Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
11AFotograaf schreef:haha, niet zo moeilijk: Voor een foto-opdracht moest ik mensen van bovenaf fotograferen, dus was ik op een tafel gaan staan. Ik moest alleen iets verder naar achteren en toen hield opeens de tafel op. Ze riepen wel op tijd, dus ik kon mezelf redelijk opvangen en mijn spieren ontspannen. Omdat ik al in elkaar gedoken stond, ben ik dus echt op dat punt gevallen. Dankzij mijn yoga heb ik voor mijn gevoel wel een goed deel van mijn val opgevangen, maar dus wel mijn stuitje en omstreken flink gekneusd...
11AFotograaf schreef:@Dromenlies: In mijn wekelijkse yogales warmen we op via 5 zonnegroeten, waarbij de laatste soms zo'n Zonnegroet B is (ingewikkelder). Ik ben dan altijd wel goed opgewarmd.
@Breghje: Wow, dat is netjes!
DromenLies schreef:Sorry voor het inbreken, maar rek jij dan gewoon helemaal koud en onopgewarmd je hamstrings? Krijg je daar geen last van? Ik zit met eigen sessies ook een beetje met de warming up overigens dus ben wel benieuwd hoe anderen dat doen. Ben een beetje bang dat ik iets verrek omdat ik nog niet opgewarmd ben nl.
Breghje schreef:11AFotograaf schreef:@Dromenlies: In mijn wekelijkse yogales warmen we op via 5 zonnegroeten, waarbij de laatste soms zo'n Zonnegroet B is (ingewikkelder). Ik ben dan altijd wel goed opgewarmd.
@Breghje: Wow, dat is netjes!
*Vertelt er niet bij dat dat een jaar heeft geduurd....*
Edit Kehdra, ik heb er ook al een paar keer mijn wekker voor gezet om de dag lekker fris te beginnen, maar mijn bedje wint t tot nu toe nog steeds....
Jennyj01 schreef:Ik heb geleerd om op 80% te rekken. Maak dus een voorover buiging (wel buik goed in voor je rug) en zet m'n handen voor me op de grond. Dan ga ik tot dat het zeer doet of onaangenaam wordt en dan gelijk een stukje terug. Zo rek je op ongeveer 80% van je kunnen. Dat hou ik ongeveer 5 diepe ademhalingen vast. En dat doe ik een paar keer per dag.
11AFotograaf schreef:Jennyj01 schreef:Ik heb geleerd om op 80% te rekken. Maak dus een voorover buiging (wel buik goed in voor je rug) en zet m'n handen voor me op de grond. Dan ga ik tot dat het zeer doet of onaangenaam wordt en dan gelijk een stukje terug. Zo rek je op ongeveer 80% van je kunnen. Dat hou ik ongeveer 5 diepe ademhalingen vast. En dat doe ik een paar keer per dag.
Uh ja... Daar zit het probleem nog
Ik vond de sessie uit de challenge voor hamstrings wel erg fijn: http://www.doyouyoga.com/yoga-for-runne ... challenge/
Toen kwam ik aan het einde bijna bij de grond
En ik kwam gisteren deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=m54jND6Vo-g maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd. Is wel voor je hamstrings.
DromenLies schreef:Ja bij mij ook haha.. Zelfs als ik opgewarmd ben kan ik mn handen nog niet op de grond neerzetten. Hoezo krijg je van paardrijden stijve/korte hammies?