Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kayleigh_ schreef:Kleine toevoeging: Wil je het spiegelbeeld positief laten veranderen en vooral aankomen in spiermassa, is het uiteraard wel van groot belang dat je daar ook een goed dieet op nahoudt. Dan moet je inderdaad wel voldoende calorieën binnenkrijgen anders kun je nooit die massa opbouwen.
Greetje63 schreef:Je kunt natuurlijk ook je vetpercentage naar beneden krijgen voor meer spiermassa te kweken. daarom is sporten icm gewicht willen verliezen zo belangrijk. Je kunt gemakkelijk gewicht verliezen zonder te sporten maar door enkel te weinig te eten. Maar dan verlies je naast vetmassa ook spiermassa en zal het vetpercentage dus relatief hoog blijven. Als je tijdens het afvallen werkt aan spieropbouw zal dat een gunstiger invloed hebben op het vetpercentage. Maar spieren opbouwen als je echt te weinig voedingstoffen binnen krijgt is ook weer onmogelijk.
xNathaliee schreef:Kayleigh_ schreef:Kleine toevoeging: Wil je het spiegelbeeld positief laten veranderen en vooral aankomen in spiermassa, is het uiteraard wel van groot belang dat je daar ook een goed dieet op nahoudt. Dan moet je inderdaad wel voldoende calorieën binnenkrijgen anders kun je nooit die massa opbouwen.
Dat is uiteindelijk wel waar ik naar toe wil maar voor nu wil ik vooral mijn vetpercentage verlagen. Die is bovengemiddeld (niet echt met een goed meetinstrument gemeten maar ik denk niet dat het veel zal verschillen) dus dat is mijn eerste doel. Uiteindelijk wil ik wel naar een strak lichaam werken met spieropbouw
Kayleigh_ schreef:Het is zeker heel erg moeilijk, ben ik absoluut met je eens. Ik ben ook nog steeds zoekende hoe ik verantwoord die paar pondjes kwijt kan raken...Maar in de basis is het heel simpel. Afvallen = minder erin dan eruit gaat. Aankomen = minder eruit dan erin.
Kayleigh_ schreef:Toch bestaat er geen 'spaarstand' waardoor je niet af zou vallen. Doe je vrijwel altijd hetzelfde in de sportschool, of krijg je in overleg om de zoveel tijd andere schema's? Als je bijv. elke dag 5 km hard gaat lopen, verbrand je de eerste keer veel meer calorieën dan de tweede keer. Je lichaam went aan de sport die je beoefent, waardoor het verbranden van calorieën afneemt voor die specifieke oefening.
Dit geldt ook voor andere soorten oefeningen.
Wil je je vetpercentage verlagen, is het nog altijd noodzaak om een energietekort te creëren, een andere weg is er niet.
xNathaliee schreef:Ik hoop het! Sta, na 2 dagen rust, weer in de sportschool. Vond dat thuiszitten maar niks haha. Vanaf vandaag weer elke dag tot woensdag.
purple schreef:Ik ben weer begonnen met hardlopen en thuis been/buikspieroefeningen te doen, maar ik kreeg mega last van mijn knie (2 jaar geleden lelijk verdraaid met skiën).. Ik ben bang dat het van het squatten komt, ik let wel erg goed op dat ik het goed doe, maar ik denk dat het te veel is voor mijn knie
Weet iemand een vergelijkbare oefening, waarbij ik mijn knie niet zo mee belast? Ik squatte vaak tijdens het douchen en tandenpoetsen, dan zijn donkeykicks niet zo handig
xNathaliee schreef:xNathaliee schreef:Ik hoop het! Sta, na 2 dagen rust, weer in de sportschool. Vond dat thuiszitten maar niks haha. Vanaf vandaag weer elke dag tot woensdag.
Oke, zondag niet geweest maar wezen wandelen in het bos. Gister was rustdag en straks vanuit werk gelijk door voor upperbody!
Ik merk, nu ik voor de 3e week op rij meer dan 4x per week gemiddeld sport dat ik last krijg van mijn vetrollen. Als ik in een bepaalde houding lig of sta dan knelt het soms op de hoogte van de onderkant van mijn bh band maar dan meer opzij zeg maarIemand een idee of dit te maken heeft met het intensieve sporten?
purple schreef:Ja, ik kan verder ook weinig bedenken, behalve donkeykicks of fire hydrants... Ik kan wel op mijn knieën zitten, maar buigen (bijvoorbeeld de trap af), voelt niet fijn