(kleine) kinderen en roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:14

sneeuwpop schreef:
waarom moeten mensen vragen of je hem uit wil doen? Waarom kun je zelf niet vragen of mensen er last van hebben als je hem aan wil steken en beter nog, ga ff verderop staan en kom daarna weer gezellig terug.

Ik denk dat dat puur aan de situatie ligt.
Vroeger mocht je op het tussenstuk in de trein roken, als de rookcoupé vol was, ging ik vaak op zoek naar zo`n stukje, als daar iemand zat vroeg ik diegene of ik mocht roken, want je kan aan de buitenkant niet zien of iemand ook een roker is, of een niet roker. Al naar gelang van het antwoord ging ik zitten of liep verder.

Maar stel nu dat ik de rollen omdraai? Ik zit daar, rook mijn sigaretje en er komt op het volgende station een niet roker binnen, moet ik dan ineens maar weg?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:25

Sorro schreef:
sneeuwpop schreef:
waarom moeten mensen vragen of je hem uit wil doen? Waarom kun je zelf niet vragen of mensen er last van hebben als je hem aan wil steken en beter nog, ga ff verderop staan en kom daarna weer gezellig terug.

Ik denk dat dat puur aan de situatie ligt.
Vroeger mocht je op het tussenstuk in de trein roken, als de rookcoupé vol was, ging ik vaak op zoek naar zo`n stukje, als daar iemand zat vroeg ik diegene of ik mocht roken, want je kan aan de buitenkant niet zien of iemand ook een roker is, of een niet roker. Al naar gelang van het antwoord ging ik zitten of liep verder.

Maar stel nu dat ik de rollen omdraai? Ik zit daar, rook mijn sigaretje en er komt op het volgende station een niet roker binnen, moet ik dan ineens maar weg?

Er van uit gaande dat je tegenwoordig nog steeds zou mogen roken in de trein (waar ik overigens blij mee ben dat dat niet meer mag) zou ik zeggen, als er in de rest van de trein nog genoeg ruimte is, dan hoef jij daar niet weg. Is het echter druk (lees: geen zitplekken meer over of nog drukker) dan zou het zeker weten zeer gewaardeerd worden als je geen sigaret op zou steken, omdat degenen die er niet tegen kunnen niet zo makkelijk ergens anders heen kunnen.

Sorro

Re: (kleine) kinderen en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:44

Ik kan mij niet meer heugen wanneer ik voor het laatst met de trein ben geweest maar indien het toendertijd heel druk iwas en mensen geen kant op kunnen dan zou ik inderdaad niet roken wanneer gevraagd.
Waarom gevraagd, ik zat daar immers al en kan niet zien dat degene die erbij komt roker is of niet.

Gelukkig ga ik al jaren met mijn auto (lage co2 uitstoot) waarin ik lekker kan roken en niemand tot last ben.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:58

kimz_angel schreef:
ilaan schreef:
Oh wat een aannames en goden hier in dit topic. Werkelijk walgelijk!

Het is nooit goed he. Ik heb vandaag serieus pas gerookt toen ik weer thuis was om 17.00 vanwege een of ander kinder gedoe in het winkelcentrum bij ons. En ja ik had het zwaar, echt heel zwaar. Maar heb besloten niet bij die kinderen te willen roken. En dat komt niet door dit topic maar omdat ik dat hiervoor ook al deed.

Maar ik blijf in het vervolg wel binnen, misschien dat al die wannabe belangrijke jopies dan wel een keer blij zijn. Want wat je ook doet, goed doe je het toch niet :')

Door bepaalde opmerkingen te maken zorg je juist voor een averechts effect. Door mijn post (die precies op deze manier is geschreven om dit te laten zien) zie je ook dat alle niet-rokers op hun achterste poten gaan staan. En dat is terecht.
Maar draai het eens om. Door niet een beetje respect te tonen en het eerst normaal te vragen waar nodig (tenzij die rokers gewoon aso zijn en nergens naar omkijken) krijg je het ook niet terug. Door verschillende uitspraken die hier worden gedaan gaan juist de rokers op hun achterste poten. En dat is niet vreemd.

Je kunt niet alleen rokers de schuld geven voor het stijgen van de prijs van je zorgverzekering. Je kunt niet zeggen dat alle rokers het allemaal niets boeit. Want dat is gewoon niet zo. In ieder geval geld dat niet voor mij. Want wat ik beschreef over het niet gerookt hebben tot 17.00 is echt waar.

Mag het even duidelijk zijn dat de toon in het begin van mijn bericht dus alleen was om te laten zien wat een toon met een bericht kan doen. Want op de manier zoals ik daar schreef, zo komen veel postst hier over die tegen de rokers zijn bedoeld.

En ik typ op mijn mobiel, sorry voor typefouten.

+1

Je hebt altijd wannabe hippies rond lopen...
Wereld verbeteren maar moeten ze ook eens naar hun eigen gedrag kijken!

Als ik alles moet laten wat slecht voor me is moet ik heel mijn leven op mijn stoel blijven zitten ...

Krijg je hartklachten van door het te lang stilzitten B-)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:44

Sorro schreef:

Nee, in de meeste gevallen vind ik dat als een roker aan het roken is en ik er naast kom, dat deze dan verder moet kunnen roken.
Maar als het gaat om een terras waar het steeds drukker wordt, zal je je imo moeten aanpassen bij de volgende sigaretten die je wil opsteken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:56

Citaat:

Er van uit gaande dat je tegenwoordig nog steeds zou mogen roken in de trein (waar ik overigens blij mee ben dat dat niet meer mag) zou ik zeggen, als er in de rest van de trein nog genoeg ruimte is, dan hoef jij daar niet weg. Is het echter druk (lees: geen zitplekken meer over of nog drukker) dan zou het zeker weten zeer gewaardeerd worden als je geen sigaret op zou steken, omdat degenen die er niet tegen kunnen niet zo makkelijk ergens anders heen kunnen.

Ben blij dat er in mijn tijd nog rokers en niet rokers gedeeltes waren.
In zo'n hokje vind ik het idd niet netjes om er 1 op te steken. Het is namelijk niet alleen de persoon naast je die het merkt en het blijft lang hangen. Als de rokers een plek krijgen, dan kunnen de niet rokers daar rekening mee houden en vind ik het prima.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:17

Als een roker er al zit met sigaret aan, dan hoe ik er rekening mee en ga er niet in de buurt zitten, andersom vind ik het heel fijn als mensen vragen of je er last van hebt als ze recht naast je een sigaret willen opsteken terwijl jij aan het eten/ drinken bent of er kinderen bij zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:21

Idd.

Alleen als er kinderen bij zijn hoor je imo gewoon ergens anders te gaan staan en hoef je het dus niet te vragen.
Kinderen en roken gaat imo niet samen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:26

tabaflab schreef:
Krijg je hartklachten van door het te lang stilzitten B-)

Sorry heb al hartkloppingen en dat was al VOOR HET ROKEN :').
Mijn schouder springt al uit de kom als ik mij gewoon op duw uit bed :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:27

sneeuwpop schreef:
Idd.

Alleen als er kinderen bij zijn hoor je imo gewoon ergens anders te gaan staan en hoef je het dus niet te vragen.

Roken mag op het terras. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen die bij jou in de buurt komt zitten geen sigaret opsteekt. Als je er zelf niet tegen kunt, of je wilt je kinderen er niet aan bloot stellen, ga dan binnen zitten! Daar mogen wij namelijk niet meer roken.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:32

Whahahahahahahahahahaha geweldig!!! :x

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:22

Dat je binnen niet meer mag roken is om een goede reden.

Ik vind het bizar dat jij je eigen slechte gewoonte, een trieste verslaving boven de gezondheid van kinderen zet.

en blijkbaar moet het verboden worden, omdat sommige rokers dus niet fatsoenlijk kunnen zijn.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:28

Abiola schreef:
sneeuwpop schreef:
Idd.

Roken mag op het terras. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen die bij jou in de buurt komt zitten geen sigaret opsteekt. Als je er zelf niet tegen kunt, of je wilt je kinderen er niet aan bloot stellen, ga dan binnen zitten! Daar mogen wij namelijk niet meer roken.

Abiola, helemaal mee eens!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:43

Roken mag op het terras. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen die bij jou in de buurt komt zitten geen sigaret opsteekt. Als je er zelf niet tegen kunt, of je wilt je kinderen er niet aan bloot stellen, ga dan binnen zitten! Daar mogen wij namelijk niet meer roken.[/quote]

Abiola, helemaal mee eens![/quote]

Chronisch zieke mensen straffen omwille jullie verslaving?!
Ze hebben geen rode stip op hun hoofd staan..

Het wil maar niet doordringen geloof ik..

Edit: om te janken is het. Mijn dochtertje, nu al vanaf maandag stikbenauwd. Alleen maar door die .....sigaret.
Echt om te janken is het. En ik blijf dit herhalen tot in den treure. Ik heb geen hekel aan jullie. Maar ik haat rook op dit moment en alle momenten die waren en nog gaan komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:00

Maar jij hoeft niet op het terras te zitten, jij kan binnen zitten met je meid. De rokers moeten buiten zitten, die mogen speciaal voor ons en medewerkers niet binnen roken. Dus tja... Je kan ook op alle slakken zout leggen. Denk je nou echt dat ze een sigaret opsteken om mij en je dochter te straffen???

Je kan ook overdrijven natuurlijk, de roker hoeft nou niet bepaald een paria te worden en de gemiddelde roker werkt echt wel mee als je het netjes vraagt.

Ik haat soms ook die verrekte crossmotor/brommer/scooter (en nee niet de elektrische natuurlijk) die voor mij staat te ronken bij het stoplicht. Dat vinden mijn longen ook niet leuk. Maar tja, ik ga nu eenmaal op pad dus ik neem die 'gevaren' voor lief.
Het is niet de crossmotor die mij ziek maakt, het is mijn lichaam zelf. Ik moet vooral foei zeggen tegen mijn lijf die denkt dat er acuut gevaar dreigt bij iets dat in principe niet schadelijk is (want een zuchtje wind met een beetje sigaretten rook is echt niet dodelijk of vergroot kans op ziektes. Daar zit je er veel te kort voor in, is het al teveel vermengt met de normale lucht etc etc).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-06-14 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:05

Nee hoor vuurneon.ik vind het gewoon leuk om zout te strooien..her liefst hele zakken vol.

Daar heb je wel een punt. Het lichaam maakt ziek. Maar die valt niet in te ruilen.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om mee te dealen. Maar dat zal wel meer aan mijn gemoedstoestand liggen op dit moment.

Mijn excuus voor het fele gedrag. :\

Edit met dat straffen bedoelde ik trouwens niet het expres een sigaret opsteken. Maar meer de reactie van pech wij mogen niet meer binnen roken dus met mooi weer gaan jullie ook maar lekker binnen zitten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:13

Klopt; maar verbied jij je zoon om op de crossmotor te rijden? Want die uitstoot kan ook een aanval bij je dochter veroorzaken. Of kies je er dan voor om je dochter maar erbij weg te houden? Het is vaak niet alleen een beetje rook van een sigaret dat je dochter ziek maakt, het is een complex geheel dat met elkaar samenhangt. Mindere weerstand, teveel andere prikkels (etc) verergeren het snel waardoor het niet bij een aanval blijft.

Ik snap je emotie echt en vind het heel vervelend, maar je zal ook zien dat het makkelijker voor je gaat worden met de tijd. Er is mee te leven :) en ja, ook voor moeders :) Blijf zelf vooral er nuchter in staan, daar heeft je meid meer aan :)

Enne denk maar zo; ik zit liever met mooi weer binnen (sowieso ivm hooikoorts overigens :') ) , dan met regen buiten :D

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:27

Mijn zoon rijd crossmotor Op een afgelegen terrein. Hierbij mag mijn dochter nooit mee omdat dit idd ook een reactie uitlokt. Al gaat ze op haar kop staan. het gebeurt gewoon niet.

Het is voor ons nog heel erg zoeken naar een juiste balans. Het weer speelt bijvoorbeeld ook een grote rol bij haar. Maar rook is altijd direct bij het kleinste beetje prijs. Daarom proberen we het te vermijden.

Ik hoop inderdaad dat het makkelijker gaat worden. Maar tot nu toe lijken de reacties alleen maar heftiger te worden. En begeleiding bij die kleintjes is er nauwelijks. ;(
Ik doe mijn best. Meer kan ik niet doen.

En er zijn ook super goede mensen en daar ben ik ook blij mee en gun hun op zich de sigaret wel. (Oke klinkt tegenstrijdig) het is gewoon nog lastig voor me.
Laatst bijgewerkt door czarina op 28-06-14 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:31

Snel ouder worden, dan kan ze ook naar andere medicatie waar ze nu nog te jong voor is! (Oftewel, met oog op de toekomst is er al meer mogelijk). Wees ook bewust van je eigen reacties en emoties, want ook (onbewuste) spanning van een moeder/vader heeft grote impact op een kind en de aanvallen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:59

Daar probeer ik me heel bewust van te zijn. Valt niet altijd mee, maar ze heeft wat dat betreft gelukkig veel vertrouwen in ons dus bij een aanval krijgen we haar vrij gauw kalm waardoor de medicatie ook weer beter werkt.

Maar weer terug ontopic.
Misschien kan ik beter een astmatopic aanmaken met tips en tricks :-)

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:13

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:06

.....ooit was het in de trein zo, dat op het balkon de ramen open konden. Dat daad roken in die tijd mocht, is logisch.

Later mocht het niet meer: er waren geen ramen die open konden meer - en het is de enige plek waar je met astma longen of hoe het maar uitkomt kunt instappen.