"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:07

Nuttige beesten en ze vangen veel muggen en vliegen, als ze plots voor je neus zitten soms niet leuk maar verder laat ik ze gewoon zitten. Ben alleen bang voor wespen door de gruwelverhalen van mijn moeder vroeger, die was allergisch voor een steek en werd prompt altijd geprikt, konden we haar weer prikken met de medicatie.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:38

Volgend jaar laat ik het huis insprayen door dienapider buster mensen. Vriendin heeft dat ook gedaan en het scheelt enorm!
Dit jaar wilde ik het niet omdat ik nu ik hoog zwanger ben niet met rare stoffen in aanraking wil komen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:11

Gisteravond zit vriendlief dus doodleuk te vertellen dat er een enorme spin in de keuken heeft gezeten. "Hij was echt enorm groot en had een soort haar op zijn poten" vertelde hij vrolijk.

Na mijn; hij is nu toch wel dood? En waarom vertel je mij dit?

Kwam er alleen; "hij is er nu toch niet meer dus maak je maar geen zorgen"

Jullie begrijpen. Defqon1 heerst in mij. Ik zie ze overal (oke, ik denk soms ook dat ik ze zie) iets zomaar optillen? No way! Eerst checken of de verkering van het keukenmonster daar niet zit. Brrrr ik haat ze!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:13

lillytjuh schreef:
Volgend jaar laat ik het huis insprayen door dienapider buster mensen. Vriendin heeft dat ook gedaan en het scheelt enorm!
Dit jaar wilde ik het niet omdat ik nu ik hoog zwanger ben niet met rare stoffen in aanraking wil komen.

Insprayen door buster mensen? Heb je voor mij de gegevens hiervan? Klinkt als muziek in mijn bange oren.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:49

In de keuken zit een kleine spin vindt hem maar eng, wacht nu tot die naar beneden komt kan ik hem vangen }:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 15:09

drawerlover schreef:
Weet ik zelf niet. Ik laat spinnen gewoon zitten zodat ik er elke dag tegenaan kijk (ook voor die tarantulabeesten) en geef ze namen dat maakt ze ook minder eng. En ik begon klein en probeerde spinnetjes te pakken en hield ze op mijn hand tot ik ontspande en daarmee ging ik steeds grotere pakken. Nu ben ik bij de ietwat grotere trilspinnen gebleven. Nog iets van 2 van die oppakken en dan ga ik naar de tarantulas hiero.

Nou dat doe ik je echt niet na hoor :n

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:59

lillytjuh schreef:

En dan kruipt de kleine rond.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:06

Britta31 schreef:
lillytjuh schreef:

En dan kruipt de kleine rond.

insecticiden en aanverwanten met een baby in huis vind ik eerlijk gezegd ook niet zo'n heel fijn idee. zelfs als het 'kan' volgens de verpakking zou ik het liever niet doen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:13

Wij hadden hier laatst ook zon groot ding lopen die maar net in een theeglas paste! Mn moeder de held heeft hem gevangen en naar buiten gegooid en jahoor nog geen 10 minuten later loopt er nog een! En we zaten nog wel grapjes te maken van 'ze komen nooit alleen he' nou echt dus! Maar die eikel schoot zo onder de koelkast dus met geduld gewacht tot hij weer terug kwam.. Nu denk ik dat deze spin te veel hans klok gekeken heeft want hij zat ineens aan de andere kant van de muur! Niet te pakken gekregen tot hij een uurtje later voor de tv langs sprintte haha! Je had me horen gillen! Het is niet dat ik echt bang ben maar ik zie ze liever niet!
Uiteindelijk gevangen en bij zn vriendje buiten gezet haha!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:16

Even googlen op
Spider buster!

Jillsil schreef:
lillytjuh schreef:

Insprayen door buster mensen? Heb je voor mij de gegevens hiervan? Klinkt als muziek in mijn bange oren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:18

Dan kan ik het in de vakantie doen net voordat het spinnen seizoen begint.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:34

Ik dacht dat spider buster een grap was net als ghost buster. Maar ze bestaan echt! Deze mensen gaan mijn nieuwe beste vrienden worden. Maar het gaat mij vooral om de spinnen die binnen zitten. De rag buiten boeit me dan weer niet zoveel.

Ach als je het in je vakantie laat doen zal het na een week heus niet schadelijk zijn. Ik heb nu een spray en die spuit ik s morgens en dan mag je er 's avonds in en is op biologische basis.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:02

Binnen durf ik niet zo goed, ben toch bang dat mijn vloer en meubels er niet blij mee gaan zijn hahaah

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:29

NYC schreef:
Mijn aanstaande buurmans had laatst vrolijk op Facebook staan dat hij een huisdier had aangeschaft, Goliath Birdeating Tarantulla.

Getverdemme, dag Nieuwjaarsborrel of even langskomen bij de buren :evaw: ^) :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:56

Anoli schreef:
drawerlover schreef:
Weet ik zelf niet. Ik laat spinnen gewoon zitten zodat ik er elke dag tegenaan kijk (ook voor die tarantulabeesten) en geef ze namen dat maakt ze ook minder eng. En ik begon klein en probeerde spinnetjes te pakken en hield ze op mijn hand tot ik ontspande en daarmee ging ik steeds grotere pakken. Nu ben ik bij de ietwat grotere trilspinnen gebleven. Nog iets van 2 van die oppakken en dan ga ik naar de tarantulas hiero.

Nou dat doe ik je echt niet na hoor :n

Ja dat dacht ik eerst ook, ik krijg die nooit opgepakt. Maar het was dus gelukt. En dan moet je hem in je hand houden totdat je onspannen bent. En dat duurt even en dat is ook het lastige eraan

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:20

Ik durf al niet eens in de buurt te komen. Dus dat is af en toe al een hele uitdaging voor mij.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:24

Mijn zoontje had vanmorgen ook weer iets leuks bedacht.
Zoals gewoonlijk ging hij mee naar de wc met mij om Bob (de vaste spin) te begroeten. Na zijn vrolijke goeiemorgen Bob volgende er ook nog een goeiemorgen papa-spin (zo noemt hij die grote huisspinnen) -O- . Dus ik vraag hem zo rustig mogelijk waar hij die spin ziet. Onder de wc mama, heel fijn als je de grote boodschap aan het doen bent >;) . Ik vlieg dus als een gek omhoog en net toen ik op het punt stond in paniek te raken kwam er een lachende "sorry mama, het is een grapje" uit zijn mond |o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:09

poetser schreef:
Mijn zoontje had vanmorgen ook weer iets leuks bedacht.
Zoals gewoonlijk ging hij mee naar de wc met mij om Bob (de vaste spin) te begroeten. Na zijn vrolijke goeiemorgen Bob volgende er ook nog een goeiemorgen papa-spin (zo noemt hij die grote huisspinnen) -O- . Dus ik vraag hem zo rustig mogelijk waar hij die spin ziet. Onder de wc mama, heel fijn als je de grote boodschap aan het doen bent >;) . Ik vlieg dus als een gek omhoog en net toen ik op het punt stond in paniek te raken kwam er een lachende "sorry mama, het is een grapje" uit zijn mond |o

een kereltje naar mijn hart :')

soms is het ook gewoon best een beetje te verlokkelijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 18:49

Oh hier weten ze onderhand dat ze geen grapjes moeten maken over spinnen :n

Want dat geeft alles behalve grappige reacties van mijn kant _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:10

Iemand van jullie vanavond DWDD gezien?