De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:43

Ja die therapie schijnt echt heel zwaar te zijn, en weinig te mogen erna...
Vind het alleen raar dat je bij je groeps genootjes je oliebol kwijt moet in de nachten. :)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:53

Hey TS , hoe is het gegaan vandaag ?
Leuk dat je toch een raam hebt !! En het ziet er al supergezellig uit !

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:21

Ha TS :)

*knuffel* en veel kracht stuur ik je via magische onbekende radiogolf-telepathie :P

Laat de verpleging het hier niet horen dan denken ze echt dat ik ze zie vliegen haha. Hoe was je dinsdag? Al een beetje contact met je groepsgenootjes? Ik hoop dat je fijne mensen (verpleging, therapeuten, medestrijders) ontmoet! Het begin zal wel heftig zijn... hopelijk heb je een rustige nacht zodat je voor morgen weer wat energie hebt. En je vriend zou op bezoek komen morgen, lijkt me ook wel even fijn.

Vind het wel bijzonder dat er 's nachts geen verpleging is, maar misschien is het zelf doen en elkaar helpen juist de kracht van de afdeling? Ergens ook wel mooi dat het zo kan. Ik was een paar jaar terug al erg verbaasd dat ze van twee naar één nachtdienst per afdeling gingen. Maar dat zijn dan wel gesloten crisisafdelingen en dat is natuurlijk totaal andere koek dan waar jij nu bent. (en er zijn altijd collega's van andere afdelingen in de buurt 's nachts, dus mocht het nodig zijn staan ze hier alsnog met z'n zessen :P )

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:21

Lieve kattenfoto zeg! Bedankt iedereen, zo leuk om terug te lezen als je heel erg moe bent en beetje down..

Gisteren had ik salade met pitabroodje en falafal ofzoiets als avondeten en vandaag een feestmaaltijd omdat iemand weggaat na 15 maanden dus patatjes en een italiaanse bol gevuld met groenten, kip en gesmolten kaas. Dat was erg lekker! Durf dan niet teveel te nemen door de angsten met eten wel. Die zijn wel wat groter, vanochtend ging het eten echt niet en nam ik 1 kiwi na heel veel moeite. Toen iemand mij erop aansprak, werd ik heel erg emotioneel. Mijn eerste keer echt huilen hier.. Maar daarna ging het wel weer.

Heb leuke therapieen gehad vond ik, muziek!! Heerlijk om even lekker muziek te luisteren en dat bracht mij ook op het idee om dat op mijn tablet te doen toen we er eenmaal op mochten aan het einde van de middag. Daarna met de bus naar ander gebouw waar de beeldende therapie is, ook erg leuk. Vind het heel erg fijn om lekker bezig te zijn.

Na een lange dag en weinig eten, barstte de bom toen ik een gesprek met de psychiater had over medicatie. Ik had niks, dus gesprek was in principe snel klaar maaar.. het kwam er even allemaal uit. Je zit de hele dag met zoveel mensen en eindelijk had ik een individueel gesprekje met zo'n iemand. Ik moest ontzettend huilen weer, onder andere ook door die gigantische angst voor bloedprikken en het gevoel dat ik daarin heel erg wordt 'gepusht' omdat het nou eenmaal moet en ze telkens voorstellen om morgen te gaan. Ik heb daar iets heel belangrijks voor mijzelf ontdekt, namelijk dat ik heel erg bang ben voor het gevoel 'iets te moeten'. Dit roept onwijs veel weerstand op en als iemand zegt dat ik echt wat moet, ren ik het liefst zo snel mogelijk weg..

Fijn om wat verheldering te hebben en te weten dat het niet 'enkel' angst is maar er meer achter zit. Pff, heftig dagje vandaag.. Morgen mag ik inderdaad mijn vriend zien! :D Woehoe.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:40

Je bent goed op weg TS! Je bent echt heel erg dapper!
Ondanks dat het moeilijk en heftig is blijf je positief, echt heel veel respect daarvoor! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:52

Klinkt als een heftige maar toch ook erg fijne dag!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:57

Bedankt! Ik probeer echt de positiviteit erin te houden, heb ooit het boek The Secret gelezen en dat heeft zéker een kern van waarheid. Het houdt mijn hoofd boven water. Meeste mensen huilen al op de eerste dag dus wat dat betreft heb ik het goed volgehouden. :o

Slaap lekker lieve mensen, bedankt voor de steun weer vandaag! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:58

Lekker slapen +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:35

Huilen hoort er toch gewoon bij?
Is niks om je voor te schamen en houd je ook alsjeblieft niet in!
Is alleen maar goed om je spanning kwijt te raken :(:)

En wat betreft dat bloedprikken, kun je niet afspreken dat het binnen een week gebeurt, maar dat jij aangeeft wanneer?
Dan heb je toch een beetje zelf de regie in handen en ondanks dat het dan nog steeds "moet" , voelt het wel meer als je eigen beslissing.

Hoop dat je lekker slaapt vannacht, welterusten :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:57

Goeiemorgen TS!
Wat fijn dat de muziektherapie en beeldende therapie zo leuk waren :D En vandaag lekker je vriend op bezoek, fijn hoor, echt iets om naar uit te kijken en daarna is het voor je het weet alweer weekend!

Wat betreft huilen ben ik het helemaal met Shirley eens! Dat hoort er gewoon bij, je zit daar immers niet voor niks :) Nergens voor nodig om je te schamen!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:07

Wat ontzettend goed dat je deze stap hebt gezet.
In welke kliniek zit je? Of wil je dat liever niet zeggen?
Ik heb een jaar lang deeltijd therapie gehad in de Rembrandthof (is nu ook te zien in het programma "Antia word opgenomen" http://www.npo.nl/anita-wordt-opgenomen ... KN_1665592 )
Ik heb daar heel veel aan gehad.
Mede door de therapieën maar ook mede door de andere mensen die soort gelijken problemen hadden als ik, daar door voelde ik me veel minder eenzaam.

Ik wens je heel veel sterkte in dit gevecht, ik ga je volgen!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:24

Als ik het zo lees bevallen de wat actievere therapieën of in elk geval die met beeld en/of geluid je goed. Ik hoop dat ze je ook goed gaan helpen. Dat bloed prikken dat best een keer nodig zijn, maar goed dat je dankzij dat struikelblok wel weer iets over jezelf geleerd hebt.

Huilen hoor er inderdaad ook bij. Lekker laten gaan die tranen. Mijn psycholoog zei ooit: het maakt niet uit waarom of waardoor je huilt, of het nu een film of een stuk muziek is of zelfs zonder aanwijsbare reden, kennelijk is het dan gewoon even nodig. Goed dat je het er bij de psych ook lekker uit gegooid hebt. Daar is zo iemand voor :).

Wat eten betreft; briljante tips heb ik niet, maar hebben ze iets van yoghurt of vla bij het ontbijt? Iets dat wat gemakkelijker naar binnen glijdt. Wellicht is dat iets om mee te beginnen. En dan eventueel een stukje 'gemakkelijk' fruit erbij. Krijg je toch wat binnen en kun je het rustig opbouwen.

De avondmaaltijden klinken tot nu toe niet slecht trouwens. Beter dan menig ziekenhuismaaltje ;)

Vanavond bezoek en de vriend even lekker bij je. Hoop dat jullie een beetje rustig kunnen bijpraten. En dan... dan ben je over de helft van de eerste week meis! Dan naar het weekend thuis toe werken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:41

Heftige dag dus! Nouja beter eruit dan erin! Wel "fijn" dat je ook andere vormen van therapie hebt dan alleen praten.

Alvast veel plezier vanavond met je vriend!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:57

Op het nippertje (4 minuten voor het middaguur) nog een goedemorgen!

Goede dag gewenst, fijn programma vandaag?
Ik hoop het!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 18:31

Hoihoi! Vandaag een enorme chille dag gehad met amper therapie. Wel heel fijn. Ik geef zometeen meer inhoudelijk reactie op jullie goede tips, bedankt.

Ik heb het adres trouwens dus als iemand wat wil sturen mag diegene een pb sturen, ben heel benieuwd :D !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:35

Dat klinkt goed TS!
Valt me echt op dat het tot nu toe misschien niet heel makkelijk voor je is, maar je er wel echt het positieve in ziet en de schouders er onder zet. Knap hoor!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:09

Het klinkt allemaal goed TS. Houd dit vast. Ik vind je echt een kanjer!

En vanavond lekker genieten van de tijd met je vriend, lekker knuffelen en bijpraten, dit zal je vast goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:04

Oh fijn TS! , even alles weer op de rit en verwerken van afgelopen dagen!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:41

Bedankt! :D Vandaag was dus echt wel een positieve dag..! Ik moest even naar de supermarkt op het terrein dus vond het heerlijk om er voor het eerst even uit te zijn door te wandelen in het zonnetje, pff. Diepe zucht van ontspanning toen ik naar buiten liep! Nog even een extra ommetje gemaakt en op de terugweg ging ik op een bankje zitten dichtbij mijn gebouw. Kwam er opeens heel erg lief oud vrouwtje die vroeg of er nog plek was op de bank (ben natuurlijk heul breed, haha grapje). Dus ik liet haar lekker in het zonnetje zitten want dat vind ze zo heerlijk. Hierna hebben we wel een uur zitten kletsen tot ik weer terug moest om naar socio therapie te gaan, erg jammer. Maar wat was dat fijn! Ze vertelde over haar ervaringen waar ze zat en we zaten wel op een lijn, leek wel soort oudere versie van mij op sommige vlakken haha. Daarna erg vrolijk gebleven wel! Net had ik mijn bezoek, mijn vriend kwam langs dus ik was al blij. Tot mijn verbazing kwamen mijn .. ouders.. na minuut of 10 ook binnen. Dát was echt een shock voor mij. Ik zat aan de tafel met mn vriend en het eerste wat ik zei was keihard; fiets off. Ik voelde heel veel maar was niet fijn, ik wist er niks van. Wel zie ik dat ze al meer ietsjes proberen te steunen en mn vriend heeft ze dus blijkbaar overtuigd dat ze moesten komen en dat vonden ze zelf ook een goed idee blijkbaar? En ze hadden onwijs lekkere bonbons mee. Daarna gingen we wat drinken in een café vlakbij want je mag na 10 min met je bezoek weg tot half 10.

Wauw.. Ik moet zeggen, ik heb spijt van dat ik wel heftig reageerde op de komst maar was ook wel logisch omdat het zo onverwachts was.. Ik schrok heel erg en het voelde confronterend in dezelfde plek te zijn met hen waar ik ook zo ontzettend open en eerlijk was, iets totaal anders dan ik met hen had de afgelopen jaren vanaf mijn 9de. Mijn blijheid en spanning zitten in een verworven nu en das wel een heel apart gevoel. Hele enerverende dag dus weer.. :o

Slaap lekker lieve mensen!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:57

Jij ook wel trusten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:59

Wauw klinkt super goed joh!

Lekker slapen TS

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:03

Fijne update, het was inderdaad heerlijk weer vandaag :D En zo'n gesprek lijkt eigenlijk niet zoveel, maar kan toch veel betekenen :j
Echt tof ook dat je ouders zijn gekomen! :)

Jij ook welterusten :z

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:04

Super!! Wat fijn dat je ouders gekomen zijn

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:06

Super,hopelijk gaat het zo een beetje beter tussen jouw en je ouders.
je kaart gaat nu op de bus.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:27

Klinkt als een goede dag! Terwijl hier het vliegverkeer op Eindhoven airport last had van de mist, kon jij heerlijk genieten van een goed gesprek op een bankje in de zon. Herkenning is fijn en voelt, vind ik, ook altijd een beetje als erkenning, ook als die niet heel expliciet gegeven wordt door de betreffende persoon.

Kan me de eerste reactie op de komst van je ouders ook wel voorstellen. Joh, je kunt altijd de volgende keer even sorry zeggen, dat je ze niet verwacht had en dat je toch een beetje schrok. Ik hoop dat dit een eerste stapje is naar een toch wat beter band met je ouders.

Je klinkt in elk geval heel positief. Er zullen misschien nog wel zware dagen komen, maar dan kan je altijd nog even proberen terug te grijpen naar dat gesprek op het bankje in de zon. Kijken of je een beetje van dat gevoel kunt terug halen.