Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
amber15 schreef:Mij is verteld dat ik, nu ik geen suiker meer eet, deze suikers moet vervangen door koolhydraten. Dus dat ik veel granen etc moet eten.
Klopt dit?

Minstens even lekker én gezond. 
Helemaal stoppen met het eten van geraffineerde suikers is een wat te grote stap, maar ik wil wel graag kleine aanpassingen maken. Zelf mueslirepen als tussendoortje maken bijvoorbeeld, en wat bewustere belegkeuzes. Eerst eens even rustig dit topic doorlezen om te kijken welke tips ik kan gebruiken. Mijn energiepeil ligt momenteel onder het vriespunt, dus ik ben benieuwd wat het voor mij kan betekenen! amber15 schreef:Ik laat alles staan waarbij er in de ingrediënten suiker, glucose, fructose oid staat. Mij is dit verteld: je lichaam is gewend die suikers te gebruiken voor verbranding in je spieren. Omdat je geen suiker eet, moet je lichaam overstappen op vetverbranding. Om je lichaam een handje te helpen, is het goed om suikers te vervangen door koolhydraten.
Je lichaam stapt dus echt niet zomaar over op het verbranden van vet als je geen suiker meer eet. Koolhydraatverbranding is de snelste manier voor het lichaam om aan energie te komen en het heeft allerlei handige trucjes om die koolhydraatverbranding in stand te houden

. Dan doe ik er kaas op. 

laetitia schreef:Thanks Sheran, ik ga de yoghurt met muesli eens proberen
Sinds ik dit weekend begonnen ben met haast alle suikers te laten staan, heb ik continu dorst.
Ik drink veel meer dan voorheen (water en thee).
Hebben anderen dit ook (gehad)?