Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:51

Ik vind het op zich prima dat er mensen zijn die het standaard: enten is veilig en je bent gek als je het niet doet gedachtengoed volgen, het is logisch dat je dan denkt: die gekken die niet willen enten brengen ons allemaal in gevaar :oo

Maar er zijn nu eenmaal genoeg verhalen van mensen die daadwerkelijk heel simpel dingen ervaren hebben, echt niet goedgelovig zijn maar ook niet eigen ervaringen wegwuiven....en als er dan zo'n schreeuwerd komt die zegt dat het niet kan, niet waar is, zelf bedacht is... dan is dat alleen maar een extra bewijs voor het niet willen zien van iets dat grote problemen kan geven...zoals het vermoeden bij entingen is.

Dat sterkt je dan alleen maar in je mening dat het niet te vertrouwen is allemaal.

Daarmee bereikt een LHO bij veel mensen die hun twijfels hebben, juist het tegenovergestelde van wat 'ie wil :')

Dat gezemel ook tegen mij, ik weet echt dondersgoed wanneer ik ineens zonder reden met een niet af te schudden gejaagd gevoel, zwetend, benauwd, met hartkloppingen en helemaal akelig in bed lig, ik gerust eens kan kijken wat er nu eigenlijk in de salade, hamburger of borrelhapjes heeft gezeten die ik 's avonds gegeten heb en ja hoor, dan is het weer die kalote-E621.... onder 1 van de vele namen waarin die zooi in eten verstopt wordt.

Heel leuk dat sommige mensen dat dan niet geloven, hun goed recht, maar als je dat al belachelijk maakt terwijl ik zelf heel duidelijk ervaar dat ik daar blijkbaar niet (meer) zo goed tegen kan (en veel meer mensen hetzelfde ervaren!) dan worden andere beweringen van zo'n persoon ook direct veel minder waard :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-02-15 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:53

Klopt dat dit hiervoor niet bedoeld was, echter is er al heel veel aangegeven over wel/niet regulier en over wel/niet homeopathisch
LHO (sorry voor de man/vrouw verwarring) Blijft aanvallen, i.p.v. verschil aangeven. Terwijl wanneer je dit dus niet aanvallend doet, en je dan verschil goed uit kan leggen, je misschien wel mensen kan laten nadenken over toch regulier te vaccineren (mij niet, maar ik zeg misschien) Nu drijf je juist de mensen weg, door zo aanvallend te zijn, schiet men in de verdediging, i.p.v. na te gaan denken, of je het er mee eens zou kunnen zijn.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:39

Arabiansp schreef:
En jij blind de meute volgt. Er bestaat ook nog zoiets als zelf logisch denken. tuurlijk heb je al de WO onderzoeken nog aan je kant. Simpel omdat de tegenonderzoeken niet op op grote schaal gefinancierd worden door de farmaceutische industrie. Maar als mijn merrie na 3 afzonderlijke entingen 3x hartstikke bevangen staat dan heb ik voor mezelf het bewijs ook al staat het niet in de boeken.
Kun jij me een wetenschappelijke bron geven waarin staat dat de auto-immuunziekte van mijn dochter NIET te wijten is aan de vaccinaties?

Nop. Net als dat ik ook geen bron kan geven dat de auto-immuunziekte van je dochter is ontstaan door het te dicht lopen langs een lantarenpaal. Heb jij een bron dat die auto-immuunziekte wél door een vaccin is ontstaan?

wendyenbram schreef:
Barroco, ik stoor me ook niet aan wat LHO zegt, maar wel aan HOE ze het zegt... (aluhoedjes, luisteren naar man in de wolken, idioten enz.... Dat is niet nodig.
En de dingen waar ze mee aankomt zijn gewoon niet waar (gedeeltelijk waar is ook niet waar ;-) )
Als ze gewoon op een normale manier haar ideeen uit, Dan valt er nog mee/over na te denken en erover te praten. Maar ze sluit elke "normale" reactie eigenlijk uit, door zichzelf te overschreeuwen.

En ja daarom neemt niemand wat van haar aan, ze zet niet aan tot nadenken, over goh, zal ik toch wel gaan vaccineren, ze drijft je juist er steeds verder vanaf. Ik kan haar niet serieus nemen in deze discussie. Terwijl ik andere mensen die WEL of gedeeltelijk voor vaccineren zijn, wel serieus neem, en ook echt nadenk over wat ze schrijven. Doe ik dit bij haar DOOR haar geschreeuw dus echt niet.

Hij / hem / zijn :)

De enige mensen waar ik wat lomper op reageer, zijn de gene die met enorme oogkleppen op alleen maar kijken naar die twee of drie anti-vaxboekverkopers, en die geen enkele werkelijke bron kunnen noemen, en die zelfs werkelijke bronnen negeren of in twijfel trekken (Zoals het RIVM, of grote medische tijdschriften).

StalNollie schreef:
maar daar is dit topic niet voor geopend om de discussie voor en tegens te voeren. dan zal degene die zich daar in interesseert een ander topic voor moeten openen :o
dit topic vraagt om meer inzicht tips naar de andere kant van het verhaal, degene die daar voor open staan hebben al meer onderzoek gedaan naar de ziektes

overigens is het geen ze maar een hij

En dat is een gevaarlijke houding. Je bronnen cherry picken en oogkleppen op voor werkelijke onderzoeken, feiten, etc.

pmarena schreef:
Ik vind het op zich prima dat er mensen zijn die het standaard: enten is veilig en je bent gek als je het niet doet gedachtengoed volgen, het is logisch dat je dan denkt: die gekken die niet willen enten brengen ons allemaal in gevaar :oo

Maar er zijn nu eenmaal genoeg verhalen van mensen die daadwerkelijk heel simpel dingen ervaren hebben, echt niet goedgelovig zijn maar ook niet eigen ervaringen wegwuiven....en als er dan zo'n schreeuwerd komt die zegt dat het niet kan, niet waar is, zelf bedacht is... dan is dat alleen maar een extra bewijs voor het niet willen zien van iets dat grote problemen kan geven...zoals het vermoeden bij entingen is.

Dat sterkt je dan alleen maar in je mening dat het niet te vertrouwen is allemaal.

Daarmee bereikt een LHO bij veel mensen die hun twijfels hebben, juist het tegenovergestelde van wat 'ie wil :')

'Wij', mensen, zijn heel goed in het leggen van verkeerde verbanden. We vaccineren heel veel, en we worden heel veel ziek, en zo'n 100% van ons gaat ook nog eens dood. Het zal dus vaak zat gebeuren dat iemand na een vaccinatie heel ziek wordt, of dood gaat. Dat betekend echter niet dat er een verband tussen die twee is. En voorlopig zit ik nog altijd te wachten op een bron (niet op een anti-vaxboek,maar een werkelijke bron) van alle Antivaxargumenten die hier zijn aangevoerd.

Citaat:
Dat gezemel ook tegen mij, ik weet echt dondersgoed wanneer ik ineens zonder reden met een niet af te schudden gejaagd gevoel, zwetend, benauwd, met hartkloppingen en helemaal akelig in bed lig, ik gerust eens kan kijken wat er nu eigenlijk in de salade, hamburger of borrelhapjes heeft gezeten die ik 's avonds gegeten heb en ja hoor, dan is het weer die kalote-E621.... onder 1 van de vele namen waarin die zooi in eten verstopt wordt.

Heel leuk dat sommige mensen dat dan niet geloven, hun goed recht, maar als je dat al belachelijk maakt terwijl ik zelf heel duidelijk ervaar dat ik daar blijkbaar niet (meer) zo goed tegen kan (en veel meer mensen hetzelfde ervaren!) dan worden andere beweringen van zo'n persoon ook direct veel minder waard :(:)

Hohoho! Daar begon jij zelf over! ('Daar geloof je dan zeker ook niet in', zei je tegen mij).

En daar heb ik inhoudelijk op gereageerd (namelijk dat mononatriumglutamaat een natuurlijke stof is, die van nature oa. in rood vlees, kaas, tomaten, paddestoelen, sojasaus, en andere gerijpte producten voorkomt, en of je daar dan ook last van hebt. Antwoord moet tot op heden uitblijven. Ik denk van wel, aangezien de mononatriumglutamaat uit tomaat exact dezelfde is als de mononatriumglutamaat uit zeewier die als toevoeging gebruikt wordt).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:48

Mij gaat het niet om het potientiele gevaar van de inentingen eerlijk gezegd.
Ik vind gewoon voor sommige van de modernere inentingen absoluut geen voordeel.
Ik ga echt niet iets laten inspuiten wat nergens toe dient.
Dat geldt vooral voor de pneumokokken. Die overtuigt mij op geen enkel punt.
Bij meningokokken ben ik ook nog niet overtuigt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 13:26

LHO.....Het gemak waarmee je er maar vanuit gaat dat mensen zelf ook niet kunnen bedenken dat zaken toevallig kunnen zijn en maar domweg direct conclusies zouden trekken, dat is zo vervelend.

Denk je nou echt dat ik zo ontzettend veel minder ben jij dat ik zelf ook niet kan bedenken dat er andere oorzaken kunnen zijn? Het feit dat ik of anderen een bepaalde conclusie trekken komt echt niet altijd voort uit 1 toevalligheidje maar keer op keer weer zelf iets ervaren.

Het is echt heel erg neerbuigend om in feite te zeggen, dat wat de wetenschap (nog) niet algemeen aanvaard, niet bestaat en slechts goedgelovige en verkeerd geïnterpreteerde verzinsels zijn van wat dommige mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Nogmaals: de praktijk loopt eigenlijk altijd voor op wat de wetenschap bewijst :)*

Neem dat Des-gebeuren maar weer eens: dat werd 30 jaar lang voorgeschreven aan zwangere vrouwen. Werd ze aangepraat als zijnde een veilig middel waarmee ze minder kans op een miskraam zouden hebben.

Stel nu eens voor de grap dat het geen 2015 zou zijn, maar 1975 en dat iemand gevraagd had: moet ik dat spul wel gaan slikken?

Dan zou er iemand als jij zijn die haar voor gek gaat verklaren dat ze daar over twijfelt want een kleinere kans op een miskraam dat grijp je toch altijd aan!! Dokters adviseren het, wetenschap gaat niet over 1 nacht ijs.... en die vrouw is maar raar dat zij als leek twijfelt over wat mensen die er jaaaren voor gestudeerd hebben, aanraden.

Je kàn simpelweg niet uitsluiten dat er betreft entingen ook zoiets speelt.

Genoemde boeken of websites waar je niet naar wilt kijken staan vol bronnen, verwijzingen naar onderzoeken en echt geen boerenfluitjes-beweringen alleen maar :)

Maar die wil je niet lezen want die komen volgens jou van alu hoedjes waarschijnlijk :P

Raar hè dat kritische uitingen niet van de gevestigde orde komen maar van elders uit de samenleving, je zou het niet verwachten :P

Dat is wel heel makkelijk afwijzen: het staat niet op de site van het RIVM dus het bestaat niet...zucht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:12

LHO schreef:
De enige mensen waar ik wat lomper op reageer, zijn de gene die met enorme oogkleppen op alleen maar kijken naar die twee of drie anti-vaxboekverkopers, en die geen enkele werkelijke bron kunnen noemen, en die zelfs werkelijke bronnen negeren of in twijfel trekken (Zoals het RIVM, of grote medische tijdschriften).

Maar dat is natuurlijk een onoplosbaar dilemma. Voor de mensen die problemen hebben met de (al dan niet vermeende) rigiditeit en vooringenomenheid van de medische sector, zijn dat GEEN goede bronnen, omdat ze deel uitmaken van het systeem. In feite is dat een 'wij van wc-eend'-discussie. Jij hebt voldoende vertrouwen in de objectiviteit, zorgvuldigheid en onafhankelijkheid van het onderzoek dat daar uitgevoerd wordt, en beschouwt ze daarom als belangrijke bronnen. Anderen trekken de objectiviteit of zorgvuldigheid of onafhankelijkheid fundamenteel in twijfel, en zullen daarom die bronnen niet aanvaarden.

Omgekeerd speelt het trouwens net zo. Jij wijst andere bronnen en ervaringen af, voor een groot deel omdat ze geen deel zijn van het systeem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:16

LHO schreef:

.

de bronnen tenminste de meeste die jij vermeld LHO heb ik allang doorgenomen ook zonder jou 'tips' ik ben iets verder met 'onderzoek' voor mezelf. en bekijk het nu verder en van de 'andere' kant. maar jij bent degene die 'onze' bronnen gewoon klakkeloos wegwuift en er al niet eens voor open staat.

Omgekeerd speelt het trouwens net zo. Jij wijst andere bronnen en ervaringen af, voor een groot deel omdat ze geen deel zijn van het systeem

en de keuze wel of niet of gedeelte vaccineren is voor 'ons' die er bewust naar kijken zo moeilijk juist omdat er geen 1 bron DE waarheid bevat. dat maakt de keus gewoon zo moeilijk. wanneer doe je het goed.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:03

Zahlina schreef:
Enig idee wat Aluminium hydroxide veroorzaakt, een van de bijstoffen van een heleboel vaccinaties?

Toen er nog thiomersal in vaccins zat, werd door de anti-vac mensen beweerd dat kwik de bron was van alle kwaad, en de oorzaak van alle mogelijke ziektes.
Dat het om extreem kleine hoeveelheden kwik ging, die nooit over de toxische drempel heen kwamen, werd gemakshalve vergeten.
Om de link tussen thiomersal en allerhande ziektes te bewijzen was men bereid om erg ver te gaan, tot en met het actief vervalsen van wetenschappelijk onderzoek.
Hoe dan ook, uiteindelijk kon zo'n link nooit worden bewezen.

Ondertussen is thiomersal uit vaccins verdwenen.
Tot grote tevredenheid van de anti-vac mensen zou je dan denken, maar neen, die hebben ontdekt dat aluminium nog veel gevaarlijker is.

In vaccins komen extreem lage hoeveelheden aluminiumverbindingen voor.
Die zitten er niet voor niets.
Onderzoek heeft telkens opnieuw aangetoond dat de vaccins met kleine hoeveelheden aluminium beter werken.

Aluminium is een natuurlijk voorkomend metaal, één van de meest voorkomende metalen op deze wereld.
Het is overal aanwezig.
In de grond, in de lucht, in water, in groenten, in granen, in bier, in wijn, in melk, in noten, enz. enz.
Mensen komen er iedere dag uitgebreid mee in contact.
In Europa nemen mensen gemiddeld 1.7 tot 13 mg aluminium op per dag.
Dat leidt niet tot gezondheidsproblemen.

Vaccins bevatten doorgaans 0.225 mg tot 0.33 mg aluminium per dosis.
Voor alle duidelijkheid, een mg is 1/1000ste van een gram.
Maw, vaccins bevatten maar een fractie van wat de gemiddelde mens aan aluminium binnenkrijgt.

Kijk ter vergelijking even naar flesvoeding.
Flesvoeding bevat 0.225 mg aluminium per liter.
Voor flesvoeding op basis van soja gaat het om 0.46 tot 0.93 mg/Liter.

Flesvoeding krijgt een baby meerdere keren per dag, over een periode van een maand of zes.
Na zes maand flesvoeding geeft zo'n baby 38 mg aluminium binnen.
Dat is 168 keer meer dan de standaard dosis bij een vaccin.

Is flesvoeding gevaarlijk ?
Veroorzaakt flesvoeding autisme, auto-immuunziektes, enz ?
Neen.
En vaccins al evenmin.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:41

BigBen schreef:
Zahlina schreef:
Enig idee wat Aluminium hydroxide veroorzaakt, een van de bijstoffen van een heleboel vaccinaties?

Toen er nog thiomersal in vaccins zat, werd door de anti-vac mensen beweerd dat kwik de bron was van alle kwaad, en de oorzaak van alle mogelijke ziektes.
Dat het om extreem kleine hoeveelheden kwik ging, die nooit over de toxische drempel heen kwamen, werd gemakshalve vergeten.
Om de link tussen thiomersal en allerhande ziektes te bewijzen was men bereid om erg ver te gaan, tot en met het actief vervalsen van wetenschappelijk onderzoek.
Hoe dan ook, uiteindelijk kon zo'n link nooit worden bewezen.

Ondertussen is thiomersal uit vaccins verdwenen.
Tot grote tevredenheid van de anti-vac mensen zou je dan denken, maar neen, die hebben ontdekt dat aluminium nog veel gevaarlijker is.

In vaccins komen extreem lage hoeveelheden aluminiumverbindingen voor.
Die zitten er niet voor niets.
Onderzoek heeft telkens opnieuw aangetoond dat de vaccins met kleine hoeveelheden aluminium beter werken.

Aluminium is een natuurlijk voorkomend metaal, één van de meest voorkomende metalen op deze wereld.
Het is overal aanwezig.
In de grond, in de lucht, in water, in groenten, in granen, in bier, in wijn, in melk, in noten, enz. enz.
Mensen komen er iedere dag uitgebreid mee in contact.
In Europa nemen mensen gemiddeld 1.7 tot 13 mg aluminium op per dag.
Dat leidt niet tot gezondheidsproblemen.

Vaccins bevatten doorgaans 0.225 mg tot 0.33 mg aluminium per dosis.
Voor alle duidelijkheid, een mg is 1/1000ste van een gram.
Maw, vaccins bevatten maar een fractie van wat de gemiddelde mens aan aluminium binnenkrijgt.

Kijk ter vergelijking even naar flesvoeding.
Flesvoeding bevat 0.225 mg aluminium per liter.
Voor flesvoeding op basis van soja gaat het om 0.46 tot 0.93 mg/Liter.

Flesvoeding krijgt een baby meerdere keren per dag, over een periode van een maand of zes.
Na zes maand flesvoeding geeft zo'n baby 38 mg aluminium binnen.
Dat is 168 keer meer dan de standaard dosis bij een vaccin.

Is flesvoeding gevaarlijk ?
Veroorzaakt flesvoeding autisme, auto-immuunziektes, enz ?
Neen.
En vaccins al evenmin.

Dat, plus dat het gaat om kwikverbindingen en aluminiumverbindingen. Net als dat we dagelijks natrium (Dodelijk!) en chloor(dodelijk!)verbindingen binnen krijgen door middel van zout. Gaan we dagelijks dood? Nee. Een verbinding is iets heel anders dan een element. Zoals we niet doodgaan aan zout vanwege de natrium-chloorverbinding gaan we ook niet dood aan vaccins vanwege thiomersal/natriumethylkwikthiosalicylaat of aan ethylkwik, omdat het geen kwik is.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:54

Roald Dahl, 2 jaar voor zijn overlijden:
Citaat:
Measles: A Dangerous Illness

Olivia, my eldest daughter, caught measles when she was seven years old. As the illness took its usual course I can remember reading to her often in bed and not feeling particularly alarmed about it. Then one morning, when she was well on the road to recovery, I was sitting on her bed showing her how to fashion little animals out of coloured pipe-cleaners, and when it came to her turn to make one herself, I noticed that her fingers and her mind were not working together and she couldn't do anything.

"Are you feeling all right?" I asked her.

"I feel all sleepy," she said.

In an hour, she was unconscious. In twelve hours she was dead.

The measles had turned into a terrible thing called measles encephalitis and there was nothing the doctors could do to save her. That was twenty-four years ago in 1962, but even now, if a child with measles happens to develop the same deadly reaction from measles as Olivia did, there would still be nothing the doctors could do to help her.

On the other hand, there is today something that parents can do to make sure that this sort of tragedy does not happen to a child of theirs. They can insist that their child is immunized against measles. I was unable to do that for Olivia in 1962 because in those days a reliable measles vaccine had not been discovered. Today a good and safe vaccine is available to every family and all you have to do is to ask your doctor to administer it.

It is not yet generally accepted that measles can be a dangerous illness. Believe me, it is. In my opinion parents who now refuse to have their children immunized are putting the lives of those children at risk. In America, where measles immunization is compulsory, measles like smallpox, has been virtually wiped out.

Here in Britain, because so many parents refuse, either out of obstinacy or ignorance or fear, to allow their children to be immunized, we still have a hundred thousand cases of measles every year. Out of those, more than 10,000 will suffer side effects of one kind or another. At least 10,000 will develop ear or chest infections. About 20 will die.

LET THAT SINK IN.

Every year around 20 children will die in Britain from measles.

So what about the risks that your children will run from being immunized?

They are almost non-existent. Listen to this. In a district of around 300,000 people, there will be only one child every 250 years who will develop serious side effects from measles immunization! That is about a million to one chance. I should think there would be more chance of your child choking to death on a chocolate bar than of becoming seriously ill from a measles immunization.

So what on earth are you worrying about? It really is almost a crime to allow your child to go unimmunized.

The ideal time to have it done is at 13 months, but it is never too late. All school-children who have not yet had a measles immunization should beg their parents to arrange for them to have one as soon as possible.

Incidentally, I dedicated two of my books to Olivia, the first was 'James and the Giant Peach'. That was when she was still alive. The second was 'The BFG', dedicated to her memory after she had died from measles. You will see her name at the beginning of each of these books. And I know how happy she would be if only she could know that her death had helped to save a good deal of illness and death among other children.

Arabiansp

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:59

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:09

Hartstikke rot natuurlijk voor het Dahl-meiske en haar omgeving, maar het is niks meer dan een aanname van de beste man dat het vaccin zo ontzettend veilig zou zijn. Dat ene slachtoffer in 250 jaar is puur uit de lucht gegrepen natte vinger werk...

Destijds werd nog wel meer gezien als veilig dat het later absoluut niet bleek te zijn.

Rekening houden met die mogelijkheid dat vandaag de dag als veilig beschouwde zaken dat absoluut niet blijken te zijn is niet meer dan gewoon je verstand gebruiken...zéker als er zoveel claims komen vanuit de samenleving dat die serieuze complicaties er dus wel daadwerkelijk heel duidelijk lijken te zijn.

Waardoor het dan exact komt...? Zou leuk zijn als daar nog eens grootschalig onderzoek naar zou komen in plaats van het maar af te doen met: hier staat dat het veilig is dùs dat is het ook.

Maargoed we gaan alleen maar in kringetjes zo, dit is alleen maar tijdverspilling....
*trekt zich weer terug uit nutteloze discussie*

Als je denkt dat eventuele complicaties door entingen niet bestaan of wel mee zullen vallen, en de ziektes VEEL gevaarlijker zijn dan ga je lekker laten enten :j

Vind je dat het risico te groot is op de kans dat je kind vaccinatieschade ondervindt, en denk je dat het risico van de ziektes wel meevalt, dan ent je niet. Of je pikt er de ziektes uit die je het engst vindt als je denkt dat de vaccinaties daarvoor wel redelijk bewezen betrouwbaar zijn, en dan geef je alleen die :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-02-15 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:10

Wat ik grappig vind is dat steeds mazelen genoemt wordt terwijl de meeste mensen hier al aangegeven hebben daar WEL voor te vaccineren.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar goede informatie (geen halve) over de voordelen van Hib, Men-C, Pneu en Hpv. Want met mijn biologie kennis kan ik met de beste wil van de wereld niet goed begrijpen hoe een vaccin kan werken als het eigenlijk krijgen van de ziekte niet eens immuniteit verschaft (men-c).
En waarom het dan op 14 maanden moet terwijl men weet dat het dominante serotype op die leeftijd Men-B (70% B vs 30% C) ligt. Daarnaast geloof ik nav cijfers ook niet dat het aantal hersenvliesonstekingen in een land daarmee daalt, hoogstens zie je een verschuiving naar een ander beestje.
Dit is al het geval gebleken in Duitsland en Zweden met Pneumokokken. De beestjes waartegen geent was zijn er minder, maar de overige serotypes (waarvan enkele antibiotica resistent) hebben hun plek ingenomen.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waar het idee vandaan kwam dat dit ooit nuttig had kunnen zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:16

Sizzle ik ben daar nog mee bezig heb voor ons alleen nog de dktp zo goed als duidelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 17:23

Dat is ook het beeld dat de betreffende oud-huisarts schetst en dat je wel vaker ziet, ook vanuit traditionele hoek....

Dat artsen e.d. zich afvragen of de ent-woede niet een beetje uit de hand aan het lopen is en de algehele weerstand niet alleen maar aan het verzwakken is daardoor, terwijl de vrij onschuldige kinderziektes door het enten vervangen worden door andere aandoeningen en problemen.... door de ene stam / variant uit te willen roeien, krijgt de andere de ruimte om op te komen en met die "nieuwe" ben je dan met een beetje pech slechter af om te kunnen bevechten dan met de oude.... had je beter die oude kunnen houden.

En dan daarnaast nog de risico's van de entstoffen op zich waar gewoon niet iedereen goed tegen kan.

Waar dingen mee fout kunnen gaan.

En waar vanuit de praktijk toch zorgelijke vermoedens komen over verbanden tussen enten en mensen die ineens liggen te klapwieken.

Wie welke entingen wel laat zetten, wanneer en waarom dat vind ik echt super interessant om te lezen en dat was eigenlijk ook de opzet van dot topic :j

Als je besluit dat je niet domweg het RVP wilt volgen, en je gaat inlezen, dan zal je wellicht in eerste instantie denken: het is allemaal zo schimmig als wat: ik neem het risico van enten niet, mijn kind wordt geen proefkonijn voor de industrie, is neem het kleine risico wel met de ziektes :j

Het is dan juist zo interessant om van anderen te horen welke entingen ze toch, alles afgewogen wèl laten zetten en waarom :j

Zodat je de belangrijkste zaken er uit kan pakken in plaats van alles er maar in te spuiten simpelweg omdat het er nu eenmaal is :(:)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:35

Sizzle schreef:
En waarom het dan op 14 maanden moet terwijl men weet dat het dominante serotype op die leeftijd Men-B (70% B vs 30% C) ligt.

Ik vind 30% anders nog steeds een aardig hoog percentage. Hersenvliesontstekking is niet even een griepje waar ze zo vanaf zijn. Al zou het maar 5% zijn zou ik kinderen hier nog voor inenten. Je kind zal maar in die 30% vallen die het wel krijgt..... Maar goed dit is uiteraard een persoonlijke mening.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:56

Hersenvliesontsteking is inderdaad niet domweg een griepje, echter bestaan er meerdere soorten Meningokokken dan alleen de C variant, waar tegen gevaccineerd wordt. Naar mijn weten is de Men C vaccin gekomen, omdat er zoveel kinderen NA vaccins hersenvliesontsteking kregen. (met name na de BMR) Dus het is een vaccin, om de "schade" van een vaccin te beperken.

Het vaccin is dus een schijnveilige oplossing, vind ik. Wat je echter wel MOET doen, is je inlezen wat hersenvliesontsteking is, wat het doet, en wat er aan vooraf aan tekenen kunnen zijn. En bij elke verdacht teken, de huisarts raadplegen. Dat is beter dan denken oja kindje heeft koorts het lijkt wat stijf, maar he het is gevaccineerd dus niks aan de hand....

Dus Sizzle waarom op 14 mnd? Omdat je dan dus ook de BMR krijgt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 19:31

Ik vind het op zich ook niet zo heel raar gedacht dat het inspuiten van iets dat gemaakt is om het immuunsysteem flink te prikkelen, behalve een geïrriteerde plek op het armpje en koorts / lamlendigheid ook best ontstekingsreacties e.d. elders in het lichaam kan triggeren... hersenvliesontsteking als mogelijk gevolg van een enting klinkt mij dan niet eens zo vergezocht in de oren :(:)

Je hoort toch ook wel steeds meer over rechtszaken waarbij mensen een "compensatie" krijgen voor bewezen vaccinatie-schade... en dan zal het niet bepaald makkelijk zijn om dit keihard te bewijzen...

Zomaar even een eerste de beste Google-linkje:
http://www.homeopathie-behandeling.nl/links/artikel-us

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:42

Er zijn inmiddels veel landen waar vaccinatieschaderegeling zijn.

Om onze situatie te vertellen, zoals het nu lijkt gaan we vanaf 1 jaar alleen tegen DTP vaccineren. Eigenlijk valt de keus op alleen difterie en polio maar 2 vaccins bevatten meer rommel dan 1 vaccin.

Het is een middenweg want ik wil niet vaccineren, maar mijn man is bang voor difterie en polio en ik vind dat ik hem daarin tegemoet moet komen.

24 februari ga ik een webinar volgen van Door Frankema, ik ben benieuwd of dat mijn mening nog doet veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:30

LHO schreef:
Arabiansp schreef:
En jij blind de meute volgt. Er bestaat ook nog zoiets als zelf logisch denken. tuurlijk heb je al de WO onderzoeken nog aan je kant. Simpel omdat de tegenonderzoeken niet op op grote schaal gefinancierd worden door de farmaceutische industrie. Maar als mijn merrie na 3 afzonderlijke entingen 3x hartstikke bevangen staat dan heb ik voor mezelf het bewijs ook al staat het niet in de boeken.
Kun jij me een wetenschappelijke bron geven waarin staat dat de auto-immuunziekte van mijn dochter NIET te wijten is aan de vaccinaties?

Nop. Net als dat ik ook geen bron kan geven dat de auto-immuunziekte van je dochter is ontstaan door het te dicht lopen langs een lantarenpaal. Heb jij een bron dat die auto-immuunziekte wél door een vaccin is ontstaan?

JAH!!

+:)+

http://www.fda.gov/downloads/BiologicsB ... 123789.pdf

Pagina 6

Cardiovascular System
Vasculitis.

Oja en voor het geval je denkt dat het MMR II vaccin hier in nederland niet gegeven wordt...
Het MMR II vaccin is de amerikaanse licentie en het MMR-vaxpro vaccin is de europese licentie, beide gewoon hetzelfde vaccin van dezelfde fabrikant, Merck.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02184572

Biological: Merck & Co., Inc.'s M-M-R®II (also called M-M-R Vax Pro®), combined measles-mumps-rubella virus vaccine

dus.... :\

en heej LHO, check de afkomst van die bronnen <<)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:01

wendyenbram schreef:
Hersenvliesontsteking is inderdaad niet domweg een griepje, echter bestaan er meerdere soorten Meningokokken dan alleen de C variant, waar tegen gevaccineerd wordt. Naar mijn weten is de Men C vaccin gekomen, omdat er zoveel kinderen NA vaccins hersenvliesontsteking kregen. (met name na de BMR) Dus het is een vaccin, om de "schade" van een vaccin te beperken.

Het vaccin is dus een schijnveilige oplossing, vind ik. Wat je echter wel MOET doen, is je inlezen wat hersenvliesontsteking is, wat het doet, en wat er aan vooraf aan tekenen kunnen zijn. En bij elke verdacht teken, de huisarts raadplegen. Dat is beter dan denken oja kindje heeft koorts het lijkt wat stijf, maar he het is gevaccineerd dus niks aan de hand....

Dus Sizzle waarom op 14 mnd? Omdat je dan dus ook de BMR krijgt!

Zo had ik het nog nooit bekeken. Heel "logisch" eigenlijk.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:06

zonnebloem18 schreef:
Er zijn inmiddels veel landen waar vaccinatieschaderegeling zijn.

Om onze situatie te vertellen, zoals het nu lijkt gaan we vanaf 1 jaar alleen tegen DTP vaccineren. Eigenlijk valt de keus op alleen difterie en polio maar 2 vaccins bevatten meer rommel dan 1 vaccin.

Het is een middenweg want ik wil niet vaccineren, maar mijn man is bang voor difterie en polio en ik vind dat ik hem daarin tegemoet moet komen.

24 februari ga ik een webinar volgen van Door Frankema, ik ben benieuwd of dat mijn mening nog doet veranderen.

Weet jij hoe vaak de DTP vanaf 1 jaar dan "moet" om effectief te zijn? En heb jij een dochter of een zoon? Doe je bij een dochter dan nog iets met de rode hond?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:24

Als je na een jaar begint vaccineer je nog maar 3 keer i.p.v. 4 keer met DTP, 2 keer met 1 maand er tussen en dan na 6 maanden.
Rode hond is 1 van de vaccinaties waarbij ik het zinloos vind om het nu al te doen. Mocht onze dochter een kinderwens hebben kan ze zich altijd nog laten vaccineren als ze nog geen antistoffen heeft aangemaakt. Daarbij zijn er veel gevallen bekend waarbij er überhaupt geen antistoffen worden aangemaakt tegen rode hond na de vaccinatie (non-responders), schijnveiligheid in mijn ogen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:43

Lara_ schreef:
Sizzle schreef:
En waarom het dan op 14 maanden moet terwijl men weet dat het dominante serotype op die leeftijd Men-B (70% B vs 30% C) ligt.

Ik vind 30% anders nog steeds een aardig hoog percentage. Hersenvliesontstekking is niet even een griepje waar ze zo vanaf zijn. Al zou het maar 5% zijn zou ik kinderen hier nog voor inenten. Je kind zal maar in die 30% vallen die het wel krijgt..... Maar goed dit is uiteraard een persoonlijke mening.

Maar dan snap je het principe niet. Van de DRAGERS is 70% MenB drager. Waarom zou je tegen MenC beschermen als je MenB drager bent. dat is niet logisch.
In zware besmettingstijden kan 90% van de mensen drager zijn (normaal 15%) van 1 of beide (of een andere zoals C) en toch worden enkel 4 op de 100000 besmet (enkele daarvan HIV positief) en ook weer een percentage (weet niet precies, rond 20%) daarvan sterft. MenB is net zo gevaarlijk als MenC. De bacterie zelf dringt echter normaal niet naar binnen als er geen achterliggende oorzaak is. Op het moment dat het naar binnen kan maakt het geen fluit uit wie er voor de ingang zit want die gaat naar binnen en veroorzaakt het probleem. Roei je C uit dan neemt de evengevaarlijke B de plek nog meer in terwijl voor B geen vaccinatie mogenlijk is. Dat dit ook zo is blijkt uit alle overheidsraporten die bij ons vrij te vinden zijn. Het aantal totale infectie (dus zwaar zieke) gevallen blijft vrij constant, maar het percentage MenC neemt af (nu 30%) waarbij MenB nu de overhand heeft (50%) en dan heb je nog MenC met 20%. Van alle 3 ga je net zo hard dood. Dus hoe minder mensen dood gaan aan C (hoera het werkt) hoe meer er dood gaan aan B -O-
Zelfde met pneumokokken.

Wendyenbram, menC is beschreven als een zeer langzaam vaccin dat minimaal 6 weken nodig zou hebben om een voldoende titer te bereiken. Dus dan moeten ze het ruim er voor geven anders heeft het geen nut. Noodvaccinatie ervoor was een erkende fout destijds.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-02-15 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:55

Jullie enten trouwens vaker voor d(k)tp als wij, of niet?
Hier is het 2,4,6 en nog een keer tussen 15-24 maanden.

Dan BMR op 12 maanden en MenC op 15 maanden. Valt dus niet samen.