In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:55

jorretje schreef:
love_western schreef:
Ik heb volgend weekend truckstar. Volgens mij word dat het hele dagen zwembad hangen. En de trailer zal wel een sauna zijn 's nachts. En genoeg drinken meenemen.

Dan ga je toch lekker met een slaapzak buiten liggen?!

Thuis hou ik de gordijnen lekker dicht en dan rond een uur of half tien alles open. anders slaap ik echt niet.

Is dat wel zo slim als meid zijnde? Is altijd een optie natuurlijk. Maar zit er niet op te wachten dat ik 's nachts besprongen word, door een dronken vent.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:09

Dan neem je een tentje mee en zet je die dicht tegen trailer op.
Op muziekfestivals zijn ook heeeeeeeeeeeeel veel dronken mannen en ik daar ben ik nog nooit besprongen hoor. (ja ok, behalve door m'n vriendje).

Iejoorr

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:40

Ventilator vast aangezet in de slaapkamer. Hopelijk koelt het dan wat af :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:52

Verdorie, dit geloof je toch niet. Wij hebben het gras laten snijden en dat moet morgen gehooid worden. Is heel mooi droog geworden. L1 heeft om half 5 nog een weer update op de site gezet dat het tot morgenavond droog zal bijven.
Nu zie ik hier donkere wolken en op buienradar geeft het aan dat het zometeen heel hard gaat regenen. Kunnen wij het hooi zeker weg gaan gooien?!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:54

Scum waar ergens woon jij?
Hier volgens buienradar alleen kleine wolkjes en volgens 2 uur en 24 uurs radar hier geen regen. 3 uurs radar heeft wel iets vreemds aan.
Hoop toch dat het droog blijft... Paardjes staan eindelijk weer een nachtje buiten en heb geen zin om ze midden in de nacht nog naar binnen te gooien :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:01

Ik zit in het zuiden. Het is hier nu wel drukkend warm buiten, maar ik kan er de komende 15 uur echt geen regen op hebben. Om 2 uur zouden ze komen persen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:20

ik ga morgen nog plinten lakken, muurtje verven, een kozijn in de eerste laag lak zetten, drie ritjes met aanhanger vol met tomaten en vlinderstruiken doen van het ene huis naar het andere...eerlijk waar, daar is niet tegen op te drinken hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:24

jorretje schreef:
Dan neem je een tentje mee en zet je die dicht tegen trailer op.
Op muziekfestivals zijn ook heeeeeeeeeeeeel veel dronken mannen en ik daar ben ik nog nooit besprongen hoor. (ja ok, behalve door m'n vriendje).

Heb geen tentje. En verder geen ervaring met festivals. Maar ik kijk wel wat ik doe.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:49

Echt warm was het vandaag naar het word morgen nog erger.
Het was hier 33 graden.
Paarden maar binnen gehaald en vanavond weer na buiten gedaan.
Morgen moet ik een dag na mijn schoon ouders die liggen met de boot in katwijk.
Maar ze varen niet dus word op dek zitten zie er nu al tegen op.

Maar misschien nog een tip voor de mensen hier.
Mijn vader is bus chauffeur en sommige bussen hebben geen airco.
Hij neemt altijd een nat handdoek
mee. Die maakt hij thuis nat en wringt het uit en doet het in een plastic zak en als hij in de bus zit legt hij de handdoek in zijn nek.
Scheelt een hele boel.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:02

Één van mijn beste investeringen: vaste airco in de slaapkamer. 's Nachts gewoon doorslapen zonder te zweten. Het kostte tegen de 700 euro incl montage maar geloof me het is echt de moeite waard ook al gebruik ik de airco maar een paar weken per jaar.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:39

Cil_ schreef:
Één van mijn beste investeringen: vaste airco in de slaapkamer. 's Nachts gewoon doorslapen zonder te zweten. Het kostte tegen de 700 euro incl montage maar geloof me het is echt de moeite waard ook al gebruik ik de airco maar een paar weken per jaar.

Maar laat jij de airco snachts aan staan?
Want als je hem uitzet is het toch zo weer warm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:42

Wat een feest, ik mag vanavond lekker werken! *\%/* Oke, niet dus. Ik werk in een restaurant, het is daar donker en benauwd, en het heeft geen airco o.i.d. . Daarnaast is de plek waar ik sta vlak bij de wok, bakplaat en frituur waar het dus bloed en bloedheet is. Ik zie het echt niet zitten, ik wil niet weten hoe warm het daar zal zijn! Ik heb in ieder geval wel wat dingen bedacht om het op mijn werk te overleven:
1. Zo'n waaier aan zetten, niet dat het veel helpt maar goed
2. Zorgen dat ik glazen mag wassen i.p.v. in de keuken staan, met het glazen wassen zit je nog een beetje met je handen in koud water. :):)
3. Een bak koud water neer zetten zodat ik steeds mijn nek nat kan maken voor verkoeling.
4. Mijn haar opsteken, dus in een knot doen, want ik heb lang haar, en dat zit al warm en als het dan in je nek zit gaat het plakken ect...
5. Een groot shirtje uit zoeken, ziet er niet zo mooi uit, maar ik denk dat hoe losser het zit, hoe minder het plakt.
6. Veel water drinken
Tsja, en dat was het dan. Ik ga vanavond ook vooral niet proberen hard te werken, want dan hou ik het echt niet uit!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:51

Nog 6 weekjes en dan zijn we van die Zomer verlost, dan begint de Herfst, heerlijk!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:56

Mijn vriend en ik zijn ook geen fan van de warmte maar ik heb er voor het eerst deze zomer geen last van. We hebben een eco-woning gekocht met vloerkoeling. Het is hier overdag ongeveer 10 graden koeler dan buiten. Doordat het niet hetzelfde werkt als airco wordt de lucht niet zo droog dus het voelt hier binnen gewoon perfect aan. (Al moet ik s'avonds dus wel echt sloffen en een trui aan :') )

Echt… heer-lijk!

Voor iedereen die dit niet heeft: ik weet hoe jullie je voelen. Ik kan ook echt niet tegen hitte. Vre-se-lijk!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:01

Cil_ schreef:

Wij zijn er ietsje minder aan kwijt (ongeveer 600). Op dit moment heb ik een nieuwe liefde in mn leven: de monteur die as we speak bezig is met het installeren van dat ding :-)
Vannacht nauwelijks geslapen door die hitte. Aankomende nacht gaat dat wel anders worden want die airco mag mooi aan blijven! *\o/* *\o/* *\o/*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:05

Heerlijk Zwerte. (Is de monteur ook leuk of valt dat tegen? ;) )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:06

Haha is een ouwe kerel van boven de 60 volgens mij. Ook nog klein en smal, niet mijn type! Neuh, mn eigen kerel die aan het meehelpen is vind ik dan heel wat boeiender :-) maar met dit weer moet ik geen enkele kerel, veel te warm om uberhaupt aan te denken....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:17

Mag ik hier even komen dansen? *\o/* *\o/* *\o/*
Airco doet het! En op de laagste stand hoor je gewoon helemaal niks dus dat kan snachts prima! Oh wat een verademing! Geen geklooi meer met een slang via het raam naar buiten en dan proberen dat raam zo goed mogelijk af te sluiten, maar gewoon alles lekker dicht houden en airco aan :-)
Beste investering ooit! *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:19

Rot op met je airco }>

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:51

Haha! Ik heb ook vaste airco . Op de slaapkamer, en ook in de keuken/woonkamer.
Helaas kan dat buiten niet. Het is gelukkig droog gebleven en vanmiddag komen ze persen, op het heetst van de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:53

He thuis , pff werk was warm (postsorteren ) maar we kregen een raketje en flesje water XD . Huis is 27 graden en weet van gekheid niet wat ik doen moet, waaier staat aan maar is warme lucht raam kan niet open staat de zon op -zucht-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:55

takkie_muis schreef:
He thuis , pff werk was warm (postsorteren ) maar we kregen een raketje en flesje water XD . Huis is 27 graden en weet van gekheid niet wat ik doen moet, waaier staat aan maar is warme lucht raam kan niet open staat de zon op -zucht-

Las gisteren een tip om bevroren flessen water voor of achter de waaier te doen. Dan krijg je koudere lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:00

love_western schreef:
takkie_muis schreef:

Las gisteren een tip om bevroren flessen water voor of achter de waaier te doen. Dan krijg je koudere lucht.

Met een handdoek erom heen? , ik heb een staande die ook vaak flink warm wordt. -doet fles in de vriezer-

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:19

ralphtdw schreef:
Cil_ schreef:

Maar laat jij de airco snachts aan staan?
Want als je hem uitzet is het toch zo weer warm?

Blijft 's nachts gewoon aan, de koelunit zit buiten tegen de muur (de meeste herrie) en de uitlaat zit in de slaapkamer boven het raam aan de muur. Je hoort een eentonig geluid waar je prima op kunt slapen (alles beter dan hitte). Hoe duurder de airco is die je koopt hoe stiller.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:27

Zwerte schreef:
Cil_ schreef:

Wij zijn er ietsje minder aan kwijt (ongeveer 600). Op dit moment heb ik een nieuwe liefde in mn leven: de monteur die as we speak bezig is met het installeren van dat ding :-)
Vannacht nauwelijks geslapen door die hitte. Aankomende nacht gaat dat wel anders worden want die airco mag mooi aan blijven! *\o/* *\o/* *\o/*

Hey Zwerte! Dat is goed nieuws, vanaf nu krijg je een beter leven! Je gaat van de hel in de hemel belanden. Goede keuze, laat je even weten hoe de airco bevalt?