Lieve kattenfoto zeg! Bedankt iedereen, zo leuk om terug te lezen als je heel erg moe bent en beetje down..
Gisteren had ik salade met pitabroodje en falafal ofzoiets als avondeten en vandaag een feestmaaltijd omdat iemand weggaat na 15 maanden dus patatjes en een italiaanse bol gevuld met groenten, kip en gesmolten kaas. Dat was erg lekker! Durf dan niet teveel te nemen door de angsten met eten wel. Die zijn wel wat groter, vanochtend ging het eten echt niet en nam ik 1 kiwi na heel veel moeite. Toen iemand mij erop aansprak, werd ik heel erg emotioneel. Mijn eerste keer echt huilen hier.. Maar daarna ging het wel weer.
Heb leuke therapieen gehad vond ik, muziek!! Heerlijk om even lekker muziek te luisteren en dat bracht mij ook op het idee om dat op mijn tablet te doen toen we er eenmaal op mochten aan het einde van de middag. Daarna met de bus naar ander gebouw waar de beeldende therapie is, ook erg leuk. Vind het heel erg fijn om lekker bezig te zijn.
Na een lange dag en weinig eten, barstte de bom toen ik een gesprek met de psychiater had over medicatie. Ik had niks, dus gesprek was in principe snel klaar maaar.. het kwam er even allemaal uit. Je zit de hele dag met zoveel mensen en eindelijk had ik een individueel gesprekje met zo'n iemand. Ik moest ontzettend huilen weer, onder andere ook door die gigantische angst voor bloedprikken en het gevoel dat ik daarin heel erg wordt 'gepusht' omdat het nou eenmaal moet en ze telkens voorstellen om morgen te gaan. Ik heb daar iets heel belangrijks voor mijzelf ontdekt, namelijk dat ik heel erg bang ben voor het gevoel 'iets te moeten'. Dit roept onwijs veel weerstand op en als iemand zegt dat ik echt wat moet, ren ik het liefst zo snel mogelijk weg..
Fijn om wat verheldering te hebben en te weten dat het niet 'enkel' angst is maar er meer achter zit. Pff, heftig dagje vandaag.. Morgen mag ik inderdaad mijn vriend zien!
Woehoe.