook zit je daardoor vol.
Van een orthomoleculaire collega heb ik zo onwijs veel logische dingen geleerd en ik vind het zo jammer dat die kennis niet iedereen ter oren komt.

Bijvoorbeeld vooral niet bakken in olijfolie, omdat boven een bepaalde temperatuur transvetten worden gevormd, maar in pindaolie of kokosolie. Juist volle producten nuttigen, zo min mogelijk onbewerkt dus, zeker geen light. Geen antiaanbaklaag in je pan. Juist aardappels, deze helpen je uitlaatgassen filteren, etc etc

Interessant, dit :). Is hier online ook informatie over beschikbaar?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:53

elenaMM77 schreef:
smolly besef je je nu wel dat je zegt dat dik zijn eigenlijk altijd eigen schuld is,
en te dun zijn ach daar kun je niets aan doen..

jij vergelijkt iemand die te dun is en zich de hele dag volvreet met iemand die te dik is en zich de hele dag volvreet, zo kun je natuurlijk niet kijken..

Iemand die er tegenaan moet eten om op gewicht te blijven, moet je dan vergelijken met iemand die zeer minimaal aan caloriën kan eten zonder aan te komen.. Beiden kunnen er niets aan doen dat ze iets te dik of iets te dun zijn.

iemand die te dun is heeft zeer zeker ook wat over zijn gewicht te zeggen.. Bij ongezond dik moet je meer bewegen en minder eten.. Ongezond dun zul je meer moeten eten en op moeten letten dat je niet te veel caloriën verbrand.. Dat is een eerlijk vergelijk.. als iemand die te dik is, eigen schuld is dat hij/zij afglijd, is het net zo goed eigen schuld dat iemand die al te licht is nog verder vermagert..

net als voor vermageren tegen gezond eetpatroon in, zijn er ook medische redenen voor aankomen tegen gezond eet patroon in.. In beiden gevallen geld. ieder pondje gaat door het monde.. Bij zwaarlijvigheid zullen sommigen nog maar 500 calorieën kunnen eten om mensen tevreden te houden die vooroordelen hebben tegen zwaarlijvigheid.. want bijvoorbeeld een hypofyse probleem kan letterlijk zorgen dat zelfs een minimale hoeveelheid eten in vet wordt omgezet.. maar vind jij het nu echt gezond om te zeggen, stop dan maar met eten? En er zullen mensen met een darmaandoening zijn die bijna geen voedsel kunnen opnemen en letterlijk kilo's vol vet voer moeten eten om op gewicht te blijven..

wat ik wel storend vind zijn mensen (net als te dikke mensen die zeggen.. ik snap er niets van en vervolgens een vervet menu laten zien), zijn te lichte mensen die zeggen: ik kom maar niets aan en ik moet aankomen, ik eet gezond.. magere yoghurt, ligth drinken, becel light.. ja dat is gezond voor mensen die een stabiel gewicht hebben.. als je te mager bent zul je gewoon vollere producten nodig hebben.. producten die anderen als 'ongezond' moeten laten liggen.. Een beer eet voor de winter volvette zalm als hij aan moet komen voor de winter, niet een mager visje omdat dat 'gezonder is'.

Als je mijn post correct gelezen had zou je zien dat ik uitzonderingen uitsluit en zelf ook goed genoeg weet dat dik zijn niet altijd eigen schuld is, ik heb een nicht die in no time heel veel is bijgekomen door cortisonen, en zo zullen er ook wel andere oorzaken van zwaarlijvigheid zijn waar men geen vat op heeft.
Over dat mager zijn heb ik toch nog steeds een andere visie erop. Jij zegt opletten dat iemand niet te veel verbrand, maar pak nu dat je sowieso al goed gezond eet en een job hebt waarbij je nu eenmaal veel actief bent? Iemand die te mager is en met opzet nog meer gaat verbranden neigt al meer richting eetstoornis, dus nee, in mijn ogen hebben de meeste te magere mensen dat niet echt in hand zoals dikke mensen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:54

Ik vind het zelf ook erg lastig 'juiste' informatie te vergaren. Ik denk dat je het best op orthomoleculaire gedachtengang / arts kan zoeken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:54

Waar ik me de laatste tijd nogal over verbaas is de verheerlijking van overgewicht, zo zag ik pas een bericht op Facebook voorbij komen met een model dat een contract had gekregen bij een of ander bedrijf. Allerlei mensen die erop reageerden dat het zo goed was dat er eindelijk plus-size modellen werden aangenomen.
Begrijp me niet verkeerd, met een plussize model vind ik niets mis, maar op die manier morbide obesitas promoten door te profileren als "eindelijk een model met normale maten" is imo verkeerd.
Sommige mensen zijn dik, sommige mensen zijn dun, maar je krijgt niet zomaar morbide obesitas.

Zo dun mogelijke meisjes promoten als normaal vind ik overigens ook niet oké, maar om dan door te slaan naar het andere uiterste lijkt mij ook niet het juiste.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:56

Lizzle schreef:
Ik vind het zelf ook erg lastig 'juiste' informatie te vergaren. Ik denk dat je het best op orthomoleculaire gedachtengang / arts kan zoeken.