Veulen84 schreef:Dat laatste inderdaad. Je krijgt er helemaal geen bril voor. 99 van 100 moet je evengoed nog zelf een bedrag bij leggen.
Hangt van je premie af. ik hoefde maar 49 euro te betalen ipv 149
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
jesito schreef:LadyMadonna schreef:Tandarts vind ik altijd lastig. Je hebt nooit iets, tot je een x een wortelkanaal moet...
Gewoon op het einde van het jaar naar de tandarts gaan en als er dan iets is, je verzekering omgooien en dan in het nieuwe jaar laten fixen.
ratjelover schreef:Iemand ervaring met FBTO en het aan/- en uitzetten van bepaalde modules. Hoe gaat dit precies in z'n werk, wanneer zet je bijv. tandarts aan en wat zijn de ervaringen?
Ik ben nog wat sceptisch hierover.
Shadow0 schreef:Veulen84 schreef:Dat laatste inderdaad. Je krijgt er helemaal geen bril voor. 99 van 100 moet je evengoed nog zelf een bedrag bij leggen.
Dat is niet mijn probleem. Zelf bijbetalen is je eigen geld - als je dat wilt doen, leef je uit.
Probleem is vooral dat dit ook ten koste gaat van het geld dat voor andere zorg beschikbaar is. Ik gun iedereen van harte een goede bril als het nodig is en ben daarom helemaal voor een behoorlijke vergoeding. Een deel daarvan hoort wat mij betreft zelfs weer terug in de basisverzekering.
Maar ik vind niet dat het nodig is dat iedereen om het jaar een dure bril uitzoekt gewoon omdat het kan, omdat je nog budget hebt en omdat de opticiens graag brillen verkopen.
Daar is zorggeld niet voor bedoeld. Het is een zorgverzekering, geen cadeaukaart of abonnement.
Veulen84 schreef:Er is simpel weg geen verzekering die een gehele bril verkoopt. Zelfs niet een goedkope.
LadyMadonna schreef:wat een gezellige toon hangt er toch in dit topic zeg....
Shadow0 schreef:Veulen84 schreef:Er is simpel weg geen verzekering die een gehele bril verkoopt. Zelfs niet een goedkope.
Maar dat was niet mijn punt. Het gaat erom dat brillenverkopers mensen proberen te lokken nog snel even hun 'budget' op te maken. Die insteek vind ik verkeerd.
Maar blijkbaar werkt het wel, in elk geval op korte termijn, want anders zou men vanuit de brillenwinkels geen geld in die reclames stoppen. Maar het gevolg is: de verzekeraars moeten meer vergoeden voor brillen (omdat mensen ook een nieuwe bril nemen terwijl ze er nog niet per se aan toe zijn), en dus schroeft de verzekeraar vervolgens de vergoeding voor brillen terug, en vervolgens zitten de mensen die wel een nieuwe bril nodig hebben in de problemen. Op de langere termijn is het alleen maar erg onvoordelig voor ons.
Verzekeren is iets dat we samen doen, dat betekent dus ook dat we wat mij betreft ook allemaal samen verantwoord daarmee omgaan.
En datzelfde verhaal is rechtstreeks van toepassing op geld dat naar ipads gaat ipv zorg.
Lalidan schreef:Elk jaar een nieuwe bril halen gewoon omdat het kan, volgens mij kan dat bij geen enkele zorgverzekering. De meeste vergoedden maar 1 keer in de 2 tot 3 jaar een bepaald bedrag en dat bedrag is dan meestal om te huilen. Van 75 euro in de drie jaar kan ik geen fatsoenlijke bril kopen, laat staan dat ik een bril koop omdat het kan. En dan moet je maar hopen dat in die drie jaar je ogen niet achteruit gaan.... Ook hiervoor zou moeten gelden dat wat je nodig hebt vergoed krijgt. En dan een fatsoenlijk bedrag voor glazen en een gemiddeld montuur. Geen veranderende sterkte (of maar heel weinig)? Dan doe je inderdaad maar X aantal jaar met je bril.
LadyMadonna schreef:wat een gezellige toon hangt er toch in dit topic zeg....
pmarena schreef:Het blijft gewoon een lastig iets met zorg en toeslagen en potjes en andere zaken, wat betreft het eerlijk verdelen van de kosten... natuurlijk gun je iedereen een zorgeloos leven met toegang tot alles wat nodig is om het fijn te hebben, maar geld blijft gewoon een probleem....