Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:09

Binnenkort doen jullie een assendelft meeting :)

Vandaag weer fysio gehad. Lopen met 1 of 2 krukken gaat prima. Maar verder is het niks.
Na aanleiding van een gesprek met hem, vraagje voor jullie.

Wie van jullie voelt aan z'n littekens/plaatwerk of het kouder wordt? Dus niet dat het meer zeer doet omdat het koud is. Maar gewoon of je het kan voorspellen dat het kouder wordt.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:54

Ik niet, ik merk geen verschil. Wel dat mijn arm nu wat stijver is maar dat komt meer door de dikkere kleren waardoor ik minder bewegings vrijheid heb
Toen de pen nog in mijn arm zat had ik af en toe wel het idee dat de pen helemaal koud werd. Voelde alsof je een stuk koud ijzer beet had.

Maar je hoort het wel vaker dat mensen last krijgen met kouder weer

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:07

Ik krijg wat meer steken. Maar verder gaat het prima. Probeer er maar gewoon zo min mogelijk mee bezig te zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:24

Even alles tegelijk. Schroeven verwijderden was een dagbehandeling. Chirurg heeft dn duvel naar beneden gevloekt omdat ie de schroeven niet los kreeg. Had volledige narcose maar heb m tijdens ritje met de lift naar beneden toch maar even gevraagd waarom ie zo stond te vloeken en dat mijn been nogal heen en weer ging tijdens het verwijderen van de plaat en schroeven. }>
Als het weer na een lange periode verandert van warm naar koud dan voel ik zowel mijn voet als bovenarm met dit verschil dat het mijn bovenarm niet "open" is geweest.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:50

Veulen84 schreef:
Binnenkort doen jullie een assendelft meeting :)

Vandaag weer fysio gehad. Lopen met 1 of 2 krukken gaat prima. Maar verder is het niks.
Na aanleiding van een gesprek met hem, vraagje voor jullie.

Wie van jullie voelt aan z'n littekens/plaatwerk of het kouder wordt? Dus niet dat het meer zeer doet omdat het koud is. Maar gewoon of je het kan voorspellen dat het kouder wordt.

Yep, ik klaag al 2 avonden over kou en heb dan ook een steenkoude voet. Extra sok oid. helpt niet. Fysiotherapeute had mij hier al voor gewaarschuwd.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:12

Gisteren voor de laatste keer fysio gehad, de fysio ( en ik uiteraard ook ) merkte per week verschil, heel veel vooruitgang geboekt afgelopen tijd! :)

Ik ben nu 1 maand uit het gips, en kan eigelijk alles weer doen. Lopen, paardrijden, fietsen. Het enige wat ik niet kan is rennen, maar dat komt wel! :D

Lijkt mij ook leuk, om een keer met z'n alle te meeten! ;)

Hoe gaat het verder met jullie?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:18

Grappig dat jullie dat hebben. Ik heb altijd gedacht dat het een fabeltje was. Maar nu reageert mijn enkel zo op kou dat het niet anders kan. Loop ik dan in me wintersokken.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:06

Ik ben ook stijf en pijnlijk nu, onderbeen iets dikker, verwacht inderdaad wel dat het door de kou komt.

Even off-topic, op zondag 7 september houden we bij ons op stal Koekiesruitersport op de Kagerweg in Assendelft een clinic met Sander Marijnissen.
Er kan nog meegedaan worden, voor 60,- maar kijken is ook leuk ( en gratis )

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:47

Even een update:

Het gaat hier nog steeds een beetje op en neer! :j De ene dag heb ik meer last als de andere dag, gister had ik weer veel pijn, vandaag gaat het weer goed! :)
Vanavond weer fysio, dus daarna zal ik wel weer even last hebben, maar nachtrust helpt bij mij altijd enorm goed, dus we zullen het zien :D

Morgenavond mag ik weer een uur in de les rijden (zolang ik geen pijn heb), en zondag start ik weer een wedstrijdje (FNRS :+ )
Ben dus wel enorm blij dat ik weer gewoon kan rijden <3

Maandag weer naar het ziekenhuis voor röntgenfoto & MRI, best wel een beetje spannend.. :o

Hoe gaat het met jullie? :)

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:54

Fijn dat het goed gaat Isa, en dat je weer mag rijden. Toen ik net uit m'n gips was had ik iinderdaad ook last van dagen dat het minder ging, en dagen dat het weer goed ging.

Met mij gaat het eigelijk supergoed, kan alles weer. Geen pijn, kan er volledig op steunen, en moet nu ook oefenen met op m'n linker been staan. Eerst hield ik nog geen 3 seconde vol. Het lijkt zo makkelijk, maar als je het moet doen nadat je been is gebroken is het echt zo lastig... inmiddels is m'n record 13 seconde :+. Ik ga iniedergeval super vooruit! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:03

Ha, dan heb ik je vandaag verslagen: 16 seconden :)

Ik strompel stug door. Vandaag zakte ik ineens door de doppen van me kruk heen. Zat ik vast in de modder in de wei. Dan voel je je stom.
Verder ben ik totaal ongeduldig, maar alles wat ik probeer is een hopeloze vaal.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:53

Haha, dan moet ik even dooroefenen Veulen84! :P

Balen.. het duurt bij jou wel écht heel lang he? Inmiddels is de breuk van m'n been al zo'n 10 weken geleden, en praatte jij al mee in dit topic. Zo balen voor je! :( hoop echt dat het een beetje opschiet! Worden je paarden nog wel gereden door een vriendin? :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:00

Zondag 15 weken. Maar het gaat wel langzaam beter. Binnenkort 2 weken op vakantie en die operatie. Daarna hoop ik echt wel een hoop meer te kunnen hoor.

Paarden worden inderdaad nog gereden door vriendin... Oh maar wat zou ik er graag zelf op willen.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:04

Veulen84 schreef:
Zondag 15 weken. Maar het gaat wel langzaam beter. Binnenkort 2 weken op vakantie en die operatie. Daarna hoop ik echt wel een hoop meer te kunnen hoor.

Paarden worden inderdaad nog gereden door vriendin... Oh maar wat zou ik er graag zelf op willen.

Dat is echt een tijd!! :wow:

Hoop echt voor je dat je snel weer meer kan doen... ik had er naar 6 weken al flink genoeg van!

Ga je alleen op vakantie? En waar naartoe? Leuk, veel plezier alvast! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:29

Niet alleen hoor. Kan nog niet autorijden. Wel geprobeerd trouwens, maar elke keer als ik moest optrekken verschoot de koppeling. Na 5x afslaan en een 2 mensen die in een deuk lagen ben ik er voor nu maar even mee gestopt.
Van sommige dingen moet je de humor maar inzien.

Vakantie gaat naar belgie. Lekker zwemmen, boeken lezen en beetje rondhangen. Zelfde als thuis dus, maar dan ergens ander ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:04

xxIsaa schreef:
Suelza: Wat kun je al snel weer op een paard dan! :j Denk inderdaad wel dat je op die manier veel spierkracht behoud!

Ik zat een dag na het ongeluk alweer op paard. Volgens de arts zou het een jaar duren voor ik weer fatsoenlijk zou kunnen rijden en een maand of 6 eer ik weer normaal zou kunnen lopen.

Ik vroeg nog of hij daar geld op wilde verliezen :') Wat ik jammer vond is dat ik na de operatie geen arts heb gesproken. HEt is dat een klant van ons arts is en de rontgenfoto bekeken heeft en tot de ontdekking kwam, dat er niet 1 maar 2 fracturen in mijn been zaten, waarvan 1 die het been doormidden had gehaald en de andere was in de lengte en daarnaast nog een stuk verbrijzeld.

Vandaar de plaat én de extra schroeven én het gips. Een complexe fractuur volgens hem. Ik had graag achteraf de chrirug gesproken, gewoon om eens te horen hoe en wat.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:05

Veulen84 schreef:
Niet alleen hoor. Kan nog niet autorijden. Wel geprobeerd trouwens, maar elke keer als ik moest optrekken verschoot de koppeling. Na 5x afslaan en een 2 mensen die in een deuk lagen ben ik er voor nu maar even mee gestopt.

Daarom was ik zo blij met mijn automaat! Ik kon gewoon autorijden! Het was mijn linkerbeen en dat was nou net het been wat ik bij mijn auto totaal niet nodig heb _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:14

Veulen84 schreef:
Van sommige dingen moet je de humor maar inzien.

Vakantie gaat naar belgie. Lekker zwemmen, boeken lezen en beetje rondhangen. Zelfde als thuis dus, maar dan ergens ander ;)

Verstandig dat je bent gestopt.
Had je een ongeluk had veroorzaakt kost je dat heel veel geld.
Verzekeraar betaald nl wel de tegenpartij uit maar verhaald de kosten op jou.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 18:18

Fijn dat het met iedereen wel weer de goede kant op gaat! :j

Ik moet zometeen weer naar het ziekenhuis, voor een röntgenfoto van m'n knie. :)
Morgen ook weer naar het ziekenhuis, dan voor een MRI :+
Hopelijk ben ik daarna helemaal klaar, dan hoef ik alleen de 16e nog terug naar de orthopeed voor de uitslagen & dan ben ik klaar met het ziekenhuis :')

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:00

Wat een pechvogels hè, zou ik mee mogen kletsen?

Ik ben dinsdag 2 sept geopereerd aan beide voeten en kan nu alleen maar op mijn rug liggen, dat is zwaar K.. De operatie zelf viel reuze mee maar nu doen mijn voeten veel pijn, ondanks de pijnstillers ;(

Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Hoe gaat het met de rest? En het herstel?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:45

Waar ben je precies voor geopereerd aan je voeten? Zitten ze in het gips?
Meestal helpt omhoog leggen wel veel. Koelen helpt ook.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:42

Elias7 schreef:
Wat een pechvogels hè, zou ik mee mogen kletsen?

Ik ben dinsdag 2 sept geopereerd aan beide voeten en kan nu alleen maar op mijn rug liggen, dat is zwaar K.. De operatie zelf viel reuze mee maar nu doen mijn voeten veel pijn, ondanks de pijnstillers ;(

Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Hoe gaat het met de rest? En het herstel?

' Leuk ' dat je ook meekletst Monique! ;) hopelijk gaat het snel beter met je.

Hier gaat het eigelijk nog steeds heel goed. Rennen gaat ook steeds beter en kan inmiddels ruim een minuut op m'n been staan! :)

Hoe gaat het verder met jullie?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:55

Welkom Monique! :D

Ook hier gaat het erg goed, inmiddels kan ik alles alweer, maar ik mag alleen nog niet hardlopen van de fysio ;)
Zometeen weer richting fysio, maandag had ik afgezegd omdat ik geen zin had haha :+
Hopelijk hebben ze de WEG live aan staan daar, want ik wil niets missen. _/-\o_

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:03

Vast niet dat ze dat hebben aanstaan.

Ik kreeg net een brief dat ik 3 oktober wordt verwacht voor het verwijderen van me schroef.

Elias7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:32

Gezellig dat ik mee mag kletsen, dank jullie wel.

Mijn beide voeten zitten in stevig steun verband, ze hebben bij mijn rechtervoet mijn teen en middenvoetsbeentje gebroken om deze weer recht te zetten, er zitten nu schroeven in, en links hebben ze schroef verwijderd en de teen gecorrigeerd recht gezet.
Lig dus met beide voetjes in de lucht.

De pijn valt mee zolang ik ze hoog houd, maar slapen das een ramp!

Fijn om te horen dat het met jullie de goede kant op gaat

Brechjelover tot gauw op stal X