Weet iemand toevallig hoeveel bloed ze afnemen bij bloed prikken? Voor bloedonderzoek dus, geen donatie moet vandaag even langs, maar misschien moet ik van tevoren even wat eten. al twijfel is of ik er last van zou hebben, van donatie had ik ook echt 0,0 last.
Mijn laatste bloedonderzoek was 6 of 8 buisjes, maar dat was wel heel uitgebreid. Volgens mij is zelfs dat nog minder dan een donatie, al zal het ook wel verschil uitmaken of je nuchter moet zijn of niet.
Klinkt idd veel , kwa record zit ik op 6 ooit eens
Blue_Eyes
Geplaatst: 10-01-14 18:52
Een buisje bloed is er in twee maten: 5 en 10 ml. Dus zelfs al had je 10 grote buisjes, zat je op 100 ml. Een bloeddonatie is 500 ml. Nee, haal je inderdaad bij lange na niet
Hier nog een vraagje. Ik had een oproepkaart gekregen maar ik kon die datum niet, maar kan ik gewoon langsgaan met die kaart in amersfoort om alsnog nu bloed te gaan prikken. het niet alleen niet de datum die ik zou moeten
Misschien weten jullie hoe dat zit? Ik ben zelf tandartsassistente (nog wel in opleiding) mag je dan ook bloeddonor worden? Je hebt dan natuurlijk een beroep waarbij je veel met bloed te maken hebt. Ik heb 28 januari een intake maar ze hebben niks gevraagd daarover...
Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, ze checken toch elke keer je bloed weer op bepaalde ziektes. Bij de echte intake (en alle keren erna dat je bloed zal gaan doneren) moet je nog een hele vragenlijst invullen en krijg je een gesprekje met iemand. Aangeven zou ik wel doen ja voor de zekerheid, kan nooit kwaad!
Ik ben net geweest. Ik kon gelijk geholpen worden. Fijne mensen. Alleen nu erg last van mn arm
Fira
Geplaatst: 15-01-14 20:59
Ik mag helaas (nog) geen bloed doneren. Ben te licht, ook echt nét 50 kilo. Dus ik ga even 3 kilo aankomen en het over een paar maandjes nog een keer proberen.
Zo, mijn 1e keer zit erop. Valt me niet tegen. Ik heb geen last van duizeligheid of misselijkheid ofzo. En leuke mensen, ik kreeg goede uitleg en ze kwamen kijken of het allemaal goed ging. En ik kreeg eerst eten en drinken voor ik op mocht staan. Het doneren ging best snel, na 8 minuten was de zak vol.