Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:50

Ik wil heel graag navelstrengbloed doneren, doen ze dat niet in het ziekenhuis waar ik wil bevallen.... Zo jammer!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:07

Ik meld me! Ik heb me zojuist opgegeven om bloeddonor te worden. Orgaandonor ben ik (nog) niet. Ik weet niet zo goed hoe ik daarover denk. Op dit moment voelt het in ieder geval nog niet 100% goed. Ik kan niet zo goed onder woorden brengen wat er precies niet goed voelt. Het is toch een soort drempel waar ik overheen moet, zo voelt het tenminste. Bloeddonor worden vind ik daarom voor nu wel fijn. Ik kan er anderen mee helpen en orgaandonor worden kan altijd nog natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Heb me er natuurlijk al wel een beetje over ingelezen. Binnen 14 dagen krijg ik een brief thuis om mijn eerste afspraak bij de bloedbank te maken :)

JenW

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:10

Leuk! Succes! Tip is wel om genoeg te eten en drinken ;)

Ik moet mij over 7 weken helaas weer afmelden maar kijk of ik straks in Frankrijk hier weer mee verder kan gaan :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:35

Jaaa wereld bloeddonor dag! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:38

Alle vampieren in de wereld ook dolblij :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:23

Hahahaha zekers weten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:48

Ik vond het spotje van FB wel gaaf , je moet het maar durven zo door de straten te lopen :j (beschilderd en wel)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:26

Ik zou het ook zo doen :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:15

Hebben jullie het programma 'deel je leven' ook gezien? Zijn inmiddels 3 afleveringen geweest, daarin volgen ze mensen die een orgaan nodig hebben. Misschien goed voor de mensen die overwegen donor te worden, wie weet trekt het je over de streep :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:26

Nee ik zal terug kijken :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:33

Welk net kom ik deel je leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:34

Nederland 1 zegt google :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:36

Wat ongelooflijk mooi dat jullie dat allemaal doen zeg! Ik heb al een tijdje wat bloedarmoede en ijzertekort en krijg het niet volledig in orde. Misschien nog even wachten met doneren? Iemand hier ervaring mee? Word je heel slap dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:37

Geloof dat je dan niet mag doneren :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:39

Ik ben orgaandonor (in England wel)
ik wil ook graag bloed donor Worden, maar als ik dat zo lees hier ben ik Te licht... :( vet balen.
hoe werkt beenmerg donor?
ik heb geen problemen met pijn, niet als het iemand Anders zijn Leven kan redden :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:39

Woon wel in België ;) misschien nog eens laten testen en dan zien waar ik sta en ook even lezen over de voorwaarden hier hehe. Volgende keer zal ik de HA eens vragen wat er mogelijk is, vind het een mooi idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:43

Saddle wat weeg je? , beenmerg heb ik geen idee van ik ben te zwaar voor beenmerg namelijk

Oh informeren dan idd :j , geen idee wat in Belgie mag

Ik denk dat ik 26 augustus weer mag net voor vakantie, 24 juni is te snel (bij locatie kijken en die van mij is om de 2 maanden in het ouderlijk dorp waar ik nog steeds doneer , geen zin om verhuizing door te geven :P)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:59

Ik weeg meestal rond de 43 kilo, soms wat zwaarder.. Ik ben verder wel heel gezond enzo..
ik heb voor beenmerg even opgezocht, en verdorie, daar moet je dus blijkbaar ook 50 kilo voor wegen, maar ik ben van een etnische achtergrond waarvan ze Grote tekorten hebben in de databank, (dat staat op de site)zit je lekker mee Dan.. ><

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:23

Ik ben geen bloed donor maar orgaan donor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:25

saddledancer schreef:
Ik weeg meestal rond de 43 kilo, soms wat zwaarder.. Ik ben verder wel heel gezond enzo..
ik heb voor beenmerg even opgezocht, en verdorie, daar moet je dus blijkbaar ook 50 kilo voor wegen, maar ik ben van een etnische achtergrond waarvan ze Grote tekorten hebben in de databank, (dat staat op de site)zit je lekker mee Dan.. ><

Op naar een Mcdonalds dieet :j :')

Nee flauw , wat jammer -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:28

Ik ben al een hele tijd orgaandonor en sinds kort ook bloeddonor! Twee weken terug mijn eerste oproep gekregen, helaas zat ik de eerste week midden in de examens en dus stress en afgelopen week werd ik ziek ^)
Hopelijk snel een herkansing.

Ik hoop dat ik er goed op reageer want kan snel tegen het (gevoel van) een lage bloedsuiker aanzitten.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:30

Rebecca schreef:
saddledancer schreef:

Op naar een Mcdonalds dieet :j :')

Nee flauw , wat jammer -O-

haha ja, vreteeeen!! _O- (ik vreet me echt al 3 slagen in de rondte, maar aankomen ho maar :')

vind het wel echt jammer hoor :n had graag bij gedragen..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:31

Hier ook een bloeddonor. Heb nu alleen nog maar getest en wordt over een week opgeroepen ongeveer om voor het eerst echt te geven. Vorige keer was mijn HB te laag, dus moest ik langer wachten. En verder ook orgaandonor, mijn moeder werkt in het Dialysecentrum en dus weet ik wat het betekend om een nier te doneren/krijgen (niet uit ervaring, maar dus wel wat het ziekzijn met je doet).

@Saddledancer: Heb je ondergewicht of ben je heel klein? Ik kan me voorstellen dat ze bij ondergewicht liever niet hebben dat je doneert, maar als je heel klein/iel bent, waarom niet? Evt wat minder dan de toegestane hoeveelheid (300 ml ofzo). Ik zou eens mailen, vooral als ze jouw bloed blijkbaar goed kunnen gebruiken.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:34

@sting ik ben 1.68 m dus wel ondergewicht, maar ik ben heel ielig gebouwd, dus niet ongezond ofzo. Misschien toch maar eens proberen Dan ja :j

succes met jouw eerste keer geven :j :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 22:44

Ik zou ook gerust zo over straat lopen! Vooral omdat je dan een trots gevoel krijgt omdat je mensen helpt!

Hebben jullie niet van dat je eigenlijk heel nieuwsgierig bent wie nou eigenlijk de persoon is waarvan jou bloed in zijn lichaam is gekomen?
Ik heb dat wel, zou ook graag een keer een reactie van diegene willen horen hihi dan zie je ook echt dat het heel dankbaar is, ik weet het wel maar toch :)