Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Romyv schreef:het gaat niet over het label puur&eerlijk, het gaat er om dat een -in dit voorbeeld- pitloze druif altijd genetisch gemodificeerd is.
_Tara_ schreef:Maar als er op de verpakking staat, biologische druiven, dan zullen die toch ook wel biologisch zijn? Tenminste, ik ga er even van uit dat puur & eerlijk tot zoverre wel eerlijk is.
Romyv schreef:het gaat niet over het label puur&eerlijk, het gaat er om dat een -in dit voorbeeld- pitloze druif altijd genetisch gemodificeerd is.
In de artikelen zoals hierboven gedeeld staat ook dat het een gekweekt ras is (kruisen, ofwel modificatie) wat nu dmv stekjes voortgezet wordt. De voorbeelden van fruit die van nature pitloos zijn, zijn ook geen pitvarianten van bekent; zoals de aardbei.

Romyv schreef:maar gecontroleerd gekweekt is een eufenisme voor gekruist, daardoor is er smaakverbetering. Dus niet meer ongemodificeerd..
Romyv schreef:Dat vraag ik me dus af.. Volgens mij is het gewoon wat we wel of niet willen horen! Daarbij, wat is er mis mee wanneer de kwaliteit van een product gelijk of verbeterd wordt?
Janneke2 schreef:Romyv schreef:Dat vraag ik me dus af.. Volgens mij is het gewoon wat we wel of niet willen horen! Daarbij, wat is er mis mee wanneer de kwaliteit van een product gelijk of verbeterd wordt?
In principe: beter is beter - en dat is zo oud als de mensheid en ook niet verkeerd.
Volgende vraag is wel, wat het criterium is.
Ocf topic voorbeeld: nederwiet kunnen we maar beter opperwiet noemen: de plant geeft niet meer 3 -5% THC, maar is opgemendeld naar 15 tot 20%THC.
Criterium: ik wil stoned worden - prima spul.
Risico: kans op een psychose.
Nadeel: de opperwiet is verschraald. Die enorme hoeveelheid THC gaat ten koste van andere stoffen die nu minder (nauwelijks, niet) meer voorkomen.
Romyv schreef:maar gecontroleerd gekweekt is een eufenisme voor gekruist, daardoor is er smaakverbetering. Dus niet meer ongemodificeerd..
papagroom schreef:Wisten jullie overigens dat alle komkommers,paprikas,pepers etc bij AH biologisch gekweekt worden.
LotteEnRypke schreef:papagroom schreef:Wisten jullie overigens dat alle komkommers,paprikas,pepers etc bij AH biologisch gekweekt worden.
Is dit echt waar PappaG?
Durf je stellig te beweren dat ik 'dom' zou zijn een specifiek 'biologisch gekweekte' komkommer (de dure versie, waar het ook opstaat ) te kopen?
En geldt dit dan voor alle AH's (waarom vermelden ze dit dan niet, zou ze geld kunnen opleveren...)
kortom, graag meer info! dank alvast!